Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Artline
Som jag skrev imorse reagerade jag på en sak som breaktown skrev som faktiskt förefaller att hon skulle blivit mer misstänkt om hon lagt en tredje röst på artline första lynchen.
det såg onekligen ut som hon skrev lite mer än hon tänkte. Jag tyder det som att hon indirekt skriver att om artline åkt så skulle hon fortfarande vara misstänkt. Om Art är ulv då borde hon ju bli mindre misstänkt tycker jag I det scenariot ?
men kan ju lika gärna vara att hon försöker få Art att se god ut på så sett och de ändå är kollegor ?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om Artline
Som jag skrev imorse reagerade jag på en sak som breaktown skrev som faktiskt förefaller att hon skulle blivit mer misstänkt om hon lagt en tredje röst på artline första lynchen.
det såg onekligen ut som hon skrev lite mer än hon tänkte. Jag tyder det som att hon indirekt skriver att om artline åkt så skulle hon fortfarande vara misstänkt. Om Art är ulv då borde hon ju bli mindre misstänkt tycker jag I det scenariot ?
men kan ju lika gärna vara att hon försöker få Art att se god ut på så sett och de ändå är kollegor ?
Precis så här har jag också resonerat.

Oavsett så ger ju breaks skriverier fokus på art så jag lutar nog att det talar till arts fördel

Mina inlägg från inatt.
DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Emtherlias röst på hemlig, den är ju ganska tidig. Förvirrad god eller ond som insett läget och försöker vända mot hemlig istället? Men ansträngningen kändes inte så stor från Ems håll.

Alibiröster. Q hakade på snabbt och det kan förstås vara en ond som passar på, men jag tycker ändå det gör att Q känns åt det godare hållet. Mikatela och Lobelia tror jag det finns minst en ulv bland. Ska leta citat.

Vid 18-tiden skrev MikaTela detta ovan. Dvs hemlig var mer misstänkt än Break. Senare ändrar hon sig för att hon får en känsla av att Q har info. Ehm hemlig då? Det känns skumt att hemlig först blev misstänkt, som att hon sen svängde när det såg kört ut för Break.

Det här var enda inlägget Lobelia skrev igår. Det såg ju redan ganska kört ut för Break då. Dag 1 röstade Lobelia också på Break men ganska sent och enda rösten, alibiförsök?
Men, nu röstade Lobelia på MikaTela och jag har ju reagerat på samma saker (vet inte vad det betyder att jag håller med @Lobelia :nailbiting:😅). Jag tror ju nån av dom är ulv (kanske inte båda med tanke på Lobelias röst nu?).

Mina inlägg från inatt.

Men, nu röstade Lobelia på MikaTela och jag har ju reagerat på samma saker (vet inte vad det betyder att jag håller med @Lobelia :nailbiting:😅). Jag tror ju nån av dom är ulv (kanske inte båda med tanke på Lobelias röst nu?).
Jag tycker också mikaTelas beteende igår vqr skumt men just det om Q s info ser jag inget misstänkt i snarare tvärtom faktiskt.

Okej lite korta tankar

ART: Jag tycker det vore lite väl enkelt om hon också vore ulv? även om break är ringrostig. Att ceta blev käk talar emot att hon skulle vara ulv tycker jag annars förstår jag teorierna
MikaTela: Hennes agerande igår i lynchen är väldigt skumt å andra sidan jag hade kunnat gjort så som god och frågan är om en ulv vill sticka ut så?
Bsf: Om art är ond så tror jag BSf är god annars vet jag inte
Cirkus samma som bsf
qitis där är jag mest förvirrad men ängel möjligheten är för stor för att jag ska vilja rösta där
Niyama: Svår att få grep om dag två rösten känns rimlig oavsett roll på henne
Lobelia Rösten på Break skriker möjlig alibiröst tycker jag men i övrigt jganska neutral Rösten på MT tyder mot att de inte är ulvar ihop men hmm

Alltså kanske dumt att skriva ut men jag tänker att om Q är ängel så kan det ha dykt upp en spionrad hos henne om vem som blev siad (liksom jag svängde från hemlig som misstänkt till möjlig siare ungefär där när jag läste ikapp leken)och så kan ju också MT ha tänkt och då är hennes svängande fullt rimligt.

Jag har dock en annan teori om ängelrollen som jag inte vill skriva ut och det hela med olika möjigheter där(finns ännu fler som jag finner mindre sannolika gör mig väldigt förvirrad när det kommer till att hitta ulvarna.

Jag är lite lur på om cirkus verkligen är god i denna leken?
tycker hon uttrycker sig lite konstigt ibland om hon vore god? Eller så är det för hon uttrycker misstankar / funderingar ffa om mig som gör att det känns så.
nägot med hennes ängelletande skaver lite för mig.

glömmerallt - kom ju in senare i leken så jag har ingen uppfattning alls, kan vara vad som helst.
Blacksmithfarm - röstade på Art igår och Art idag. Eftersom jag inte riktigt köper teorierna mot Art känns det skumt. På det sättet vore det intressant att veta Arts roll.
Cirkus - tillhör de som röstat på Art idag. Har nojat för lite över mig? Röstade på MikaTela igår och även om jag misstänker MikaTela var det i ett läge när det ändå såg ganska kört ut för Break.
Niyama - jag
Lobelia - redan skrivit om
qitis - något åt godare hållet med tanke på hur hon hakade på hemlig mot Break.
Mikatela - redan skrivit om.

tillägg: tog @qitis lista men Art saknas ju där. Har nämnt henne tidigare att jag inte riktigt fattar hur hon blivit så misstänkt.

Jag har noterat som någon innan att Mikatela skriver helt annorlunda denna leken mot i förra då hon var ulv

Jag är också lite fast i tanken på de där tre uddarösterna igår. Känns ju troligt om iaf en ulv röstat där? För annars är de tre övriga rösterna på breaktown efter hemligs och min röst där bara ulvar ? Känns som sagt inte rimligt.

Alltså kanske dumt att skriva ut men jag tänker att om Q är ängel så kan det ha dykt upp en spionrad hos henne om vem som blev siad (liksom jag svängde från hemlig som misstänkt till möjlig siare ungefär där när jag läste ikapp leken)och så kan ju också MT ha tänkt och då är hennes svängande fullt rimligt.
Ja, det fattar jag också och det förklarar Qs agerande men inte att MikaTela inte litade ett dugg på hemlig men massor på Q (typ).

glömmerallt röstar på lobelia eftersom hennes röst på Break känns som en trolig alibiröst och sedan gled hon me ganska mycket under gårdagsröstningen tycker jag jag är medveten om att det är svagt men det kännns ändå mest konkret av minna misstånkar jag har om jafg ska gå på vad jag själv tror och inte bara lyssna på andras teorier. Känns viktigt att jag gör det också med tanke på mitt sena inhopp i leken

Ber om ursäckt att jag inte hunnit teoria så mycket har nog mer tid i fortsättningen dock om jag blir kvar i leken

Äh jag misstänker mig faktiskt cirkus mest. Som så tydligt fiskade efter ängel osv igår och idag.
det skaver för mycket för jag ska kunna förbise det.
Qitis röstar på cirkus
Känns ulvigt att fiska efter ängeln så tydligt så tidigt i leken.

Dl 3

15.32 cirkus röstar på Artline
16.29 Blacksmithfarm röstar på Artline
18.32 MikaTela röstar på Artline
20.39 Lobelia röstar på MikaTela
Glömmerallt röstar på lobelia
Qitis röstar på cirkus
Artline 3
Cirkus 1
Lobelia 1
MikaTela 1

Ja, det fattar jag också och det förklarar Qs agerande men inte att MikaTela inte litade ett dugg på hemlig men massor på Q (typ).
Jag tolkade det som att Q fick henne att följa hemlig trots att hon tyckte hemlig var väldigt skum.

Men att jag tolkar det så kan vara att jag tänkte så så det är möjligt att jag applicerar för mycket av mina tankar på Mikatela

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar