@Paddington hade hoppats på att hon skulle kunna bräcka dig och så fick hon konkurrens av @Habina och nu insåg hon att det blev svårjobbat! :up:
well, som jag skrev i min förra lek så var det en engångsföreteelse m så många inlägg - dels semester å sedan i kombination m kasst väder. Nu är jag tillbaka på jobbet å då blir det genast mycket mer begränsad aktivitet från mig. Å det sucks!!! :arghh:

:p

Nähä nu måste jag faktiskt ta och sova om jag ska orka med morgondagen. Kan inte ni andra också gå och sova så jag har en chans att hinna läsa ikapp imorgon? :D

Nähä nu måste jag faktiskt ta och sova om jag ska orka med morgondagen. Kan inte ni andra också gå och sova så jag har en chans att hinna läsa ikapp imorgon? :D

Låter smart Snurrfian! Jag känner att jag måste vila handleden lite också, så jag säger också godnatt för ikväll. Ulvjakten fortsätter imorgon. :up:

Ser inte att någon annan påbörjat matematikfunderingarna så jag kastar mig ut i vanlig ordning :)

16 deltagare.
Om vi antar att 1/3 är onda så ger det: 5,33.
Alltså gissar jag 5, möjligen 6 onda. Men iom att goda sidan inte har några jättestarka roller i min mening (mer spidd info mellan de goda än en eller två med mycket info(vilket ag tycker är kul:))) så tror jag mer på 5 än 6. Men vi kan ta det när vi kommer dit.
Det finns 6 namngivna goda roller utöver byborna - det gör att jag gissar på 4-5 bybor.
med tanke på att vi även har en ulv i fårakläder på onda sidan så kan jag nog hålla med om att det är mer troligt med 5 onda än 6..

Frukostläsning! Första jag ska göra när jag vaknar, eller ja, får väl spela l4d2 först.... kan ju läsa mellan rundorna, skjuta zombies, läsa ulvlek, skjuta zombies, läsa ulvlek :D .

Aha, så det är två rader per natt som delas ut (efter första natten), en till spionen och en till en annan god... Då hänger jag med och det känns lite bättre. Eller faktiskt väldigt mycket bättre, för ibland kan ju spionen tro att någon är god som inte är det...
vad menas med rader? ges all information mellan spelare och LL via pm?

vad menas med rader? ges all information mellan spelare och LL via pm?

OM jag tolkat det rätt så plockar lekledaren ut en slumpvist vald mening från den personen spionen spionerat på, en mening ges till de goda och en till de onda... men rätta mig gärna om jag har fel, har bara skummat igenom huvudinlägget som hastigast för att hinna med att läsa inläggen därefter :O

(@Sasse)
Tar mig frihet att svara :)
En "rad" är information om vad som hänt under natten ex vem ängeln har skyddat. Det blir en rad för varje sak som har hänt under natten. En av dessa får spionen och en lottas (förutom natt 1).

Jag hade fel, du hade rätt ;) Skönt med någon som kan spelet, jag behöver lite tid att gå ur rosten :P alternativt sätta i nya muttrar, men det tar lite tid :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30