Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aliisa röstar på Mistimed med motiveringen att Misti är aktiv och vill misstänka andra. Det här skaver för mig, är Aliisa en ulv som vill ha ut spelare som gräver för mycket? Varför skulle det annars vara dåligt att vara misstänksam mot alla?
Magnum har grunnat lite på rollfördelningen och har flest (med sina hela 5 ) inlägg totalt just nu. Bara ett inlägg utöver funderingarna kring rollfördelningen som inte är hittat hit/OT, och det inlägget var mest ett konstaterande att andra vänder och vrider. Skulle kunna vara någon som försöker verka aktiv utan att teoria så mycket själv.
Ferrari sammanställer lite, men bidrar inte med några egna tankar till det. Tycker alltid det skaver lite med sådana inlägg, då man verkar aktiv men inte egentligen gör eller säger något som riskerar att dra ögonen till sig.
Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då. Lite lugnet före stormen.
Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt
Så för att inte missa så röstar jag nu trots att det kanske trillar in mer att kunna nysta i innan DL.
Jag reagerar Nämligen lite på det här:
'hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då'.
Har Ferrari kunnat diskutera med någon och därför har mer tankar nu?
Magnum röstar på Ferrari
Mistimed röstar på Magnum
enligt min teori i #42
tänker även med hennes röst, att jag påpekade något hos Ferrari jag reagerade på (att hon inte hade några tankar) och att hon sen försökte skriva tankar men då blev misstänkt för det. Damned if you fo, damned if you don't, typ.
Vad kan vi ha för info i leken då? Någon är siad, någon har fifflat röster och någon har skyddat någon.
Goda lyan har kunnat skicka spionrad till antingen ängeln eller röstfifflaren (jag skulle valt någon av dem iaf) och den kan väl innehålla något av det jag räknade upp + vem ulvarna trollar i dl2 och vem de käkade natten som var.
Äh, måste läsa lite mer för jag har inte riktigt koll på vem som skrivit vad.
Om det inte är en ond spion med i leken så brukar ängeln skydda sig själv första natten och röstfifflaren lägga sin extraröst på samma som hen röstat på öppet så att spionen ska kunna hitta dem.Men vet goda lyan vem som är ängel eller röstfifflare? Det vet dom väl inte, eller?
Är vi säkra på att fifflaren har fifflat då?röstfifflaren lägga sin extraröst på samma som hen röstat på öppet
Det beror ju på vem som är fifflaren men varför skulle hen inte?Är vi säkra på att fifflaren har fifflat då?
Det är väl just för att det inte finns något att teoria om som man vill se mer av andra spelare? Så man kan teoria om dem.Jag tycker att det känns lite märkligt med de spelare som redan igår ”vill se mer” av vissa spelare. Det är liksom i början av leken och det finns inget att teoria om
Hade tänkt vänta tills det började trilla in lite röster för analysera lite fler, men borde inte vänta speciellt länge till då det är osäkert om jag lyckas komma in och rösta då.
Det här tolkar jag som att Mistimed röstar på Magnum eftersom Magnum dels inte kommer med så mycket teorier och det kanske är ett försök att verka aktiv utan att nysta, och att Magnum reagerar på Ferrari när hon börjar skriva tankar då Mistimed själv reagerat på Ferrari för att hon inte skrivit sina tankar. Tycker det skaver lite att Mistimed röstar på någon eftersom denne misstänker en spelare för en annan sak än Mistimed själv. Varför skulle det vara skumt att någon tänker annorlunda än en själv?
Så därför: iiantazie röstar på Mistimed
(ber om ursäkt om jag tolkade ditt röstinlägg helt fel nu, verkar vara lite mosig i huvudet idag)
Ja, det är ju inte lätt att kunna alla oskrivna regler. Hade jag varit ängel hade jag säkert inte alls tänkt på spionrader utan skyddat någon annan första natten då jag själv kände mig hyfsat trygg i och med att det var så länge sedan som jag spelade.Det beror ju på vem som är fifflaren men varför skulle hen inte?
Om inte annat för att göra sig synlig för goda lyan/spionen.
Fast iom att det är många nya spelare med så kanske det inte är gjort och ängeln kanske skyddade en ulv!
Jag tycker att det känns lite märkligt med de spelare som redan igår ”vill se mer” av vissa spelare. Det är liksom i början av leken och det finns inget att teoria om
Om det inte är en ond spion med i leken så brukar ängeln skydda sig själv första natten och röstfifflaren lägga sin extraröst på samma som hen röstat på öppet så att spionen ska kunna hitta dem.
Sen är det ju inte säkert att röstfifflaren var ensam om att rösta på den och då blir det svårare att identifiera den. Så - summan av kardemumman är nog att goda lyan antagligen skickat rad till ängeln.
Jag ber om ursäkt att jag varit inaktiv, åkte glatt till stallet i förmiddags och hittade en blockhalt häst... så har inte riktigt orkat engagera mig i något alls