Ber om ursäkt att jag missade DL igår :( men jag var på parmiddag och fick aldrig tillfälle att smita iväg för att rösta.
Har skitmycket att läsa ser jag. Kommer ta hela dan :nailbiting:

synd att siaren försvann, har läs igenom LenaHs inlägg igen för att se om jag hittar några ledtrådar till vem hon kan ha siat och även om hon nämner misstankar mot främst Koppen så tror jag inte LenaH har siat Koppen som ond, i så fall skulle hon troligen ha gått på ännu hårdare och inte röstat på lilltess som hon inte kunde veta vilken sida denne stod på. Det får mig att tro att LenaH har siat någon som god och eftersom hon håller Matmissbrukaren och Lobelia åt det neutrala hållet men skriver att hon tvivlar på att Lobelia är ulv eftersom hon la första rösten på lilltess (å där hänger jag inte riktigt med i resonemanget om varför en ulv inte skulle lägga den första rösten), men iaf eftersom hon skriver att hon tvivlar om Lobelia så känns det som att hon vet att Lobelia inte är ulv.

*spök*
Även om jag inte får vara med längre (uschliga ulvar!) så kan jag iallafall lyfta tråden till förstasidan igen! Heja goda!!

Här sitter jag på friends och har det bra, men hur jag ska kunna rösta... Jag får kika in senare och kolla om någon har skrivit något... :)

Kan nån förklara ytterligare för mig det här med Habi as roll.
Hon tog ju över Bumpos plats, men inte hennes roll (då vet vi ju såklart vad hon är)
Men kan Habina fått en ond roll lika väl som en god?

Kan nån förklara ytterligare för mig det här med Habi as roll.
Hon tog ju över Bumpos plats, men inte hennes roll (då vet vi ju såklart vad hon är)
Men kan Habina fått en ond roll lika väl som en god?

Nu hänger jag inte med alls?

Hon tog Bumpos plats och får väl därmed hennes roll?
Och hur skulle vi kunna veta vilken roll det gäller?
Och ja, hon kan vara ond eller god.

synd att siaren försvann, har läs igenom LenaHs inlägg igen för att se om jag hittar några ledtrådar till vem hon kan ha siat och även om hon nämner misstankar mot främst Koppen så tror jag inte LenaH har siat Koppen som ond, i så fall skulle hon troligen ha gått på ännu hårdare och inte röstat på lilltess som hon inte kunde veta vilken sida denne stod på. Det får mig att tro att LenaH har siat någon som god och eftersom hon håller Matmissbrukaren och Lobelia åt det neutrala hållet men skriver att hon tvivlar på att Lobelia är ulv eftersom hon la första rösten på lilltess (å där hänger jag inte riktigt med i resonemanget om varför en ulv inte skulle lägga den första rösten), men iaf eftersom hon skriver att hon tvivlar om Lobelia så känns det som att hon vet att Lobelia inte är ulv.

Å andra sidan, om hon siat Koppen som ond så hade hon ändå inget att gå på just då för att få ihop en vettig teori eftersom Koppen knappt varit aktiv.
Och även om hon siat Koppen som ond så hade det varit ganska farligt i det läget att rösta på Koppen, för då hade ulvarna fattat direkt att hon hade siat henne. Så hon hängde med strömmen så att säga för att inte visa sig.
Det spelade ju ingen roll i det läget om hon röstat på Koppen eller inte. Lilltess hade rykt ändå.

Och varför skulle det just vara Lobelia som är siad av oss två?
Hon kan lika väl ha siat mig eftersom hon höll oss båda neutrala. Jag ser inget som visar mer på att hon trodde att Lobelia garanterat är god.
Och nu känns det lite som att du godförklarar Lobelia :cautious:
Det gör henne till ett lätt byte inför natten, för dom äter ju gärna spelare som andra lägger mer åt det goda hållet eftersom dom som oftast inte ryker i lynch och för att få ut dom så blir dom käk istället.
Men jag själv har Lobelia åt det goda hållet men det är inte för att jag tror att hon blivit siad, utan för att hon känns ärlig i sin jakt på onda.

Roller kvar.

Spion
Ängel
En tvilling
Eventuellt någon bybo
Resten ulvar

Spelare kvar.

Matmissbrukaren
Koppen
Snurrfian
Paddington
Lobelia
Habina

Snurrfian är inte tvilling skulle jag tro. Tror inte Lilltess hänger ut henne så.

Tror inte det finns någon mer bybo för det borde vara tre ulvar. Låter väldigt lite med två på 10 spelare.
Det hade varit en fördel om tvillingen kunde visa sig men eftersom jag har misstankar om vem som kan ha dom andra rollerna så är jag rätt säker på att Snurrfian är ulv.
Jag behöver inte tänka över det här något mer utan kan lägga min röst direkt.

Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

F´låt att jag inte trodde på dig @Lilltess, var helt säker på att du var ulv å ville inte svara på detta förrän jag sett uppdateringen.

Och det här gör att jag inte tror Paddington är tvillingen heller, vilket i mina ögon skulle göra även henne till ulv. För jag tror inte hon har någon av dom andra specialrollerna för hon brukar kunna avslöja sig lite genom långa utförliga teorier men nu är det bara lite kort om alla, som att hon inte lägger manken till.
Är jag kvar imorgon så hamnar min röst här.

Tråkigt att varken Koppen eller Bumpo/Habina röstade igår.
Får suga på den karamellen lite.

Och jag tror mig veta vem LenaH har siat när jag kollat igenom hennes inlägg lite mer.

Har jag rätt så borde den sista ryka rätt fort med.

Jag citerar dig så jag kan låna din eminenta lista matmissbrukaren. :)

Då jag vet min egna roll, så är det tre ulvar kvar av nedanstående personer. Känns svårt, jag är osäker på allihop.

Matmissbrukaren. Neutral, resonerar som hon brukar, vilket kan vara god eller ond.

Koppen. Uteslutningsmetoden säger att koppen är god, dessutom brukar onda mer sällan missa att rösta.

Snurrfian. Var ganska "på" drevet mot Lilltess, men lade ändå sin röst sist. Känns väldigt ulvig.

Paddington. Satte igång allt mot Lilltess med sitt teoriinlägg. Det är något med Paddington som skaver, jag tycker hon känns "snabb" att påpeka saker, som att Lobelia måste bara vara siad god. Tror Paddington är ulv.

Lobelia. Neutral, men med ovanstående tanke bör hon vara ond med Paddington och snurrfian.

För att inte spreta med rösterna, så lägger jag rösten på en som redan fått en röst och som jag tror är ond.

Habina röstar på snurrfian

Jag citerar dig så jag kan låna din eminenta lista matmissbrukaren. :)

Då jag vet min egna roll, så är det tre ulvar kvar av nedanstående personer. Känns svårt, jag är osäker på allihop.

Matmissbrukaren. Neutral, resonerar som hon brukar, vilket kan vara god eller ond.

Koppen. Uteslutningsmetoden säger att koppen är god, dessutom brukar onda mer sällan missa att rösta.

Snurrfian. Var ganska "på" drevet mot Lilltess, men lade ändå sin röst sist. Känns väldigt ulvig.

Paddington. Satte igång allt mot Lilltess med sitt teoriinlägg. Det är något med Paddington som skaver, jag tycker hon känns "snabb" att påpeka saker, som att Lobelia måste bara vara siad god. Tror Paddington är ulv.

Lobelia. Neutral, men med ovanstående tanke bör hon vara ond med Paddington och snurrfian.

För att inte spreta med rösterna, så lägger jag rösten på en som redan fått en röst och som jag tror är ond.

Habina röstar på snurrfian

Här är det något som skaver ordentligt, godförklaring genom uteslutningsmetoden fast man inte är säker på allas roller och av en spelare som knappt deltagit? Kan du förklara närmre?

@Habina

Jag skulle också gärna ta ett utförligare svar på det.
Hur blir Lobelia ond?
Rösta kan alla missa att göra, ond som god.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar