20 jävla sidor före första DL...
10 OT, 7 om @Lampan och 3 med frågor om roller och fördelning. :banghead:

De jag reagerat på hittills är @Niyama som jag är förvånad över att hon lägger en andraröst (även om Gravindas änsålänge är ogiltig) på en rookie. Visst, man ska lägga rösten på den man tycker är skummast men det stör mig ändå.
@cirkus gjorde det i en av de senaste lekarna och då var hon ond "för inte skulle väl en ond sticka ut så?".....

@Snurrfian må vara snurrig som vanligt men jag tycker det är rätt ludet att inte ha bättre koll på rollistan, att hon snurrade till det med siarlärlingarna är en sak men att inte ha pejl på att tvillingarna faktiskt inte vet om varandra än är lite nonchalant.

Om snurrfian är skum för att hon inte hade koll tvillingarnas och siares kontakt. Varför är då inte Habina skum som hade missat att de onda inte kunde få spion info?

Nu har jag ett svagt minne av att Habina gjort ett likande misstag i en annan lek när hon var god (men jag kan blanda ihop henne). Men jag undrar ändå. Varför snurrfian och inte Habina? Båda har läst rolllistan slarvigt.

Så om jag inte är tvilling eller lärling så är jag ond? O_o Det finns väl rätt många andra roller också...
Jo, visst gör det det. Men det är ändå något som skaver i din snurrighet för mig. Lite att goda borde hålla koll på hur de andra godas roller är - medan ulvarna "har råd" att slarvläsa.
Samtidigt är du ju känd för att vara Snurrig... :p

Om snurrfian är skum för att hon inte hade koll tvillingarnas och siares kontakt. Varför är då inte Habina skum som hade missat att de onda inte kunde få spion info?

Nu har jag ett svagt minne av att Habina gjort ett likande misstag i en annan lek när hon var god (men jag kan blanda ihop henne). Men jag undrar ändå. Varför snurrfian och inte Habina? Båda har läst rolllistan slarvigt.
Om det var till mig - för att jag tog det jag kom ihåg direkt ur minnet. :)
Och dessutom känns det som en större miss från Snurrfian - att det skulle ha funnits två par med goda som vetat om varandra. Varav det ena paret fick sia. Någonstans känns det lite som att Snurrfian borde ha funderat ett varv till på om det verkligen fanns två "tvillingpar" i samma lek.

Habinas miss känns inte lika stor på något vis.

Jag har uppenbarligen missat det helt i floden av OT där i början men när du nämner det så ringer det en klocka ändå.
Dock känner jag väl en viss skillnad i det, varför vet jag faktiskt inte? Jag tyckte väl själv att det där med att tvillingarna var rätt ovanligt och att det inte gick att missa.

Jag har uppenbarligen missat det helt i floden av OT där i början men när du nämner det så ringer det en klocka ändå.
Dock känner jag väl en viss skillnad i det, varför vet jag faktiskt inte? Jag tyckte väl själv att det där med att tvillingarna var rätt ovanligt och att det inte gick att missa.
Jag har varit med om den varianten av tvillingar tidigare och dessutom var det ett svar på varför en god skulle försvara någon i och med att Lampan tyckte att om man försvarade någon så måste man automatiskt vara ulv... Men tar man det ur sitt sammanhang så kan jag hålla med om att det är knepigt.

Jag har varit med om den varianten av tvillingar tidigare och dessutom var det ett svar på varför en god skulle försvara någon i och med att Lampan tyckte att om man försvarade någon så måste man automatiskt vara ulv... Men tar man det ur sitt sammanhang så kan jag hålla med om att det är knepigt.
Men den typen av tvillingar vet ju ändå inte om varandra vid lekens start...

@Emtherlia gjorde en bra sammanfattning tycker jag och kan inte annat än instämma i hennes tankar. Men det säger ju tyvärr inget om hennes roll.

@Snurrfian har snurrat till det med vilka roller som kan känns till varandra, men det är en så klassisk snurrisgrej att det inte precis hjälper.

Reagerar lite på hur hårt @Niyama går på mot lampan, men oklart om hon skulle göra det även som god...

Jag ar jattekluven pa hur jag funderar lite har.
Har fortfarande inte slappt Habina & Lampan men efter att ha last igenom traden finns nagra fler potentiella namn som jag reagerat lite pa, men mestadels bara diskussioner fram och tillbaka och lite tjaffs/ovesantligheter.

Jag reagerade bland annat lite pa detta fran Niyama
"Lampan kanske inte är så lätt att stoppa?"
Vet hon kanske eftersom hon forsokt guida lampan?
Samt att hon trycker valdigt mycket pa att Lampan ar misstankt for att hon inte svarar pa fragor. Lite val mycket for att ga obermarkt forbi. En ond roll som ser en chans att fa ut en god pa ett latt satt?

Aven detta fran Habina reagerade jag pa.
"men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå."
Vill inte rosta pa en ny spelare, men ar man ond da ar de kanske svart att hitta pa teorier om andra eftersom man vet att dom ar goda ;) Da ar de en enkel utvag att rosta pa nagon som ar i rampljuset redan

Jag vet inte om jag hinner in mer innan deadline sa lagger min rost nu utifall att.

Poisonous rostar pa Habina
pga. anledningen jag skrev ovan

19 sidor!!! :arghh:

Piuh har nu plöjt igenom dessa å känner mig totalt borta, förstår egentligen inte hela Gravinda/lampan diskussionen. Visst är lampan udda - men jag känner igen mönstret från en annan spelare....
Sedan säger det egentligen inget om Lampans roll, men jag vill nog avvakta lite mer där...

Ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)?
Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag.

Hmm, vilken ände ska man börja i? :banghead:

Jag kan förstå reaktionerna på Lampan då även jag har reagerat på hans/hennes inlägg. Kommer ändå att avvakta med att ens börja fundera på om det är en ond eller god spelare.

Det gör att jag hamnar lite i samma sits när det gäller framförallt Gravinda men även lite med Niyama. När det gäller Gravinda så är det mycket möjligt att hon hoppade på första bästa som gick att motivera, vilket tyvärr råkade vara en nybörjare. Jag kan ärligt talat säga att jag nog kunde ha gjort samma sak om det var jag hade varit i den sitsen. Första dagen är det ofta svårt att hitta någon att rösta på och är det någon som sticker ut så tar jag tacksamt emot det. Avvaktar med Gravinda tillsvidare.

Niyamas röst skaver kanske lite mer än Gravindas just för att hon verkar ha haft mer tid och borde därför kanske ha kunnat hitta en annan kandidat. Någon tog upp att cirkus hade gjort så som ond och att ingen trodde att någon i lyan skulle sticka ut så mycket. Niyama är så slipad att hon skulle nog mycket väl kunna göra en sådan sak men jag väljer ändå att avvakta med henne med.

Som jag ser det (och lite med förra leken i bakhuvudet :cautious:) så kan det här lika gärna vara tre goda spelare som kastar misstankar på varandra. Samtidigt kan givetvis en eller flera vara i lyan.

Jag ar jattekluven pa hur jag funderar lite har.
Har fortfarande inte slappt Habina & Lampan men efter att ha last igenom traden finns nagra fler potentiella namn som jag reagerat lite pa, men mestadels bara diskussioner fram och tillbaka och lite tjaffs/ovesantligheter.

Jag reagerade bland annat lite pa detta fran Niyama
"Lampan kanske inte är så lätt att stoppa?"
Vet hon kanske eftersom hon forsokt guida lampan?
Samt att hon trycker valdigt mycket pa att Lampan ar misstankt for att hon inte svarar pa fragor. Lite val mycket for att ga obermarkt forbi. En ond roll som ser en chans att fa ut en god pa ett latt satt?

Aven detta fran Habina reagerade jag pa.
"men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå."
Vill inte rosta pa en ny spelare, men ar man ond da ar de kanske svart att hitta pa teorier om andra eftersom man vet att dom ar goda ;) Da ar de en enkel utvag att rosta pa nagon som ar i rampljuset redan

Jag vet inte om jag hinner in mer innan deadline sa lagger min rost nu utifall att.

Poisonous rostar pa Habina
pga. anledningen jag skrev ovan

Jag röstar hellre på en skum ny än på en rutinerad spelare som inte gjort någonting konstigt. Det är ju ändå onda vi vill försöka få ut, inte bara rösta på någon random...

19 sidor!!! :arghh:

Piuh har nu plöjt igenom dessa å känner mig totalt borta, förstår egentligen inte hela Gravinda/lampan diskussionen. Visst är lampan udda - men jag känner igen mönstret från en annan spelare....
Sedan säger det egentligen inget om Lampans roll, men jag vill nog avvakta lite mer där...

Ang Gravindas röst - ingen som tänkt på att Gravinda var tvungen att rösta tidigt och kanske just därför lägger rösten på någon hon vet det är ganska så liten risk ska åka ikväll eftersom vi tenderar till att vara förlåtande mot nykomlingar (om de inte gör bort sig totalt)?
Oftast har det knappt hänt ngt tidigt innan DL1 å finns zilch, nada och nothing att gå på därför kan hon ha valt ngn som hon tror det inte är så stor risk ska lynchas dvs har lagt en safe röst. Säger inte heller ngt om Gravindas ev roll, men ngt att hålla i bakhuvudet tycker jag.

Men björnen! :love: Tack för den! Nu tror jag att jag har fnulat ut någonting! :laugh: Inte för att det säger någonting om roll dock. ;)

Jo - jag var inne lite på det också. Nu minns jag inte vilken sida jag skrev det på...
Eller ja. Jag skrev att jag funderade på om hon röstade på den hon kunde få till en teori om - inte riktigt samma.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Nyårstråden
  • Pluggtråden