Vilka roller har du haft?
Ärligt talat så känns det OT. Tar det gärna i anmälningstråden ist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilka roller har du haft?
Artline: Funderar lite kring Lampan men tror hon är en förvirrad god nybörjare.
Jo, visst gör det det. Men det är ändå något som skaver i din snurrighet för mig. Lite att goda borde hålla koll på hur de andra godas roller är - medan ulvarna "har råd" att slarvläsa.Så om jag inte är tvilling eller lärling så är jag ond? Det finns väl rätt många andra roller också...
Om det var till mig - för att jag tog det jag kom ihåg direkt ur minnet.Om snurrfian är skum för att hon inte hade koll tvillingarnas och siares kontakt. Varför är då inte Habina skum som hade missat att de onda inte kunde få spion info?
Nu har jag ett svagt minne av att Habina gjort ett likande misstag i en annan lek när hon var god (men jag kan blanda ihop henne). Men jag undrar ändå. Varför snurrfian och inte Habina? Båda har läst rolllistan slarvigt.
Jag har uppenbarligen missat det helt i floden av OT där i början men när du nämner det så ringer det en klocka ändå.Om snurrfian är skum för att hon inte hade koll tvillingarnas och siares kontakt. Varför är då inte Habina skum som hade missat att de onda inte kunde få spion info?
Nu har jag ett svagt minne av att Habina gjort ett likande misstag i en annan lek när hon var god (men jag kan blanda ihop henne). Men jag undrar ändå. Varför snurrfian och inte Habina? Båda har läst rolllistan slarvigt.
Jag har varit med om den varianten av tvillingar tidigare och dessutom var det ett svar på varför en god skulle försvara någon i och med att Lampan tyckte att om man försvarade någon så måste man automatiskt vara ulv... Men tar man det ur sitt sammanhang så kan jag hålla med om att det är knepigt.Jag har uppenbarligen missat det helt i floden av OT där i början men när du nämner det så ringer det en klocka ändå.
Dock känner jag väl en viss skillnad i det, varför vet jag faktiskt inte? Jag tyckte väl själv att det där med att tvillingarna var rätt ovanligt och att det inte gick att missa.
Men den typen av tvillingar vet ju ändå inte om varandra vid lekens start...Jag har varit med om den varianten av tvillingar tidigare och dessutom var det ett svar på varför en god skulle försvara någon i och med att Lampan tyckte att om man försvarade någon så måste man automatiskt vara ulv... Men tar man det ur sitt sammanhang så kan jag hålla med om att det är knepigt.
Jag ar jattekluven pa hur jag funderar lite har.
Har fortfarande inte slappt Habina & Lampan men efter att ha last igenom traden finns nagra fler potentiella namn som jag reagerat lite pa, men mestadels bara diskussioner fram och tillbaka och lite tjaffs/ovesantligheter.
Jag reagerade bland annat lite pa detta fran Niyama
"Lampan kanske inte är så lätt att stoppa?"
Vet hon kanske eftersom hon forsokt guida lampan?
Samt att hon trycker valdigt mycket pa att Lampan ar misstankt for att hon inte svarar pa fragor. Lite val mycket for att ga obermarkt forbi. En ond roll som ser en chans att fa ut en god pa ett latt satt?
Aven detta fran Habina reagerade jag pa.
"men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå."
Vill inte rosta pa en ny spelare, men ar man ond da ar de kanske svart att hitta pa teorier om andra eftersom man vet att dom ar goda Da ar de en enkel utvag att rosta pa nagon som ar i rampljuset redan
Jag vet inte om jag hinner in mer innan deadline sa lagger min rost nu utifall att.
Poisonous rostar pa Habina
pga. anledningen jag skrev ovan
19 sidor!!!
Piuh har nu plöjt igenom dessa å känner mig totalt borta, förstår egentligen inte hela Gravinda/lampan diskussionen. Visst är lampan udda - men jag känner igen mönstret från en annan spelare....
Sedan säger det egentligen inget om Lampans roll, men jag vill nog avvakta lite mer där...
Ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)?
Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag.
Jo - jag var inne lite på det också. Nu minns jag inte vilken sida jag skrev det på...Ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)?
Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag.
19 sidor!!!
Piuh har nu plöjt igenom dessa å känner mig totalt borta, förstår egentligen inte hela Gravinda/lampan diskussionen. Visst är lampan udda - men jag känner igen mönstret från en annan spelare....
asch då, hade nog underlättat om det gjort det med - men det kommer kanske längre framMen björnen! Tack för den! Nu tror jag att jag har fnulat ut någonting! Inte för att det säger någonting om roll dock.
Varför?Vem? Jag börjar tro att det är ett troll.