Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Men kan du förklara vad skillnaden är på mig om jag 1 teoriar mot någon och ingen håller med eller 2, teoriar mot någon och flera håller med (så det blir ett "drev")? Jag fattar inte hur det första gör mig ond och det andra god? Jag gör ju inget annorlunda?
förvisso men tänker att det är en trick att få andra att haka på. Men i ditt fall är jag ändå osäker. Har börjat tro mer å mer att du inte har massa onda baktankar.

Det inte stämmer med rösterna. Jag tror inte hon är god heller av samma anledning.
Så ond spion med andra ord?

Edit: om du är säker på att någon är ond spion är det inte klokt att röda ut den då eller ska man bara fokusera på zombizarna?

Senast ändrad:

Jag har aldrig sagt att jag är säker på nåt. Står det mellan en ond spion och en zombie så får jag hellre ut zombien, ja. Men jag går efter vad jag läst och känt mig till och hittills har jag haft en jäkla tur och prickat rätt åtminstone två gånger, det betyder inte att jag fortsätter med det. Men just nu har jag anledning till att tro att de jag nämnt är onda, jag måste bara välja en att rösta på snart men jag vet inte vem. Det blir inte lättare av att väldigt få skriver vid den här tiden, eller att jag druckit öl så jag hoppas ni har överseende med mina formuleringar för tillfället. :p

Alltså ursäkta om jag frågar om sånt som redan står, men vilka misstänker du på vilka grunder? :)

Åh vad jag önskar att du inte frågade det nu. :p Jag är lite full och torr i ögonen så linserna ger mig suddig syn. Men kortfattat så är det karamelldrottningen och Lillelorden. KD för hennes spel, lite innehåll och mer motsägelser än teorier, jag får inte uppfattningen om att hon försöker hitta onda. Sen även mycket för att du misstänkt henne väldigt och röstade på henne de två första DL, fick även känslan av att du hade kunnat gjort det igår med om inte VV legat närmast till hands då. Visst, jag kan inte vara säker på att du är god, men jag har inget som placerar dig åt andra hållet heller, just nu.

När det gäller Lorden är det som sagt mycket gårdagens röst i kombination med tidigare röster och teorier. Jag upplever det som att hon undviker de onda, kanske för att skicka ett meddelande om att hon är på deras sida. Visst, Myrten kom med fler möjliga anledningar till hennes röst igår (även om jag inte minns dem just nu :p) men jag tycker ändå de kändes mer långsökta på nåt sätt. Gårdagens röst känns inte riktigt logisk om hon skulle vara god. För som hon spelat kan jag inte hitta något som tyder på att hon skulle ha extrainformation heller.

Hoppas att det var en vettig förklaring, som sagt är jag inte direkt skarp för tillfället. :o

Nä, jag får rösta nu känner jag.

Hedinn röstar på karamelldrottningen

Baserat på ovanstående teorier, jag tycker helt enkelt inte hon verkar försöka hitta onda.

[...]När det gäller Lorden är det som sagt mycket gårdagens röst i kombination med tidigare röster och teorier. Jag upplever det som att hon undviker de onda, kanske för att skicka ett meddelande om att hon är på deras sida. Visst, Myrten kom med fler möjliga anledningar till hennes röst igår (även om jag inte minns dem just nu :p) men jag tycker ändå de kändes mer långsökta på nåt sätt. Gårdagens röst känns inte riktigt logisk om hon skulle vara god. För som hon spelat kan jag inte hitta något som tyder på att hon skulle ha extrainformation heller.[...]

Fast det gjorde jag inte riktigt. Jag tog upp ett par anledningar till varför en god skulle kunna rösta avvikande vid ett viktigt DL där man normalt försöker samla rösterna och konstaterade att ingen av dessa anledningar stämde på Lorden.

Förresten är jag på jobbet + att jag har besök av en väninna som jag just nu hjälper redigera en rapport. Så jag tror inte jag kommer hinna teoria så mycket. Det här tar längre tid än jag trodde.

Fast det gjorde jag inte riktigt. Jag tog upp ett par anledningar till varför en god skulle kunna rösta avvikande vid ett viktigt DL där man normalt försöker samla rösterna och konstaterade att ingen av dessa anledningar stämde på Lorden.

Som sagt, jag mindes det inte så bra. :o Jag upplevde det oavsett inte som att du sa emot mig, du är ju en av dem som själv misstänkt Lorden, om jag nu inte minns fel igen men det tror jag inte. Jag läste snabbt innan jag skulle ut och äta och nu har jag inte gått tillbaka och kontrollerat (känns meningslöst i mitt läge för tillfället) så jag lyckas säkert få vissa saker fel. Men jag vet hur jag vill rösta och det har jag gjort, känns som att det var huvudsaken just nu. :)

Kl

Jag känner att jag också måste rösta nu, trots att jag a) sitter på mobilen igen och b) inte har mycket tid att gå igenom leken.

För mig står det just nu mellan Karamelldrottningen och Mammas.

Karamelldrottningen har spelat luddigt hela spelet och har - passade nog (?) - inte varit närvarande inför DL varken igår eller kvällen innan (om jag inte minns helt fel). Jag misstänker pga detta att KD är ond och lite nervös; vill inte dra blickar till sig och råka säga nåt "dumt" precis innan DL. Som någon annan sa så teoriar KD inte så mycket själv utan försvarar sig mest (vilket man ju såklart kan göra även om man är god, men kanske inte enbart?) och hänger på andras teorier. Ett drag som jag kan se som "nybörjarond"

Mammas var väldigt cool inför DL igår och hoppade som sagts snabbt på en teori från en god spelare. Som ond ser det ju bra ut på pappret, att man håller med en som vi sedermera vet är god. Ett alibi åt andra hållet så att säga.
Å andra sidan röstade även Mammas på VV, i ett senare skede i och för sig och därför en mer avgörande röst "när det redan var kört". Också en typ av alibi. Mammas har ju varit lite under radarn hela leken - undantaget för käbblet mellan henne och KD. Sagda käbbel gör att jag tvivlar på att båda är onda - frågan är bara vilken av dem.

Ole dole doff...

Med grund i ovanstående:

Lillelorden röstar på Karamelldrottningen.

Även jag måste rösta nu. Mina gäster är på ingång.

Jag tycker det är svårt och det är ett viktigt DL (fast det är det ju typ alltid).

Dessa är kvar.
Alice, ängeln
Jill valentine, ängelns ättling + 2 sior
Carlos Oliviera, god spion
Luther west, välsignad

Albert wesker, ond spion
zombies.

Den enda (eller nja inte enda, men mest) som jag verkligen känner är skum är Lillelorden och jag har ju redogjort innan för varför jag tycker det se tex inlägg #335. Så eftersom jag måste rösta nu så lägger jag min röst där.

cirkus röstar på Lillelorden

Fel där. Jag hade tidigare teoriat om vv och parade mina tidigare misstankar med det. Har du inte koll eller vill du skriva om vad som hänt?

Fortfarande inte klar med jobbet jag håller på med:banghead:! Och jag har ingen aning om hur jag skall rösta.

Nu är jag så paranoid att jag reagerar på det här:

[...]Däremot så börjar jag efter att ha nagelfart Myrtens inlägg och tankar uppfatta det som om hon är åt det goda hållet, tidigare har hon känts lite neutral inte minst eftersom hon kom in såpass sent i leken. Jag ska leta igenom Myrtens inlägg igen och se om jag hittar något som ändrar min uppfattning. Det känns dock som om vi tänker väldigt lika. Även i fallet Lorden och mammas - Å andra sidan så har ju Myrten lurat skiten av mig förr, men denna gång så känns spelet lite annorlunda och även tankarna. Så jag kommer iallafall förnärvarande att hålla Myrten som åt det goda hållet

Varför sätter Cirkus mig åt det goda hållet? Skumt!

Karamelldrottningen röstar på Lillelorden

Motivering: flera har hakat upp sig på henne och jag har försökt att granska henne nu. Håller lite med i att hon gärna "spelar med" och inte kommer med så mkt eget -rent teorinässigt alltså. Och dessutom rösten på mig nu när det uppenbarligen kommer att stå mellan henne och mig denna kväll. Så nu försöker jag lyssna på "de vettiga" och jag håller nog med mer där än jag håller med Lillelorden. Förstår inte heller rösten på paddington hon la.

Kanske viktigt att nämna att jag går ner till stallet nu en kortis för att ge hästarna mat. Vilket tydligen kan tydas som ondskefullt (ang lillelorden) men det skiter jag i just nu, de måste få. Kommer stax.

Jag har noll koll. :crazy: de jag misstänkt mest tidigare är ju lården och karamellen, men idag känns det inte så. Eller ja, på sätt och vis eftersom att jag upplever att båda förvrider sanningen, men just därför kanske det snarare är ett nytt "mode" än att de gör det med flit?

Jag är nu i situationen att det är 25 minuter till DL och jag inte har någon aning om hur jag skall rösta.

Jag tror att Hedinn är god, men tänk om hon lurar mig? Om förstarösten på två kollegor bara var ett skådespel? Allt är möjligt, men det är kanske mindre troligt ändå. Hedinn har annars inte gjort något som sticker ut, men hon är av naturliga skäl mindre aktiv än vanligt.

Bara för att Hedinn (eventuellt) är god så behöver det ju inte betyda att hon har rätt. Jag vet inte riktigt angående rösten på karamelldrottningen...

Karamelldrottningen ja. När jag läste igenom igen reagerade jag ju på henne och främst är det den uteblivna röständringen på Lillgrådis som känns märklig. Tycker att hennes diskussion med Mammas är lite märklig. Jag är långt ifrån säker på att den är ett tecken på ondska (snarare tvärt om egentligen), men Mammas har en poäng i när hon skriver att sanningen vrids till (ungefär). Men som sagt, det allra konstigaste är rösten på Lillgrådis och argumenten om varför den inte ändrades.

Mammas har inte gjort något som sticker ut, men det är ju inget märkligt. Igår trodde jag hon var ond. Idag är jag inte lika säker. När jag läser hennes inlägg i lugn och ro känns hon ändå neutral. Så jag vet inte.

Gravinda trodde jag var god i morse, men nu är jag inte lika säker. Jättesvårt att placera henne.

Lillelorden läser uppenbart leken slarvigt och har inte koll samt är snabb på att hoppa på teorier från andra. Jag skrev om det igår och nu tillkom kommentaren om Mammas röst på VV (ja, Mammas hade teoriat om henne tidigare).

Cirkus vet jag varken ut eller in om. Jag misstänkte henne tidigt. Förstadagsrösten på bumpo kan mycket väl vara en alibiröst. Och varför tror hon plötsligt att jag är god?

Så var det tio minuter till DL.:banghead:

Men ett är säkert - det måste nog bli antingen Lorden eller karamellen, för röster på andra tycks vara meningslösa idag.

Jag känner att jag inte har koll alls på någon annan än de två jag precis nämnde, och även om misstankarna avtagit lite (eller så har jag till myrtens förtjusning börjat noja? :p ) har jag ännu mindre misstankar mot andra. Och av dessa säger magkänslan lården, alltså mammas röstar på lillelorden

Senast ändrad:

Jag är utsatt för min egen medicin om det kan glädja dig, Mammas. För just nu tror jag att alla är onda! Och det är faktiskt sant!

Jag tänker också gå på magkänsla. Lordens röst på Paddan igår samt att hon hela leken har flutit med och använt andras teorier utan att skapa egna gör att hon får min röst. Skolexemplet är väl förstadagsrösten på Shaggy. Visst, de är alltid dåliga men Lorden tar Paddis teori rakt av och röstar efter den.

Det hon nu lyfter mot Mammas är ju sådant jag har skrivit om. Vidare missade hon igår diskussionen om fördelningen och varför Paddi borde vara god. Idag tycker jag att hon byggt mycket på en felskrivning från karamell (som jag inte vet var hon står:crazy:).

Myrten röstar på Lillelorden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar