Aliisa tror jag är god pga följande resonemang:
flyingchange får jag fortfarande dåligt grepp om. Hon är aktiv och vänder och vrider på ganska mycket, känns genuint letande, men vågar inte godförklara. La andrarösten på Magnum igår när det fortfarande såg ut som att Mirtai skulle åka, så kan inte direkt dra någon slutsats därifrån.
LenaH (
@fio) ändrar röst från Mirtai hon då trodde hade 3 röster (såg inte fjärderösten), till Magnum som hade 2 (fast jag tror inte Lena såg flying's röst, så hon trodde Magnum hade 1). Hon lägger alltså upp Magnum till lottning. Har kännts väldigt grävande genom hela leken, och har tyckt att hennes teorier verkat vettiga, så håller henne åt det goda hållet. Är dock rädd att hon gjort en cirkus och lurat oss alla, känns som att en Lena i lyan inte varit främling till högt spel, men väljer att lita på min känsla om henne.
Mirtai vet jag inte vad jag ska tro om, tycker Magnums tredjeröst på henne igår gör att hon känns godare. Tror inte en ulv som inte är misstänkt själv (än..) skulle lägga upp en kompis till lynch om den kunde slippa. Tror dessutom inte Magnum lekt på ett tag innan denna leken, så högt spel känns mindre troligt, smyger nog gärna med.
Artline ger mig goda vibbar, tror jag. Tycker hennes teorier verkar rimliga, har inte reagerat på henne något. Lägger två uddaröster på Lena och sedan förstarösten på Magnum igår, vilket inte ger så mycket då den kan ha varit en alibiröst.
Ileo känns som den troligaste ulven för mig. Har knappt fått något intryck alls av henne, men hon räddar sig själv i förra lynchningen genom att lägga fjärderösten (Ileo trodde det var tredje) på Mirtai. Känns som att hon flyter med.
fio känns vettig, men i de lekar jag läst så tycker jag oftast hon gör det, så det säger inte så mycket. Har bara lagt uddaröster. Vet inte vad jag ska tro om fio för tillfället.
Lägger alltså Aliisa, LenaH och Artline åt sidan så länge. Tror resterande två ulvar kan hittas bland Ileo, fio, flyingchange och eventuellt Mirtai.