Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Yes! Då var min ulvradar från igår inte helt kass eftersom jag hade någon sorts känsla för @Mistimed då. Men det känns även som den var fel angående @Ferrari, för jag tror inte att ulvarna hade offrat en av sina egna så här tidigt i leken?
@iiantazie och @Aliisa räddades av lotten eller röstfifflaren.
Misti såg troligen inte den andra rösten innan hon röstade.Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.
Eller jag byter nog eventuellt ut Tazie där mot någon annan faktiskt efter ha läst lite mer noggrant. Det känns som jag har en jädra massa ulvar helt plötsligt
Flygande bytet la sin röst på Ferrari vilket var en ganska säker alibi röst om hon sitter i lyan med Ferrari eftersom Ferrari varken fick röster innan eller efter.
Ferrari la en andra röst på mistimed.
Mirtai la en första röst på Tazi
Vad som är konstigt är att Mistimed la en andra röst på Tazie i ett läge där Aliisa redan hade 2 röster och ulven Mistimed hade kunnat rädda sig själv om hon hade lagt rösten där? Varför gjorde hon inte det?
Vad som talar emot Ferrari i lyan är att hon la sin andra röst på samma tidpunkt som Mistimed la sin andra röst på Tazi. Mistimed kanske inte hann uppfatta att hon redan hade 2 röster på sig vilket i sig oxå talar emot att Tazi sitter i lyan. Eller är det detta vi ska tro
Det kan ju oxå innebära att Aliisa är lyakompis med Mistimed och Ferrari och dom ville göra en cirkus och där kommer ju även LenaH in och även Ileo En av dessa två eller båda kan vara goda, eller så är en god och en ond. Båda är nog inte onda iallafall.
Sen har vi 3 uddaröster förutom flygande bytets röst och det är min röst på Flygande bytet, Magnum på Artline och Artline på LenaH
Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.
Sedan har vi troligen ett spöke också.
Misti såg troligen inte den andra rösten innan hon röstade.
Om du har rätt om trollningen så tror jag ulvarna försökte få ut en god. Men den som blev förtrollad kan mycket möjligt vara ulv eller god.
Ferrari var siare så då ändras hela den konstellationen Aliisia, Ferrari, Mistimed. Då var det ju ren slump att Ferrari röstade samtidigt som mistimed och antagligen hann aldrig Misti uppfatta att hon fick en röst på sig så då var det säkert ett ärligt försök att få ut Tazi ...
Goda lyan får spion info så ulvarna vilja lura goda lyan att någon av dem är god.Just det, hade glömt spöket!
Angående Mistis röst så har ni rätt, jag tänkte inte på att de kom in nästan samtidigt.
Hur menar du @Artline att den som blev förtrollad kan vara ulv eller god? Den som de facto blev förtrollad (är ju inte säkert att jag har rätt i mina spekulationer kring att det var @Mirtai dock) måste ju vara en god?
Fast som röstningen såg ut hade det varit enklare för en ulv att rösta på Aliisa, istället för att förtrolla en spelare och sen bara att en ulv röstar på tazi, det känns inte som en jättebra plan med tanke på att tazi bara hade en röst på sig innan Misti röstade kl 21.
Ileo och LenaH röstade på Aliisa. Båda kan vara goda men jag tror inte båda är onda. Aliisa kan vara både god eller ond.
Mirtai röstade såpass tidigt , som nr 4 redan och la en första röst på tazi och vill man det när man är förtrollad? Jag tänker mer att man vill vänta till sista sekund för att inte dra igång något!
Goda lyan får spion info så ulvarna vilja lura goda lyan att någon av dem är god.
Nu missade ju @Aliisa att rösta, så frågan är var hennes röst isf hamnat
Ah shit det hade jag inte heller tänkt på. Det är så många lager av bedrägerier att hålla ordning på![]()
Jag tror att jag hänger med på resonemanget om att Aliisa inte borde sitta i lyan men varför sorterar du bort iiantazie?DL1
19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH
Hedinn lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2
DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen
Ok, plockar upp tanken GA hade igår om vilka som inte borde sitta i lyan ihop. Naturligtvis med brasklapp om lyan spelar ett högt spel förstås. Jag utgår från att de är 4 iom att de har trollningsförmågor.
@Aliisa och @Mistimed bör inte vara kollegor och inte heller @Ferrari och @iiantazie om då inte @flyingchange också är i lyan och satt beredd med dödsstöten för heddan men det känns väldigt vågat att utsätta en nykomling för nåt sånt i dennes första lynch ever. Inte omöjligt men osannolikt eftersom alla de röster jag tar upp här kom så sent.
Fortsätter på detta då. Ferrari lär inte sitta i lyan och inte Aliisa heller. Eller, såklart de kan men jag måste ju nysta nånstans. För enkelhetens skull sorterar jag bort iiantazie också.
Så om jag då ska dra några slutsatser så borde då de resterande tre finnas bland @Ileo @fio @flyingchange @Mirtai @Magnum och @Artline . 50/50 då!
Jag går och lägger mig.![]()
@iiantazie är den enda jag håller åt det godare hållet än så länge