Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Och nu måste jag fortsätta jobba... Tur att en vindunk väntar på oss när vi kommer hem. När nu det blir!

kl*

Ja ni vem ska man rösta på. Lillorden har jag liksom haft som lite bortglömd nu känner jag, har av någon konstig anledning inte haft så mycket tankar alls på denna utan mest noterat alla andras tankar kring denna. Det är lite uppmärksamhetsväckande i sig. Ska kolla igenom detta lite närmare. Slarvigt värre av mig.

Karamellen, ja som sagt hon har kommit med skarpa grejer och känts desperat, men jag vet inte om jag verkligen tror att hon är ond, jag är lite mer inriktad på att hon är ny och känner sig pressad, som sagt det kan vara så att hon är ond och känner sig påkommen, men jag lutar nog att det är gott i bakgrunden.

Cirkus, hade jag som ond igår och efter ett inlägg där denna försvarade mammas så blev jag lite mer lutad till att tro gott om cirkus, men sen har jag läst igenom och tänk samma tankar igen och jag måste ju gå på att det är mer som talar för att personen är ond om man följer min teori från igår och i och med att hon försvarar mammas så är ju det lite inställsamt och lite "titta jag är snäll och ärlig" och det i sig får mig misstänksam och inte nog med det så fick hon mig att flytta henne från onda högen till goda högen och det är också väldigt misstänksamt.

Mammas, ja mammas, vad ska man säga... Neutral mot god. Varför? För att det känns så.

Känns som att de som jag vill hålla som goda är: mammas, hedinn, myrten och mig själv.
Då blir ju onda över: karamellen, lillorden och cirkus.

Det blir ju så, men jag vill gärna tro att karamellen är god, så av uteslutningsförmågan så blir det ju så, blir ju för många goda annars. Eller så blir jag tvär lurad av myrten och mammas, vill inte godförklara hedinn, men hon är ju långt ner på min misstanke lista.
Cirkus är den som jag har mest motivering till att denna är ond. Men Lillorden och Karamellen är de som är röstade på hitills. Men eftersom alla tre likväl kan vara onda och jag måste gå på det som jag har.

Gravinda röstar På Cirkus.

Kanske helt meningslöst eftersom det verkar stå mellan karamellen och lillorden men som sagt jag röstar på den som jag kan stå för mest.

Uppdatering!

Albert Wesker var inte road över att det gått åt så många zombies på så kort tid. Han hade inte förutsett att de överlevande människorna skulle vara så skickliga som de var. Hans plan nu var att släppa lös de zombifierade hundarna som han låst in i burar i väntan på detta ögonblick. Hundarna var betydligt snabbare än de odöda människorna som vandrade på gatorna. Inte lika lätta att skjuta bort. Vad Albert Wesker inte hade väntat sig när han öppnade hundburarna, var att hundarna skulle attackera honom. Han hade ju injicerat T-viruset. Borde ha varit immun, men han hade haft fel.

Lillelorden var Albert Wesker

NattDL 21.05!

Eller kanske inte alibi. För jag vet inte om jag tror att cirkus är ond, inte sett något som tyder på det, men en "hjälper inte till att rösta ut goda lården för det ser dåligt ut", möjligtvis en att hon inte vill rösta på karamellen för att de är onda båda två.

Ehh... ja jag fick ju för mig att wesker var en god roll. :o hmm, men gravinda väckte mina vibbar där iaf.

Just nu känns iaf cirkus och myrten åt det godate hållet. Måste dubbelkolla dock för säker är jag verkligen inte. :p

Nattuppdatering!

Den här natten var det lugn och ro ute på gatorna, ingenting hördes eller syntes, och de kvarvarande överlevarna kunde för tillfället vila ut.

Tycker 20.30 var en utomordentlig tid, så kör på den imorgon söndag med. Hojta till om någon vill ha lite tidigare/senare dock. Så DagDl 20.30 imorgon.

DL1

17.41: Hedinn röstar på Mammas
21.39: Paddington röstar på Shaggy
21.42: Gravinda röstar på Lillgrådis
21.54: Karamelldrottningen röstar på Lillelorden
21.54: Vår_Vinter röstar på Lillgrådis
21.55: Shaggy röstar på Lillgrådis
21.55: bumpo röstar på Paddington
21.56: Lillelorden röstar på Shaggy
21.56: Lillgrådis röstar på Gravinda
21.57: Mammas röstar på karamelldrottningen
21.58: Lillgrådis ändrar till Shaggy
22.00: cirkus röstar på bumpo

Lenis käkas

DL2

17.46: Heidinn röstar på bumpo
19.05: Paddington röstar på bumpo
19.58: Karamelldrottningen röstar på Lillgrådis
20.06: Lillelorden röstar på Mammas
21.51: Mammas röstar på karamelldrottningen
21.52: cirkus röstar på Lillgrådis
21.57: Lillgrådis röstar på Vår_Vinter
21.58: Vår_Vinter röstar på Paddington
22.00: glömmerallt röstar på cirkus

Glömmerallt och Lillgrådis käkas (visst var det GA som käkades och drog med sig LG?)

DL3

15.29: Karamelldrottningen röstar på Mammas
16.37: Hedinn röstar på Vår_Vinter
17.01: Gravinda röstar på cirkus
19.57: Mammas röstar på Vår_Vinter
20.27: Paddington röstar på Vår_Vinter
20.28: Lillelorden röstar på Paddington
20.29: cirkus röstar på Vår_Vinter
20.29: Myrten röstar på Vår_Vinter

Paddington käkas
DL4

18:27Hedinn röstar på karamelldrottningen
18:55Lillelorden röstar på Karamelldrottningen.
18:59cirkus röstar på Lillelorden
20:08Karamelldrottningen röstar på Lillelorden
20:22mammas röstar på lillelorden
20:29Myrten röstar på Lillelorden
20:41Gravinda röstar På Cirkus.

(Myrten! Du kan nog göra snyggare med färgning, men gör så här tillsvidare så får lite överblick :))

Senast ändrad:

Jag tycker det går alldeles för lång tid mellan röstningarna :p. Nu har jag lixom fått upp farten och vill att alla ska skriva jättemycket!

Edit: kom på att det är lördag-söndag och här sitter jag och hoppas att nån ska skriva nått :crazy:.

Senast ändrad:

Nej, det gjorde den inte.

Det går ju förövrigt att ha två DL's om dagen (t.ex en vid middagstid och en på kvällen), för att speeda upp, men då måste ju alla ha tid och kunna vara inne mycket. :)

Nu funderar jag över Lordens röst på karamelldrottningen. Den kom ganska snabbt efter min, innebär det att KD är god? Eller är det just vad hon vill få oss att tro? Eller anade hon att det skulle stå mellan henne och KD igår så hon la rösten åt det enda logiska hållet, för att ha en chans att klara sig själv?

Tja, eller så hade hon inte listat ut vilka som var zombies?

Det har du rätt i, trodde den onda spionen visste vilka som var i lyan, men så var det ju inte. :o Det är det svarta fåret som är ensam utanför lyan, men vet vilka som är i lyan, men lyan vet inte vem som är fåret, va? Måste ha blandat ihop rollerna. Då behöver ju rösten definitivt inte säga någonting.

Det har du rätt i, trodde den onda spionen visste vilka som var i lyan, men så var det ju inte. :o Det är det svarta fåret som är ensam utanför lyan, men vet vilka som är i lyan, men lyan vet inte vem som är fåret, va? Måste ha blandat ihop rollerna. Då behöver ju rösten definitivt inte säga någonting.

Det stämmer, du tänkte på fåret. Den onde spionen funkar på samma sätt som den goda, d v s får all info, men vet inte vilka ulvarna är. Men genom spioninfon kan den ju dra slutsatser om vilka som är goda och därmed komma närmare vilka zombisarna är.

Om Lordens röst på karamelldrottningen:

Jag ska läsa igenom leken och funderar på Lorden, om man kan få ut info ur hennes inlägg. Vad är det egentligen rimligt att spionen vet? Vem/vilka som siats och rimligtvis en idé om vem ängeln är. Jag vet inte om man kan luska i Lordens inlägg och se om man kan få ut något.

I #332 anmärker Lorden på karamellens felskrivning. Jag hade då redan skrivit att jag misstänkte Lorden. Paddi hade pressat på henne och det visade sig att Paddi var god. Mammas diskussion med karamellen pågick, så hittade Lorden något och sedan skrev du att du reagerade mest på Lorden och karamellen. Jag gissar att Lorden insåg att hon låg illa till, men att det fanns en möjlighet att styra över till karamellen som både du och Mammas tydligen var skeptiska till. Så då började hon väl bygga en teori mot karamellen. Jag är osäker på om hennes röst på karamellen betyder något annat än just det. Och var karamellen står har jag för tillfället ingen aning om.

Även jag har mina tveksamheter till Lorden som jag redogjort för i mitt tidigare inlägg.

Däremot så börjar jag efter att ha nagelfart Myrtens inlägg och tankar uppfatta det som om hon är åt det goda hållet, tidigare har hon känts lite neutral inte minst eftersom hon kom in såpass sent i leken. Jag ska leta igenom Myrtens inlägg igen och se om jag hittar något som ändrar min uppfattning. Det känns dock som om vi tänker väldigt lika. Även i fallet Lorden och mammas - Å andra sidan så har ju Myrten lurat skiten av mig förr, men denna gång så känns spelet lite annorlunda och även tankarna. Så jag kommer iallafall förnärvarande att hålla Myrten som åt det goda hållet

Här undrar jag vad du menar med Lorden och Mammas? Jag trodde ju att det fanns ett samspel, men ändrade mig sedan. Vad menar du? Nu vet vi att de inte satt i lyan tillsammans, men jag undrar ändå hur du menade.

Jag funderar på Gravinda som röstat avvikande vid två viktiga DL. Var står hon egentligen? Igår var jag benägen att hålla henne god, för jag tyckte att det fanns en rimlighet i teorin att glömmerallt röstade på cirkus vid DL2 för att glömmerallt siat cirkus och att Gravinda har en roll som gör att hon vet det och därför vill peka på att cirkus är ond.

Men efter att gått igenom vad glömmerallt skriver vid det DL där hon röstar på cirkus tycker jag verkligen inte att det verkar så:

knapp

Nu har jag läst och läst i tråden, men jag kommer inte fram till något vettigt alls det bara snurrar i huvudet på mig. Mina försök att analysera röstningen gjorde mig inte klokare heller.

Det är flera som känns oaktivare än vanligt däribland jag (men för tillfället verkar inte datorn krångla så ska nog kunna vara aktivare framöver) men det säger ju inget om deras roller.

Sen finns det dem jag inte lekt så mycket med och därför har lite svårt att få grepp om.

ingen annan känns ju jätte misstänkt heller så jag får nog ta och gå tillbaka och läsa igen...:cautious:

Jag reagerade också på att Paddis röst kändes lite hämnd aktig..

Men, ja bumpo sticker ut dock tycker jag inte hon sticker ut så mycket som en del verkar få det till.

Jag vet verkligen inte vad jag ska rösta på :banghead:

Varför skriva så om man siat någon som ond? Men sedan händer det saker. Cirkus röstar på Grådis med en mycket skum motivering.

Eh va? du får ursäkta men det där låter sämre än förstadagsteorierna

Helt obegripligt, du får gärna utveckla

glömmerallt röstar på cirkus för att hennes röstmotiverin är obegriplig

Jag tolkar det här som att det verkligen var cirkus röst på Grådis som fick glömmerallt att rösta på cirkus. Inte att hon siat cirkus som ond. För om hon gjort det, då borde hon ju drivit mer mot cirkus tycker jag. Vidare är det inte ens säkert att glömmerallt hann sia någon. Hon missade DL1 och skriver sedan inte i tråden förrän efter Natt-DL.

Som sagt, för mig hade en logisk förklaring till Gravindas avvikande röster varit att hon visste att cirkus var ond och ville lämna ett testamente. Men jag kan inte komma på något sätt hon skulle veta detta på annat än att hon visste att cirkus blivit siad av glömmerallt, vilket jag som sagt inte tror att hon blivit. Så frågan är: var står Gravinda? Varför dessa avvikande röster? Om hon är god, hur kan hon vara så säker på att cirkus är ond att hon röstar på henne vid två viktiga DL då man ofta behöver samla de goda rösterna?

Kollar lite närmare på Gravinda, som alltså röstat avvikande vid två viktiga DL, något jag reagerar på. Igår skriver cirkus (som fick Gravindas röst vid DL3):

Jag börjar med att varna för låg aktivitet ikväll.
Jag ska till stallet nu och sen så jobbar jag 12-16 (hemma vid datorn - så då kan jag leka ;) ) Sen så har sambon bjudit hem gäster, han tyckte jag vara en smula konstig igår just när DL var...eftersom då skulle vi suttit och ätit middag, men jag satt och skrev som tusan - han fattade ingenting. Så ikväll när våra kompisar kommer över är det nog bäst att jag är social (eller så tag jag datorn med in på muggen eller så) :D

Nåja, för att svara på frågan varför jag håller mammas som god - jag tycker inte att hon gjort något som för mig sticker ut, varit ordentligt aktiv med många ideér och teorier som jag förstår och kan följa med i, i röstningarna kan jag heller inte se något som indikerar ond.

Varför ser du henne som ond ?

Lillelorden är lite tvärt om mot mammas (som jag uppfattar det) inget som sticker ut heller, men teorierna är lite flummigare och jag ser inte någon direkt substans i dem. I röstningen så pja, hon röstade ju som du själv säger inte på den onda V_v utan hon röstar på den goda Paddington, en röst på V_v hade ju garanterat att V_v blev lynchad eftersom det var så få kvar att rösta jag tror inte att en ulv fäller den avgörande rösten på en annan ulv. (I allafall är det som om jag har räknat rätt, vilket jag inte garanterar att jag har)

Gravinda svarar:

Av någon anledning så ändras min uppfattning av dig pga det här inlägget, har haft dig ganska högt upp som ond men nu åker du över med en fot på goda sidan. Kanske för att jag har mammas lite mer åt det goda hållet också och du försvarar henne. Men å andra sidan så är få saker så ulvigt som försvarande och "snälla" med spelare.

När det är dags för att rösta är läget dock annorlunda. Det är efter DL (fast förmodligen inte när Gravinda börjar skriva):

kl*

Ja ni vem ska man rösta på. Lillorden har jag liksom haft som lite bortglömd nu känner jag, har av någon konstig anledning inte haft så mycket tankar alls på denna utan mest noterat alla andras tankar kring denna. Det är lite uppmärksamhetsväckande i sig. Ska kolla igenom detta lite närmare. Slarvigt värre av mig.[...]

Lorden viftas bort eftersom Gravinda missat henne tidigare. Fast det stämmer ju inte riktigt. För kvällen före har Gravinda skrivit till Lorden (om Paddi):

Men hon var ju väldigt tidig på att rösta på Bumpo som även redan hade en röst. Blev ju hennes röst som "avgjorde". Varför skulle en ulv göra så mot en annan ulv tänker du?

Här reagerar ju Gravinda på Lorden. Och sedan, när det är dags att rösta, tycker hon ändå att hon har missat henne. Märkligt! Hon fortsätter sitt röstinlägg:

[...]Karamellen, ja som sagt hon har kommit med skarpa grejer och känts desperat, men jag vet inte om jag verkligen tror att hon är ond, jag är lite mer inriktad på att hon är ny och känner sig pressad, som sagt det kan vara så att hon är ond och känner sig påkommen, men jag lutar nog att det är gott i bakgrunden.[...]

Det här stämmer överens med vad Gravinda skrivit tidigare om karamellen, så jag tycker inte att det är så konstigt att hon inte lägger sin röst där. Jag känner ungefär på samma sätt själv inför karamellen (vilket kan förklara min förlåtande inställning:D).

[...]Cirkus, hade jag som ond igår och efter ett inlägg där denna försvarade mammas så blev jag lite mer lutad till att tro gott om cirkus, men sen har jag läst igenom och tänk samma tankar igen och jag måste ju gå på att det är mer som talar för att personen är ond om man följer min teori från igår och i och med att hon försvarar mammas så är ju det lite inställsamt och lite "titta jag är snäll och ärlig" och det i sig får mig misstänksam och inte nog med det så fick hon mig att flytta henne från onda högen till goda högen och det är också väldigt misstänksamt.

Mammas, ja mammas, vad ska man säga... Neutral mot god. Varför? För att det känns så.

Känns som att de som jag vill hålla som goda är: mammas, hedinn, myrten och mig själv.
Då blir ju onda över: karamellen, lillorden och cirkus.

Det blir ju så, men jag vill gärna tro att karamellen är god, så av uteslutningsförmågan så blir det ju så, blir ju för många goda annars. Eller så blir jag tvär lurad av myrten och mammas, vill inte godförklara hedinn, men hon är ju långt ner på min misstanke lista.
Cirkus är den som jag har mest motivering till att denna är ond. Men Lillorden och Karamellen är de som är röstade på hitills. Men eftersom alla tre likväl kan vara onda och jag måste gå på det som jag har.

Gravinda röstar På Cirkus.

Kanske helt meningslöst eftersom det verkar stå mellan karamellen och lillorden men som sagt jag röstar på den som jag kan stå för mest.

Gravindas teori från dagen före, som alltså är (som jag förstår det) vad hon baserar sin röst på:

En natt hade ju passerat så hon kan ju ha siat.

kl*

Lägger min röst nu, så har jag det gjort och slipper missa DL om jag skulle ta och somna någonstans.
Jag har kollat närmare på Cirkus efter min lilla tanke kring GA's röst.
Och hon har smygit med, la en väldigt sen röst på bumpo i första DL som kan vara en ganska riskfri alibi röst, och sen kom GA's röst på henne som inte heller hade någon direkt motivering, men det var i sista sekund och det kanske upplevdes som väldigt viktigt att få iväg den rösten.
Sen nu förstår hon min tanke gång, men ändå att inlägget som jag skrev skulle vara "ulvigt på riktigt"... fast hon förstår?? Lite halvgarderande och smygit, för hon säger ju en sak men samtidigt inte...
Nä känner mig motiverad och misstänksam.

Gravinda röstar på Cirkus

Här blir jag osäker, är teorin den att glömmerallt röstade avvikande på cirkus trots att hennes kärlekspartner Lillgrådis riskerade att åka och dra med sig glömmerallt själv för att glömmerallt siat cirkus och ville lämna ett testamente? Eller är teorin allmänt konstigt uppträdande? Jag känner mig osäker.

Det är ju i alla fall klart (tycker jag) att Gravinda inte vet om glömmerallt siat cirkus. För om hon vetat det och röstade avvikande för att lämna ett testamente om hon skulle käkas, är det otroligt osannolikt att hon skulle kunna låta cirkus väga över till det goda hållet. Vilket hon ju gör under dagen. Så finns det spelare som ibland gör märkliga saker som kan få en att tveka om man har info. Men att glömmerallt skulle sia cirkus som god och sedan rösta på henne? Nej, det finns inte på världskartan hos mig och inte hos Gravinda heller tror jag. Vi har väl inte heller någon roll som är ond men visas god i sior (som det svarta fåret)?

Syftet att rösta som Gravinda gör, om man inte gör det för att lämna ett testamente, är för mig väldigt oklart, oavsett var spelaren står. Som ond sticker man ut. Som god bidrar man inte till att få ut de onda. Visst, man kan alltid hänvisa till att man röstar på den man misstänker mest, min i det här skedet i leken?

Jag höll igår Gravinda åt det goda hållet och det var för att jag trodde att hon hade en viss roll (detta var inte baserat på glömmerallt-teorin utan på en annan sak). Men nu känner jag mig så säker på man kan bli på saker i det här galna spelet att hon inte har den rollen. Så hon kan faktiskt vara vad som helst.

Jag tror att Hedinn är god. Övriga känns just nu potentiellt onda. Sedan har en del gjort lite konstiga saker (cirkus t ex rösten som fick glömmerallt att reagera, karamelldrottningen har jag skrivit om tidigare). Men det behöver inte säga något. Mammas gör ju t ex sällan konstiga saker när hon är ulv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar