Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker såhär - ängeln borde fått raden om vem som var siad så bland rösterna på Break borde en ängel finnas. Vid ett första ögonkast så skulle man ju kunna tro att det är q, men jag litar inte en sekund på henne - om hon är i lyan är jag 100% på att hon uppfattat att Break troligen var siad och lätt kommit in med andrarösten för att se ut som en ängeln med info (det kan hon iofs också vara men tveksamt att hon skulle peka på sig själv så tydligt ändå) Men ändå kandidat till att vara ängel. Det finns flera kandidater - fast de kan också vara ulvar, först är det då MikaTela som jag röstade på igår med motivering att hon följde drevet väldigt lätt - kanske för att hon är ulv men det finns också en möjlighet att hon är ängel som fått infon om vem som var siad men inte vill visa sig alltför snabbt så att ulvarna också vet vem som är ängel. De övriga som röstat på Breaktown kan vara ängel men lite udda att rösta så sent i så fall, men nu snackar vi om Lobelia och Niyama som är väldigt rutinerade spelare. Så all in all - alla som röstat på Breaktown kan vara ulvar men nån av dom är ängel. Det gör ju att blickarna hamnar på resten som inte lär vara ängeln nån av dom. Emtherlia lägger en röst på hemlig i ett läge när onda kanske hade kunnat vända lynchen, möjlig ulv men samtidigt så hade hon ju riskerat att röja sig (men det hade kunnat var värt det om siaren åkt ut kanske). Artline och bsf återstår med udda röster - i nuläget känns väl Art mest skum i ljuset av att det kan ha varit en räddning i DL1 MEN samtidigt så var det ju tre som inte hade röstat då Breaks röst kom. BSF är lite under radarn men det är ju en ulvig grej att vara. Så är då glömmerallt kvar - känns helt omöjlig att plcera pga hon hoppade in så sentDL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia
LenaH bybo
Ceta brevbärare
DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig
Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Ingen tanke igår hos dig om att Hemlig var så bestämd pga att hon kunde vara siaren?Jaha, det gick ju åt pipsvängen. Nu vet jag ju varför hemlig var så bestämd iaf.
(Ang ev dålig aktivitet från mig så är det så att jag är gravid med extremt illamående och trötthet vilket gör att jag inte riktigt orkar vara på topp och på kvällarna är symptomen som värst )
Jag tycker det är lite intressant med de som inte röstade på breaktown igårDL 1
LenaH bybo
Ceta brevbärare
DL2
Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Ingen tanke igår hos dig om att Hemlig var så bestämd pga att hon kunde vara siaren?
Tack för komplimangen men jag vet ju var jag har mig självcirkus är väldig på att vilja misstänka mig och kallar mig för ”den lurigaste av dem alla”. Du glömde bort dig själv då menar jag på. I min bok är du den som luras mest
Uppenbarligen inte.(Edit. Att Emtherlia skulle vara ulv )DL 1
LenaH bybo
Ceta brevbärare
DL2
Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo
Då var inte Emth en ulv som försökte styra om lynchen i allafall.
Jag tänker såhär - ängeln borde fått raden om vem som var siad så bland rösterna på Break borde en ängel finnas. Vid ett första ögonkast så skulle man ju kunna tro att det är q, men jag litar inte en sekund på henne - om hon är i lyan är jag 100% på att hon uppfattat att Break troligen var siad och lätt kommit in med andrarösten för att se ut som en ängeln med info (det kan hon iofs också vara men tveksamt att hon skulle peka på sig själv så tydligt ändå) Men ändå kandidat till att vara ängel. Det finns flera kandidater - fast de kan också vara ulvar, först är det då MikaTela som jag röstade på igår med motivering att hon följde drevet väldigt lätt - kanske för att hon är ulv men det finns också en möjlighet att hon är ängel som fått infon om vem som var siad men inte vill visa sig alltför snabbt så att ulvarna också vet vem som är ängel. De övriga som röstat på Breaktown kan vara ängel men lite udda att rösta så sent i så fall, men nu snackar vi om Lobelia och Niyama som är väldigt rutinerade spelare. Så all in all - alla som röstat på Breaktown kan vara ulvar men nån av dom är ängel. Det gör ju att blickarna hamnar på resten som inte lär vara ängeln nån av dom. Emtherlia lägger en röst på hemlig i ett läge när onda kanske hade kunnat vända lynchen, möjlig ulv men samtidigt så hade hon ju riskerat att röja sig (men det hade kunnat var värt det om siaren åkt ut kanske). Artline och bsf återstår med udda röster - i nuläget känns väl Art mest skum i ljuset av att det kan ha varit en räddning i DL1 MEN samtidigt så var det ju tre som inte hade röstat då Breaks röst kom. BSF är lite under radarn men det är ju en ulvig grej att vara. Så är då glömmerallt kvar - känns helt omöjlig att plcera pga hon hoppade in så sent
Så för mig kan alla vara i lyan utom att en av q, MikaTela, Lobelia och Niyama borde vara ängel. Ett litet plus i kanten genrellt sett för Lobelia då hon röstade på Break i DL1 och ett minus i kanten för Art då hon röstade på hemlig i den lynchen
Ska vi hypotetiskt titta på en lya med 2 ulvar uppe för lynch så skulle det innebära att Emtherlia och Artline är ulvar tillsammans med Breaktown och eventuellt cirkus?
Men det känns kanske lite väl otroligt för att vara så läget är?
Teori två med en ulv uppe till lynch. Vem är troligast då, Emtherlia eller Artline. Visserligen nämner Artline att det är väldigt länge sen hon var ulv (är det dags igen?). Och isf kan Breaktown vetat detta när hon la sin röst?
Tja, jag har fortsatta misstankar mot Artline, tänker att hon blev räddad i DL1 tillsammans med en väldigt intetsägande röst igår så...DL 1
LenaH bybo
Ceta brevbärare
DL2
Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Emtherlia bybo
Tja, jag har fortsatta misstankar mot Artline, tänker att hon blev räddad i DL1 tillsammans med en väldigt intetsägande röst igår så...
Men vilka fler?
Cirkus har en poäng med ängeln tänker jag, misstänker att lyan redan gissat på detta, .en vill själv inte spekulera djupare om vem som har den rollen.
Lobelia och Niyamas röster las sent, när det inte var många andra kvar att rösta, iom min tanke om artline så känns väl Niyama mest skum spontant. Iom arts röst på Lobelia, samtidigt kan den vara alibi, känns ju inte så troligt att någon skulle ha följt.
En till då... Alltså jag vet inte var jag har cirkus... hennes röst igår var den sista av uddarösterna, om man bortser från breaks, vilket gör att jag tänker att hon kanske försökte ge sin kollega bättre odds...
Fortsätter jag fundera så är väl MikaTela också en möjlig kandidat, iom hennes vändning igår, kanske sitter hon i lyan, de insåg vart det barkade och ville ha en tidig alibiröst?
Summeringen av detta är att Artline fortfarande står högst på min misstankelista.
Varför misstänkte du hemlig? För mig verkar det vara en efterhandskonstruktion att du seriöst övervägt båda dessa samtidigt. När du nu trodde att break var ulv så måste du noterat att det fanns stor chans att hemlig var siare och även om du inte varit säker. Varför då överväga en röst på henne alls när det finns andra som inte visar minsta tecken på att ha siat någon?Jag kan förstå att det ser ut som en vändning då hemlig hann lägga sin röst under tiden jag kollade tråden och skrev mitt inlägg kring breaktown. Men jag misstänkte ju breaktown skarpt i flera inlägg innan både qitis och jag la våra röster.
Dock JA qitis inlägg var det som vägde över att jag röstade på just breaktown då jag satt och velade mellan breaktown, hemlig och artline som då var mina högst misstänkta.
Läser du mina tidigare inlägg som jag även har delat med mig av i citering så ser du att det inte är efterhandskonstruktion.Varför misstänkte du hemlig? För mig verkar det vara en efterhandskonstruktion att du seriöst övervägt båda dessa samtidigt. När du nu trodde att break var ulv så måste du noterat att det fanns stor chans att hemlig var siare och även om du inte varit säker. Varför då överväga en röst på henne alls när det finns andra som inte visar minsta tecken på att ha siat någon?
Förlåt men vi vet alla vilken roll vi har!
Att använda den repliken tidigt i flera lekar får mig mer misstänksam på dig.
Känns mer som man vill utsäga sig vara sia, frågan är om man är det?
Annars skulle ju alla goda skriva samma sak, för alla goda roller är viktiga roller även byborna!
Skulle man bli friskriven för att man skriver så skulle dessutom flera ulvar gå in och skriva så för att ingen skulle våga rösta på dom med risken att lyncha sian!
Självklart vill man inte råka lyncha sia (eller någon annan god heller).
Jag har lite svårt att förstå att sian sätts så mycket högre som god, självklart är det bra med en som kan se vilka roller folk har men framförallt så tycker jag ängeln är viktigast som kan skydda oss mot ulvarna när dom arbetar i det dolda!
Jag har slutat lägga vikt vid "jag vet ju min roll" som sagt alla vet det och ibland refererar folk till det - jag har har aldrig sett ett samband med vilken roll folk har.Här är mitt ursprungsinlägg hur jag tänker kring när deltagare förtydligar att dom "vet sin roll".
Sorry om du tyckte texten blev kompakt.Till att börja med - vilken jobbig text att läsa igenom när allt är skrivet i ett så!
Du röstade på mig för att du ansåg jag var snabb att haka på "drevet", när jag röstade var det dock i ett sådant läge att utgångsläget hade kunnat bli helt annorlunda då flertalet deltagare inte varit in och röstat än. Ja jag tyckte hemlig betedde sig skumt men bollade även med idén att hon hade rätt, när qitis sen kom in och verkade så tvärsäker så såg jag ingen anledning till att inte rösta där jag gjorde.
För även om jag varit skeptisk mot hemlig så hade jag flera gånger lyft att jag höll breaktown starkt misstänkt.
I min teoretiska lya satte jag ju just Breaktown, artline och hemlig utefter vad jag tyckte verkade skumt.
Breaktown visade sig vara rätt på känn.
Hemlig hade jag tyvärr fel om, vilket jag nog hade märkt om inte psykopaten tagit henne med sig i sitt fall.
Artline håller jag fortfarande misstänkt, vilket jag gjorde även efter min röst igår då jag funderade på att ändra min röst just pga det blev ett drev.
Däremot undrar jag om det är så att jag i ett inlägg nämnde möjligheter att även du kanske var ulv?
Nu vet vi med facit i hand dessutom att även Emtherlia var god.
Så nytt alternativ för en teoretisk lya från min sida är
Breaktown
Artline
Och så även du cirkus
Den fjärde är jag inte riktigt klok på än då ingen mer sticker ut direkt, eller jo jag tycker qitis sticker ut men henne vill jag nog placera i en god roll tack vare röstningen i DL 2 som dessutom visade sig att vi hittade en ulv.
Skulle gärna vilja se mer från glömmerallt då vi inte fick något från pegasus och glömmerallt är på så vis "ny" in i leken. En efterhandsröst på en konstaterad ulv är ju inte en svår att lägga.