OT, var är alla som ska spela tycker det är lite folk i tråden?

Alla leker lite olika tider. Jag tex hade tid en kort stund på jobbet idag, sedan har jag varit hos sjukgymnast (så jag kan dansa banandansen bättre) och hämtat hö. Har nu en kort stund på mig att försöka läsa ikapp/kommentera innan jag måste fixa hästarna. Så många kommer så att säga in i omgångar, men närmare DL brukar fler vara online. Sedan är det inget måste, bara man är inne någon gång under dagen, teoriar och röstar. I en så här stor lek kommer det bli rätt varierande deltagande. :)

Ja, jag har också tänkt på att det är i alla fall 3 som har sagt ungefär samma saker i trådarna till mig.
Ska vi bli av med ulvarna är det nog där vi ska titta
Om jag ryker ikväll, kanske ni ska titta där i fortsättningen för att få bort dom.

Eller så lutar sig ulvarna nöjt tillbaka och låter goda ifrågasätta andra goda... ;) Det är inte alltid en ulv som ifrågasätter en när man är god, även om det är lätt att tro det när man precis börjat spela.

Så röstningen är lynchning vilken sida som helst kan åka på det?
Sen käkar ulvarna på natten?
Har jag fattat rätt?

Vilken sida vinner flest ggr?
Det känns som dom onda har flest fördelar?
Ja du har fattat rätt! :up:
Jag vet inte vilken sida som oftast vinner. Har inte tänkt på det!

Alla leker lite olika tider. Jag tex hade tid en kort stund på jobbet idag, sedan har jag varit hos sjukgymnast (så jag kan dansa banandansen bättre) och hämtat hö. Har nu en kort stund på mig att försöka läsa ikapp/kommentera innan jag måste fixa hästarna. Så många kommer så att säga in i omgångar, men närmare DL brukar fler vara online. Sedan är det inget måste, bara man är inne någon gång under dagen, teoriar och röstar. I en så här stor lek kommer det bli rätt varierande deltagande. :)
just nu har jag mycket tid, och kan sitta framför datorn Jag försöker lära mig hur spelet funkar och har väl spammat tråden. Det ska bli roligt att se om jag har något "rätt öht :)

@Lampan Visst kan det verka som att ulvarna har fördelen då de får käka varje natt, men samtidigt är goda många fler + att de kan ha sior tex så de får i vissa fall veta säkert att någon är ulv. Sedan gäller det att få ut det till andra goda utan att hinta... :)

Så röstningen är lynchning vilken sida som helst kan åka på det?
Sen käkar ulvarna på natten?
Har jag fattat rätt?

Vilken sida vinner flest ggr?
Det känns som dom onda har flest fördelar?
Ja. Vem som helst kan åka i lynch. I käket bara de utanför lyan. Vilket. I denna lek innebär en god.
Ängln kan hindra käk om den skyddar rätt.

Ja onda har fördel av käket och att de vet om varandra. Därför är de färre än de goda. Oftast en tredjedel. Av antalet spelare. Men det beror på LL och hur starka specialroller LL valt att ha med. :)

Sorry för felplacerade punkter. Skriver från telefonen...:p

Något måste dom ju skriva, att dom använder samma ordval, är kanske inte genomtänkt. dom kopierar bara varandra.
Jag förstår hur du tänker. Men jag håller inte med:)

Nu tror jag ju att du är en entusiastisk nybörjare och därför vill jag inte rösta på dig idag. Jag är nämligen inte säker på om det jag tycker är skumt beror på att du är ond eller god.

Poisonous: Tycker Lampan är skum. Reagerar över en kommentar Habina lägger om spioninformationen.

Gravinda: Funderar mycket ang Lampan och undrar om hon kanske är ett troll. Lägger första (ogiltiga) rösten på Lampan pga att hon spelar oskyldig och skriker ulv.

Artline: Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.

Ferrari: Skummade bara igenom LLs första inlägg för att hon ville läsa resten av inläggen.

FiaM: Funderar kring spioninfon och tvillingarna.

BSF: Räknar lite och tror det är 5-6 onda i leken. Konverserar lite med Lampan om rösten på Gravinda.

LenaH: Tror att ev båda Gravinda och Lampan är goda då det är vanligt att det blir så i DL1. Reagerar på att Snurrfian snurrar till det.

Bollen_: Konverserar lite med Lampan. Reagerar på att hon inte verkar vilja svara på frågor.

Lobelia: Reagerar på Gravidas kommentar ang att alla säger sig vara goda. Konverserar med Lampan.

Snurrfian: Konverserar med Lampan. Skriver att det finns två goda par som känner till varandra. Stämmer inte och snurris har snurrat till det lite. Erkänner fort att hon tänkte fel.

Paddington: Tror det är 5 onda, inte 6 pga ulven i fårakläder.

Habina: Funderar över spioninfon. Förstår inte Gravinda/Lampan-diskussionen. Funderar sen kring att Lampan endast är orolig över att bli lynchad, inte uppäten.

Niyama: Crashar med Lampan ganska omgående. Ställer frågor till Lampan om hennes inlägg.

Lampan: Första leken, spelar mycket på att hon är nybörjare. Slänger ut konstiga kommentarer på regelbunden basis. Crashar med Niyama och Gravinda framför allt. Röstar på Gravinda (ser ut som en hämndröst). Har svårt att uppfatta frågor.

Q: Har många frågor om rollerna. Kommer till Lampans undsättning lite granna eftersom hon är ny. Funderar över att snurris har snurrat in sig. Har de flesta som neutrala just nu. Tycker folk har gått lite hårt åt på Lampan.

Funderingar kring detta. För mig är Lampan skum men hon skulle lika gärna vara skum pga osäkerhet och att hon är nybörjare. Q brukar vara schysst mot nybörjare så det är inte så konstigt att hon är det även i denna lek.:) Niyama tycker jag ställer bra frågor. Snurrfian har snurrat till det med det säger inte så mycket om hennes roll, tycker hon alltid lyckas med det.:angel:

Reagerar lite på att Ferrari endast skummat igenom LLs första inlägg, man vill väl veta vilka roller som finns? Särskilt om man är ringrostig. Å andra sidan kanske hon var ivrig att se alla inlägg och sen gick tillbaka.

Ja jag tyckte du svarade konstigt på min fråga som jag ställde till lobelia
Ditt svar va inte svar på frågan jag ställt
Hur länge ska vi älta dom där frågorna Det blir lite "Goddag yxskaft" över det

Men du skrev ju precis att du förstod? Ja det blir svårt att ta konversationen vidare då du först skriver att du förstår och sen inte gör det. Det är inte meningen att älta frågorna, jag försökte bara göra det mer tydligt eftersom du först skrev att du inte förstod (och sen förstod, och sen förstod inte igen).

Ferrari: Skummade bara igenom LLs första inlägg för att hon ville läsa resten av inläggen.

Reagerar lite på att Ferrari endast skummat igenom LLs första inlägg, man vill väl veta vilka roller som finns? Särskilt om man är ringrostig. Å andra sidan kanske hon var ivrig att se alla inlägg och sen gick tillbaka.

Haha, jaoo, när jag väl upptäckte att leken var färdig (= fått barnen i säng och kunde sätta mig ner), så ville jag mest läsa ikapp och se om något hade kommit upp. Men jag har läst ursprungsinlägget efter det....

Ska försöka vara artig mot mina gäster, kände lite panik när vi kom hem sent från havet och slängde mig på ulvleken (måste ju ha prioriteringar): Ska försöka komma in om någon timma, måste fundera över det jag läst och känna efter vad jag ska rösta på. Lampan är ju på tapeten ;) snurrig och skrivit massa inlägg, men hon är ny så vet inte om det är det som ligger därunder, Vill nog ge henne någon mer dag att se mer av hennes sätt att spela innan jag uttrycker mig mera där.

Det jag reagerat på hittills:
Snurrfian snurrade till det för sig med goda roller som vet om varandra. Funderar på om det kanske gömmer sig en ulv där? Hon borde iaf inte vara siamestvilling eller siarlärling...

Niyama röstar på lampan. Jag är som sagt inte säker på om lampan är ond. Tycker att niyama lägger en ganska lätt röst. På sätt och vis en andraröst även om gravindas är ogiltig...

@Lampan Jag tycker det är konstigt att du säger att du är en nybörjare, men att du har läst en del lekar och därför vet vilka som är erfarna spelare samtidigt som du skriver och undrar över vad käk och lynchning är. Har du läst så många lekar att du vet vilka som brukar spela så borde du rimligen känna till grunderna i leken...

Haha, jaoo, när jag väl upptäckte att leken var färdig (= fått barnen i säng och kunde sätta mig ner), så ville jag mest läsa ikapp och se om något hade kommit upp.

Lite som när man läser en bok och är så nära slutet att man skummläser fram till det som är spännande?:o

@Lampan Jag tycker det är konstigt att du säger att du är en nybörjare, men att du har läst en del lekar och därför vet vilka som är erfarna spelare samtidigt som du skriver och undrar över vad käk och lynchning är. Har du läst så många lekar att du vet vilka som brukar spela så borde du rimligen känna till grunderna i leken...
Så många...har jag inte läst, jag har läst lite i trådarna och förstått att flera av er har hållit på med lekarna under lång tid.
Hur länge har du lekt?
Vilken roll tycker du är roligast att vara?

Det jag reagerat på hittills:
Snurrfian snurrade till det för sig med goda roller som vet om varandra. Funderar på om det kanske gömmer sig en ulv där? Hon borde iaf inte vara siamestvilling eller siarlärling...

Niyama röstar på lampan. Jag är som sagt inte säker på om lampan är ond. Tycker att niyama lägger en ganska lätt röst. På sätt och vis en andraröst även om gravindas är ogiltig...
Så om jag inte är tvilling eller lärling så är jag ond? O_o Det finns väl rätt många andra roller också...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar