Jag tänker lite som @flyingchange om de där som inte bör sitta i lyan ihop men jag är nog i likhet med @Ileo lite mer misstänksam mot @Aliisa som jag tycker la en väääldigt svag röst i sista minuten igår. Åas - skulle en ulv vilja sticka ut med en andraröst? :banghead:

Det är väl just för att det inte finns något att teoria om som man vill se mer av andra spelare? Så man kan teoria om dem. :)

+ @Mistimed för att det redan igår, före dl 1, lyftes att det var skumt. Hur mkt finns det att teoria om då egentligen som ger något? Då känns det mer skumt att misstänka andra på just den grunden

senare i leken är det en annan sak, men före dl1?

[

Ok, nu blir det några nybörjarfrågor här för att jag inte ska missförstå. Leken innehåller ju inte någon spion, men "spioninfo" är sådan information som en spion skulle ha fått, och som nu tillfaller goda lyan istället? Och den enda möjliga spioninfon är vem ängeln skyddade och vem fifflaren röstade på? Kan spioninfo vara vem ulvarna förtrollat? Får goda lyan ta del av all spioninfo varje natt eller bara en lottad rad?

Jag kanske borde tagga LL @Niyama istället med dessa frågor.

Usch, trist :( Håller tummarna att det inte är en allvarlig skada.
Vad kan vi ha för info i leken då? Någon är siad, någon har fifflat röster och någon har skyddat någon.
Goda lyan har kunnat skicka spionrad till antingen ängeln eller röstfifflaren (jag skulle valt någon av dem iaf) och den kan väl innehålla något av det jag räknade upp + vem ulvarna trollar i dl2 och vem de käkade natten som var.

Tog bara de som skrivit mest och kan ha missat nyare inlägg men blev lite tight om tid.

Mistimed; Grävande under gårdagen, röstar på Magnum för rösten på mig. Då motiveringen var att jag försökte skriva lite tankar men då blev misstänkt för det. Misti var först med att tycka att jag visade ett "ulvigt beteende" genom att inte skriva egna tankar. Ändrat sig angående mig under dagen, tycker att Aliisa och Magnum sticker ut/skaver lite. Upplever Mirtais röst som hämndröst och en del annat.

@Mistimed upplevde jag som mer aktiv igår, utav den lilla aktiviteten som ändå var. Idag har hon skrivit ett teoriinlägg utifrån egna tankar, måste säga att jag inte riktigt gillar när någon vänder sig så fort och håller med mig. Mycket eftersom hon påpekade att jag hade för lite tankar och därför upplevdes som skum, men sen blev jag helt plötsligt oskum.

Fio; Röstar tidigt på Artline igår pga tidsbrist, ifrågasätter Flying när hon lämpligt nog utelämnar konversationen från GA som handlar om Flying. Nämner senare att hon inte sa att Flying var den som var mest skum utan isåfall mer Tazi.

@fio inget jag reagerat på hos Fio änsålänge. Det kanske kommer, men just nu så är det neutral känsla där.

flyingchange; Tredjerösten på Hedinn igår med bop-teori. Misstänksam mot mig och Aliisa som lägger andraröster nära deadline. Tycker lleo är mindre misstänkt som la den första andrarösten. Röstar på mig nu då hon fått mest ulv-vibbar från mig och då hon tycker att min röstmotivering var extremt svag. Tror att Glömmerallt var något på spåren.

@flyingchange - i mina ögon helt galen och teoriar hejvilt, men detta borde väl ändå vara positivt, grävande och försöker verkligen vrida och vända på olika scenarion.

Ileo; lägger första andrarösten igår på Hedinn, för att det är "många uddaröster, jag känner att just nu att någon måste lägga en andraröst." Reagerat mest på Aliisa, för att hon verkar vilja ha ut folk som gräver för mycket, och Fio för att hon ändrat smeknamn på Flying. Röstar idag först på Aliisa.

Jag reagerar en del på @Ileo men det kan vara för att hen inte skrivit så väldigt mycket, framförallt över den vågade andrarösten igår som hen lade för att det enbart var uddaröster. Lägger även idag en tidig röst, men den känns som relativt bra motiverad så inget jag reagerar på.

iiantazie; tyckte igår att Flying var mest skum men väljer att rösta på Mistimed, detta för att det är Flyings första lek. Röstar på Mistimed även idag men med en bättre teori än gårdagens.

@iiantazie gör mig allmänt förvirrad men tyckte att röstmotiveringen idag på Mistimed var väl genomarbetad och det kändes som att hon verkligen tänkt igenom det noga. Igår var det väl lite mer skumvarning även om jag förstår känslan av att man vill ge nya en chans att ta sig igenom första lynchen utan att bli totalt livrädda.

Mirtai röstar på iiantazie

för att jag tyckte hennes röst igår var märklig och idag har hon även nu lagt en röst med en teori som inte stämmer

Jag väljer också att lägga en tidig säkerhetsröst för att inte riskera att hamna i samma panik som igår. Det är ju egentligen svårt att teoria då många inte varit så aktiva i tråden. @Artline och @Mirtai borde kanske egentligen vara misstänkta pga extremt få inlägg hittills vilket kan vara en ulvstrategi. Men, jag väljer ändå att rösta efter min magkänsla från imorse:

flyingchange röstar på Ferrari då jag av de fyra som glömmerallt tog upp i trådens kanske hittills mest betydelsefulla inlägg har mest ulvkänsla för henne, samt att hennes andraröst på iiantazie igår hade en extremt svag motivering till och med för att vara första DL.

Jag vet inte men det är något med flygande bytet och Tazi som skaver, ännu mer nu med denna röst på Ferrari.
GA ifrågasatte och blev käk , Ferrari ifrågasatte lite Flygande bytet och fick en röst på sig. Jag vet inte , jag kanske har helt fel här men något känns skumt så därför

Fio röstar på Flying Change

Äh vafan, det måste hända nåt så jag lägger en andraröst - LenaH röstar på Aliisa dels för att hon la en sen andraröst igår med en väldigt konstig motivering, har man inte hittat nåt bra att teoria om brukar de flesta lägga en uddaröst och dels för att hon är den i den där fyrklövern som skaver mest för mig.

Och naturligtvis för att hon leker sin andra lek. :D @Artline Obs! Skämt!

• Haha
Reactions: fio
Jag tycker det kommer in bra med inlägg nu men är även rädd att onda kan gömma sej bland dom som inte är riktigt så aktiva och därför väldigt lätt kan flyta med i den vågen

Magnum röstar på artline

Ferrari sammanställer lite, men bidrar inte med några egna tankar till det. Tycker alltid det skaver lite med sådana inlägg, då man verkar aktiv men inte egentligen gör eller säger något som riskerar att dra ögonen till sig.

Ja Jo, jag är böjd att hålla med dig. Brist på egna tankar skaver. Hade inte så mycket egna tankar att tillföra just då 😁. Lite lugnet före stormen.

Du är väldigt aktiv, hade ju också kunnat vara lite ulvigt, du skriver sammanställningar såhär första (andra) dagen för att verka aktiv och ulvsökande. Två sidor av ett mynt 😁

"väldigt aktiv" med mina nu 6 inlägg? :D
Resterande hänger jag inte med på, det låter som samma sak jag skrev om dig minus den aktiva delen? Hur är det två sidor av samma mynt?

Att det finns många sätt en ulv kan vara på, eller så gör den något för att inte framstå som ulvig. Det ena eller det andra brukar vara återkommande i dessa sammanhang.

Jag var så disträ nu när jag lagade mat för jag funderade på vem jag tycker är mest skum såhär långt att jag nästan stoppade in tacogratängen i kylskåpet istället för ugnen. :o

Mistimed röstar på Magnum

enligt min teori i #42
tänker även med hennes röst, att jag påpekade något hos Ferrari jag reagerade på (att hon inte hade några tankar) och att hon sen försökte skriva tankar men då blev misstänkt för det. Damned if you fo, damned if you don't, typ.

Gick tillbaka lite och kollade på jargongen mellan mig och Mistimed igår, då jag dels nämnde att det finns två sidor av ett mynt och då fick jag frågan av Misti "hur är det två sidor av samma mynt?". För att hon senare la en röst på Magnum med frasen "Damned if you do, damned if you don't" - vilket var precis det jag syftade på när jag skrev två sidor av samma mynt.

Tog bara de som skrivit mest och kan ha missat nyare inlägg men blev lite tight om tid.

Mistimed; Grävande under gårdagen, röstar på Magnum för rösten på mig. Då motiveringen var att jag försökte skriva lite tankar men då blev misstänkt för det. Misti var först med att tycka att jag visade ett "ulvigt beteende" genom att inte skriva egna tankar. Ändrat sig angående mig under dagen, tycker att Aliisa och Magnum sticker ut/skaver lite. Upplever Mirtais röst som hämndröst och en del annat.

@Mistimed upplevde jag som mer aktiv igår, utav den lilla aktiviteten som ändå var. Idag har hon skrivit ett teoriinlägg utifrån egna tankar, måste säga att jag inte riktigt gillar när någon vänder sig så fort och håller med mig. Mycket eftersom hon påpekade att jag hade för lite tankar och därför upplevdes som skum, men sen blev jag helt plötsligt oskum.

Fio; Röstar tidigt på Artline igår pga tidsbrist, ifrågasätter Flying när hon lämpligt nog utelämnar konversationen från GA som handlar om Flying. Nämner senare att hon inte sa att Flying var den som var mest skum utan isåfall mer Tazi.

@fio inget jag reagerat på hos Fio änsålänge. Det kanske kommer, men just nu så är det neutral känsla där.

flyingchange; Tredjerösten på Hedinn igår med bop-teori. Misstänksam mot mig och Aliisa som lägger andraröster nära deadline. Tycker lleo är mindre misstänkt som la den första andrarösten. Röstar på mig nu då hon fått mest ulv-vibbar från mig och då hon tycker att min röstmotivering var extremt svag. Tror att Glömmerallt var något på spåren.

@flyingchange - i mina ögon helt galen och teoriar hejvilt, men detta borde väl ändå vara positivt, grävande och försöker verkligen vrida och vända på olika scenarion.

Ileo; lägger första andrarösten igår på Hedinn, för att det är "många uddaröster, jag känner att just nu att någon måste lägga en andraröst." Reagerat mest på Aliisa, för att hon verkar vilja ha ut folk som gräver för mycket, och Fio för att hon ändrat smeknamn på Flying. Röstar idag först på Aliisa.

Jag reagerar en del på @Ileo men det kan vara för att hen inte skrivit så väldigt mycket, framförallt över den vågade andrarösten igår som hen lade för att det enbart var uddaröster. Lägger även idag en tidig röst, men den känns som relativt bra motiverad så inget jag reagerar på.

iiantazie; tyckte igår att Flying var mest skum men väljer att rösta på Mistimed, detta för att det är Flyings första lek. Röstar på Mistimed även idag men med en bättre teori än gårdagens.

@iiantazie gör mig allmänt förvirrad men tyckte att röstmotiveringen idag på Mistimed var väl genomarbetad och det kändes som att hon verkligen tänkt igenom det noga. Igår var det väl lite mer skumvarning även om jag förstår känslan av att man vill ge nya en chans att ta sig igenom första lynchen utan att bli totalt livrädda.

Jag förstår inte hur du menar att iiantazies röst på mig är väl genomarbetad när den över huvudtaget inte stämmer?

Ok, nu blir det några nybörjarfrågor här för att jag inte ska missförstå. Leken innehåller ju inte någon spion, men "spioninfo" är sådan information som en spion skulle ha fått, och som nu tillfaller goda lyan istället? Och den enda möjliga spioninfon är vem ängeln skyddade och vem fifflaren röstade på? Kan spioninfo vara vem ulvarna förtrollat? Får goda lyan ta del av all spioninfo varje natt eller bara en lottad rad?

Jag kanske borde tagga LL @Niyama istället med dessa frågor.
I denna lek kan följande spioninfo förekomma (är ju inte säkert att allt händer):
Röstfifflaren röstar på x
Spökväckaren väcker x
Spöket röstar på x
Ulvarna trollar x att rösta på y
Siarlärlingen siar x
Ängeln skyddar x
Ulvarna käkar x

Åskådarna får se allt och väljer sen en rad att skicka till en levande spelare.

DL2

20.07 Ileo röstar på Aliisa
20:22 iiantazie röstar på Mistimed
20.26 flyingchange röstar på Ferrari
20.50 Mirtai röstar på iiantazie
20.50 Fio röstar på Flying Change

20.53 LenaH röstar på Aliisa
20.54 Magnum röstar på artline

Jag förstår inte hur du menar att iiantazies röst på mig är väl genomarbetad när den över huvudtaget inte stämmer?

Och huruvida ska jag veta sanningshalten? Tyckte den var väl genomarbetad, med en bra motivering.

På vilket sätt tycker du att den överhuvudtaget inte stämmer?

I denna lek kan följande spioninfo förekomma (är ju inte säkert att allt händer):
Röstfifflaren röstar på x
Spökväckaren väcker x
Spöket röstar på x
Ulvarna trollar x att rösta på y
Siarlärlingen siar x
Ängeln skyddar x
Ulvarna käkar x

Åskådarna får se allt och väljer sen en rad att skicka till en levande spelare.

Tack, då är jag med!

Ferrari röstar på Mistimed
Då hon är den jag just nu tycker är mest skum och då har jag i panik skummat igenom leken ett par gånger. Hon påpekar att iiantazies röst inte stämmer när jag påpekar att den är väl genomarbetad med bra motivering. Jag sa inte att den stämde, bara att den var väl skriven. Känns lite som en ulv som inte läst igenom ordentligt och svarar lite i panik att det "minsann inte stämmer för jag är god".

Mistimed röstar på iiantazie

Tycker hennes röstmotivering idag är det skummaste hittills och jag tänker att hon och FC kanske försökte få mig att verka mer aktiv igår än vad jag faktiskt var för att kunna sprida misstankar.

Kom precis hem. Hinner inte! Återanvänder gårdagens motivering och återkommer efter dl med mer tankar.

Artline röstar på Lena

För det är möjligt att hon håller på traditioner. Då är det möjligt att Ferrari är kollega.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar