Av de som är kvar känns Artline mest troligt god, hon tar upp Ileo som möjlig lyakompis till Mirtai. Jag har aldrig spelat med ileo tidigare så har ingen aning om hennes spelsätt men det ser ut som en mkt trolig ulv då hon glider med på ett bekvämt sätt.

Mirtai är jag ganska osäker på faktiskt, men som jag skrivit i bla förra leken så har jag aldrig kunnat få grepp på henne oavsett roll.

Flygande bytet, alltså hon gör mig oxå galen.. vet inte om hon en överambitiös ulv som godförklarar sig själv, eller bara en ambitiös nykomling

LenaH känns ju god som pekade ut att Ferrari siade Tazi god, men hon kan ju samtidigt lura en till månen

Aliisa tycker jag håller låg profil men det kan ju finnas anledningar till det

Det känns som om jag blir lurad någonstans , men det borde ju finnas en del info ute i leken där goda hittat varandra tex LenaH och Tazi men då vill jag fråga hur du ser på LenaH @iiantazie

Jag hann inte se Magnums röst. När jag röstade trodde jag alltså att fio hade en röst och att både jag och Mirtai hade två. Jag ville egentligen rösta på Lena för jag tyckte hennes röstmotivering var extremt svag men jag vågade inte eftersom jag riskerade att bli lynchad då.
Dessutom, hade jag varit i lyan borde jag ha vetat var Magnum tänkte rösta och då hade jag inte brytt mig om att rädda mig själv utan istället röstat på någon mer logisk som jag skrivit att jag tyckte var skum, dvs LenaH.
När du skrev Lena inlägget så hade du precis fått en röst. Den är det inte säkert du hade hunnit de.

När du väl röstade så var det logiskt att du räddade dig själv. Det jag funderar på är varför du inte röstade i det inlägget.

Det gick väldigt snabbt mot slutet. Så ett ihop prat tror jag inte ni hann med.

Jag kan inte släppa känslan av att lyan försökte få ut mirtai igår. Det enda som tyder på att hon är ond är om det finns en koppling med ileo. Men den slutsatsen känns för lätt.

När jag hinner så vill jag kolla igenom Aliisas inlägg. Hon kan ha godförklarats för lätt ang första dags rösten. Sedan blandar jag ihop henne med ileo.

Flygande bytet och tazi är också två jag blandar ihop.

Jag kan inte släppa känslan av att lyan försökte få ut mirtai igår. Det enda som tyder på att hon är ond är om det finns en koppling med ileo. Men den slutsatsen känns för lätt.

När jag hinner så vill jag kolla igenom Aliisas inlägg. Hon kan ha godförklarats för lätt ang första dags rösten. Sedan blandar jag ihop henne med ileo.

Flygande bytet och tazi är också två jag blandar ihop.

Jag sitter och funderar på vem som kan ha haft den förtrollade rösten isf... knappast @LenaH eftersom hon ändrade röst. Eller ptja en trollad kanske kan rösta på någon "genuint" först för att sedan ändra röst i enlighet med förtrollningen men ulvarna hade knappast trollat henne till att rösta på en ulv. Jag funderade lite på din teori och om @iiantazie röst på @Mirtai kan ha varit trollad men den kändes samtidigt ganska genuint motiverad på nåt vis. @fio 's uddaröst på LenaH är den som känns trollad rent motiveringsmässigt men varför skulle ulvarna, om de planerat att få ut Mirtai, trolla fio till att rösta på Lena isf?

Jag sitter och funderar på vem som kan ha haft den förtrollade rösten isf... knappast @LenaH eftersom hon ändrade röst. Eller ptja en trollad kanske kan rösta på någon "genuint" först för att sedan ändra röst i enlighet med förtrollningen men ulvarna hade knappast trollat henne till att rösta på en ulv. Jag funderade lite på din teori och om @iiantazie röst på @Mirtai kan ha varit trollad men den kändes samtidigt ganska genuint motiverad på nåt vis. @fio 's uddaröst på LenaH är den som känns trollad rent motiveringsmässigt men varför skulle ulvarna, om de planerat att få ut Mirtai, trolla fio till att rösta på Lena isf?
Om mirtai är god så kan planen att få ut henne ha kommit när iiantazie röstade. Att de helt enkelt räknade med att några skulle följa henne.

Du menar att @iiantazie är första ulven? Jag känner ändå att ulvarna om de har en utröstningsplan verkligen borde vilja använda sin förtrollade röst till det?
Jag tror inte att iiantazie är ulv. Jag Lena har rätt i att iiantazie har blivit siad och det är möjligt att ulvarna också misstänkte det.

Speciellt med magnums röstmotivering. Givetvis vill säkert ulvarna använda sin förtrollningen till att styra men de kan inte påverka hur de goda röstar.

Ulvarna väljer någon att förtrollad innan natt dl. Så de kan inte välja att trolla någon när lynchen väl är igång.

Alltså jag fattar inte? När blev Tazi godförklarad och varför?

Detta är den enda infon jag kan hitta från Ferrari efter att ha kollat lite mer.
Är fio en ond som snokar eller en god som vill förstå?

Jag tycker fio känns god men vill gärna höra andras tankar om det.

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Mistimed lynchas - ulv
Ferrari käkas - Siarlärling 1

DL 3
(19:34 flyingchange röstar på fio)
20:17 iiantazie röstar på Mirtai
(20.46 LenaH röstar på Mirtai)
20.51 Mirtai röstar på Ileo
20.56 Artline röstar på magnum
20.58 Aliisa röstar på Ileo
20.58 Magnum röstar på mirtai
20.59 Ileo röstar på Mirtai
20.59 flyingchange ändrar röst till Magnum
20.59 fio rröstar på LenaH
21.00 LenaH ändrar röst till Magnum

Magnum
lynchas - ulv

hämtar tillbaka den här så jag enkelt hittar den

iiantazie är troligen siad god. flyingchange hade nödvändigtvis behövt rösta på magnum om de var kollegor. Fio känns inte som en kollega till magnum. Så jag lämnar dem det tag.

Vi har kvar:
Mirtai
Aliisa
Lena
Ileo

Jag hade en teori igår om att Lena och mirtai var kollegor. De är ondskefulla och hade absolut kunnat köra hårt om de var ulvar. Men jag orkar inte fundera på dem alls idag.

Ileo och mirtai teori jag om i natt. Det är möjligt men det är ändå försvag teori för att misstänka mirtai.

Lena och alissa kan också vara kollegor. Tveksamt är dock andra dl. Men Lena har varit noga med att lyfta GA teori.

Sedan har vi ileo och aliisa som sista ulvpar. Då har de alibiröstat en del men ser inte det som en omöjlighet. Tror jag kommer rösta på någon av dem ikväll.

Jag tror inte att iiantazie är ulv. Jag Lena har rätt i att iiantazie har blivit siad och det är möjligt att ulvarna också misstänkte det.

Speciellt med magnums röstmotivering. Givetvis vill säkert ulvarna använda sin förtrollningen till att styra men de kan inte påverka hur de goda röstar.

Ulvarna väljer någon att förtrollad innan natt dl. Så de kan inte välja att trolla någon när lynchen väl är igång.

Ah då förstår jag hur du tänker. Jo ulvarna väljer ju innan natt-DL vem som ska förtrollas och hur den ska rösta, men om nu fio var trollad att rösta på Lena (vilket är den enda röst igår som jag tycker kändes förtrollad, det kan ju såklart ha varit någon annan) så tänker jag att någon ulv borde garderat och röstat Lena även innan fios röst kom in (eftersom ulvarna visste att den skulle komma). Men de kan såklart ha ändrat sig och satsat på Mirtai istället när iiantazie lade sin röst.

Jag har också fått godhetskänslor av fio men jag kan inte säga tydligt varför (möjligen hennes ev trollade röst igår). Hennes röstmönster i lyncherna är bara uddaröster (dig i första, mig i andra och så LenaH igår). För mig känns du, fio, Lena och Mirtai som de potentiellt lurigaste spelarna och ni är också mest erfarna. Men, med tanke på Lenas röst igår så känns hon som den minst ulviga. Ileo är min starkast misstänkta nu men det är svårare att utröna vem som är hennes kollega.

iiantazie är troligen siad god. flyingchange hade nödvändigtvis behövt rösta på magnum om de var kollegor. Fio känns inte som en kollega till magnum. Så jag lämnar dem det tag.

Varför känns inte fio som en trolig kollega till Magnum? Jag kan ha missat nåt här.

Jag gillar också att Mirtai och Lena beskrivs som ondskefulla sådär i största allmänhet ;) Är det din erfarenhet från tidigare lekar?

mitt problem är att jag för ovanlighetens skull har lite för många goda :O

Lena och flying gjorde bägge sena röständringar som gjorde att ulven magnum åkte. De gjorde det i sista minuten och det känns vågat om de nu skulle vara ulvar tillsammans. Tror som någon annan att tid för ihoppratande troligen inte fanns. Och varför skulle de rädda mig om de var ulvar? Jag är misstänkt och lätt att få ut så kan inte se varför de skulle offra en kollega i det läget.

Iiantazie röstade på ulven misti två gånger på raken vilket också gör att jag håller henne åt det godare hållet

Artline har röstat på Lena två gånger och la den första rösten på magnum. Rösten på magnum kan ju varit alibi för all del, magnum var väl inte så misstänkt just då.

Det är så himla svårt idag! Att @Magnum var ulv kom verkligen som en uppenbarelse för mig igår (hade vi levt på 1300-talet så hade jag garanterat trott att jag var utvald av Gud, vallfärdat till Rom och krävt att få bli helgon, så stark var min känsla) men idag har jag likt @Mirtai lite för många åt det goda hållet och inga vibbar från gud än så länge.

Varför känns inte fio som en trolig kollega till Magnum? Jag kan ha missat nåt här.

Jag gillar också att Mirtai och Lena beskrivs som ondskefulla sådär i största allmänhet ;) Är det din erfarenhet från tidigare lekar?
Eftersom magnum skrev om iiantazis godhet igår medan fio verkade mer skeptisk så känns det inte som de är kollegor.

Mirtai har lurar mig en gång när jag var spion och Lena vet jag att hon kan vara galen som ulv. Är de kollegor så kan allt hända.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar