Viktig information!

Jag tillsätter en roll, Spionens ättling. Ättlingen tar över den Lösmynte Spionens roll om denne skulle dö, men får då bara ta del av en rads spioninfo varannan natt. Tills dess verkar ättlingen som en bybo.
Ok om jag tolkar detta rätt ( reserverar mig för feltolkning!)
Spionens ättling finns bland de bybor som finns i leken nu? Men får bara en rad spioninfo varannan natt efter lösmynte spionen dött? ( och i så fall - när får den info första gången? natten efter lösmynte spionen dött? eller natten därefter?)
Tänker du lotta det bland byborna eller vet den redan nu att den är spionens ättling?
Eller hur har du tänkt rollen?

Ok om jag tolkar detta rätt ( reserverar mig för feltolkning!)
Spionens ättling finns bland de bybor som finns i leken nu? Men får bara en rad spioninfo varannan natt efter lösmynte spionen dött? ( och i så fall - när får den info första gången? natten efter lösmynte spionen dött? eller natten därefter?)
Tänker du lotta det bland byborna eller vet den redan nu att den är spionens ättling?
Eller hur har du tänkt rollen?

Rent krasst kan ättlingen tilldelas en rad spioninfo innan Spionen har dött, om lotten faller på denne så att säga. Däremot kommer inte ättlingens roll helt till sin rätt förrän efter Spionen har dött.

Jag brukar göra som så att en ny roll tillsätts omedelbart, med andra ord kommer ättlingen få ta del av spioninfo direkt efter Spionen har dött.

Rollen är redan utlottad.

Rent krasst kan ättlingen tilldelas en rad spioninfo innan Spionen har dött, om lotten faller på denne så att säga. Däremot kommer inte ättlingens roll helt till sin rätt förrän efter Spionen har dött.

Jag brukar göra som så att en ny roll tillsätts omedelbart, med andra ord kommer ättlingen få ta del av spioninfo direkt efter Spionen har dött.

Rollen är redan utlottad.
ok!
Ja det är klart att den kan få info även innan lösmynte spionen dött
men följdfråga på det- om lösmynte spionen blir lynchad/ käkad första dygnet( eller egentligen när än den försvinner ur spelet) när kommer ättlingens första rad? Du har angivit varannan natt, jag undrar fortfarande vilken natt som den får sin första spionrad efter lösmynte spionen dött?
( kunde inte se att du svarat på just det, eller så är jag blind?:angel: )

ok!
Ja det är klart att den kan få info även innan lösmynte spionen dött
men följdfråga på det- om lösmynte spionen blir lynchad/ käkad första dygnet( eller egentligen när än den försvinner ur spelet) när kommer ättlingens första rad? Du har angivit varannan natt, jag undrar fortfarande vilken natt som den får sin första spionrad efter lösmynte spionen dött?
( kunde inte se att du svarat på just det, eller så är jag blind?:angel: )

Tror du är blind :angel:
Sasse skrev:

Viktig information!

Jag tillsätter en roll, Spionens ättling. Ättlingen tar över den Lösmynte Spionens roll om denne skulle dö, men får då bara ta del av en rads spioninfo varannan natt. Tills dess verkar ättlingen som en bybo.
@LenaH eller @Snurrfian, skulle någon av er ha möjlighet att lägga till den här rollen i det första inlägget så att alla rollerna är samlade? Om det är ok för @Sasse givetvis? :)

@Monstermom verkar mest prata om sitt icke befintliga bredband och att alla borde sluta banta men för inte leken framåt, eller nej vänta hon var inte ens med nej! :D

Q verkar läsa lite slarvigt eller om hon nu är blind, men på det stora hela sitt vanliga Q.
Habina verkar vara i högform och fått fart på tangenterna, jag undrar ja om Paddington verkligen tänkte igenom sitt erbjudande att hjälpa till med sjukgymnastik för att kunna öka skrivandet? :cautious:

BSF räknar på i vanlig stil, jag tänker inte lägg mig i det eftersom jag bara brukar röra till det där med antal... :angel:

Lobelia har hittat hit och äter blodpalt till vardags, men håller ner pladdernivån till skillnad från andra, jag är tacksam! :D

Lampan är ny och ställer lite nybörjare frågor men verkar ändå vara rätt insatt i hur det fungerar.

Ferrari är helt ny för mig, men hade visst spelat tidigare, rör ihop det lite ang spionrader men det är kanske ringrosten som talar.

LenaH funderar på att radera en massa sidor eftersom hon inte orkar läsa, typiskt oss moderatorer och jag önskar att jag hade kommit på det först innan jag började läsa :mad:

Niyama gör som Lobelia och håller sig ifrån tramsande och försöker föra leken framåt.

Gravinda har hittat leken och frågat om dl tider

@Poisonous verkar inte ens ha hittat hit, Emtherlia har hittat hit men inte så mycket mer.

bollen__ s pappa verkar ha kidnappat Monstermoms grävare, en aning skumt, men jag tror inte att hennes pappa är med och leker? :D

FiaM, vill inte att vem som helst ska använda sig av hjärtstartare på henne och vill ha alla roller samlade.

Artline, hade inte fått någon roll igår men vart tog hon vägen sen?

Nu tror jag att jag har fått med alla åtminstone, hjälp vad många att hålla koll på O_o

Nio sidor och leken har knappt börjat än.... :crazy: Tack och lov är det mest OT som bara är att skumma igenom.
En del frågor om roller samt att Blacksmithfarm har räknat lite på en möjlig fördelning mellan onda och goda. Sasse lade till en extra roll som Snurrfian var snäll och lade till i det första inlägget så att alla rollerna är samlade.

Jag håller med om att det, än så länge i alla fall, verkar vara en ganska normal lek med normala roller vilket är väldigt bra med tanke på antalet deltagare och hur mycket som skrivs... :D

Tycker framför allt orutinerade spelare ibland kan hålla sig undan för att inte dra blickarna till sig. Dock kan det ju också bero på tidsbrist men en del har ju skrivit efteråt att "ja det var ju bra att hålla sig i bakgrunden, ingen granskade mig" typ.

Nja, jag tror det beror på rädsla mer än något annat...man vill springa och gömma sig :nailbiting:

Jag förstår inte :confused:

Inte?
Är blod kanske vardagsmat??!!:cautious: :nailbiting:

Okej så nu börjar leken, lite konstigheter från @Lampan, oklart hur ny hon är och hur hon brukar vara, verkar väldigt pepp på att få igång leken, @Niyama svarar lite lugnt på hennes kommentarer, känns som två motpooler till varandra, vilket alltid får mig att tänka "är de så mycket motsatser så måste de vara samma" men leken har knappt börjat och Niyama ställer samma motfunderingar som jag har. Så åter till lampan, som skriver att hon tror att folk "ligger lågt för att de är rädda" medan vi tidigare sett att mer nervösa ulvar gärna ligger lågt och smiter undan medans andra drar till sig uppmärksamhet. Sen är det alltid lite knepigt när någon ger sken av att vara oskyldig, vi vet ju att majoriteten är oskyldiga så varför ska man gå ut och förklara sig själv god? (genom att säga att man vill springa och gömma sig, ulvarna har ju inte mycket att vara rädda för, hon antyder att hon är god dvs)

Men i det stora hela tolkar jag det som en nybörjare som vill starta leken, och det är ju bara bra att någon tar tag i det. Hon gav ju mig nått att fundera på. Och jag funderar vidare, vill inte "straffa" någon för att starta leken, men samtidigt så är det ju lite konstiga kommentarer.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar