Okej så nu börjar leken, lite konstigheter från @Lampan, oklart hur ny hon är och hur hon brukar vara, verkar väldigt pepp på att få igång leken, @Niyama svarar lite lugnt på hennes kommentarer, känns som två motpooler till varandra, vilket alltid får mig att tänka "är de så mycket motsatser så måste de vara samma" men leken har knappt börjat och Niyama ställer samma motfunderingar som jag har. Så åter till lampan, som skriver att hon tror att folk "ligger lågt för att de är rädda" medan vi tidigare sett att mer nervösa ulvar gärna ligger lågt och smiter undan medans andra drar till sig uppmärksamhet. Sen är det alltid lite knepigt när någon ger sken av att vara oskyldig, vi vet ju att majoriteten är oskyldiga så varför ska man gå ut och förklara sig själv god? (genom att säga att man vill springa och gömma sig, ulvarna har ju inte mycket att vara rädda för, hon antyder att hon är god dvs)

Men i det stora hela tolkar jag det som en nybörjare som vill starta leken, och det är ju bara bra att någon tar tag i det. Hon gav ju mig nått att fundera på. Och jag funderar vidare, vill inte "straffa" någon för att starta leken, men samtidigt så är det ju lite konstiga kommentarer.
Hmmm, vet inte ulvarna om vilka dom andra ulvarna är?
Nu blev jag lite fundersam... Har Du mycket att vara rädd för ?
*notering vid Gravinda

Varulvar – Ett gäng dreglande bestar som har kontakt med varandra utanför leken och inför varje NattDL ska välja en deltagare som ska käkas. En av varulvarna är dessutom en ulv i fårakläder som har en förmåga att rösta dolt. Den skriver en röst i lektråden, men skickar även en röst i PM till LL och den rösten i detta PM är den giltiga. Rösten som skrivs i lektråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna.

Det står ganska tydligt att ulvarna får det, och om detta inte är din absolut första lek någonsin så borde du veta det, oavsett om du är ulv eller ej, så återigen går vi in på att "spela lite väl oskyldig syndromet"

Ferrari är helt ny för mig, men hade visst spelat tidigare, rör ihop det lite ang spionrader men det är kanske ringrosten som talar.

Har tydligt uttryckt att mina muttrar är rostiga och funderar ärligt på att byta ut dem helt då jag känner mig lite lost för stunden, anteckningar pratade du om Lampan? Kanske är en bra idé, speciellt med så många i leken denna gången.

Det står ganska tydligt att ulvarna får det, och om detta inte är din absolut första lek någonsin så borde du veta det, oavsett om du är ulv eller ej, så återigen går vi in på att "spela lite väl oskyldig syndromet"
HJÄLP !
Bestarna är efter mig!!!

Dom flesta i spelet har mycket erfarenhet av och kommer inte att gå på ditt ulvspel! :mad:

Dasa. For att borja teoria lite grann.
Lampan; Den forsta som ogonen foll pa. Hon verkar lite val entusiastisk att verka helt ny och ovetande. Kanns lite skumt.
Habina; med det har citatet "Däremot blir jag lite nervös över att spioninformationen lottas, det hade känts lite bättre om spionen i alla fall kunde välja en person den tror är god..."
kanns det som att hon mojligen ar lite radd att bli avslojad.

Det ar sa langt jag hunnit med mina funderingar hitills.
Q har jag aldrig spelat med innan men ryktet om hennes lekintresse har natt mig sa jag faster ingen storre vikt vid hennes hoga aktivitet som annars for mig brukar signalera ulv xD

HJÄLP !
Bestarna är efter mig!!!

Dom flesta i spelet har mycket erfarenhet av och kommer inte att gå på ditt ulvspel! :mad:
OM det är din första lek så förstår jag att det kan kännas så när folk börjar undra om vad man skriver och hur man uttryckt sig
MEN att direkt anta att alla som frågar är ulvar / bestar är på onda sidan fungerar inte ( nu kan Gravinda vara ulv, men hon kan också vara en god som letar ulvar )
Det finns alltid två sidor av myntet :)

Troll tror jag inte, hon svarar valdigt seriost i andra tradar. Jag tycker det kanns lite val "Hjalp jag ar god och inte aaaalls nagan varulv"

Tycker framför allt orutinerade spelare ibland kan hålla sig undan för att inte dra blickarna till sig. Dock kan det ju också bero på tidsbrist men en del har ju skrivit efteråt att "ja det var ju bra att hålla sig i bakgrunden, ingen granskade mig" typ.

Fast jag tror man blir granskad förr eller senare. Om inget annat måste man rösta.

Jag vet i lekar där jag inte varit så aktiv i början. Då brukar det komma kommentarer om att jag inte letar ulvar.

Lampan, du gör det inte lätt för dig. Jag tycker du har mycket konstiga kommentarer och med tanke på att du säger att du är nybörjare så är det lite underligt att du vet att många i spelet har mycket ulvspelserfarenhet?

OM det är din första lek så förstår jag att det kan kännas så när folk börjar undra om vad man skriver och hur man uttryckt sig
MEN att direkt anta att alla som frågar är ulvar / bestar är på onda sidan fungerar inte ( nu kan Gravinda vara ulv, men hon kan också vara en god som letar ulvar )
Det finns alltid två sidor av myntet :)
Innan omröstning är det nästintill omöjligt att få en bild av andra spelare öht
Ja, det ÄR min första lek

Lampan, du gör det inte lätt för dig. Jag tycker du har mycket konstiga kommentarer och med tanke på att du säger att du är nybörjare så är det lite underligt att du vet att många i spelet har mycket ulvspelserfarenhet?
Sant, det lättaste hade varit att inte säga något alls, då hade jag sluppit troll och ulvteorier
Kollar man tidigare ulvtrådar så syns det vem som spelar:)

Innan omröstning är det nästintill omöjligt att få en bild av andra spelare öht
Ja, det ÄR min första lek
Jag tycker inte att det bara är röstningen som säger något om en spelare. För mig är teorierna under dagen en stor bit i att bilda sig en uppfattning om spelaren. :) Så nog går det, beroende på hur mycket personen teoriat, att börja göra sig en bild även utan röster.

så nu måste jag ta och åka, först lunch i solen och sen jobb

Jag lägger min röst på lampan, det är för mycket konstigheter, det är väldigt mycket konstigheter, spelar oskyldig och "rädd" och när hon börjar peka mot andra och skrika ulv då blir man ju lite fundersam. Hur det än är, så känns det lite som en självmordsbombare, typ siktar på att dö och försöker ta med sig någon i smällen. Och det tycker jag känns ondskefullt.

Lampan lägger min röst på Gravinda

Om jag ryker så vet ni andra att Gravinda är ulv och kan ta henne nästa DL

så nu måste jag ta och åka, först lunch i solen och sen jobb

Jag lägger min röst på lampan, det är för mycket konstigheter, det är väldigt mycket konstigheter, spelar oskyldig och "rädd" och när hon börjar peka mot andra och skrika ulv då blir man ju lite fundersam. Hur det än är, så känns det lite som en självmordsbombare, typ siktar på att dö och försöker ta med sig någon i smällen. Och det tycker jag känns ondskefullt.
Jag hoppas du minns att du behöver skriva "Gravinda röstar på Lampan" i fetstil för att det ska räknas? :p

Okej, rent spontant så har jag letat upp citat jag reagerat på till en början...

Den bästa taktiken beror ju på om du är god eller ond? ;) Men leta onda är att rekommendera, sedan hur mycket/lite man skriver brukar sällan ha med roll att göra utan hur mycket tid man har.

Först Habina, genom att enbart rekommendera att leta onda... det känns lite svagt, kan man verkligen rekommendera någon att leta efter de goda?

du har såååååå rätt!!!!!!
ALLA andra är för smala!!!:up::up:

Q anser att alla andra är för smala, för lite kött på benen att äta på? Detta var ett svar på Monstermom's OT-inlägg men eftersom Q inte använde OT färg på texten så kan det likväl höra till leken :nailbiting:

eeeh, dom kanske är lite rädda...det är ju mycket blod i spelet....:angel:

Lampan verkar uppskatta mängden blod i spelet, det verkar inte vara en skrämmande tanke för henne... kanske det är så att hon tycker om smaken?

Lampan lägger min röst på Gravinda

Om jag ryker så vet ni andra att Gravinda är ulv och kan ta henne nästa DL
Varför skulle hon vara ulv för det? Utveckla gärna hur du tänker.
I första DL är det väldigt vanlligt att det är goda som röstar på goda, så om du är god och åker ut är det inte ett garanterat sätt att veta att hon är ulv.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar