Goda roller:

Brevbärare
– får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen innehåller en sia, en extra röst, ett beskydd. Innehållet i paketen har DL enligt vad som gäller för de ordinarie rollerna som brukar ha förmågan. DagDL
Får eventuella paket sparas eller behöver de användas direkt?

Hm alltid svårt att rösta i efterhand med facit men eftersom jag fick siarvibbar från hemlig redan innan uppdateringen så hade jag troligtvis röstat på breakdown. Vad jag givit för motivering beror nog på när jag röstat, hade jag röstat sent hade jag nog varit ganska öppen med att jag misstänkte info men inte om jag röstat tidigt.

En annan möjlighet är att jag nojat över strömröstandet på break och då hade jag nog velat rösta på någon annan som hade röster tycker då att en röst på @Artline käns trolig för @Blacksmithfarm s resonemang kändes rimligt.

Hade jag behövt rösta först är det möjligt att jag röstat på hemlig, hon var skum(hämdröst) innan jag började tänka siare, nåja hon var fortsatt skum men man röstar ju inte om man överväger siarmöjlighet.

UPPDATERING!!

Ni har lynchat Breaktown som var psykopat.
Breaktown tar med sig hemlig som var siare.

NattDL 8.30

En ond ute tyvärr blev vi av med vår siare också.

Så just nu är en huvudmisstänkt kvar i min teoretiska lya: Artline.
Breaktown visade ju sig vara ond och då blir jag ännu mer lyhörd till varför hon använde den motiveringen hon gjorde mot LenaH, hade hon svårt att skilja diskussioner i lyan mot här så hon glömde/missade att Artline skrivit om just LenaHs gissning kring 2 ulvar.

hemlig hade jag fel om att hon var ond men däremot fanns en poäng när jag tyckte hon outade att hon var sia. Denna gången var hon sia. Vet inte om det ger så mycket att titta på rösterna på henne iom det var LL's lottning som tog henne med i lynchen. Ena rösten på henne var ju Breaktown vilket jag räknar som en hämndröst. Sen har vi emtherlia som röstade då hon tyckte att hemlig gick ut hårt mot breaktown, vilket vi nu har vår förklaring till.

Jag tror nog jag ska kika tillbaka lite på vad LenaH verkligen skrev i DL1 som fick Artline och Breaktown att reagera och se om jag hittar något logiskt där. Sen får jag läsa igenom mina teorier igen och framför allt se vad det kommer för respons och gehör på detta.

DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare

DL2
17.22 hemlig röstar på breaktown
18.40 qitis röstar på breaktown
19.29 emtherlia röstar på hemlig
19.53 Mikatela röstar på breaktown
20:09 Artline röstar på Lobelia
20:2? Blacksmithfarm röstar på Artline
20:37 cirkus röstar på MikaTela
20.51 Lobelia röstar på breaktown
20.58 Niyama röstar på breaktown
21.28 breaktown röstar på hemlig

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare

DL 1
17:43 cirkus röstar på LenaH
19:09 Artline röstar på hemlig
19:37 Emtherlia röstar på Niyama
20:46 Ceta röstar på Artline
21.11 MikaTela röstar på ceta
21.12 qitis röstar på Emtherlia
21.17 hemlig röstar på Artline
21.23 Niyama röstar på MikaTela
21.23 Lobelia röstar på Breaktown
21.28 Breaktown röstar på LenaH
21.30 LenaH röstar på Emtherlia

LenaH bybo

Ceta brevbärare

DL2

Breaktown, psykopat
Hemlig, siare
Okej. Det var helt klart synd att vi förlorade siaren, på lottning..
Misstänker att det finns både alibitöster och uddarlsger från lyan...
Emtherlia sticker ut med rösten på hemlig, men hon röstade tidigt, och hemlig var kite skum, så...
Art, jag och cirkus är de andra tre som röstat udda. Och attline har jag ju misstankar emot, därav min röst på henne...
Ja, nä... orkar inte tänka mer just nu...🙈

Okej. Det var helt klart synd att vi förlorade siaren, på lottning..
Misstänker att det finns både alibitöster och uddarlsger från lyan...
Emtherlia sticker ut med rösten på hemlig, men hon röstade tidigt, och hemlig var kite skum, så...
Art, jag och cirkus är de andra tre som röstat udda. Och attline har jag ju misstankar emot, därav min röst på henne...
Ja, nä... orkar inte tänka mer just nu...🙈
Angående aventuella aliobiröster så tror jag att eftersom hemlig var så tydlig med att hon trodde break hade en specifik röst så började nog ulvarna misstänka att break var siad innan goda gjorde det så jag tycker inte man kan hålla någon åt godare hållet pga röstningen tyvärr.

Angående brevbäraren så hade jag haft den rollen så hade jag skickat ett paket, en kan ju inte räkna med att överleva så långt in i leken så jag hade nog velat peta iväg de två första paketen så snart jag fick, det sista hade jag nog däremot kunnat spara lite på beroende på läget i leken. Angende vilket paket så hade jag skickat antingen sia(väldigt bra att hinna få ut om det hamnar hos en god) eller beskydd( gör mindre skada om det hamnar fel). Rösten hade jag velat spara för den har goda mer nytta av senare i leken tycker jag.

Men det är olika hur folk resonerar.

DL2

Emtherlias röst på hemlig, den är ju ganska tidig. Förvirrad god eller ond som insett läget och försöker vända mot hemlig istället? Men ansträngningen kändes inte så stor från Ems håll.

Alibiröster. Q hakade på snabbt och det kan förstås vara en ond som passar på, men jag tycker ändå det gör att Q känns åt det godare hållet. Mikatela och Lobelia tror jag det finns minst en ulv bland. Ska leta citat.

I mina ögon är du mer misstänkt än Breaktown. Så ska man gå på din teori och min känslo skulle du vara psykopaten.

Jag har svårt att tro att nån ulv vill bli misstänkt för starkt, för får vi ut deras psykopat tidigt så är dom svagare i lyan ju längre i spelet det går.
Sen förstår jag att du letar efter psykopaten då det är en fördel för oss att försvaga lyan så fort som möjligt.
Vid 18-tiden skrev MikaTela detta ovan. Dvs hemlig var mer misstänkt än Break. Senare ändrar hon sig för att hon får en känsla av att Q har info. Ehm hemlig då? Det känns skumt att hemlig först blev misstänkt, som att hon sen svängde när det såg kört ut för Break.
Förlåt men vi vet alla vilken roll vi har!
Att använda den repliken tidigt i flera lekar får mig mer misstänksam på dig.

Känns mer som man vill utsäga sig vara sia, frågan är om man är det?
Annars skulle ju alla goda skriva samma sak, för alla goda roller är viktiga roller även byborna!

Skulle man bli friskriven för att man skriver så skulle dessutom flera ulvar gå in och skriva så för att ingen skulle våga rösta på dom med risken att lyncha sian!

Självklart vill man inte råka lyncha sia (eller någon annan god heller).
Jag har lite svårt att förstå att sian sätts så mycket högre som god, självklart är det bra med en som kan se vilka roller folk har men framförallt så tycker jag ängeln är viktigast som kan skydda oss mot ulvarna när dom arbetar i det dolda!
Får en känsla att qitis kommer in med mer info än hon tidigare haft.
Från rätt låg profil till all in på breaktown med att hon röstade på en god och vi vet inte statusen på artline.
Känns som hon är så säker på sin sak att hon inte riktigt ger sig in och granskar övriga just nu.

Med detta i beaktning tillsammans med mina tidigare uppmärksammande som bland annat att hon röstade på LenaH med Artlines uttryck som motivering.

MikaTela röstar på Breaktown

Jag blir fundersam här, det kan finnas en del info i leken och folk kan mycket väl agera på den och jag tyckte ju redan igår att Break kanske avslöjade sig som ulv. Det är inte helt okänt att lägga upp en 3:e person till röstning för att hjälpa en ulvkollega. Jag undrar dock lite varför avslöja sig så här tidigt, men men.

Jag vill dock gärna syna @Breaktown och om jag blivit lurad så blir Q och hemlig allt en aning ludna.

Lobelia röstar på @Breaktown
Det här var enda inlägget Lobelia skrev igår. Det såg ju redan ganska kört ut för Break då. Dag 1 röstade Lobelia också på Break men ganska sent och enda rösten, alibiförsök?

Ja LenaH kunde omöjligt igår veta om Emtherlia är ond eller god. Precis som jag omöjligt då kunde veta om LenaH var ond eller god. Agerandet är detsamma, även om skillnaden är att vi nu vet facit på det ena. Om lotten hade fallit på Emtherlia hade du misstänkt LenaH av samma anledning då och varit fel ute? Precis som du själv misstänker mig för att jag inte la en meningslös förstaröst, trots att du själv gjorde exakt samma sak. Jag tror inte att jag hade blivit mindre misstänkt ifall jag hade lagt en tredjeröst på Artline, med de i princip obefintliga grunder till motiv som fanns (som med alla första dagen) då?
Sitter och läser igenom gårdagen igen och fastnade på detta av Breaktown-se det fetade i citatet.
hm. Skriver hon att hon vet att Artline är god egentligen ? Eller varför skulle hon inte bli mindre misstänkt om hon lagt en tredjeröst på Artline?
eller skriver hon så för att vi ska tänka så och artline egentligen är kollega till Breaktown

:idea:

Sitter och läser igenom gårdagen igen och fastnade på detta av Breaktown-se det fetade i citatet.
hm. Skriver hon att hon vet att Artline är god egentligen ? Eller varför skulle hon inte bli mindre misstänkt om hon lagt en tredjeröst på Artline?
eller skriver hon så för att vi ska tänka så och artline egentligen är kollega till Breaktown

:idea:
Jag blev lite fundersam över Arts röst på mig igår, det var en usel teori även för en andra dag. Typ alla röstade med bopliknande röster förstadagen, mer än vanligt, och det var motiveringen att min var bop. Det var när rösterna på Break började rasa in och var en "säker" enkel röst om man vill att den inte ska räknas. Art tål att granskas onekligen.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar