Det är så himla svårt idag! Att @Magnum var ulv kom verkligen som en uppenbarelse för mig igår (hade vi levt på 1300-talet så hade jag garanterat trott att jag var utvald av Gud, vallfärdat till Rom och krävt att få bli helgon, så stark var min känsla) men idag har jag likt @Mirtai lite för många åt det goda hållet och inga vibbar från gud än så länge.
Den känslan har jag av Lena. Men förnuftet säger att hon kan vara god.

Jag har aldrig spelat med ileo tidigare så har ingen aning om hennes spelsätt men det ser ut som en mkt trolig ulv

Jag fortsätter lite på detta spåret för jag måste verkligen rösta nu och hinner nog inte in innan DL

Kollat lite mer på @Ileo Och tycker hon smyger med och ger svaga teorier, hon är den som känns mest ulvig för tillfället. Hade lite funderingar på Mirtai igår men hon är inte högst upp på min lista. Har inte helt släppt misstankarna på flygande bytet men det är svårt när någon spelar första gången så därför

Fio röstar på Ileo

Artline röstar på ileo

pågrund av att hon är de av fyra som är mest trolig ulvar. Jag har ett långt inlägg ifrån inatt som förklarar varför.

Om fios röst igår var trollad så kan ileos 8 min innan dl inlägg tyda på att planen var att rösta på Lena men att den blev ändrad.

Jag är igen inne och funderar på Magnus godförklaring av iiantazie igår. Antingen är de kollegor och magnum försökte få henne att framstå som god men just nu lutar jag mer åt att magnum ville få iiantazie på sin sida genom att hålla med henne och beröma henne

Jag kan ändra om något bättre dyker upp men eftersom fio röstar på den jag funderar mest på så kändes det lika bra att rösta nu.

Det verkar som att väldigt många håller mig som ulv just nu och både för att jag teoriar för lite (våqar liksom inte skriva något som kan uppfattas som att jag fått viktig information när jag inte har det) och genom uteslutningsmetoden. Många verkar ha en hel hög spelare som de godförklarat men eftersom jag vet min roll stämmer det inte och någon av de som hålls som god just nu måste vara ond. Jag ska försöka titta igenom och se vem det kan vara. Det verkar som att många håller iiantazie som god för att ferrari siat henne, antagligen information från goda lyan då? flygande bytet har en bra röstrad och LenaH gjorde det vågade bytet till Magnum vilket borde tala för att hon är god. Å andra sidan har jag fått lära mig att hon är ursinningslös som ulv och bör käkas första natten om man är ulv...

Uff tänk om @Ileo inte är ulv nu? Då har någon blåst oss/mig. Men, jag tror också att Ileo är ulv på grund av hennes smygande och lite vaga teorier.

flyingchange röstar på Ileo

Uff tänk om @Ileo inte är ulv nu? Då har någon blåst oss/mig. Men, jag tror också att Ileo är ulv på grund av hennes smygande och lite vaga teorier.

flyingchange röstar på Ileo
Jag är alltid smygande, jag skriver alltid skumt. Nästan mer skumt när jag är god än ond eftersom jag är rädd att förstöra för goda sidan om de tror att jag har information jag egentligen inte har.

Aliisa tror jag är god pga följande resonemang:
Tror inte Aliisa är ulv om inte flyingchange är det, eftersom hon la en andraröst på Mistimed i DL1 när Hedinn redan hade två röster. Varför lägga upp en lyakamrat till lottning DL1 om man inte vet att flyingchange kommer lägga en tredjeröst på Hedinn?

flyingchange får jag fortfarande dåligt grepp om. Hon är aktiv och vänder och vrider på ganska mycket, känns genuint letande, men vågar inte godförklara. La andrarösten på Magnum igår när det fortfarande såg ut som att Mirtai skulle åka, så kan inte direkt dra någon slutsats därifrån.

LenaH (@fio) ändrar röst från Mirtai hon då trodde hade 3 röster (såg inte fjärderösten), till Magnum som hade 2 (fast jag tror inte Lena såg flying's röst, så hon trodde Magnum hade 1). Hon lägger alltså upp Magnum till lottning. Har kännts väldigt grävande genom hela leken, och har tyckt att hennes teorier verkat vettiga, så håller henne åt det goda hållet. Är dock rädd att hon gjort en cirkus och lurat oss alla, känns som att en Lena i lyan inte varit främling till högt spel, men väljer att lita på min känsla om henne.

Mirtai vet jag inte vad jag ska tro om, tycker Magnums tredjeröst på henne igår gör att hon känns godare. Tror inte en ulv som inte är misstänkt själv (än..) skulle lägga upp en kompis till lynch om den kunde slippa. Tror dessutom inte Magnum lekt på ett tag innan denna leken, så högt spel känns mindre troligt, smyger nog gärna med.

Artline ger mig goda vibbar, tror jag. Tycker hennes teorier verkar rimliga, har inte reagerat på henne något. Lägger två uddaröster på Lena och sedan förstarösten på Magnum igår, vilket inte ger så mycket då den kan ha varit en alibiröst.

Ileo känns som den troligaste ulven för mig. Har knappt fått något intryck alls av henne, men hon räddar sig själv i förra lynchningen genom att lägga fjärderösten (Ileo trodde det var tredje) på Mirtai. Känns som att hon flyter med.

fio känns vettig, men i de lekar jag läst så tycker jag oftast hon gör det, så det säger inte så mycket. Har bara lagt uddaröster. Vet inte vad jag ska tro om fio för tillfället.

Lägger alltså Aliisa, LenaH och Artline åt sidan så länge. Tror resterande två ulvar kan hittas bland Ileo, fio, flyingchange och eventuellt Mirtai.

Jag är alltid smygande, jag skriver alltid skumt. Nästan mer skumt när jag är god än ond eftersom jag är rädd att förstöra för goda sidan om de tror att jag har information jag egentligen inte har.
Sluta vara rädd för det :) det är sällan någon litar på någon hur som helst. Ferrari i förra leken var ett utantag.

Du behöver kanske inte skriva att du tror att x har den rollen. Är du osäker på vad du får skriva så fråga ll.

Sluta vara rädd för det :) det är sällan någon litar på någon hur som helst. Ferrari i förra leken var ett utantag.

Du behöver kanske inte skriva att du tror att x har den rollen. Är du osäker på vad du får skriva så fråga ll.
Kanske ska sluta vara rädd för det ja, kom bara ihåg den gången jag var siare och spenderade 40 minuter på att skriva ett inlägg om att jag inte hade någon information (siade LenaH och hon käkades). Den första kommentaren är från cirkus där hon anklagar mig för att låtsas vara siare som siat henne till ond.

Aliisa tror jag är god pga följande resonemang:

flyingchange får jag fortfarande dåligt grepp om. Hon är aktiv och vänder och vrider på ganska mycket, känns genuint letande, men vågar inte godförklara. La andrarösten på Magnum igår när det fortfarande såg ut som att Mirtai skulle åka, så kan inte direkt dra någon slutsats därifrån.

LenaH (@fio) ändrar röst från Mirtai hon då trodde hade 3 röster (såg inte fjärderösten), till Magnum som hade 2 (fast jag tror inte Lena såg flying's röst, så hon trodde Magnum hade 1). Hon lägger alltså upp Magnum till lottning. Har kännts väldigt grävande genom hela leken, och har tyckt att hennes teorier verkat vettiga, så håller henne åt det goda hållet. Är dock rädd att hon gjort en cirkus och lurat oss alla, känns som att en Lena i lyan inte varit främling till högt spel, men väljer att lita på min känsla om henne.

Mirtai vet jag inte vad jag ska tro om, tycker Magnums tredjeröst på henne igår gör att hon känns godare. Tror inte en ulv som inte är misstänkt själv (än..) skulle lägga upp en kompis till lynch om den kunde slippa. Tror dessutom inte Magnum lekt på ett tag innan denna leken, så högt spel känns mindre troligt, smyger nog gärna med.

Artline ger mig goda vibbar, tror jag. Tycker hennes teorier verkar rimliga, har inte reagerat på henne något. Lägger två uddaröster på Lena och sedan förstarösten på Magnum igår, vilket inte ger så mycket då den kan ha varit en alibiröst.

Ileo känns som den troligaste ulven för mig. Har knappt fått något intryck alls av henne, men hon räddar sig själv i förra lynchningen genom att lägga fjärderösten (Ileo trodde det var tredje) på Mirtai. Känns som att hon flyter med.

fio känns vettig, men i de lekar jag läst så tycker jag oftast hon gör det, så det säger inte så mycket. Har bara lagt uddaröster. Vet inte vad jag ska tro om fio för tillfället.

Lägger alltså Aliisa, LenaH och Artline åt sidan så länge. Tror resterande två ulvar kan hittas bland Ileo, fio, flyingchange och eventuellt Mirtai.
Jag håller på ett sätt med on Alissa men jag vet också hur det kan kännas vid första dl. Man har ingen aning om vem man ska rösta på och tiden går. Då är det enkelt att offra en kollega.

Jag röstade på Ileo redan igår och känner väl att inte så mkt har ändrats. Eftersom ingen dykt upp som mer skum hos mig röstar jag där även idag.

Mirtai röstar på Ileo

Nu ska jag kasta sten i glashus så att det bara ryker om det 😂

Mirtai röstar på Ileo

för att jag inte tycker att jag får något grepp om henne alls. Det finns fler som jag tycker verkar placera sig utanför lyan och så ett gäng jag har noll koll på. Ileo är en av dem och det skulle kunna vara en ulv som vill smyga med

Jag gör som Mirtai och kastar sten i glashus. Aliisa känns som den som smugit med allra mest, kanske till och med mer än vad jag har gjort. Jag tror att hon är en ulv som vill gå under radarn.
Ileo röstar på Aliisa

Jag känner mig fortfarande rätt säker på att @Artline är god, hade hon varit ulv så hade hon smugit mycket mer och jag tror inte att hon hade fortsatt misstänka mig då.
Lägger åt sidan.

@Aliisa är inte heller en stark kandidat till lyan för mig men jag är mer tveksam till henne iom att jag bygger mina godhetstankar om henne på de två första lyncherna.

DL 4
20.42 fio röstar på Ileo
20.40 Artline röstar på Ileo
20.56 flyingchange röstar på Ileo
21.14 Mirtai röstar på Ileo
21.16 Ileo röstar på Aliisa

Ileo 4
Aliisa 1

Hoppsan, jag fastnade i något annat och glömde bort leken.

iiantazie röstar på Ileo då hon är den jag känner mig säkrast på som ulv. Hon smyger med utan att komma med speciellt välutvecklade teorier och det känns lite skumt.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar