Åh nej. Förlåt @Ferrari för att jag tvivlade på din godhet. Tyvärr tillför inte detta så mycket information till oss levande då jag gissar att Ferrari siat Mistimed innan hon blev ulvkäk.

Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.
Misti såg troligen inte den andra rösten innan hon röstade.

Om du har rätt om trollningen så tror jag ulvarna försökte få ut en god. Men den som blev förtrollad kan mycket möjligt vara ulv eller god.

Eller jag byter nog eventuellt ut Tazie där mot någon annan faktiskt efter ha läst lite mer noggrant. Det känns som jag har en jädra massa ulvar helt plötsligt

Flygande bytet la sin röst på Ferrari vilket var en ganska säker alibi röst om hon sitter i lyan med Ferrari eftersom Ferrari varken fick röster innan eller efter.

Ferrari la en andra röst på mistimed.

Mirtai
la en första röst på Tazi

Vad som är konstigt är att Mistimed la en andra röst på Tazie i ett läge där Aliisa redan hade 2 röster och ulven Mistimed hade kunnat rädda sig själv om hon hade lagt rösten där? Varför gjorde hon inte det?

Vad som talar emot Ferrari i lyan är att hon la sin andra röst på samma tidpunkt som Mistimed la sin andra röst på Tazi. Mistimed kanske inte hann uppfatta att hon redan hade 2 röster på sig vilket i sig oxå talar emot att Tazi sitter i lyan. Eller är det detta vi ska tro :banghead:

Det kan ju oxå innebära att Aliisa är lyakompis med Mistimed och Ferrari och dom ville göra en cirkus och där kommer ju även LenaH in och även Ileo En av dessa två eller båda kan vara goda, eller så är en god och en ond. Båda är nog inte onda iallafall.

Sen har vi 3 uddaröster förutom flygande bytets röst och det är min röst på Flygande bytet, Magnum Artline och Artline LenaH

Ferrari var siare så då ändras hela den konstellationen Aliisia, Ferrari, Mistimed. Då var det ju ren slump att Ferrari röstade samtidigt som mistimed och antagligen hann aldrig Misti uppfatta att hon fick en röst på sig så då var det säkert ett ärligt försök att få ut Tazi ...

Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.

Fast som röstningen såg ut hade det varit enklare för en ulv att rösta på Aliisa, istället för att förtrolla en spelare och sen bara att en ulv röstar på tazi, det känns inte som en jättebra plan med tanke på att tazi bara hade en röst på sig innan Misti röstade kl 21.

Ileo och LenaH röstade på Aliisa. Båda kan vara goda men jag tror inte båda är onda. Aliisa kan vara både god eller ond.

Mirtai röstade såpass tidigt , som nr 4 redan och la en första röst på tazi och vill man det när man är förtrollad? Jag tänker mer att man vill vänta till sista sekund för att inte dra igång något!

Sedan har vi troligen ett spöke också.

Just det, hade glömt spöket!

Misti såg troligen inte den andra rösten innan hon röstade.

Om du har rätt om trollningen så tror jag ulvarna försökte få ut en god. Men den som blev förtrollad kan mycket möjligt vara ulv eller god.

Ferrari var siare så då ändras hela den konstellationen Aliisia, Ferrari, Mistimed. Då var det ju ren slump att Ferrari röstade samtidigt som mistimed och antagligen hann aldrig Misti uppfatta att hon fick en röst på sig så då var det säkert ett ärligt försök att få ut Tazi ...

Angående Mistis röst så har ni rätt, jag tänkte inte på att de kom in nästan samtidigt.

Hur menar du @Artline att den som blev förtrollad kan vara ulv eller god? Den som de facto blev förtrollad (är ju inte säkert att jag har rätt i mina spekulationer kring att det var @Mirtai dock) måste ju vara en god?

Just det, hade glömt spöket!

Angående Mistis röst så har ni rätt, jag tänkte inte på att de kom in nästan samtidigt.

Hur menar du @Artline att den som blev förtrollad kan vara ulv eller god? Den som de facto blev förtrollad (är ju inte säkert att jag har rätt i mina spekulationer kring att det var @Mirtai dock) måste ju vara en god?
Goda lyan får spion info så ulvarna vilja lura goda lyan att någon av dem är god.

Fast som röstningen såg ut hade det varit enklare för en ulv att rösta på Aliisa, istället för att förtrolla en spelare och sen bara att en ulv röstar på tazi, det känns inte som en jättebra plan med tanke på att tazi bara hade en röst på sig innan Misti röstade kl 21.

Ileo och LenaH röstade på Aliisa. Båda kan vara goda men jag tror inte båda är onda. Aliisa kan vara både god eller ond.

Mirtai röstade såpass tidigt , som nr 4 redan och la en första röst på tazi och vill man det när man är förtrollad? Jag tänker mer att man vill vänta till sista sekund för att inte dra igång något!

Jo det var i princip min invändning mot min egen teori - att det var en lite vansklig plan att bara lägga en förtrollad plus en ulvröst isf. Nu missade ju @Aliisa att rösta, så frågan är var hennes röst isf hamnat. Jag tänker att om hon är ulv så kanske planen var att hon också skulle röstat på @iiantazie ? Och att någon eller både @LenaH och @Ileo röster är alibiröster. Eftersom @Ferrari och @Mistimed röstade i princip samtidigt så ingick det nog inte i planen att Misti skulle få två röster på sig och kunna åka (sen vet vi ju inte om Misti hade fler röster än så på sig och att det var det som gjorde att hon åkte).

Det sista som står i tråden nu om vart @Aliisa skulle lagt sin röst känns ju lite intressant. Teorin som @fio och @flyingchange är inne på.
Om planen egentligen var att spika igen för @iiantazie men det grusades?
Antingen- Med hjälp av @Mirtai som enligt flyingchange teori kunde varit trollad att rösat där.
Eller- Mirtai kanske inte var trollad utan röstade där ändå..

Jag kanske tänker tokigt, det kanske är för risky för en lya att samla ihop sina röster på det sättet. Men kanske just därför?

Jag vet inte vem jag hade röstat på, men har ändå lite tankar om folk.

@iiantazie är nästan-ny och jag vet inte vad jag tror att hon har för roll, men jag tycker inte att det är något att haka upp sig på att man inte vill rösta på en ny. Hon har nog skrivit en del, men jag har ingen direkt teori om henne, tror dock mer på att hon är ulv men inget starkt, bara en känsla.

@flyingchange är ny men verkar ha läst en del. Jag tycker att hon verkar skum, men det kan vara att hon bara är ovan och därför utrycker sig lite klumpigt, exempelvis med en godförklaring av sig själv. Jag gjorde liknande förra gången och var då ond, kan mycket väl tänka mig att man som ny ond gärna godförklarar sig. Om det inte hade varit för att det är hennes första le hade jag röstat på henne, men det känns lite elakt.

@Artline känns främst god, men jag är tveksam. Jag kan för tillfället inte tänka men av det jag läst av henne har jag lagt ihop och tror att hon är god, men kan ha helfel.

Så just nu vet jag inte vem jag ska rösta på, dyker kanske upp mer senare att läsa mer från.
Det här är skrivet med reservation för att jag inte har full tankeförmåga nu, blir nog bättre efter hästarna

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Ok, plockar upp tanken GA hade igår om vilka som inte borde sitta i lyan ihop. Naturligtvis med brasklapp om lyan spelar ett högt spel förstås. Jag utgår från att de är 4 iom att de har trollningsförmågor.

@Aliisa och @Mistimed bör inte vara kollegor och inte heller @Ferrari och @iiantazie om då inte @flyingchange också är i lyan och satt beredd med dödsstöten för heddan men det känns väldigt vågat att utsätta en nykomling för nåt sånt i dennes första lynch ever. Inte omöjligt men osannolikt eftersom alla de röster jag tar upp här kom så sent.

Fortsätter på detta då. Ferrari lär inte sitta i lyan och inte Aliisa heller. Eller, såklart de kan men jag måste ju nysta nånstans. För enkelhetens skull sorterar jag bort iiantazie också.

Så om jag då ska dra några slutsatser så borde då de resterande tre finnas bland @Ileo @fio @flyingchange @Mirtai @Magnum och @Artline . 50/50 då! :D
Jag går och lägger mig. :banghead:
Jag tror att jag hänger med på resonemanget om att Aliisa inte borde sitta i lyan men varför sorterar du bort iiantazie?

Jag tycker det är så svårt de senare dagarna av en lek när jag fortfarande känner att jag inte vet något, men att andra sitter med information som de försöker dela med sig av samtidigt som andra försöker lura en. Hur vet man vem man kan lita på och hur vet man vad som är hintar? Jag tänkte i alla fall försöka mig på att teoria lite idag men jag lär nog mest ställa massa frågor och känna mig dum. :banghead:

Idag riskerar jag att missa röstningen igen och måste lägga en säkerhetsröst redan nu. Men det är svårt, väldigt svårt. Jag har ju ondförklarat i princip alla så jag måste gå på min mest aktuella magkänsla. @fio 's röst på mig igår kändes väl inte supervälmotiverad, det var ungefär att de som sagt emot mig har käkats kort därpå vilket jag dels inte tycker stämmer (jag har teoriat så mycket att de flesta sagt emot eller rättat mig), och skulle ulvarna verkligen äta någon för att de säger emot en specifik spelare även om den är ulv? Samtidigt säger magkänslan att @LenaH är skum men just nu kan jag inte komma på en bra motivering till varför hon känns ulvig (jag skyller på matkoma efter middagen). @Aliisa har en del som talar emot att hon är ulv (andrarösten av Mistimed i DL1) men jag har inte helt friskrivit henne från misstankar med tanke på att hon missade DL igår. @Mirtai har inte varit så aktiv och @Artline, @Ileo och @Magnum har jag ännu inte så mycket känslor inför. @iiantazie är den enda jag håller åt det godare hållet än så länge. Därför får det bli fio:

flyingchange röstar på fio för att hennes uddaröster med ganska svaga motiveringar hittills känns som en ulvig täckmantel, särskilt den på mig igår.

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Mistimed
lynchas - ulv
Ferrari käkas - Siarlärling 1

Tror inte Aliisa är ulv om inte flyingchange är det, eftersom hon la en andraröst på Mistimed i DL1 när Hedinn redan hade två röster. Varför lägga upp en lyakamrat till lottning DL1 om man inte vet att flyingchange kommer lägga en tredjeröst på Hedinn?
Innan 20.00 igår var det bara Aliisa som hade två röster, sedan kom två snabba av Ferrari (på Mistimed) och Mistimed (på mig). Detta förstärker min teori om att Aliisa är god, och isåfall var ulvarna nöjda med att få ut en god. Tror att Mistimeds röst isåfall var en räddningsröst efter Ferraris, och valde just mig för att jag var enklast att motivera.

Eftersom lynchningen av Mistimed känns som en felräkning av ulvarna så undrar jag om inte någon var trollad att rösta på Mistimed? Det var iofs bara jag och Ferrari som röstade där, och Ferrari kan mycket väl ha siat Mistimed också. Men, om ulvarna ändå planerade att lyncha någon god så varför inte godförklara Mistimed för goda lyan och hoppas på en spionrad?
Även Ferrari röstar på Mistimed för att hon "känns skum", och när vi nu i efterhand vet att Ferrari hade siat någon så är det väl inte otroligt att hon siat Mistimed ulv? Rösten kom även in vid 21.00, så kan vara så att ulvarna inte trodde att det skulle komma fler röster på Mistimed och därför tog det lite lugnt. Fast med den motiveringen hade hon (Ferrari) också kunnat vara trollad såklart..

Mirtai känns skum tycker jag. La första rösten på mig igår då jag röstat med en teori som inte stämde. Tycker det är lite konstigt eftersom jag skrev i inlägget att jag hoppades att jag inte tolkat Mistimed fel, (och tycker överlag att Mistimeds resonemang var svårbegripligt). Känns som en ganska tom röst, så tänker att det kan vara en ulv som ville vända misstankarna från Mistimed.
Tror inte Mirtai är trollad som vissa tänker, då det känns otrolig att ulvarna planerat att få ut mig om Aliisa nu är god.

flyingchange vågar jag varken säga bu eller bä om. Aktiv och teoriande men ganska förvirrad känns det som. Tycker det känns rimligast att hon är en god som verkligen försöker leta ulvar, verkar inte vara så tillbakadragen som jag skulle gissat på hos en ny i lyan, men det kan ju vara det de vill att vi ska tro också. Nu trillade det även in en godförklaring om mig utan motivering, vilket gör att jag ställer mig lite frågande till flyingchange's roll.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 406
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 139
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 306
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 765
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka