Det är intressant. Jag tror ulvarna tidigt anade att break var siad och att ulvarna definitivt använde Breaktown för att få ut mig.

Vi får se när jag orkar gå igenom leken. Denna lynchen lär ge en hel del att analysera sen.

Enligt Q så står det 5-3. Lynchas jag då blir det 4-3. Då får man hoppas att ängeln skyddar rätt.

Det är intressant. Jag tror ulvarna tidigt anade att break var siad och att ulvarna definitivt använde Breaktown för att få ut mig.

Vi får se när jag orkar gå igenom leken. Denna lynchen lär ge en hel del att analysera sen.

Enligt Q så står det 5-3. Lynchas jag då blir det 4-3. Då får man hoppas att ängeln skyddar rätt.
Hur tänker du att ulvarna använde breakdown för att få ut dig?

Kan du förklara närmre. När försökte ulvarna använda Breaktown för att få ut dig? Och hur? I vilket läge menar du att ulvarna anade att Break var siad? Själv gjorde jag det när jag såg hemligs inlägg strax efter DL, liksom jag tror att fler gjorde. Menar du att det var tidigare än så eller?

Hur tänker du att ulvarna använde breakdown för att få ut dig?

Kan du förklara närmre. När försökte ulvarna använda Breaktown för att få ut dig? Och hur? I vilket läge menar du att ulvarna anade att Break var siad? Själv gjorde jag det när jag såg hemligs inlägg strax efter DL, liksom jag tror att fler gjorde. Menar du att det var tidigare än så eller?

Ulvarna utnyttjar givetvis teorin om att Breaktown räddade mig i första dl. En utmärkt teori för att få ut en god.

Tycker nog att bsf och MikaTela var snabba med den teorin. Om det gör dem till ulvar vet jag inte. Då känns kanske cirkus mer skum.

Ulvarna utnyttjar givetvis teorin om att Breaktown räddade mig i första dl. En utmärkt teori för att få ut en god.

Tycker nog att bsf och MikaTela var snabba med den teorin. Om det gör dem till ulvar vet jag inte. Då känns kanske cirkus mer skum.
Råkade skicka innan jag skrivit klart.

Jag har inte full koll på hemligs inlägg just nu. Men de anade säkert när hemlig började teoria om att Breaktown var ulv.

Då jag har fått hem sambon oanmält och ska köra till jobb om 1,5 h så måste jag lägga min röst nu.

Artline är fortfarande skarpt misstänkt men jag är inte tillräckligt säker på detta för att våga lägga en tredje röst så här tidigt. Däremot så styrker Artline mina misstankar mot henne genom att säga att ulvarna använder breaktown för att få ut henne. Köper inte riktigt det resonemanget om det inte nu är så att det är en desperat ulv som så sitter där?

Mitt nästa alternativ är cirkus, jag har faktiskt inget lika rakt att sätta fingret på och kanske just därför. Tycker inte hennes inlägg ger så mycket även om hon skrivit några stycken. Kanske för att fylla ut för att se aktiv ut men utan att avslöja för mycket?

Åh detta var svårt!
Nä d får bli en tredje röst igen, jag kan inte rå för att sambon kom hem. Ev hinner jag in via mobilen innan jag börjar jobbet 21.15 eller innan första ronden 21.30. Så lägger en röst nu för att inte missa men kan ev komma att ändra vid drev om tid finnes när jag landat på jobbet.

MikaTela röstar på Artline

Så BSF och Mikatela är Ulvar? Men du är tveksam? Och ändå säker på att ulvarna är ute efter dig?

Jag blev lite fundersam över Arts röst på mig igår, det var en usel teori även för en andra dag. Typ alla röstade med bopliknande röster förstadagen, mer än vanligt, och det var motiveringen att min var bop. Det var när rösterna på Break började rasa in och var en "säker" enkel röst om man vill att den inte ska räknas. Art tål att granskas onekligen.

Varför skulle hon inte vilja att rösten räknades?

Så BSF och Mikatela är Ulvar? Men du är tveksam? Och ändå säker på att ulvarna är ute efter dig?
Jag har inte orkat analysera dem än. Goda röstar också på goda. De kan vara goda som har fel eller ulvarsom utnyttjar situationen.

Jag tror det är möjligt att ulvarna ser mig som ett lätt offer. Deras jobb är ju att lyncha goda och nu har de en rätt lätt teori. Dvs att Breaktown försökte rädda mig i dl 1.

Jag hade en dålig dag igår och jag borde ha bett om att bli ersatt men hade hoppats må bättre idag men jag har inte full ork just nu.

Men ska försöka ta mig igenom dagens inlägg.

Hade jag varit ulv så hade jag gjort det lätt för mig och röstat på Breaktown igår.

Jag fattar inte hur Art blivit så misstänkt? Tre röster hittills av tre möjliga. Tycker det är konstigt med tanke på bristen av information i leken. Jag vet inte om jag missat nåt uppenbart? Dag 1 kan det ju lika gärna ha stått mellan goda vilket ju inte är helt ovanligt. Nu låter det som att jag försvarar Art, hon kan mycket väl vara ond men jag är inte med på hur hon blev så misstänkt faktiskt, och det gör mig skeptisk till rösterna som kommit hittills.

Sorry om du tyckte texten blev kompakt.

Jag kan tycka att du svänger hit och dit med en massa olika potentiella lyor. För mig räcker det med en ulv i taget. Jag är inte alls lika säker på att q är god som du (kommer inte lägga min röst där idag), men visst finns möjligheten. Jag är övertygad om att lyan förstod att Break var siad, nu när vi vet både hennes och hemligs roller så känns det rätt uppenbart, då är jag också ganska säker på att lyan åtminstone övervägt att snabbt följa siarens röst för att se ut som ängeln som fått raden "Siare siar Breaktown" eftersom det hade varit tjänstefel av goda lyan att inte skicka den raden.

Det är tydligt att du blev mer övertygad av q än av hemlig

För mig är du inte alls avskriven men jag vill nog lugna mig lite med just dig eftersom ängelrollen kan vara vem som helst av er som röstade på Break och just den vill jag inte ha ut. Det lämnar bsf och Artline och av de två så känns Artline mest sannolik som ulv iom att det kan ha varit en möjlig räddning i DL1 dessutom så talar gårdagens uddaröst inte för hennes godhet iom att jag har Lobelia som svagt god efter hennes röst på Break i DL1

Med detta sagt och eftersom det är onsdag och jag ska iväg ikväll och jag faktiskt inte har nån bättre kandidat

cirkus röstar på Artline enligt det kursiva ovan
Jag förstår inte riktigt. Jag upplever att du tycker MikaTela är skum men du vill inte rösta där. Det förstår jag.

Men du röstar gärna på den hon misstänker?

Jag vet att jag är god men det vet inte du. Men det är ändå något som skaver.

"Men det vet inte du". Du menar att du är god och cirkus är god?
Om cirkus är god.

Hjärnan är inte riktigt med idag. Den meningen skulle jag dock förstå om jag blev lynchad pågrund av. Rimligare än teorin om att Breaktown räddade en kollega.

Men jag är en väldigt trött god .

Det är stor skillnad på MikaTela i denna lek om man jämför med förra.

Är det för att hon är god? Mer tid? Mer varm i kläderna?

Även om hon har fel så känns det som hon ändå försöker hitta ulvar. Men jag vet inte. Lika så bsf. Det hade varit intressant om de var ulvar ihop men det är nog inte så jätte troligt.

Sådär, då var jag tillbaks på skandinavisk (dansk) mark och fungerande internet efter en liten utflykt till England med Up&Go för väl vuxna (Inkontinens skydd) då ordinarie chauffören inte fick resa in pga han var svensk (några gånger har det sina fördelar att vara Norsk). Ber om ursäkt att jag inte varit närvarande vid lekstart och DL, men Net1 som jag har i lastbilen täcker endast Skandinavien, även om Danmark (där jag är nu) snabbt fasas ut. Åter igen förlåt att jag pga denna lilla utflykt missad leken.

• Gilla
Reactions: fio
Lobelia röstar på MikaTela

MikaTela gick tämligen hårt åt hemlig och verkade ha henne som huvudmisstänkt men hakar sen på det begynnande drevet mot Breaktown som är den @hemlig går hårt åt. Kanske är hon en god kappvändare men för mig verkar det ludet och jag tror hon försökte skapa sig ett alibi genom att rösta på lyakompisen.
hemlig lägger en hämnd röst på Artline tillsammans med sin motivering att hon ogillar röstningar. Kan det varit ett sätt att locka fler att våga samla röster samtidigt drev brukar inte ske i första DL så troligast är att fler kommer upp till röstning med eller nån väger över tyngre.
För jag tycker inte hemligs röst var tillräckligt stark (inte stark alls då det var en hämndröst) att följa med på.

Och inlägg riktat till @hemlig
I mina ögon är du mer misstänkt än Breaktown. Så ska man gå på din teori och min känslo skulle du vara psykopaten.

Jag har svårt att tro att nån ulv vill bli misstänkt för starkt, för får vi ut deras psykopat tidigt så är dom svagare i lyan ju längre i spelet det går.
Sen förstår jag att du letar efter psykopaten då det är en fördel för oss att försvaga lyan så fort som möjligt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tonåringar
  • Secret Santa 2024
  • Klara sig utan bil