DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Och Aliisa missar?

Va? Det hade inget att göra med att hon misstänkte Ferrari för något annat än vad jag misstänkte Ferrari för. Det handlade om att Ferrari skrivit ett (vad jag uppfattade det som) teoriinlägg som bara var en sammanställning av vad andra sagt, utan några egentliga teorier. När jag påpekade att det skavde eftersom det kan vara ett försök att verka aktiv utan att egentligen dra ögonen till sig började Ferrari bidra mer med andra tankar, vilket Magnum då röstade på henne för. Jag tycker det är konstigt att misstänka någon för att den har tankar, snarare än att misstänka den för tankarna i sig.
Ber om ursäkt, då tolkade jag dig fel! Jag såg det som att du röstade på Magnum för att hon misstänker Ferrari för att vara aktiv, medans du tyckte Ferrari var skum som inte kom med egna tankar. Alltså, ni misstänkte Ferrari för olika saker, men att du tyckte att hennes förklaring var fel - hon tänkte inte som du. Sorry!

Yes! Då var min ulvradar från igår inte helt kass eftersom jag hade någon sorts känsla för @Mistimed då. Men det känns även som den var fel angående @Ferrari, för jag tror inte att ulvarna hade offrat en av sina egna så här tidigt i leken?

@Mistimed kommer jag nog också hålla ett extra öga på just för att jag kan hålla med iianatzies motivering att hon varit aktiv utan att bidra med så många skarpa teorier. Men det återstår väl att se hur bra min ulvradar är....

@iiantazie och @Aliisa räddades av lotten eller röstfifflaren.

Ang. åskådarna
De får spioninfon efter nattdl, precis som en vanlig spion i leken hade fått. Sen väljer de en rad som skickas till en levande spelare. Så fort valet är gjort och jag hunnit se det så skickar jag raden. Men senast till dagdl. Jag vet att vissa LL har ett dygns fördröjning på det åskådarna gör men jag brukar inte ha det, inte sällan hinner ju det bli oaktuellt i leken då (t.ex. att en deltagare det gäller dör).

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

DL2
20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change
20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline
21.00 Ferrari röstar på Mistimed
21.00 Mistimed röstar på iiantazie
(21.02 Artline röstar på Lena) för sen

Ok, plockar upp tanken GA hade igår om vilka som inte borde sitta i lyan ihop. Naturligtvis med brasklapp om lyan spelar ett högt spel förstås. Jag utgår från att de är 4 iom att de har trollningsförmågor.

@Aliisa och @Mistimed bör inte vara kollegor och inte heller @Ferrari och @iiantazie om då inte @flyingchange också är i lyan och satt beredd med dödsstöten för heddan men det känns väldigt vågat att utsätta en nykomling för nåt sånt i dennes första lynch ever. Inte omöjligt men osannolikt eftersom alla de röster jag tar upp här kom så sent.

Fortsätter på detta då. Ferrari lär inte sitta i lyan och inte Aliisa heller. Eller, såklart de kan men jag måste ju nysta nånstans. För enkelhetens skull sorterar jag bort iiantazie också.

Så om jag då ska dra några slutsatser så borde då de resterande tre finnas bland @Ileo @fio @flyingchange @Mirtai @Magnum och @Artline . 50/50 då! :D
Jag går och lägger mig. :banghead:

Jag missade att jag var med, och eftersom att det varit stressigt kom jag inte på det förren jag var på väg hem. Kommer nog inte orka läsa igenom idag, men verkade som att jag var med i eventuell lottning? Jag kommer läsa igenom imorgon och försöka tänka lite då, ber om ursäkt för att jag vart väldigt inaktiv.

Men bra med Mistimed, jag trodde rätt!

Magnum
Förstår inte riktigt rösten på Ferrari igår. Vad kan man egentligen begära av någon tidigt i leken. Idag gjorde hon det lätt för sig med sin röst på mig. Hon behöver nödvändigtvis inte vara ond men jag hade önskat att man iallafall kunde formulera rösten lite annorlunda om man röstar på någon som inte synts till. Till ex. min röst dagen innan. Något borde man kunna hitta på.

Hon fick även röst av Misti första dagen. Kan vara en alibiröst ifrån misti

iiantazie
Jag tycker det är fullständigt normalt att hon inte ville rösta på en ny deltagare i första lynchen. Det är en oskriven regel. Det är nästan alltid bara ulvar som röstar på en ny deltagare (fio är ett undantag ifrån en tidigare lek). Men jag hade reagerat mer på om en rutinerad spelare röstade på en ny deltagare än vad jag hade gjort om en nästan ny deltagare hade gjort det.

Med tanke på dagens röstning och att hon hade glömt av att GA var död och inte fick svara så tror jag inte att iiantazie är ulv.

Lena
Med tanke på vad jag skrev om iiantazie så tycker jag Lenas röst var skum. Speciellt när jag har erfarenhet av att Lena hållt traditionen tidigare som ulv. Lena skriver väldigt hjälpsamma inlägg antagligen med tanke på de nya men det gör mig nojig eftersom ulven cirkus gjorde det i förra leken.

Ileo
Dagens röst kan tyda på att hon ville skydda en kollega (dvs röstade på någon som misstänkte misti igår) hittils så har jag inget åsikt om Ileo.

Aliisa
La igår andra rösten på misti. Tveksamt om hon hade gjort det som ulv med tanke på att hon är nästan ny.

Ferrari
Kan vara ulv med Lena men pågrund av första dags rösten (och att jag förstår att I men tveksamt om hon skulle ha lagt en andra röst på misti idag om hon var ulv. Jag vågar inte godförklara henne än för jag tror hon skulle kunna offra en kollega men tills hon blir skum så är hon ingen jag misstänker i skriivande stund.

De jag inte nämnt har jag ingen åsikt om just nu.

@Artline vill även minnas att Cirkus var drivande i lynchen mot sin ulvkompis hemlig i förra leken oxå, bara som komplement till det du skrev om cirkus. Det har ärrat mig i tid och evigheter en lång tid framåt.

@Artline vill även minnas att Cirkus var drivande i lynchen mot sin ulvkompis hemlig i förra leken oxå, bara som komplement till det du skrev om cirkus. Det har ärrat mig i tid och evigheter en lång tid framåt.
Japp. Tror Ferrari hade kunnat göra något liknande. Så därför vågar jag inte lita 100 % på henne utan kanske bara 55 %.

Jag misstänker även att @Mirtai kan ha haft den förtrollade rösten då hennes motivering på @iiantazie var lite tom. Att @iiantazie missförstod ett ganska rörigt resonemang mellan en ulv (@Mistimed), @Ferrari och @Magnum tycker inte jag kändes direkt ulvigt.
Fullt rimligt. Jag har inte tänkt på den förtrollande rösten och tycker inte att det finns någon jätte tydlig förtrollad röst.

Men samtidigit. Även om jag inte håller med Mirtai i hennes motivering så är jag van vid att inte hålla med mirtai. Så jag kan tänka mig att Mirtai hade kunnat lägga den utan att vara trollad. Men med tanke på att misti var ulv så är det möjligt. Speciellt om Lena också är ulv.

LenaH, hon var ju tjuv med Tazie i förra leken och har säkert lärt ut ett och annat knep. Det skulle isåfall vara om Lena, Ferrari och Tazie satt i lyan nu då tillsammans med Mistimed.

Eller jag byter nog eventuellt ut Tazie där mot någon annan faktiskt efter ha läst lite mer noggrant. Det känns som jag har en jädra massa ulvar helt plötsligt

Flygande bytet la sin röst på Ferrari vilket var en ganska säker alibi röst om hon sitter i lyan med Ferrari eftersom Ferrari varken fick röster innan eller efter.

Ferrari la en andra röst på mistimed.

Mirtai
la en första röst på Tazi

Vad som är konstigt är att Mistimed la en andra röst på Tazie i ett läge där Aliisa redan hade 2 röster och ulven Mistimed hade kunnat rädda sig själv om hon hade lagt rösten där? Varför gjorde hon inte det?

Vad som talar emot Ferrari i lyan är att hon la sin andra röst på samma tidpunkt som Mistimed la sin andra röst på Tazi. Mistimed kanske inte hann uppfatta att hon redan hade 2 röster på sig vilket i sig oxå talar emot att Tazi sitter i lyan. Eller är det detta vi ska tro :banghead:

Det kan ju oxå innebära att Aliisa är lyakompis med Mistimed och Ferrari och dom ville göra en cirkus och där kommer ju även LenaH in och även Ileo En av dessa två eller båda kan vara goda, eller så är en god och en ond. Båda är nog inte onda iallafall.

Sen har vi 3 uddaröster förutom flygande bytets röst och det är min röst på Flygande bytet, Magnum Artline och Artline LenaH

Senast ändrad:
Fullt rimligt. Jag har inte tänkt på den förtrollande rösten och tycker inte att det finns någon jätte tydlig förtrollad röst.

Men samtidigit. Även om jag inte håller med Mirtai i hennes motivering så är jag van vid att inte hålla med mirtai. Så jag kan tänka mig att Mirtai hade kunnat lägga den utan att vara trollad. Men med tanke på att misti var ulv så är det möjligt. Speciellt om Lena också är ulv.

Jag kan ju inte utgå ifrån vem jag "brukar" hålla med eftersom det är min första lek som deltagare så jag utgår mest ifrån magkänsla. Jag håller med @fio om att det är lite konstigt att @Mistimed inte räddade sig själv genom att rösta på @Aliisa . Det får mig ännu mer att tro att det var planerat att försöka få ut @iiantazie och att taktiken var att Misti och @Mirtai (genom förtrollning) skulle rösta på henne. Man kunde väl iofs låtit ytterligare en ulv rösta på iiantazie om man verkligen ville ha ut henne men det kanske hade varit för vanskligt och outat för många ulvar i detta läge. Hur som helst känns det som en missräkning för ulvarna att Misti åkte ut igår.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 406
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 139
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 306
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 765
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka