Ja, jag har kollat och har svarat på vad jag trodde va frågan

Du kan väl bara skriva frågan i nästa inlägg, så vet jag vad du menar

Vet du själv vad frågan va?

#236 Är väl ett påstående med ett frågetecken, eller?

Alltså, det är ju lättare om du tittar på de ursprungliga inläggen för annars kommer du inte förstå frågan:
#236:
Det är inte samma sak som att försvara en annan spelare.
*nr 3
Emtherlia undrar då:
Vilket även är vad jag undrar.

Du hade skrivit:
Sant, det lättaste hade varit att inte säga något alls, då hade jag sluppit troll och ulvteorier
Kollar man tidigare ulvtrådar så syns det vem som spelar
Jag undrar:
Vad menar du med sista meningen?

Det är mycket lättare om du fortsättningsvis kan gå till inlägget som hänvisas till (och som jag även länkat flera gånger).

Ett tillägg till röstningen. Ni behöver inte skriva exakt som mallen cirkus röstar på Sasse. Jag godkänner att man uttrycker sig annorlunda. Det som är viktigast är att rösten är i fetstil och att en motivering finns i röstinlägget. Annars kommer rösten inte räknas.

Alltså, det är ju lättare om du tittar på de ursprungliga inläggen för annars kommer du inte förstå frågan:
#236:

Emtherlia undrar då:

Vilket även är vad jag undrar.

Du hade skrivit:

Jag undrar:

Det är mycket lättare om du fortsättningsvis kan gå till inlägget som hänvisas till (och som jag även länkat flera gånger).
Sitter vid datorn och ser siffrorna på inläggen, hade mobilen innan det syns inte på den.

#236 menade jag att jag inte fick svar på min fråga från em, då jag undrade varför man försvarar en spelare som (OM) man inte vet något om den. Em svarade på något annat, eller påstod något annat,

#209 sista meningen menade jag att om jag vill veta hur mycket erfarenhet någon har av att spela ulvspel så kan jag titta i tidigare trådar vem som har spelat

pust...

ja det är möjligt, men noterat är det
och fortfarande håller jag dörren öppen för iaf minst de 4 alternativ jag tog upp senast
och flera har uttryckt sig i termer som "urskum" och "håller med ", men det kanske är jag som tänker för många varv kring det? och det kan lika gärna vara att "alla" har rätt och lampan ÄR skum....
Ja, jag har också tänkt på att det är i alla fall 3 som har sagt ungefär samma saker i trådarna till mig.
Ska vi bli av med ulvarna är det nog där vi ska titta
Om jag ryker ikväll, kanske ni ska titta där i fortsättningen för att få bort dom.

Ja, jag har också tänkt på att det är i alla fall 3 som har sagt ungefär samma saker i trådarna till mig.
Ska vi bli av med ulvarna är det nog där vi ska titta
Om jag ryker ikväll, kanske ni ska titta där i fortsättningen för att få bort dom.
Jag har svårt att tro att alla som reagerat på dig skulle vara ulvar. Som skrivits flera gånger tidigare...

#236 menade jag att jag inte fick svar på min fråga från em, då jag undrade varför man försvarar en spelare som (OM) man inte vet något om den. Em svarade på något annat, eller påstod något annat,

Nej, jag svarade på din fråga. Man kan försvara en annan spelare om man inte ser något skumt med den spelaren.

Ex Sasse skriver "jag tycker Cirkus är skum eftersom hon skrev detta och detta". En annan spelare kan då skriva "Jag vet att Cirkus brukar spela på detta viset oavsett roll och tycker inte det är utmärkande för att hon skulle vara ond."

Nej, jag svarade på din fråga. Man kan försvara en annan spelare om man inte ser något skumt med den spelaren.

Ex Sasse skriver "jag tycker Cirkus är skum eftersom hon skrev detta och detta". En annan spelare kan då skriva "Jag vet att Cirkus brukar spela på detta viset oavsett roll och tycker inte det är utmärkande för att hon skulle vara ond."
Okey, vad det sååå du menade, då förstår jag
Det va alltså ett påstående med frågetecken och ingen fråga som Niyama ville ha det till.:confused::confused::confused:

Försöker febrilt att läsa ikapp. ;) Men vill inflika att jag inte alls förstår Gravinda/Lampan-diskussionen öht, dvs varför de misstänker och röstar på varandra. Tycker inte det säger någonting om någons roll, även om lampan beter sig väldigt skumt. Som ny vill jag ändå avvakta innan jag röstar på henne, men hittar jag inget annat skumt ikväll kanske jag känner mig tvingad att göra det ändå.

En till sak gällande @Lampan hon vill inte bli utröstad har hon skrivit, vilket får mig osökt att tänka på en ulv som är ny i lekandet och känner sig lättad över att hon inte riskerar att bli käkad i alla fall och därmed blir väldigt orolig när hon får en röst på sig = risk att åka ut ändå...

En till sak gällande @Lampan hon vill inte bli utröstad har hon skrivit, vilket får mig osökt att tänka på en ulv som är ny i lekandet och känner sig lättad över att hon inte riskerar att bli käkad i alla fall och därmed blir väldigt orolig när hon får en röst på sig = risk att åka ut ändå...
Jag trodde att rösterna man fick, va samma som att bli uppkäkad?
(Om en god åker är de käkad, om en ulv åker är den lynchad)

Jag trodde att rösterna man fick, va samma som att bli uppkäkad?
(Om en god åker är de käkad, om en ulv åker är den lynchad)
En god kan ju också bli lynchad :) Det är till nattDL som ulvarna valt en att äta. Onda kan också bli uppätna, om de finns en ond utanför lyan, men i denna leken har vi ju ingen sån.

Folk hävdar jämt att andra försöker luras/ljuga. Hon har mest bara inte koll på nyanserna så det blir mycket yvigt och ingen finéss. Om hon är ond eller god vill jag ha osagt, men lutar åt god, Vad jag vet kan hon tom låtsas vara nybörjare men egentligen har koll och vill spela nybörjargod.

Just det där fick jag känslan av i början av leken... Att lampan egentligen är någon erfaren, som har skaffat sig ett anonymt nick. Men jag är inte lika säker efter alla konstigheter hon skrivit. ;)

Ojoj! Leken närmar sig 300 inlägg redan ed många timmar kvar till första DL. Tror det var tur att jag avstår denna :rofl:

Med en blodig inledning hoppas vi på lika spännande fortsättning. Heja heja! "Idahoe bänkar sig med en STOR skål popcorn (Och en kudde att gömma sig bakom om det blir för läskigt :D)"

Jag som var så glad att du var med.... Tills jag nu insåg att det ju är Artline som jag blandat ihop dig med. :banghead: För det har ju ALDRIG hänt förut...

En god kan ju också bli lynchad :) Det är till nattDL som ulvarna valt en att äta. Onda kan också bli uppätna, om de finns en ond utanför lyan, men i denna leken har vi ju ingen sån.
Så röstningen är lynchning vilken sida som helst kan åka på det?
Sen käkar ulvarna på natten?
Har jag fattat rätt?

Vilken sida vinner flest ggr?
Det känns som dom onda har flest fördelar?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar