• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Sasse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 353
  • Visningar Visningar 54 986
Varför skulle hon vara ulv för det? Utveckla gärna hur du tänker.
I första DL är det väldigt vanlligt att det är goda som röstar på goda, så om du är god och åker ut är det inte ett garanterat sätt att veta att hon är ulv.
Det är ganska klassiskt. Hon är ulv och pekar på nykomlingen i byn som ingen känner alls, nykomling som inte har lärt sig reglerna
Hon är värsta form av ulv. Hon vet ju att det jag säger är sant! Ni ska få se!
Hon har tom kommit med anklagelser om troll

Lampan lägger min röst på Gravinda

Om jag ryker så vet ni andra att Gravinda är ulv och kan ta henne nästa DL

Undrar precis som bollen__ vad det är som gör Gravinda ond? Även om du är god så kan du inte veta innan första DL att någon är ond :) ( om nu inte jag totalt missat något i rollistan - men jag har aldrig sett det i någon annan lek)

Sedan är då frågan om detta gör dig ond - eller bara nybörjare? Vet av egen erfarenhet att det är lätt att fastna i "hämndtänk" ("X måste vara ond eftersom hon röstade på mig och jag är god")

Undrar precis som bollen__ vad det är som gör Gravinda ond? Även om du är god så kan du inte veta innan första DL att någon är ond :) ( om nu inte jag totalt missat något i rollistan - men jag har aldrig sett det i någon annan lek)

Sedan är då frågan om detta gör dig ond - eller bara nybörjare? Vet av egen erfarenhet att det är lätt att fastna i "hämndtänk" ("X måste vara ond eftersom hon röstade på mig och jag är god")
För att
Om Gravinda är ulv så vet hon att jag talar sanning om att jag är så oskyldig/ nybörjare som jag säger
Det kan bara en ulv veta och LL och LLs sidekick
Därför vill hon ha ut mig första DL
Gravinda högg på mig direkt

Det är ganska klassiskt. Hon är ulv och pekar på nykomlingen i byn som ingen känner alls, nykomling som inte har lärt sig reglerna
Hon är värsta form av ulv. Hon vet ju att det jag säger är sant! Ni ska få se!
Hon har tom kommit med anklagelser om troll

Fast i första DL så får man oftast röster för väldigt lite och är det då dessutom någon som måste rösta tidigt så tar man det man kan hitta så långt.
Att "skrika" att personen är ulv för att man fått en röst av denne hjälper inte leken framåt. För som sagt, i första DL är det oftast goda som röstar ut goda.

För att
Om Gravinda är ulv så vet hon att jag talar sanning om att jag är så oskyldig/ nybörjare som jag säger
Det kan bara en ulv veta och LL och LLs sidekick
Därför vill hon ha ut mig första DL
Gravinda högg på mig direkt
Ja, visst är det så.
Men. Om Gravinda är god och måste rösta nu för att vara säker på att hinna innan DL? (tror hon skrev det igår??)
Eller om hon helt enkelt vill dra igång teoriandet?

Det känns som du tar rösten väldigt personligt (lätt gjort) - jag har svårt att se att lyan skulle ha gissat att du har en nyckelroll (om du har det) och beslutat att dra igång röstningen mot dig. Jag tror helt enkelt att Gravinda la en röst på den hon tyckte att hon hade den bästa teorin mot. Och i nuläget är jag inte beredd att ondförklara varken henne eller dig av den anledningen.

Ja, visst är det så.
Men. Om Gravinda är god och måste rösta nu för att vara säker på att hinna innan DL? (tror hon skrev det igår??)

Det känns som du tar rösten väldigt personligt (lätt gjort) - jag har svårt att se att lyan skulle ha gissat att du har en nyckelroll (om du har det) och beslutat att dra igång röstningen mot dig. Jag tror helt enkelt att Gravinda la en röst på den hon tyckte att hon hade den bästa teorin mot. Och i nuläget är jag inte beredd att ondförklara varken henne eller dig av den anledningen.
Du formulerade det bättre än mig! Var det jag försökte få fram också :)

Ja, visst är det så.

Kanske vill hon dra igång teoriandet och visst är det lätt att lägga sin röst på någon sim sticket ut hakan, det förstår jag också
Nej, jag tar inte rösten personligt jag beskrev min teori till varför hon la sin röst på mig och så vill jag inte åka ut ikväll :)

Om jag ryker så vet ni andra att Gravinda är ulv och kan ta henne nästa DL
Nu har du i senare inlägg kommit med teorier om dina tankar kring Gravinda, men jag vill bara påpeka att du behöver ha teorier i varje inlägg. Inlägg som ovan måste du helt enkelt ha ett "för att..." för att du inte ska bryta mot någon regel. Bara ett kom ihåg till dig i framtiden :)

så nu måste jag ta och åka, först lunch i solen och sen jobb

Jag lägger min röst på lampan, det är för mycket konstigheter, det är väldigt mycket konstigheter, spelar oskyldig och "rädd" och när hon börjar peka mot andra och skrika ulv då blir man ju lite fundersam. Hur det än är, så känns det lite som en självmordsbombare, typ siktar på att dö och försöker ta med sig någon i smällen. Och det tycker jag känns ondskefullt.
Du måste skriva Gravinda röstar på lampan för att rösten ska räknas tror jag? @Sasse ? Eller räcker det med att hon har fetat lampan?

Ja, jag har målat in mig i ett hörn
Typiskt nybörjare :o
Jag förstår att det kan kännas jobbigt att få en röst på sig från början som nybörjare men som flera har skrivit så blir det bara väldigt skumt när du då bestämmer dig för att Gravinda måste vara ulv. Det är många som inte vet om du är god eller ond. Ulvarna är de enda som kan veta om du är ond eller god men det finns inga goda som vet vilka som är onda eftersom det är det leken går ut på att ta reda på. Just nu känns du som en desperat ond som försöker försvara dig med att skrika "men du då" istället för att om du nu är god aktivt försöka leta efter de som är onda med mer motivering än att de har röstat på just dig. Det vanligaste i ulvlekar är att goda röstar på goda och ulvarna följer med i första dl eller lägger udda röster som ingen följer. Sen finns alla alternativ där emellan men att ulvarna skulle kasta sig över en ny spelare i första dl går lite emot de oskrivna reglerna att nya ska få en chans att vara med ett tag, det är först i lek nummer två de nya åker dit för att de ska vara sugna på att spela igen snart! ;)

Jag förstår att det kan kännas jobbigt att få en röst på sig från början som nybörjare men som flera har skrivit så blir det bara väldigt skumt när du då bestämmer dig för att Gravinda måste vara ulv. Det är många som inte vet om du är god eller ond. Ulvarna är de enda som kan veta om du är ond eller god men det finns inga goda som vet vilka som är onda eftersom det är det leken går ut på att ta reda på. Just nu känns du som en desperat ond som försöker försvara dig med att skrika "men du då" istället för att om du nu är god aktivt försöka leta efter de som är onda med mer motivering än att de har röstat på just dig. Det vanligaste i ulvlekar är att goda röstar på goda och ulvarna följer med i första dl eller lägger udda röster som ingen följer. Sen finns alla alternativ där emellan men att ulvarna skulle kasta sig över en ny spelare i första dl går lite emot de oskrivna reglerna att nya ska få en chans att vara med ett tag, det är först i lek nummer två de nya åker dit för att de ska vara sugna på att spela igen snart! ;)
Innan Gravida hade riktat ulvmisstankar mot mig, så hade jag inte sett henne alls.
Läs hennes första inlägg om misstanke, det är ganska skarpt! Skarpare än någon annans

Kan jag inte vara en desperat god som försöker klamra mig fast i spelet?
Varför skulle jag vara ond om inte Gravida är det?
Jag förstår ju att jag nu blir granskad ganska hårt. Ni har ju inte en susning om vem jag är eller hur jag spelar

(Det är verkligen roligt att teoria och se om man har rätt i slutändan)

Innan Gravida hade riktat ulvmisstankar mot mig, så hade jag inte sett henne alls.
Läs hennes första inlägg om misstanke, det är ganska skarpt! Skarpare än någon annans

Kan jag inte vara en desperat god som försöker klamra mig fast i spelet?
Varför skulle jag vara ond om inte Gravida är det?
Jag förstår ju att jag nu blir granskad ganska hårt. Ni har ju inte en susning om vem jag är eller hur jag spelar

(Det är verkligen roligt att teoria och se om man har rätt i slutändan)
Nja Gravinda går verkligen inte hårt åt dig utan funderar lite, men däremot ger ditt försvarsanfall ett rätt desperat intryck, men du verkar inte riktigt läsa vad som faktiskt skrivs, du blir inte särskilt hård granskad nu heller utan jag ser att det är flera försöker förklara för dig att det kanske inte är så bra att skrika ulv så fort man får en röst för riktigt så enkelt är det inte. Rent krasst så kanske det är mest troligt att ni båda är goda och ger ulvarna en riktig högtidsstund när ni lockar in oss goda att välja sida och i vilket fall röstar ut en eventuell god.
Samtidigt så finns det inget som säger att varken du eller gravinda är god eller ond eller att ni båda inte kan sitta i en eventuell lya.
Det är roligt att teori men det blir mindre risk att ses som skum om man står på lite stabilare grund än att den andra har röstat på en. ;)

Nja Gravinda går verkligen inte hårt åt dig utan funderar lite, men däremot ger ditt försvarsanfall ett rätt desperat intryck, men du verkar inte riktigt läsa vad som faktiskt skrivs, du blir inte särskilt hård granskad nu heller utan jag ser att det är flera försöker förklara för dig att det kanske inte är så bra att skrika ulv så fort man får en röst för riktigt så enkelt är det inte. Rent krasst så kanske det är mest troligt att ni båda är goda och ger ulvarna en riktig högtidsstund när ni lockar in oss goda att välja sida och i vilket fall röstar ut en eventuell god.
Samtidigt så finns det inget som säger att varken du eller gravinda är god eller ond eller att ni båda inte kan sitta i en eventuell lya.
Det är roligt att teori men det blir mindre risk att ses som skum om man står på lite stabilare grund än att den andra har röstat på en. ;)
Åh nej, säg inte så
Tänkte inte på det, att ulvarna kanske sitter och skrattar åt oss goda som tjafsar:)

Undrar om jag lär mig detta spelet någon gång, det är komplicerat:confused:
(Men jag tror jag har rätt ang Gravina iaf)

När någon ny dyker upp ska jag teoria om den :p

Typiskt nybörjare :o

Alltså det som gör mig ännu mer misstänksam är att du spelar på att du är nybörjare i många inlägg.

Å ena sidan så funderar jag på om lyan sagt åt dig att nybörjare ryker inte första DL så därför är du inte försiktig utan hoppar på lite allt möjligt, å andra sidan tror jag att lyan skulle säga till dig att du måste lugna ner dig för att inte dra åt dig uppmärksamhet om du nu satt i lyan.

Å tredje sidan kanske du inte alls får nån hjälp från lyan, utan det kanske är mer each to their own. Å fjärde sidan så kanske du är en virrig god som skriver allt du tänker utan att filtrera och fundera innan.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 317
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 872
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 705
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka