Niyama har ett lite skumt sätt att försöka försvara Gravinda
Varför gör hon det, borde hon inte ifrågasätta ALLA som är i leken?
Eller vet Niyarna något som vi andra inte vet?
:laugh: Jag vet inte var Gravinda står men när du började "hugga" på henne utan anledning så ja, då tycker jag att du är den skumma i det, inte Gravinda.

Åh nej, säg inte så
Tänkte inte på det, att ulvarna kanske sitter och skrattar åt oss goda som tjafsar:)

Undrar om jag lär mig detta spelet någon gång, det är komplicerat:confused:
(Men jag tror jag har rätt ang Gravina iaf)

När någon ny dyker upp ska jag teoria om den :p

Hur kan du vara så säker på Gravinda?! Du påtalar att du är nybörjare och att det är komplicerat, då är det lite märkligt att du tror dig ha hittat en ond redan.

Exakt min tanke
Du har helt rätt
På vilket sätt är det jag skriver skumt?
Antingen är Gravinda inte särskilt van att spela och vet inte vad som är brukligt. Eller så är hon listig och vill rikta misstanke mot oskyldig
Gravinda är skum!
Eller så tycker hon att du beter dig skumt och röstar på dig av den anledningen. Det är många nya som kategoriskt misstänker de som röstar på dem.

Okey, då förstår jag

Förstår du varför en spelare försvarar en annan spelare, (om dom båda nu inte är ulvar vill säga)?
Vad finns för anledning till det (mtp mitt ovanstående inlägg)
Borde inte alla misstänka alla?
Jag försöker grunna ut vilka ulvarna är och lära mig spelet.
Jag försvarar inte spelare direkt, inte vanligen, däremot kan jag med grund för vad de skriver försvara just det som nämns. Anklagar någon en person för ulvigt beteende så kan jag hålla med eller inte beroende på vad jag anser om det. Till exempel om någon menar att Cirkus är ulv för att den läger röster i sista sekund och jag observerat att Cirkus alltid gör det då kan jag mycket väl påtala det oavsett vad jag har för roll. Jag ser det inte som jag försvarar cirkus här utan mer som jag klargör fakta.

Det fetstilta.

Hittills har jag inte varit med om någon lek där inte typ alla på ett eller annat sätt menar sig vara god och pratar om ulvar och andra onda som andra sidan som de inte tillhör. Det funkar ju inte riktigt att be ulvarna räcka upp handen eller?

Men ser du inte skillnaden på det i princip alla gör, hävdar att de är goda, och det Lampan gör som är extremt överdrivet? Jag tror jag fattar vad Gravinda menar för jag har också reagerat på att Lampan godförklarar sig själv så extremt. Och det är ganska vanligt att det blir reaktioner på såna godförklaringar av sig själv.

@Sasse jag kanske var dålig att tagga flera ggr i samma inlägg :crazy:, men jag hade en fråga om det i mitt tidigare inlägg om alla roller`?
Ja, det megalånga inlägget orkade jag inte vare sig läsa eller svara på tidigare när jag samtidigt sprang på löpband :p

Men nu har jag läst det så du ska få lite svar.
jag antar att tvillingarna turas om att fråga(?) så tex tvilling 1 gissar natt 1, och tvilling 2 natt 2 osv så länge båda lever eller får båda två bara gissa varannan natt , att båda gissar samma natt, menar jag?
deras gissningar torde också ingå bland spionraderna skulle jag tro...

/.../

En till fråga om denna rollen har jag kommit på;),Detta gäller de rader som lösmynte spionen/ spionlärlingen "dräller"- Om den som lottas att få en spionrad -kan den få flera rader, eller tas de som fått info bort från lotturnan? undrar helt enkelt om man kan få två ( eller fler) lottade rader eller om man max kan få en under hela spelet?

/.../

Denna rollen tillkom och är en förstärkning för den goda sidan, vilket osökt får mig att fundera över om LL efter närmare eftertanke tyckte att den onda sidan var väl stark? Och beror det i så fall på ulven i fårakläder, eller att de är ganska många denna gången ? @Blacksmithfarm har redan gjort en snabbanalys av antalet onda, i vanlig ordning, och det jag funderar över eftersom denna rollen tillkom , att de faktiskt kan vara 6 i lyan ändå? De flesta verkade fundera över att 5 skulle vara det mest rimliga innan denna rollen tillkom....

/.../

Viktigt att komma ihåg att fårulvens röst i tråden inte räknas, vilket kan innebära att den tom kan rösta på en ulv, så den kan framstå som god utan att vara det + Och det kan även ställa till det i röstningen, så det är inte säkert att ett resultat är givet, dvs den som ser ut att ha majoritet kanske ändå inte ha det. Och LL har ändrat sig på punkten att vem fårulven röstar på skulle inte synas i spioninfon. Dock skulle det inte ingå i första fulla spioninfon om den kan ges ut ( om jag förstod det rätt @cirkus?)
Tvillingarna turas om att fråga ja. Tvilling 1 startar med att fråga natt 1, och tvilling 2 startar natt 2. Så de turas om att fråga sas.
Deras gissningar hamnar i spioninfon.

Angående spionraderna. Ja, man kan få flera rader om man har turen att lotten faller på en flera gånger.

Vill göra ett förtydligande angående ditt tredje stycke. Den lösmynte spionen tillkom inte till leken senare, utan har funnits med från start. Sedan tycker jag du tror alldeles för gott om mig vad gäller att jag skulle reagera att onda sidan var "för stark". Som om det skulle hända liksom! :D :p Nej, cirkus tipsade mig om rollen och jag tyckte den var intressant och ville ha med den i leken. Hur många ulvar det finns i leken låter jag dock vara osagt.

Tror inte cirkus svarat din fråga till henne? Jag undrar lite över den fetade meningen i citatet. Ulven i fårakläders dolda röst kommer inte finnas med i den fulla spioninfon dag 1, men kommer finnas med som en rad att lottas efter detta.

Fast jo? I och med att det åtminstone är två par goda som vet om varandra så är det inte så konstigt om både goda och onda försvarar andra spelare, och när det gäller @Niyama så tycker jag att hon är väldigt rättvis och försvarar alla som blir missförstådda oavsett vilken sida hon spelar för eller vilken sida hon misstänker någon att vara på.
Vilka roller vet om varandra?

Men ser du inte skillnaden på det i princip alla gör, hävdar att de är goda, och det Lampan gör som är extremt överdrivet? Jag tror jag fattar vad Gravinda menar för jag har också reagerat på att Lampan godförklarar sig själv så extremt. Och det är ganska vanligt att det blir reaktioner på såna godförklaringar av sig själv.
Jag såg det inte som någon extrem godförklaring men jag brukar inte reagerapå folk som godförklarar sig själv, hela leken bygger på att folk antingen är goda eller spelar goda och skriver allt från godperspektiv.

Ja, det är överdrivet men jag reagerar inte så mycket på att en ny spelare inte riktigt lärt sig "ulvlekslingo". Jag reagerar mer på att @Gravinda lägger en röst på en ny spelare för det brukar vi låta bli åtminstone i DL1 men åas har inte Gravinda spelat på länge och verkar dessutom varit tvungen att rösta tidigt och då tar man vad man har.

Jag skulle inte bli förvånad om båda två är goda för det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i DL1.

Ja, det megalånga inlägget orkade jag inte vare sig läsa eller svara på tidigare när jag samtidigt sprang på löpband :p

Tvillingarna turas om att fråga ja. Tvilling 1 startar med att fråga natt 1, och tvilling 2 startar natt 2. Så de turas om att fråga sas.

Angående spionraderna. Ja, man kan få flera rader om man har turen att lotten faller på en flera gånger.

Vill göra ett förtydligande angående ditt tredje stycke. Den lösmynte spionen tillkom inte till leken senare, utan har funnits med från start. Sedan tycker jag du tror alldeles för gott om mig vad gäller att jag skulle reagera att onda sidan var "för stark". Som om det skulle hända liksom! :D :p Nej, cirkus tipsade mig om rollen och jag tyckte den var intressant och ville ha med den i leken. Hur många ulvar det finns i leken låter jag dock vara osagt.

Tror inte cirkus svarat din fråga till henne? Jag undrar lite över den fetade meningen i citatet. Ulven i fårakläders dolda röst kommer inte finnas med i den fulla spioninfon dag 1, men kommer finnas med som en rad att lottas efter detta.
Kan du inte skriva dina inlägg med avvikande färg så att vi inte missar dem?

Ja, det är överdrivet men jag reagerar inte så mycket på att en ny spelare inte riktigt lärt sig "ulvlekslingo". Jag reagerar mer på att @Gravinda lägger en röst på en ny spelare för det brukar vi låta bli åtminstone i DL1 men åas har inte Gravinda spelat på länge och verkar dessutom varit tvungen att rösta tidigt och då tar man vad man har.

Jag skulle inte bli förvånad om båda två är goda för det är vanligast att två goda hamnar på tvärs i DL1.

Jag brukar låta rätt mycket skumt passera när det är en helt ny spelare men när det gäller Lampan så är det liksom för mycket och hen vill heller inte förklara sig när jag frågar. Så om Gravinda behövde rösta tidigt förstår jag att rösten hamnade där.

ähum nu var det den tillagada rollen " spionlärlingen " jag menade?
och inget annat...
( mina kommentarer är ovanför respektive rollbeskrivning )
Ja du är ju LL så det år klart att du är superduperdundermega OND- fattas bara annat!!:arghh::meh:
faktum kvarstår, du la till en förstärkning för den goda sidan ( inte mig emot:up: )
Varför vet väl bara du och kanske sidekick @cirkus men vettigt att fundera över tycker ju jag iaf?
:)

Kommer det att stå i spioninfon om tvillingarna hittar varandra, för det gjorde de väl om de gissade rätt?

Edit, lade till ett "i" som det :devil: tangentbordet missade att jag tryckte på... :banghead:

Två par som vet om varandra? Vilka vet om varandra ?? Tvillingarna ska ju gissa och har väl inte haft möjlighet att göra det än? vilka är det andra paret?( eller missförstår jag hur du menar?)
@Sasse jag kanske var dålig att tagga flera ggr i samma inlägg :crazy:, men jag hade en fråga om det i mitt tidigare inlägg om alla roller`? Om tvillingarna får gissa varannan natt ( turas om sas? troligt) eller om gissningen kommer från båda två varannan natt ?( mindre troligt) och iom Snurrfians fråga ställer jag ytterligare en följdfråga när kommer första gissningen? Inte har väl någon kunnat gjort den än?
:banghead: Jag tänkte lite för snabbt på siarlärlingarna, de känner ju inte till varandra bara för att de är två... :o :D

Jag såg det inte som någon extrem godförklaring men jag brukar inte reagerapå folk som godförklarar sig själv, hela leken bygger på att folk antingen är goda eller spelar goda och skriver allt från godperspektiv.

HJÄLP !
Bestarna är efter mig!!!

Här menar hon t.o.m att andra spelare har ljugit när de talat om varför de spelat som de gjort:
Nja, jag tror det beror på rädsla mer än något annat...man vill springa och gömma sig

Vad som gäller är att hålla sig kvar så länge som möjligt, (så ni får inte rösta på mig)
:cool:

ni skulle ändå ångra er om ni gjorde det.

Det är lite för mycket liksom.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025