Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Varför tror du spelet skulle vara djärvt pga just Myrten? Brukar hon spela djärvt som ond? Jag har ju inte spelat så mycket sista året och inte om jag varit ulv med henne bortsett från förra leken, och då uppfattade jag inte henne som extra djärv.( Hon spelade väldigt bra men det är en annnan sak tycker jag)

Däremot håller jag med dig om att hedinns röst inte godförklarar Myrten på något sätt. Det är kanske ingen trolig röst på kollega men absolut möjlig.

Hm, hennes röst på dig i förra leken var väl hyfsat djärv?

Jag har bara varit i lyan med Myrten en gång, och det tror jag var hennes första lek. Dock har vi mellan och efter lekar diskuterat spelen mycket och jag har varit med i många lekar med henne och jag uppfattar henne definitivt som lite "vågad".

Hm, hennes röst på dig i förra leken var väl hyfsat djärv?

Jag har bara varit i lyan med Myrten en gång, och det tror jag var hennes första lek. Dock har vi mellan och efter lekar diskuterat spelen mycket och jag har varit med i många lekar med henne och jag uppfattar henne definitivt som lite "vågad".

Om du menar andra dagens röst så var den mer orsakad av feberyra, vin och distraherande släktingar och inte riktigt meningen. Hade varit meningen så hade den varit djärv.

Sen beror det ju också på vad man jämför med men jag tycker Myrten spelar ganska "medel-vågat". Men ovanligt bra.

Killaloe - brukar reagera mycket på henne men har inte reagerat på nåt särskilt förutom i början. Då drev hon rätt hårt men det känns lite typisk Killa-stil. Jag begriper varken hennes röst på KD dag ett eller GAs röst på PK, men jag tycks ha en tendens att vara väldigt överseende med nya spelare. Nu har hon inte varit aktiv sen igår morse, hade gärna velat se mer av henne. När det gäller Killa känner jag ungefär likadant som gällande Paddington: ingen koll :crazy:

Myrten - ja herregud, jag vet inte! :banghead: Hon borde inte vara ond, men det skulle hon inte varit i förra leken heller så det säger ingenting.

?
Spelar vi inte alla som om vi vore goda och använder därmed mer eller mindre oss själva som en referenspunkt? Dessutom tycker jag nog inte att det var indirekt utan ganska direkt :D

Svar till både dig och Myrten - jo det var dig jag avsåg med den indirekta godförklaring. Och, jo jag tycker den var indirekt, i en direkt godförklaring hade du skrivit typ "eftersom jag tror ga är god och denne tycker som mig så är jag också god" :p )

Jag blir misstänksam eftersom ulvarna vet ju vilka som är goda och kan spela god genom att just gå in och godförklara någon de vet är god. Och om det sedan visar sig att du är ond, så kan det vara ett sätt att dra med sig denne i "fallet".

Förresten så vet jag inte hur många ggr jag har gjort misstaget att tro att personer som resonerar/tänker precis som mig måste vara på samma sida som mig

Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.
Jag tror att vi hittar de onda bland Killaloe, Myrten och Niyama. Frågan för mig just nu är mest om det är två eller tre onda. Är det 2 så skulle jag gissa att Niyama och Myrten inte är onda tillsammans. Det är dock en mycket vågad gissning utifrån att Myrten är duktig på att spela jäkligt högt. Den där förstarösten från Niyama dag 1 kan ju ha varit en alibiröst. Det känns lite otroligt iom att Hedinn i så fall gjorde samma sak men med Myrten vet man aldrig och om Myrten är ond så behöver hon ett ruskigt bra alibi den här gången :cautious:

Det är väldigt många småsaker som gör att jag misstänker Paddi. Jag tycker hon "vänder kappan eftervinden" mycket. Att hon slänger ut funderingar och teoreir( "fiskar lite" på typiskt ulvigt maner) men backar så fort hon blir ifrågasatt. T.ex när hon misstänkte mig för rösten på pamelak. när du och Sasse sa att ni trodde jag brukade spela så oavsett roll så backade hon sa något i stil med att ni nog visste bättre. Om hon är god, hur skulle hon kunna veta att ni inte är onda? Varför släppa misstankar för att någon ifrågasätter?

Det har varit fler sådana situationer t.ex hennes teori om att killa skulle vetat hur jag skulle rösta dag 1.

Även hennes röst på dig första dagen får mig att reagera, typisk röst för någon som vill glida med utan att sticka ut men ändå undvika strömröst( eftersom det ger misstankar)

Sen känns hennes teoriande mot KD inte bra, många hade rimliga teorier mot KD men paddis kändes slarviga, hon påstod saker som inte stämde KD ifrågasatte och paddi erkände att hon blandat ihop det med ett inlägg av mig (eller att hon utgått från det förstod inte riktigt vad Paddi menade där), Röstar sen på KD bla med motivering att KD inte svarar på frågor(vilket jag nog faktiskt tycker att KD gjorde, men det var ju många som ifrågasatte henne inte konstigt om hon missade något)

Eftersom jag bestämt mig är det lika bra att rösta:

glömmerallt röstar på Paddington

själv tycker jag det gör ga mer misstänkt i mina ögon. Gas röst och röständring kom på exakt slutminuten, samtidigt som KD skickade sitt upprop mot Hedinn. Själv hade jag aldrig hunnit reagera och sedan uppdatera mitt inlägg på en minut - det känns lite för välregisserat och genomtänkt för att kännas äkta.

Jag är nog mer inne på Myrtens linje. Jag kan se hur hon kommer på siar-teorin i DL ögonblicket och kastar iväg rösten.

glömmerallt iom hennes ändrade röst på Hedinn så är jag säker på att hon faktiskt förstod att Heddinn blivit siad av KD. Det var ju skitsvårt eftersom så många röster kom samtidigt, men jag kan förstå att hon hoppades på att någon eller några till röstat på Hedinn och att inte alla röstat på kd, det hade kunnat göra att antingen lotten fått avgöra eller i bästa fall så hade Hedinn blivit lynchad. Jag håller därför glömmerallt åt det goda hållet.

Paddington Jag är ju inne på samma linje vad det gäller ga och hennes sena ändrade röst. Det är lätt att hålla någon som god bara för att man har samma åsikt, men jag tycker inte att Paddis röster under DL1 eller DL2 tyder på något som är märkligt. Så just nu håller jag Paddi som neutral

De här inläggen av Cirkus hänger jag inte alls med på. Jag säger att jag tycker GAs agerande vid DL är misstänkt. Cirkus säger att hon håller m Myrten (som inte finner det misstänkt) och skriver sedan i sitt inlägg att hon håller GA som god men samtidigt skriver hon att hon är på samma linje som mig om GAs agerande?

Sedan tror jag också att GA misstänkt att Hedinn blivit siad, men det i sig säger inget om vilken sida GA står på - det är agerandet jag reagerar på.

Ok. Jag blir mer nervös över att inte fler reagerar på ditt agerande. OM du är ond så känns det som att du har haft lite hjälp att tona ner vad som skedde.

Jag är nyfiken på varför jag är misstänkt.

Du är främst misstänkt av två anledningar dels för att du brukar vara duktig på att lura mig och jag får en obehaglig känsla av att du gör det nu.

Det andra är att du känns lite mera "insnöad" än du brukar. Tycker du brukar teoria bredare och vara mer velig som god(bortsett från sådanna tillfällen som i tex föra leken när du siat mig som ond) nu känns det som att du lite hakat upp dig på mig. Att det är just mig finner jag dock inte lika märkligt, jag har för mig att du ofta misstänker mig.

Du är främst misstänkt av två anledningar dels för att du brukar vara duktig på att lura mig och jag får en obehaglig känsla av att du gör det nu.

Det andra är att du känns lite mera "insnöad" än du brukar. Tycker du brukar teoria bredare och vara mer velig som god(bortsett från sådanna tillfällen som i tex föra leken när du siat mig som ond) nu känns det som att du lite hakat upp dig på mig. Att det är just mig finner jag dock inte lika märkligt, jag har för mig att du ofta misstänker mig.

Haha, Shaggy (var det väl?) misstänkte mig för att jag var vag, du misstänker mig för att jag inte är vag :D

Problemet är ju att jag egentligen inte reagerat på så mycket, och det jag reagerar på är jag tveksam till om det betyder något egentligen. Jag har vridit på allt tusen gånger, just nu känns Cirkus klart ondast men hon kändes ondast i slutet av förra leken också. Jag har inte ens nån huvudmisstänkt.

Haha, Shaggy (var det väl?) misstänkte mig för att jag var vag, du misstänker mig för att jag inte är vag :D

Problemet är ju att jag egentligen inte reagerat på så mycket, och det jag reagerar på är jag tveksam till om det betyder något egentligen. Jag har vridit på allt tusen gånger, just nu känns Cirkus klart ondast men hon kändes ondast i slutet av förra leken också. Jag har inte ens nån huvudmisstänkt.

Om det är någon tröst så känns du mer velig idag :p

Cirkus tycker jag spelar som i föra leken ungefär, lite mindre aktivitet bara(av förklarliga skäl med sjuk häst och födelsedagsfirande). tycker inte hon gjort något särskilt att misstänka henne för. Du får gärna utveckla din känsla om du kan

Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.
Jag tror att vi hittar de onda bland Killaloe, Myrten och Niyama. Frågan för mig just nu är mest om det är två eller tre onda. Är det 2 så skulle jag gissa att Niyama och Myrten inte är onda tillsammans. Det är dock en mycket vågad gissning utifrån att Myrten är duktig på att spela jäkligt högt. Den där förstarösten från Niyama dag 1 kan ju ha varit en alibiröst. Det känns lite otroligt iom att Hedinn i så fall gjorde samma sak men med Myrten vet man aldrig och om Myrten är ond så behöver hon ett ruskigt bra alibi den här gången :cautious:

Jag tror att vi hittar någon ond bland dem men vem (eller vilka?) har jag ingen susning om, jag finner det iallafall osannolikt att de 3 skulle vara onda ihop.

Jag har skrivit om henne här. Det är främst tredje stycket som beskriver vad jag tycker är konstigast. Jag förstår inte alls hur hon resonerar.

Sen tar Paddan upp en till sak som är konstig, hur kommer det sig att Cirkus håller Paddan som neutral för att Cirkus håller med Paddan om din ändrade röst men samtidigt håller dig som god just pga den?

Nu har jag hunnit förbereda middagen lite mer och gästerna kommer om 15 minuter så jag måste lägga min röst.

Jag vet att Myrten spelade oerhört högt i förra spelet när hon var i lyan, extremt djärvt faktiskt. Jag hade ju lovat mig själv att inte bli lurad av henne igen, men just nu så är ändå Niyama och Killa de som jag misstänker mest. Samtidigt som de som jag inte reagerat så mycket på bara glider med och är neutrala....skitsvårt tycker jag.

Nu kanske jag har missupfattat Paddis inlägg om ga (eller helt enkelt läst för snabbt). Jag hinner tyvärr inte gå igenom allt igen.
Det kanske ser ut som en lättvindig godförklaring av ga, men så ser jag det inte, det är ju klart att om man har olika uppfattning om vissa saker så kommer man till olika slutsater.

Jag måste rösta nu och jag väljer att lägga min röst på Killaloe - för att hon legat så lågt på slutet och att jag tror att hon fattade att kd hade siat Hedinn och därför försökte hon och lyckades med ett drev mot kd.

cirkus röstar på Killaloe

Jag har skrivit om henne här. Det är främst tredje stycket som beskriver vad jag tycker är konstigast. Jag förstår inte alls hur hon resonerar.

Sen tar Paddan upp en till sak som är konstig, hur kommer det sig att Cirkus håller Paddan som neutral för att Cirkus håller med Paddan om din ändrade röst men samtidigt håller dig som god just pga den?

Tack för länken.

Jag kan se din poäng men håller inte med om din slutsats. Jag tycker hennes teorier känns ganska typiska för en ny spelare även om jag inte håller med henne i allt hon skriver ser jag inte det som något skäl att misstänka henne bara därför.

Jag tycker inte inte din röst på Myrten säger ett skvatt vare sig om din eller Myrtens roll.

Jag tolkade Cirkus som att hon tror jag är god men att hon höll med paddan om någon detalj kring det hela,ska gå tillbaka och kolla..

Jag ser att min aktivitet under gårdagen/idag har varit uppe och att det är misstänkt att jag var aktiv i början men inte nu. Så för att reda ut anledningen så citerar jag mig själv i inlägg 394
Jag får fundera lite på vad jag tycker om detta under dagen. Dessvärre kommer jag ev inte vara så aktiv idag då jag har lite mycket inplanerat under dagen, men jag lägger iaf min röst nu för att inte missa någon DL.

Det har alltså varit lite mycket i mitt liv det senaste dygnet, därav min lägre aktivitet. Nu är min plan att äta och sen tänker jag försöka fundera och teoria.

Jag har gått tillbaka och läst lite finner det mycket egendomligt att så många tycker Paddi, är neutral alternativt svårt att få grepp om, För mig är hon klart mest misstänkt just nu.

Det är väldigt många småsaker som gör att jag misstänker Paddi. Jag tycker hon "vänder kappan eftervinden" mycket. Att hon slänger ut funderingar och teoreir( "fiskar lite" på typiskt ulvigt maner) men backar så fort hon blir ifrågasatt. T.ex när hon misstänkte mig för rösten på pamelak. när du och Sasse sa att ni trodde jag brukade spela så oavsett roll så backade hon sa något i stil med att ni nog visste bättre. Om hon är god, hur skulle hon kunna veta att ni inte är onda? Varför släppa misstankar för att någon ifrågasätter?

Det har varit fler sådana situationer t.ex hennes teori om att killa skulle vetat hur jag skulle rösta dag 1.

Även hennes röst på dig första dagen får mig att reagera, typisk röst för någon som vill glida med utan att sticka ut men ändå undvika strömröst( eftersom det ger misstankar)

Sen känns hennes teoriande mot KD inte bra, många hade rimliga teorier mot KD men paddis kändes slarviga, hon påstod saker som inte stämde KD ifrågasatte och paddi erkände att hon blandat ihop det med ett inlägg av mig (eller att hon utgått från det förstod inte riktigt vad Paddi menade där), Röstar sen på KD bla med motivering att KD inte svarar på frågor(vilket jag nog faktiskt tycker att KD gjorde, men det var ju många som ifrågasatte henne inte konstigt om hon missade något)

Eftersom jag bestämt mig är det lika bra att rösta:

glömmerallt röstar på Paddington

Intressant att du tar upp det där med röstandet dag1 - när jag röstade hade mer än halva leken fortfarande inte röstat, vilket gjorde att det var väldigt öppet om utgången. Medan du själv hade kunnat avgöra leken åt i stort sett vilket håll som helst (majoritet för tre olika personer eller lottning mellan 4st), men du spelar passivt och vill inte fälla ett avgörande.

17:12 Myrten röstar på Pegasus63
17:47 Shaggy röstar på Pegasus63
18:34 cirkus röstar på Killaloe
19:43 Niyama röstar på Myrten
19:55 Sasse röstar på Killaloe
20:11 Paddington röstar på Shaggy
20:37 pamelakarlsson röstar på Killaloe
20:38 Killaloe röstar på karamelldrottningen
20:44 Vira röstar på Myrten
21:01 Hedinn röstar på Myrten
21:05 Pegasus63 röstar på Shaggy
21:18 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:28 glömmerallt röstar på pamelakarlsson

Skulle också vara intressant att veta var jag backar om din röst på PK:
glömmerallt – hittar inget som får mig att direkt reagera på ga förutom den udda och väldigt sena rösten igår. Några har skrivit att det är en (o)vana ga har oavsett roll, men mitt minne sträcker sig knappt till senaste leken så det har jag ingen koll på – däremot sticker det i mina ögon.

Det jag backade på är hur ett eventuellt samspel i lyan mellan dig och Killa kan ha sett ut. Eftersom du, Sasse mfl som spelat i typ 4-7år och mer har garanterat har varit fler gånger i lyan än vad jag har.

När det gäller rösten på KD, ja jag var stressad efter en hel dag på jobbet, träning osv - och efter att ha försökt läst ikapp leken så var det dessa observationer jag gjorde. Och ja - jag backade när jag insåg att jag läst två inlägg fel och trodde att hon skrivit ett av dem.

Senast ändrad:

Förstår inte riktigt hur du menar. Visst, oavsett fördelningen måste det finnas både goda och onda röster bland de som lades på karamelldrottningen, det tror jag vi kan slå fast. De enda avvikande var Niyama och glömmerallt som ändrade i sista stund.

Du röstade först, jag tycker inte det är något direkt misstänkt i det eftersom KD inte riktigt kunde förklara vad hon menade (nu vet vi varför) och det hela bara framstod som mer och mer konstigt. Däremot reagerar jag lite på att du störs av att så många resonerade - som du själv gjorde. På vilket sätt är det konstigt? Eftersom du själv röstade på henne och det varit mycket diskussion under dagen kan det väl knappast kommit som en blixt från klar himmel att hon fick flera röster?

Det jag reagerar på är alltså att du är störd på att andra röstade på samma sätt som du.

Alltså, jag förstår absolut varför KD fick sina röster och varför det blev som det blev. Men det som skaver i mig är alltså att det blev så himla drevlikt och det tycker inte jag känns bra. Jag säger inte att motiveringarna i sig är märkliga, eftersom jag själv har stått för en del av dem, men jag tycker också att det är värt att fundera över eftersom det som ond oftast är väldigt enkelt att haka på ett drev och framförallt om en vet att den som är utsatt för drevet är god.

Har jag förtydligat mig tillräckligt eller är det fortfarande oklart? :)

Mina svar i grönt

Intressant att du tar upp det där med röstandet dag1 - när jag röstade hade mer än halva leken fortfarande inte röstat, vilket gjorde att det var väldigt öppet om utgången. Medan du själv hade kunnat avgöra leken åt i stort sett vilket håll som helst (majoritet för tre olika personer eller lottning mellan 4st), men du spelar passivt och vill inte fälla ett avgörande.

Ja precis mitt i röstningen, dvs utmärkt "flyta med röst" för en ulv som inte vill sticka ut.

Skulle inte falla mig in att rösta på någon jag inte misstänker bara för att avgöra och jag såg inget misstänkt just då i vare sig myrten, killaloe eller shaggy. När det gäller shaggy har jag redan utförligt förklarat varför jag inte röstade på, jag kan leta upp inlägget om du vill

Skulle också vara intressant att veta var jag backar om din röst på PK:

Det jag backade på är hur ett eventuellt samspel i lyan mellan dig och Killa kan ha sett ut. Eftersom du, Sasse mfl som spelat i typ 4-7år och mer har garanterat har varit fler gånger i lyan än vad jag har.

När det gäller rösten på KD, ja jag var stressad efter en hel dag på jobbet, träning osv - och efter att ha försökt läst ikapp leken så var det dessa observationer jag gjorde. Och ja - jag backade när jag insåg att jag läst två inlägg fel och trodde att hon skrivit ett av dem.

Frågan är ju varför du litar på mig och Sasse? Du utrycker ju misstankar mot oss båda två Varför lyssna på några man misstänker?

Alltså, jag förstår absolut varför KD fick sina röster och varför det blev som det blev. Men det som skaver i mig är alltså att det blev så himla drevlikt och det tycker inte jag känns bra. Jag säger inte att motiveringarna i sig är märkliga, eftersom jag själv har stått för en del av dem, men jag tycker också att det är värt att fundera över eftersom det som ond oftast är väldigt enkelt att haka på ett drev och framförallt om en vet att den som är utsatt för drevet är god.

Har jag förtydligat mig tillräckligt eller är det fortfarande oklart? :)

Jag håller med dig om det, jag förstår också de flestas motiveringar( dock inte paddis som jag gått in på i mitt röstinlägg) jag röstade ju också på henne först. Men det kändes inte bra när så många röster trillade in på samma person under så kort tid.

Nu har jag hunnit förbereda middagen lite mer och gästerna kommer om 15 minuter så jag måste lägga min röst.

Jag vet att Myrten spelade oerhört högt i förra spelet när hon var i lyan, extremt djärvt faktiskt. Jag hade ju lovat mig själv att inte bli lurad av henne igen, men just nu så är ändå Niyama och Killa de som jag misstänker mest. Samtidigt som de som jag inte reagerat så mycket på bara glider med och är neutrala....skitsvårt tycker jag.

Nu kanske jag har missupfattat Paddis inlägg om ga (eller helt enkelt läst för snabbt). Jag hinner tyvärr inte gå igenom allt igen.
Det kanske ser ut som en lättvindig godförklaring av ga, men så ser jag det inte, det är ju klart att om man har olika uppfattning om vissa saker så kommer man till olika slutsater.

Jag måste rösta nu och jag väljer att lägga min röst på Killaloe - för att hon legat så lågt på slutet och att jag tror att hon fattade att kd hade siat Hedinn och därför försökte hon och lyckades med ett drev mot kd.

cirkus röstar på Killaloe

Det kursiverade tycker jag är en märklig sak att basera sin röst på i det här läget, för om det är så att jag ligger lågt så känns det som att cirkus då skulle kunna läsa de inlägg jag har gjort det senaste och där även läst förklaringen.

För mig känns hennes agerande i det stora hela mycket märkligt (gud, jag är en så elak spelare som tycker alla nya är så misstänkta :( ) och teorierna om mig känns aningen krystade. Dels aktiviteten som jag redan har nämnt, men även att jag skulle ha fattat att Hedinn var siad. Jag kan bara tala för mig själv, men jag brukar aldrig fatta vem som är siaren (om det inte är jag själv :D) förrän någon annan säger det rakt ut och enligt mina erfarenheter så är det inte så att siaren brukar diskuteras så ordentligt i lyan redan efter första dl. Så nej, jag hade inte koll på att KD hade siat Hedinn och mina misstankar mot KD startade ju redan under första dagen baserat på hennes sätt att teoria och inte för att jag trodde hon var siare :)

Dessutom känns det märkligt för mig att jag blir misstänkt för att jag kan ha fattat att KD var siad, medans glömmerallt blir godförklarad när hon berättar att hon fattat just detta. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om GAs röständring, men det är ju helt uppenbart ett perfekt alibi gentemot Cirkus i och med att GA har bivit godförklarad. För mig säger inte röständringen så mycket om vart GA står, för det kan ju (som tidigare sagts) lika gärna varit så att GA ingår i lyan och förstått att KD är siare och därför försöker "rädda" henne i sista minuten, trots att det är uppenbart att det är kört för henne. Dock verkar denna möjligheten inte alls vara möjlig för cirkus och därför får jag känslan av att hon verkligen vill bli av med mig och därför inte ser några alternativa tolkningar av ex GAs spelande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar