jag antar att tvillingarna turas om att fråga(?) så tex tvilling 1 gissar natt 1, och tvilling 2 natt 2 osv så länge båda lever eller får båda två bara gissa varannan natt , att båda gissar samma natt, menar jag?
deras gissningar torde också ingå bland spionraderna skulle jag tro...
/.../
En till fråga om denna rollen har jag kommit på
,Detta gäller de rader som lösmynte spionen/ spionlärlingen "dräller"- Om den som lottas att få en spionrad -kan den få flera rader, eller tas de som fått info bort från lotturnan? undrar helt enkelt om man kan få två ( eller fler) lottade rader eller om man max kan få en under hela spelet?
/.../
Denna rollen tillkom och är en förstärkning för den goda sidan, vilket osökt får mig att fundera över om LL efter närmare eftertanke tyckte att den onda sidan var väl stark? Och beror det i så fall på ulven i fårakläder, eller att de är ganska många denna gången ?
@Blacksmithfarm har redan gjort en snabbanalys av antalet onda, i vanlig ordning, och det jag funderar över eftersom denna rollen tillkom , att de faktiskt kan vara 6 i lyan ändå? De flesta verkade fundera över att 5 skulle vara det mest rimliga innan denna rollen tillkom....
/.../
Viktigt att komma ihåg att fårulvens röst i tråden inte räknas, vilket kan innebära att den tom kan rösta på en ulv, så den kan framstå som god utan att vara det + Och det kan även ställa till det i röstningen, så det är inte säkert att ett resultat är givet, dvs den som ser ut att ha majoritet kanske ändå inte ha det. Och LL har ändrat sig på punkten att vem fårulven röstar på skulle inte synas i spioninfon.
Dock skulle det inte ingå i första fulla spioninfon om den kan ges ut ( om jag förstod det rätt
@cirkus?)