Inte mycket att teoria om än så länge :p

Madalitso är snabb på att räkna ut antalet ulvar. Inget uppseendeväckande i själva uträkningen, men kanske en ulv som vill vara snabb med ett ”teori-inlägg” om det enda som går att göra en teori om? Inget superstarkt spår att gå på dock.

Sen funderar jag på om man kan hitta en hint från Svarta fåret i raden av ”hitta hit”? Det beror dock lite på vem som har den rollen tänker jag, hur mycket personen resonerar kring vinkningar. Den jag tycker möjligen kan ha vinkat i så fall är Aliisa som svarar precis som qitis, eller Madalitso som svarar precis som Niyama.

Inte mycket att gå på än så länge, men något att börja med i alla fall :)
Mer så att just då sov barnet och jag hade inget som var tvunget att fixas, och tå kte det var bra med ett teoriinlägg innan röstinlägget ifall att det körde ihop sig på kvällen och idag :rofl:

Ja, är det någon som hintar redan så är det väl enda sättet som du nämner, men då är det Aliisa som vinkat. Tror do i inte det är så, för tror inte folk brukar läsa hittat hit meddelande så nog (bevisat av att jag fick scrolla upp och läsa om för att kolla att det du sa stämde och inte ens kom ihåg att jag inledde mitt inlägg med ett hittat hit).

Men håller med i att det inte är så mycket annat att jobba med. Q frågar om lärlingsrollerna, ond som vill ha klarhet? Eller god som vill veta inför teorier.

Och snurr frågar om siaren för sia direkt, ond som vill verka god genom att hoppas på fördel?

Inte för att jag tror att något av de två nämda inläggen har med personens till att göra, så jag hoppas på mer aktivitet under dagen.
Själv jobbar jag, har möten och sen bebis, så vänta er inte så mycket från mig förrens efter nattning, sol jag hoppas hålla mig vaken genom så jag inte missar dl :rofl:
 
Sen funderar jag på om man kan hitta en hint från Svarta fåret i raden av ”hitta hit”? Det beror dock lite på vem som har den rollen tänker jag, hur mycket personen resonerar kring vinkningar.
Du menar att det svarta fåret skulle hinta genom att skriva hittat hit? Det känns som en ganska osäker hint i och med att det är så många som skriver det just för att göra avtryck i tråden. ;) Sen skulle man kunna hävda att den som skriver om svarta fårets eventuella hintar är den som hintar, eller att det skulle kunna vara jag som lyfter frågan. :rofl:
 
Du menar att det svarta fåret skulle hinta genom att skriva hittat hit? Det känns som en ganska osäker hint i och med att det är så många som skriver det just för att göra avtryck i tråden. ;) Sen skulle man kunna hävda att den som skriver om svarta fårets eventuella hintar är den som hintar, eller att det skulle kunna vara jag som lyfter frågan. :rofl:
Haha, ja det var väldigt många som skrev hitta hit, så håller med om att det är en svag teori 😅 Valde dock att belysa de som skrivit exakt lika, för att det kanske sticker ut liiiite mer :)
 
Hittat hit.😊 Har lite frågor. Vad händer vid lika? Ingen hängs? Och måste röstfifflaren använda sin extraröst varje dag?Jag gillar att hänga någon varje dag för info även om man har lite att gå på första dagen.
 
Hittat hit.😊 Har lite frågor. Vad händer vid lika? Ingen hängs? Och måste röstfifflaren använda sin extraröst varje dag?Jag gillar att hänga någon varje dag för info även om man har lite att gå på första dagen.
Blir det lika så lottas det, dock kan det pga röstfifflaen i tråden se jämnt ut även om det inte är det och tvärtom.
 
Haha, ja det var väldigt många som skrev hitta hit, så håller med om att det är en svag teori 😅 Valde dock att belysa de som skrivit exakt lika, för att det kanske sticker ut liiiite mer :)
Fast den typen av inlägg kommer i stort sätt alla lekar så så finner det osannolikt att det skulle vara hintar.
 
Har inte hänt så mycket idag, och jag vill rösta nu när jag har lite tid, ifall jag somnar ifrån sen.

Ceta skrev om svarta fåret kunde hints med hitta hit inläggen, kanske ett svart får som hintar genom att diskutera hintar? Dock känns det inte subtilt och tror att en relativt ny spelare hade varit försiktigare som rollen som får?

Sen kommenterade jag, Snurrfian och glömmerallt på att detta var osannolikt. Jag vet ju bara min roll, så är det någon hintade där genom att upprepa argument så är det glömmerallt till Snurrfian, men känns dumt att hinta på det sättet när ner än en redan använt argumentet.
Så tror helt ärligt inte det förekommit några hintar än.

Det enda jag egentligen reagerat på än så länge är @Yem som säger att hon gillar att lyncha någon för info varje dag, även första. Jag vet inte, själv ogillar jag första lynchen för det är så himla svårt att hitta något att gå på och det känns som att det oftast är ulvarna som tjänar på lynchen dag 1. Särskilt när vi inte har så mycket info så är de få goda specialrollerna jätteviktiga, vilket gör lynch 1 extra jobbig. Att säga att det ju är bra för info känns lite väl enkelt, förutom då om man är ulv, då är lynch 1 mycket lättare, för det är nog den lättaste lynchen att få ut en god utan att väcka misstankar. Sen försvåras det lite iom svarta fåret, men onda förlorar mindre på att bli av med fåret än vad goda förlorar på att bli av med ängel eller siare.

Madalitso röstar på Yem med ovanstående motivation.

Kommer det något mer substantiellt och jag fortfarande är vaken så kan jag absolut tänka mig att ändra, men hellre en röst med lite svag motivering än ingen så här dl 1 (senare ska jag helst kunna ha en bra motivering till röster, men det är inte alltid helt lätt :rofl:)
 
Har inte hänt så mycket idag, och jag vill rösta nu när jag har lite tid, ifall jag somnar ifrån sen.

Ceta skrev om svarta fåret kunde hints med hitta hit inläggen, kanske ett svart får som hintar genom att diskutera hintar? Dock känns det inte subtilt och tror att en relativt ny spelare hade varit försiktigare som rollen som får?

Sen kommenterade jag, Snurrfian och glömmerallt på att detta var osannolikt. Jag vet ju bara min roll, så är det någon hintade där genom att upprepa argument så är det glömmerallt till Snurrfian, men känns dumt att hinta på det sättet när ner än en redan använt argumentet.
Så tror helt ärligt inte det förekommit några hintar än.

Det enda jag egentligen reagerat på än så länge är @Yem som säger att hon gillar att lyncha någon för info varje dag, även första. Jag vet inte, själv ogillar jag första lynchen för det är så himla svårt att hitta något att gå på och det känns som att det oftast är ulvarna som tjänar på lynchen dag 1. Särskilt när vi inte har så mycket info så är de få goda specialrollerna jätteviktiga, vilket gör lynch 1 extra jobbig. Att säga att det ju är bra för info känns lite väl enkelt, förutom då om man är ulv, då är lynch 1 mycket lättare, för det är nog den lättaste lynchen att få ut en god utan att väcka misstankar. Sen försvåras det lite iom svarta fåret, men onda förlorar mindre på att bli av med fåret än vad goda förlorar på att bli av med ängel eller siare.

Madalitso röstar på Yem med ovanstående motivation.

Kommer det något mer substantiellt och jag fortfarande är vaken så kan jag absolut tänka mig att ändra, men hellre en röst med lite svag motivering än ingen så här dl 1 (senare ska jag helst kunna ha en bra motivering till röster, men det är inte alltid helt lätt :rofl:)
Min erfarenhet är att byn tjänar på att lyncha varje dag men det bygger också på en aktiv by där det finns saker att analysera dag 2. Specialroller är självfallet bra men att analysera på det gamla hederliga sätet föredrar jag. Självklart är det svårt att hitta något att gå på dag ett men jag har aldrig stått bakom idén om att det är omöjligt att hitta och hänga en varg dag ett. Yem vill rösta på ceta. Motivering är att jag vill lägga min första röst i god tid innan lynch det finns inte jätte många kandidater. Ceta tyckte jag skapade ett fall av inget så där hamnar min röst just nu.
 
Behöver också rösta tidigt, så går på min teori om får-vinkning. Är väl medveten om att den är svag, och ändrar gärna om någon hittar något vettigare att styrka en röst på. Men det är trots allt tidigt i leken, och många har varit väldigt inaktiva än så länge.

Så baserat på teorin om att ett ”härmande” inlägg kan vara en ulv:
Ceta röstar på Aliisa
 
Min erfarenhet är att byn tjänar på att lyncha varje dag men det bygger också på en aktiv by där det finns saker att analysera dag 2. Specialroller är självfallet bra men att analysera på det gamla hederliga sätet föredrar jag. Självklart är det svårt att hitta något att gå på dag ett men jag har aldrig stått bakom idén om att det är omöjligt att hitta och hänga en varg dag ett. Yem vill rösta på ceta. Motivering är att jag vill lägga min första röst i god tid innan lynch det finns inte jätte många kandidater. Ceta tyckte jag skapade ett fall av inget så där hamnar min röst just nu.
Vad menar du med ”skapade ett fall av inget”? Och vad tycker du annars det finns att reprisera om i tråden så här långt?
 
Min erfarenhet är att byn tjänar på att lyncha varje dag men det bygger också på en aktiv by där det finns saker att analysera dag 2.
Det ingår i leken att lyncha var dag men jag tror nog inte att byn oftast tjänar på det i tex DL1 eftersom det är som svårast för goda i den lynchen. Det är sen när goda börjar hitta varandra som det blir lättare tycker i allafall jag.
 
Hittat hit hintar. Tror inte på den teorin.
Ok, jag har aldrig sagt att det var en stark teori. Men vad tycker du jag skulle teorier över istället? Du har ju själv inte teoriat något (undantaget den svaga teorin mot mig som bygger på att jag är en av få som ens har gjort ett försök till att ha en teori i tråden).
 
Jag reagerade på att Madalitso röstade på Yem som jag trodde var en ny spelare, men låter inte som det i senare inlägg?

(Alltså med tanken att vi brukar vara lite överseende med nya.)
 
Nä det är nog inte så troligt att det är en hint men i DL1 försöker man göra något av inget eller så blir det ju rena BOPar och det är ju ännu mer intetsägande.
bopar brukar väl vara föbjudet, är det i varje fall i den här leken så just det blir det förhoppningsvis inte
 
Jag reagerade på att Madalitso röstade på Yem som jag trodde var en ny spelare, men låter inte som det i senare inlägg?

(Alltså med tanken att vi brukar vara lite överseende med nya.)

Jag reagerade också på det. Båda sakerna. Jag har typ aldrig röstat på en ny spelare om jag inte varit ulv. Men jag reagerar också på Yem - det här är hens röstinlägg - det fetade. Vadå inte jättemånga kandidater? Är man god är väl typ alla kandidater är man ulv eller får så kanske utbudet minskar. Samtidigt så gissar jag att det handlar om att inte så många har teoriat att det finns något att teoria om.

Motivering är att jag vill lägga min första röst i god tid innan lynch det finns inte jätte många kandidater.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp