@Artline jag tror inte att jag skrivit något om @Mirtai innan, men jag höll med om att @Ileo verkar ulvig. Mirtai är inte en av mina främsta lyakandidater, men jag litar inte på henne helt. Jag skulle däremot inte bli förvånad om @flyingchange sitter i lyan, ihop med vem vet jag inte vad jag ska tro nu.

Baserat på typ känsla så tänker jag att @Ileo är min troligaste lyakandidat och därefter @fio och ev @Mirtai då. Varken fio eller Mirtai har ju lämnat några större avtryck hittills men ingen av dem är ju heller inläggsbombare varken som goda eller onda. :)

Hur tänker du nu? Hälsningar fio nr 4 på inläggslistan 😁

Alltså jag fattar inte? När blev Tazi godförklarad och varför?

Detta är den enda infon jag kan hitta från Ferrari efter att ha kollat lite mer.

Tog bara de som skrivit mest och kan ha missat nyare inlägg men blev lite tight om tid.

Mistimed; Grävande under gårdagen, röstar på Magnum för rösten på mig. Då motiveringen var att jag försökte skriva lite tankar men då blev misstänkt för det. Misti var först med att tycka att jag visade ett "ulvigt beteende" genom att inte skriva egna tankar. Ändrat sig angående mig under dagen, tycker att Aliisa och Magnum sticker ut/skaver lite. Upplever Mirtais röst som hämndröst och en del annat.

@Mistimed upplevde jag som mer aktiv igår, utav den lilla aktiviteten som ändå var. Idag har hon skrivit ett teoriinlägg utifrån egna tankar, måste säga att jag inte riktigt gillar när någon vänder sig så fort och håller med mig. Mycket eftersom hon påpekade att jag hade för lite tankar och därför upplevdes som skum, men sen blev jag helt plötsligt oskum.

Fio; Röstar tidigt på Artline igår pga tidsbrist, ifrågasätter Flying när hon lämpligt nog utelämnar konversationen från GA som handlar om Flying. Nämner senare att hon inte sa att Flying var den som var mest skum utan isåfall mer Tazi.

@fio inget jag reagerat på hos Fio änsålänge. Det kanske kommer, men just nu så är det neutral känsla där.

flyingchange; Tredjerösten på Hedinn igår med bop-teori. Misstänksam mot mig och Aliisa som lägger andraröster nära deadline. Tycker lleo är mindre misstänkt som la den första andrarösten. Röstar på mig nu då hon fått mest ulv-vibbar från mig och då hon tycker att min röstmotivering var extremt svag. Tror att Glömmerallt var något på spåren.

@flyingchange - i mina ögon helt galen och teoriar hejvilt, men detta borde väl ändå vara positivt, grävande och försöker verkligen vrida och vända på olika scenarion.

Ileo; lägger första andrarösten igår på Hedinn, för att det är "många uddaröster, jag känner att just nu att någon måste lägga en andraröst." Reagerat mest på Aliisa, för att hon verkar vilja ha ut folk som gräver för mycket, och Fio för att hon ändrat smeknamn på Flying. Röstar idag först på Aliisa.

Jag reagerar en del på @Ileo men det kan vara för att hen inte skrivit så väldigt mycket, framförallt över den vågade andrarösten igår som hen lade för att det enbart var uddaröster. Lägger även idag en tidig röst, men den känns som relativt bra motiverad så inget jag reagerar på.

iiantazie; tyckte igår att Flying var mest skum men väljer att rösta på Mistimed, detta för att det är Flyings första lek. Röstar på Mistimed även idag men med en bättre teori än gårdagens.

@iiantazie gör mig allmänt förvirrad men tyckte att röstmotiveringen idag på Mistimed var väl genomarbetad och det kändes som att hon verkligen tänkt igenom det noga. Igår var det väl lite mer skumvarning även om jag förstår känslan av att man vill ge nya en chans att ta sig igenom första lynchen utan att bli totalt livrädda.

Jag behöver kolla lite mer på Mirtai känner jag, hon har en halt häst vilket jag förstår tar fokus från leken och särskilt eftersom det är en ung häst, då blir man extra orolig.

Var lite snack om att hon skulle vara trollade bla

Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.

Misti såg troligen inte den andra rösten innan hon röstade.

Om du har rätt om trollningen så tror jag ulvarna försökte få ut en god. Men den som blev förtrollad kan mycket möjligt vara ulv eller god.

Fast som röstningen såg ut hade det varit enklare för en ulv att rösta på Aliisa, istället för att förtrolla en spelare och sen bara att en ulv röstar på tazi, det känns inte som en jättebra plan med tanke på att tazi bara hade en röst på sig innan Misti röstade kl 21.

Ileo och LenaH röstade på Aliisa. Båda kan vara goda men jag tror inte båda är onda. Aliisa kan vara både god eller ond.

Mirtai röstade såpass tidigt , som nr 4 redan och la en första röst på tazi och vill man det när man är förtrollad? Jag tänker mer att man vill vänta till sista sekund för att inte dra igång något!

Tazi trodde inte heller hon hon var trollad , liksom att jag inte trodde hon var trollad

Tror inte Aliisa är ulv om inte flyingchange är det, eftersom hon la en andraröst på Mistimed i DL1 när Hedinn redan hade två röster. Varför lägga upp en lyakamrat till lottning DL1 om man inte vet att flyingchange kommer lägga en tredjeröst på Hedinn?
Innan 20.00 igår var det bara Aliisa som hade två röster, sedan kom två snabba av Ferrari (på Mistimed) och Mistimed (på mig). Detta förstärker min teori om att Aliisa är god, och isåfall var ulvarna nöjda med att få ut en god. Tror att Mistimeds röst isåfall var en räddningsröst efter Ferraris, och valde just mig för att jag var enklast att motivera.

Eftersom lynchningen av Mistimed känns som en felräkning av ulvarna så undrar jag om inte någon var trollad att rösta på Mistimed? Det var iofs bara jag och Ferrari som röstade där, och Ferrari kan mycket väl ha siat Mistimed också. Men, om ulvarna ändå planerade att lyncha någon god så varför inte godförklara Mistimed för goda lyan och hoppas på en spionrad?
Även Ferrari röstar på Mistimed för att hon "känns skum", och när vi nu i efterhand vet att Ferrari hade siat någon så är det väl inte otroligt att hon siat Mistimed ulv? Rösten kom även in vid 21.00, så kan vara så att ulvarna inte trodde att det skulle komma fler röster på Mistimed och därför tog det lite lugnt. Fast med den motiveringen hade hon (Ferrari) också kunnat vara trollad såklart..

Mirtai känns skum tycker jag. La första rösten på mig igår då jag röstat med en teori som inte stämde. Tycker det är lite konstigt eftersom jag skrev i inlägget att jag hoppades att jag inte tolkat Mistimed fel, (och tycker överlag att Mistimeds resonemang var svårbegripligt). Känns som en ganska tom röst, så tänker att det kan vara en ulv som ville vända misstankarna från Mistimed.
Tror inte Mirtai är trollad som vissa tänker, då det känns otrolig att ulvarna planerat att få ut mig om Aliisa nu är god.

Sen kommer en röst på Mirtai som jag inte alls förstår som jag hoppas du kan förklara lite mer hur du tänkte @iiantazie

Sen kommer en röst på Mirtai som jag inte alls förstår som jag hoppas du kan förklara lite mer hur du tänkte @iiantazie
Jag tyckte Mirtais röst på mig igår var konstig, då hon röstar på mig efter att jag röstat på Mistimed med en felaktig teori baserad på min misstolkning av Mistimeds röst. Det kändes för mig som att hon försökte styra bort misstankarna från Mistimed och lägga över dem på mig, och jag tyckte att en röst pga en misstolkning var lite skum.

Sedan hade jag lite bråttom att rösta och var osäker på många, och hade inte tid att granska alla. Hade inte röstat på Mirtai om hon redan hade röster på sig, just eftersom jag var så osäker att jag inte ville riskera få ut en potentiellt god.

• Gilla
Reactions: fio
Jag funderar lite på om mirtai och ileo kan vara kollegor.

20:17 iiantazie röstar på Mirtai
(20.46 LenaH röstar på Mirtai)

Här har mirtai två röster och räknade säkert med att få fler så hon röstar på ileo så ileo får alibi.

20.51 Mirtai röstar på Ileo
20.56 Artline röstar på magnum
20.58 Aliisa röstar på Ileo
20.58 Magnum röstar på mirtai

fio hade en röst på sig men det missade jag i listan. Med tanke på tid för röstning så satsade hon nog på alibi istället för att hitta något annat att rösta på.
20.59 Ileo röstar på Mirtai

Återkommer om den rösten.
20.59 flyingchange ändrar röst till Magnum
20.59 fio rröstar på LenaH
21.00 LenaH ändrar röst till Magnum

Nu till några citat (skriver det här med mobilen. Förstår inte hur folk kan leka hela lekar med mobilen).

Ah, det är så svårt att leta ulvar när det finns så lite skrivet i tråden, och det lilla som är skrivet har andra redan tagit upp känns det som.

Jag noterar i alla fall att Mirtai frågar huruvida ulvarna kan förtrolla varje lynch utom vid den avgörande. Behöver hon veta det för att själv förtrolla någon kanske?

Mistimed har gjort några inlägg där hon analyserar några av oss ordentligt, frågan är om hon genuint letar ulvar eller mest vill kasta misstankar över andra? Tycker det som står i inläggen verkar vettigt men vågar absolut inte lita på någon DL 1. Det som skaver lite här är att hon tar upp att de nya spelarna gör det lite väl lätt för sig och ber andra teoria/bete sig ulvigt samtidigt som hon inte reflekterar över det faktum att de är just nya?

Det här är skrivet i början av leken. Hon tycker det är svårt att leta ulvar. Så hon kanske helt enkelt teoriar om de hon vet är ulvar.

Många uddaröster jag känner just nu att någon måste lägga en andraröst. För mig är det Hedinn som skaver mest just nu. Hon har skrivit väldigt lite i tråden och helt plötsligt röstar hon på Mirtai med min teori (se inlägg 45).:rage: Och det var inte ens en bra teori, känns som att hon glider med på ett ulvigt sätt, därför: Ileo röstar på Hedinn.

Hon röstar här på någon som har röstat på hennes kollega. Hedinns teori var något hon reagerade på men som hon ansåg inte var bra. Ingen reflektion hur vid den stämde eller ej.

En timme innan deadline, har försökt läsa igenom allt noggrant men känner att jag inte blir så mycket klokare. För att det ska börja hända lite saker så väljer jag att rösta redan nu, men jag är beredd att ändra mig om det kommer fram något mer skumt. Ileo röstar på Aliisa eftersom jag tror att hon är ulv som vill ha ut grävande spelare enligt min teori nedan.

Här vet hon inte rikigt vad hon ska rösta på hon väljer att rösta på någon som nästan lynchade hennes kollega.

Jag sitter och funderar på vem Ferrari siade, jag tänker att det rimligtvis borde ha varit Mistimed men varför röstade hon då så sent? Kan hon ha siat någon annan och i så fall vem?

Som sagt. Det är väldigt praktiskt för ulvarna att folk tror att misti var siad. Kanske trodde de det i lyan också.

Jag tyckte teorin om Mirtai var ganska svag och börjar fundera lite på dig nu när du hänger på den rösten, samtidigt tycker jag att du har analyserat bra men det gjorde cirkus i förra leken också...

Det här är skrivit 8 min innan dl. Även här kan hon ha försökt skydda sin kollega. Jag undrar varför hon inte röstade på Lena då. Jag tror att hon kan ha väntat på att någon mer god skulle få röster så hon hade kunnat hänga på där.

Stämmer denna teori så har ulvarna verkligen haft otur.

Plockar detta av mig själv:

Om jag då tar bort @Artline och @Mirtai (om än på svajiga grunder) så borde de två sista finnas bland @fio @Ileo och @flyingchange och av dem så känns fio och Ileo mest troliga om man ser till lyncherna.

Din röst igår gör ju onekligen att du känns mycket godare. Är du ulv så var det ett väldigt högt spel! Även @Artline har teoriat på ett sätt som gör att hon känns godare än andra. Jag tror därför att lyan innehåller @Ileo, och @Mirtai eller @fio.

Alltså jag fattar inte? När blev Tazi godförklarad och varför?

Detta är den enda infon jag kan hitta från Ferrari efter att ha kollat lite mer.

Om det nu stämmer att @Ferrari siade en god så tycker jag nästan att hon godförklarade mig mest (med det lilla tillägget att jag även är galen :D ). Detta är ett citat från det enda teori-inlägg av Ferrari jag kunnat hitta som var efter natt-DL den första natten, dvs skrivet efter att Ferrari fick sin sia:

@flyingchange - i mina ögon helt galen och teoriar hejvilt, men detta borde väl ändå vara positivt, grävande och försöker verkligen vrida och vända på olika scenarion.

Att jag tror att @iiantazie lutar åt det goda hållet är som sagt ffa pga hennes röstningar, och att Misti röstade på henne i DL2 (förmodligen utan att ha hunnit se att Ferrari lade en röst på Misti). @Mirtai lade den första (tidiga) rösten på @iiantazie och om Mirtai inte var trollad som jag först trodde så är det mycket möjligt att Mirtai är ulv. Det enda som skaver är att ulven @Magnum använde precis den teorin i sin röst igår, och OM det stämde, vill en ulv verkligen haka på den teorin då?

Jag funderar lite på om mirtai och ileo kan vara kollegor.

20:17 iiantazie röstar på Mirtai
(20.46 LenaH röstar på Mirtai)

Här har mirtai två röster och räknade säkert med att få fler så hon röstar på ileo så ileo får alibi.

20.51 Mirtai röstar på Ileo
20.56 Artline röstar på magnum
20.58 Aliisa röstar på Ileo
20.58 Magnum röstar på mirtai

fio hade en röst på sig men det missade jag i listan. Med tanke på tid för röstning så satsade hon nog på alibi istället för att hitta något annat att rösta på.
20.59 Ileo röstar på Mirtai

Återkommer om den rösten.
20.59 flyingchange ändrar röst till Magnum
20.59 fio rröstar på LenaH
21.00 LenaH ändrar röst till Magnum

Nu till några citat (skriver det här med mobilen. Förstår inte hur folk kan leka hela lekar med mobilen).

Det här är skrivet i början av leken. Hon tycker det är svårt att leta ulvar. Så hon kanske helt enkelt teoriar om de hon vet är ulvar.

Hon röstar här på någon som har röstat på hennes kollega. Hedinns teori var något hon reagerade på men som hon ansåg inte var bra. Ingen reflektion hur vid den stämde eller ej.

Här vet hon inte rikigt vad hon ska rösta på hon väljer att rösta på någon som nästan lynchade hennes kollega.

Som sagt. Det är väldigt praktiskt för ulvarna att folk tror att misti var siad. Kanske trodde de det i lyan också.

Det här är skrivit 8 min innan dl. Även här kan hon ha försökt skydda sin kollega. Jag undrar varför hon inte röstade på Lena då. Jag tror att hon kan ha väntat på att någon mer god skulle få röster så hon hade kunnat hänga på där.

Stämmer denna teori så har ulvarna verkligen haft otur.
Jag hann inte se Magnums röst. När jag röstade trodde jag alltså att fio hade en röst och att både jag och Mirtai hade två. Jag ville egentligen rösta på Lena för jag tyckte hennes röstmotivering var extremt svag men jag vågade inte eftersom jag riskerade att bli lynchad då.

Jag hann inte se Magnums röst. När jag röstade trodde jag alltså att fio hade en röst och att både jag och Mirtai hade två. Jag ville egentligen rösta på Lena för jag tyckte hennes röstmotivering var extremt svag men jag vågade inte eftersom jag riskerade att bli lynchad då.
Dessutom, hade jag varit i lyan borde jag ha vetat var Magnum tänkte rösta och då hade jag inte brytt mig om att rädda mig själv utan istället röstat på någon mer logisk som jag skrivit att jag tyckte var skum, dvs LenaH.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 535
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar