Hörni, vi leker här och nu!
Låt inte den ondskefulla @cirkus lura er att tappa tråden, hon är säkert bonusulv! :cautious:O_o
Vad tror du nu? Jag jag ha rätt i att mirtai är kollega som min teori i natt sa?

Eller röstade ileo på på kollegan Alissa som alibi?

Är du kollegan? Jag vill det men känns kanske inte så troligt.

Har flygandebytet lurat oss? Hon kan ha räddat misti i dl1 men gårdagens röst på magnum känns onödig om de var kollegor

1. Mistimed - ulv
2. Magnum - ulv
3. Artline
4. Mirtai
5. Hedinn - bybo
6. Aliisa
7. Lena
8. Fio
9. glömmerallt - siarlärling
10. flyingchange
11. Ileo - ulv
12. Ferrari - siarlärling
13. iiantazie

återstår 7 spelare, plus med största sannolikhet ett spöke. 3 goda specialroller kvar.

Frågan är om det var 4 eller 5 ulvar? Var det 4 innebär det att det endast finns 1 kvar att hitta.

vilken spionerad skulle kunna avslöja att någon är ond tänker du?
Vilken spionrad tänker du att hon kan ha fått då?

edit: tvåa på bollen ser jag

Jag tänker främst genom uteslutningsmetoden, dvs att @LenaH fått info om vem som är röstfifflare, ängel eller blivit trollad plus då den vanliga info vi har från lyncherna och all annan öppen diskussion. Har man vetskap om åtminstone en anna god spelare i det här läget så borde man kunna skaffa sig en hyfsat klar blid. Det hade hjälpt mig ENORMT iaf om jag visste säkert att @fio eller @Artline var god.

@Artline nämnde @Aliisa tidigare och hon borde ju verkligen kollas upp också. Kanske har hon godförklarats lite för enkelt. Å andra sidan har hon missat två av fyra lyncher och det känns kanske inte så ulvigt?

Vad tror du nu? Jag jag ha rätt i att mirtai är kollega som min teori i natt sa?

Eller röstade ileo på på kollegan Alissa som alibi?

Är du kollegan? Jag vill det men känns kanske inte så troligt.

Har flygandebytet lurat oss? Hon kan ha räddat misti i dl1 men gårdagens röst på magnum känns onödig om de var kollegor
Jag kan inte riktigt se @Aliisa som ulv när man tittar på röstlistorna?

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Mistimed
lynchas - ulv
Ferrari käkas - Siarlärling 1

DL 3
(19:34 flyingchange röstar på fio)
20:17 iiantazie röstar på Mirtai
(20.46 LenaH röstar på Mirtai)
20.51 Mirtai röstar på Ileo
20.56 Artline röstar på magnum
20.58 Aliisa röstar på Ileo
20.58 Magnum röstar på mirtai
20.59 Ileo röstar på Mirtai
20.59 flyingchange ändrar röst till Magnum
20.59 fio rröstar på LenaH
21.00 LenaH ändrar röst till Magnum

Magnum
lynchas - ulv

DL 4
20.42 fio röstar på Ileo
20.40 Artline röstar på Ileo
20.56 flyingchange röstar på Ileo
21.14 Mirtai röstar på Ileo
21.16 Ileo röstar på Aliisa
21:21 iiantazie röstar på Ileo
21.28 LenaH röstar på Mirtai

Om Aliisa är ulv så borde hon inte ha lagt andrarösten på Misti i dl 1, hon borde inte ha röstat på Ileo i dl 3 och hade hon varit i lyan så hade hon antagligen fått gruppstryk för att ha missat två lyncher. ;)

Jag kan inte riktigt se @Aliisa som ulv när man tittar på röstlistorna?

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Mistimed
lynchas - ulv
Ferrari käkas - Siarlärling 1

DL 3
(19:34 flyingchange röstar på fio)
20:17 iiantazie röstar på Mirtai
(20.46 LenaH röstar på Mirtai)
20.51 Mirtai röstar på Ileo
20.56 Artline röstar på magnum
20.58 Aliisa röstar på Ileo
20.58 Magnum röstar på mirtai
20.59 Ileo röstar på Mirtai
20.59 flyingchange ändrar röst till Magnum
20.59 fio rröstar på LenaH
21.00 LenaH ändrar röst till Magnum

Magnum
lynchas - ulv

DL 4
20.42 fio röstar på Ileo
20.40 Artline röstar på Ileo
20.56 flyingchange röstar på Ileo
21.14 Mirtai röstar på Ileo
21.16 Ileo röstar på Aliisa
21:21 iiantazie röstar på Ileo
21.28 LenaH röstar på Mirtai

Om Aliisa är ulv så borde hon inte ha lagt andrarösten på Misti i dl 1, hon borde inte ha röstat på Ileo i dl 3 och hade hon varit i lyan så hade hon antagligen fått gruppstryk för att ha missat två lyncher. ;)
Håller med om dl 3.. Du har rätt

Jag tror inte heller att @flyingchange hade ändrat till Magnum i dl3 om hon var ulv så för mig börjar nog @fio segla upp som en kandidat tillsammans med @Mirtai och kanske faktiskt @iiantazie
Jag vet att jag skrev att Ferrari kanske siat henne god men det är ju bara en hypotes från min sida, inget jag med säkerhet vet.

Info!
@Aliisa kickas pga missade röstningar och inaktivitet. När man missar två röstningar och inte heller skrivit särskilt mycket teorier finns det ju inget för andra deltagare att gå på.
Aliisa var bybo.

Jag tror inte heller att @flyingchange hade ändrat till Magnum i dl3 om hon var ulv så för mig börjar nog @fio segla upp som en kandidat tillsammans med @Mirtai och kanske faktiskt @iiantazie
Jag vet att jag skrev att Ferrari kanske siat henne god men det är ju bara en hypotes från min sida, inget jag med säkerhet vet.
Jag blir nojig varje gång du skriver om iiantazie. Hon är den jag tvivlar minst på pågrund av misti rösterna. Dvs jag blir nojig på dig.

Snillen spekulerar: kan det ha varit så i DL3 (vilket även @Artline varit inne på) att det bara blev röster på ulvar, och att ulvarna var tvungen att offra någon där (och denne någon skulle ha varit @Mirtai men det blev istället @Magnum)? Och att @fio var trollad att rösta på LenaH som ulvarna egentligen ville ha ut, men det blev inget drev där. Sen försökte ulvarna potentiellt käka Lena istället, men hon var skyddad.

Men, det känns ändå lite konstigt att både @Magnum och @Ileo röstade på Mirtai i ett läge där Mirtai redan har två röster. Om fio var trollad så visste de att en röst på LenaH skulle komma och då hade det varit mer logiskt att lägga en röst på Lena eller fio och hoppas på ett lottningsläge. Fast sen har vi spöken och röstfifflare och fan och hans moster också så att hålla på och försöka beräkna vem som ska åka ut i lynchen är ju typ omöjligt. Kanske bättre att försöka dölja sig genom alibiröster så långt det går.

Snillen spekulerar: kan det ha varit så i DL3 (vilket även @Artline varit inne på) att det bara blev röster på ulvar, och att ulvarna var tvungen att offra någon där (och denne någon skulle ha varit @Mirtai men det blev istället @Magnum)? Och att @fio var trollad att rösta på LenaH som ulvarna egentligen ville ha ut, men det blev inget drev där. Sen försökte ulvarna potentiellt käka Lena, som var skyddad.

Men, det känns ändå lite konstigt att både @Magnum och @Ileo röstade på Mirtai i ett läge där Mirtai redan har två röster. Om fio var trollad så visste de att en röst på LenaH skulle komma och då hade det varit mer logiskt att lägga en röst på Lena eller fio och hoppas på ett lottningsläge. Fast sen har vi spöken och röstfifflare och fan och hans moster också så att hålla på och försöka beräkna vem som ska åka ut i lynchen är ju typ omöjligt. Kanske bättre att försöka dölja sig genom alibiröster så långt det går.
Jag tror inte de hann. Ileo ville nog rösta på lena men det gick inte som hon tänkt sig ville nog inte outas.

Alltså någon luras ju JÄTTEMYCKET just nu. Hur ska jag kunna somna? Hur göööör alla ni vana spelare för att överleva spänningsmomentet i slutet? :D

Men vafan, @fio s röst på mig i dl 3 talar till hennes fördel ju!
Faaast... Ulvarna kan ha trollat en ulv för att denne ska verka god i spioninfo förstås...

Men vafan, @fio s röst på mig i dl 3 talar till hennes fördel ju!
Faaast... Ulvarna kan ha trollat en ulv för att denne ska verka god i spioninfo förstås...
Det gör det ännu svårare.

Fio känns otippad att bli trollad att rösta på dig. Jag och fio hade kunnat rösts på dig frivilligt. De borde fått mer resultat av att trolla någon annan.

Men jag tycker fio känns god eftersom hon var skeptisk till tazi.

Måste sova.

Om jag lever nästa lynch så får det nog bli @fio som får min röst. Jag tror att ulvarna trollade en ulv att rösta på mig men när två goda sopade banan för att lyncha @Mirtai så hängde Ileo och Magnum på det tåget istället.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 469
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 653
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden