1. Mistimed
2. Magnum
3. Artline
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Aliisa
7. Lena
8. Fio
9. glömmerallt
10. flyingchange
11. Ileo
12. Ferrari
13. iiantazie

Det går inte bra nu, xD . Telefonen laggar för mycket och ovanstående skickades iväg utan att jag hann skriva något 😢. Ska försöka få tid vid datorn, DL 21?

En timme innan deadline, har försökt läsa igenom allt noggrant men känner att jag inte blir så mycket klokare. För att det ska börja hända lite saker så väljer jag att rösta redan nu, men jag är beredd att ändra mig om det kommer fram något mer skumt. Ileo röstar på Aliisa eftersom jag tror att hon är ulv som vill ha ut grävande spelare enligt min teori nedan.
Aliisa röstar på Mistimed med motiveringen att Misti är aktiv och vill misstänka andra. Det här skaver för mig, är Aliisa en ulv som vill ha ut spelare som gräver för mycket? Varför skulle det annars vara dåligt att vara misstänksam mot alla?

DL1

19:29 fio röstar på Artline
20:11 Magnum röstar på Ferrari
20:29 iiantazie röstar på Mistimed
20.39 Hedinn röstar på Mirtai
20.39 LenaH röstar på iiantazie
20.47 Mirtai röstar på Hedinn
20.49 Mistimed röstar på Magnum
20.55 Ileo röstar på Hedinn
20.58 Aliisa röstar på Mistimed
20.58 Ferrari röstar på iiantazie
20.59 glömmerallt röstar på Aliisa
20.59 flyingchange röstar på Hedinn
21.00 Artline röstar på LenaH

Hedinn
lynchas - bybo
glömmerallt käkas - siarlärling 2

Ok, plockar upp tanken GA hade igår om vilka som inte borde sitta i lyan ihop. Naturligtvis med brasklapp om lyan spelar ett högt spel förstås. Jag utgår från att de är 4 iom att de har trollningsförmågor.

@Aliisa och @Mistimed bör inte vara kollegor och inte heller @Ferrari och @iiantazie om då inte @flyingchange också är i lyan och satt beredd med dödsstöten för heddan men det känns väldigt vågat att utsätta en nykomling för nåt sånt i dennes första lynch ever. Inte omöjligt men osannolikt eftersom alla de röster jag tar upp här kom så sent.

Vad kan vi ha för info i leken då? Någon är siad, någon har fifflat röster och någon har skyddat någon.
Goda lyan har kunnat skicka spionrad till antingen ängeln eller röstfifflaren (jag skulle valt någon av dem iaf) och den kan väl innehålla något av det jag räknade upp + vem ulvarna trollar i dl2 och vem de käkade natten som var.

Äh, måste läsa lite mer för jag har inte riktigt koll på vem som skrivit vad.

Hade tänkt vänta tills det började trilla in lite röster för analysera lite fler, men borde inte vänta speciellt länge till då det är osäkert om jag lyckas komma in och rösta då.

Magnum har grunnat lite på rollfördelningen och har flest (med sina hela 5 :p ) inlägg totalt just nu. Bara ett inlägg utöver funderingarna kring rollfördelningen som inte är hittat hit/OT, och det inlägget var mest ett konstaterande att andra vänder och vrider. Skulle kunna vara någon som försöker verka aktiv utan att teoria så mycket själv.

Ferrari sammanställer lite, men bidrar inte med några egna tankar till det. Tycker alltid det skaver lite med sådana inlägg, då man verkar aktiv men inte egentligen gör eller säger något som riskerar att dra ögonen till sig.
Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då
😁
. Lite lugnet före stormen.

Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt
😁

Så för att inte missa så röstar jag nu trots att det kanske trillar in mer att kunna nysta i innan DL.

Jag reagerar Nämligen lite på det här:
'hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då'.

Har Ferrari kunnat diskutera med någon och därför har mer tankar nu?

Magnum röstar på Ferrari
Mistimed röstar på Magnum

enligt min teori i #42
tänker även med hennes röst, att jag påpekade något hos Ferrari jag reagerade på (att hon inte hade några tankar) och att hon sen försökte skriva tankar men då blev misstänkt för det. Damned if you fo, damned if you don't, typ.

Det här tolkar jag som att Mistimed röstar på Magnum eftersom Magnum dels inte kommer med så mycket teorier och det kanske är ett försök att verka aktiv utan att nysta, och att Magnum reagerar på Ferrari när hon börjar skriva tankar då Mistimed själv reagerat på Ferrari för att hon inte skrivit sina tankar. Tycker det skaver lite att Mistimed röstar på någon eftersom denne misstänker en spelare för en annan sak än Mistimed själv. Varför skulle det vara skumt att någon tänker annorlunda än en själv?

Så därför: iiantazie röstar på Mistimed

(ber om ursäkt om jag tolkade ditt röstinlägg helt fel nu, verkar vara lite mosig i huvudet idag)

Uhhh, ok, ska försöka få ner lite tankar. Och skriver mestadels ur minnet från att ha läst igenom, så ni får protestera om jag får något fel. :p

Det som sticker ut mest för mig från rösterna är Aliisas röstmotivering, att hon röstade på mig för att jag var aktiv och misstänker andra. Det är ju lite lekens poäng... :p

Jag upplevde även Mirtais röst lite som en något tacksam hämndröst, men åh andra sidan kan jag lite förstå hennes motivering också. Jag vet inte om det behöver säga något om Mirtais roll egentligen, hade velat se mer av henne.

Efter att jag påpekade för Ferrari att hon bara sammanställt och inte bidragit med egna tankar igår tycker jag ändå hon kom igång också. Har inte direkt reagerat på henne därefter, det jag sett har verkat vettigt såhär långt.

Magnum skaver fortfarande från igår, hennes röst på Ferrari kändes skum. Lite som med Aliisa. Hon misstänkte någon för att den hade fler tankar (efter att den ombetts att skriva ut fler tankar). Hon (?) har dock kommit igång och skrivit lite under dagen, och jag har inte sett så mycket jag reagerat på där.

Jag vet inte riktigt vad jag tror om iiantazie, min uppfattning är väl ändå att hon försöker teoria och driva på leken framåt. Rösten på mig kändes som en vanlig förstadagsröst. Behöver inte säga något om hennes roll. Är det något jag tycker skaver lite så är det att hon och flyingchange verkar tycka jag var så väldigt aktiv igår? (Alltså, ja allt är ju relativt men ni fattar :p ). I något inlägg skrev iiantazie något om att jag "teoriat så flitigt" och FC har också uttryckt att hon håller med iiantazie om att jag varit aktiv utan att bidra med skarpa teorier. Och jag håller liksom inte med? Jag tror jag skrev 2 teoriinlägg med teorier om 2 spelare vardera? Dock håller jag absolut med om att jag inte hade några skarpa teorier, jag hade typ ingenting att jobba med. :rofl:
FC var en av de som jag tyckte igår iaf försökte komma på lite teorier när lite fanns att gå på.

Jag reagerade också på att Ileo skrev något om att hon (?) tycker jag analyserar några ordentligt. Vilket jag känner är något av en överdrift när det kommer till att beskriva min prestation igår. :D

Jag väljer också att lägga en tidig säkerhetsröst för att inte riskera att hamna i samma panik som igår. Det är ju egentligen svårt att teoria då många inte varit så aktiva i tråden. @Artline och @Mirtai borde kanske egentligen vara misstänkta pga extremt få inlägg hittills vilket kan vara en ulvstrategi. Men, jag väljer ändå att rösta efter min magkänsla från imorse:

flyingchange röstar på Ferrari då jag av de fyra som glömmerallt tog upp i trådens kanske hittills mest betydelsefulla inlägg har mest ulvkänsla för henne, samt att hennes andraröst på iiantazie igår hade en extremt svag motivering till och med för att vara första DL.

Vad kan vi ha för info i leken då? Någon är siad, någon har fifflat röster och någon har skyddat någon.
Goda lyan har kunnat skicka spionrad till antingen ängeln eller röstfifflaren (jag skulle valt någon av dem iaf) och den kan väl innehålla något av det jag räknade upp + vem ulvarna trollar i dl2 och vem de käkade natten som var.

Äh, måste läsa lite mer för jag har inte riktigt koll på vem som skrivit vad.

Men vet goda lyan vem som är ängel eller röstfifflare? Det vet dom väl inte, eller?

Men vet goda lyan vem som är ängel eller röstfifflare? Det vet dom väl inte, eller?
Om det inte är en ond spion med i leken så brukar ängeln skydda sig själv första natten och röstfifflaren lägga sin extraröst på samma som hen röstat på öppet så att spionen ska kunna hitta dem. :)

Sen är det ju inte säkert att röstfifflaren var ensam om att rösta på den och då blir det svårare att identifiera den. Så - summan av kardemumman är nog att goda lyan antagligen skickat rad till ängeln.

Jag tycker att det känns lite märkligt med de spelare som redan igår ”vill se mer” av vissa spelare. Det är liksom i början av leken och det finns inget att teoria om

Är vi säkra på att fifflaren har fifflat då?
Det beror ju på vem som är fifflaren men varför skulle hen inte?
Om inte annat för att göra sig synlig för goda lyan/spionen.
Fast iom att det är många nya spelare med så kanske det inte är gjort och ängeln kanske skyddade en ulv! :rofl:

Jag tycker att det känns lite märkligt med de spelare som redan igår ”vill se mer” av vissa spelare. Det är liksom i början av leken och det finns inget att teoria om
Det är väl just för att det inte finns något att teoria om som man vill se mer av andra spelare? Så man kan teoria om dem. :)

Hade tänkt vänta tills det började trilla in lite röster för analysera lite fler, men borde inte vänta speciellt länge till då det är osäkert om jag lyckas komma in och rösta då.

Det här tolkar jag som att Mistimed röstar på Magnum eftersom Magnum dels inte kommer med så mycket teorier och det kanske är ett försök att verka aktiv utan att nysta, och att Magnum reagerar på Ferrari när hon börjar skriva tankar då Mistimed själv reagerat på Ferrari för att hon inte skrivit sina tankar. Tycker det skaver lite att Mistimed röstar på någon eftersom denne misstänker en spelare för en annan sak än Mistimed själv. Varför skulle det vara skumt att någon tänker annorlunda än en själv?

Så därför: iiantazie röstar på Mistimed

(ber om ursäkt om jag tolkade ditt röstinlägg helt fel nu, verkar vara lite mosig i huvudet idag)

Va? Det hade inget att göra med att hon misstänkte Ferrari för något annat än vad jag misstänkte Ferrari för. Det handlade om att Ferrari skrivit ett (vad jag uppfattade det som) teoriinlägg som bara var en sammanställning av vad andra sagt, utan några egentliga teorier. När jag påpekade att det skavde eftersom det kan vara ett försök att verka aktiv utan att egentligen dra ögonen till sig började Ferrari bidra mer med andra tankar, vilket Magnum då röstade på henne för. Jag tycker det är konstigt att misstänka någon för att den har tankar, snarare än att misstänka den för tankarna i sig.

Det beror ju på vem som är fifflaren men varför skulle hen inte?
Om inte annat för att göra sig synlig för goda lyan/spionen.
Fast iom att det är många nya spelare med så kanske det inte är gjort och ängeln kanske skyddade en ulv! :rofl:
Ja, det är ju inte lätt att kunna alla oskrivna regler. Hade jag varit ängel hade jag säkert inte alls tänkt på spionrader utan skyddat någon annan första natten då jag själv kände mig hyfsat trygg i och med att det var så länge sedan som jag spelade.

Varför är det märkligt? Det är ju jättesvårt att teoria kring inaktiva spelare?

Hoppas pållen är ok! :(

Om det inte är en ond spion med i leken så brukar ängeln skydda sig själv första natten och röstfifflaren lägga sin extraröst på samma som hen röstat på öppet så att spionen ska kunna hitta dem. :)

Sen är det ju inte säkert att röstfifflaren var ensam om att rösta på den och då blir det svårare att identifiera den. Så - summan av kardemumman är nog att goda lyan antagligen skickat rad till ängeln.

Ok, nu blir det några nybörjarfrågor här för att jag inte ska missförstå. Leken innehåller ju inte någon spion, men "spioninfo" är sådan information som en spion skulle ha fått, och som nu tillfaller goda lyan istället? Och den enda möjliga spioninfon är vem ängeln skyddade och vem fifflaren röstade på? Kan spioninfo vara vem ulvarna förtrollat? Får goda lyan ta del av all spioninfo varje natt eller bara en lottad rad?

Jag kanske borde tagga LL @Niyama istället med dessa frågor.

Jag ber om ursäkt att jag varit inaktiv, åkte glatt till stallet i förmiddags och hittade en blockhalt häst... så har inte riktigt orkat engagera mig i något alls

Usch, trist :( Håller tummarna att det inte är en allvarlig skada.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar