Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Av övriga spelare har jag främst reagerat på två, dels Niyama som jag tycker snöat in lite på min förstaröst, vilket känns olikt henne:

Jag tycker det är lite underligt, för det var ju knappast den enda dåliga förstadagsmotiveringen.

Och jag tycker det är underligt att du reagerar på det :D

Att jag reagerar främst på din var ju för att den kändes olik just dig, jag har redan skrivit att det verkligen inte behöver betyda att du är ond för att det känns olikt dig oavsett roll. Men jag oroar mig alltid för att bli blåst av dig (blev liksom inte bättre av förra leken :p) och att jag dessutom reagerar på något du gör, gör mig inte lugnare.

Eftersom det var som det var med karamelldrottningen så känns det såklart inget vidare att ha varit den som startade lynchen och jag borde antagligen fundera lite på om min mage och dess känslor är något att lita på (den kanske ger mig felaktigasugnaler som hämnd för att jag vill banta mer den? :D). Oavsett detta så vet jag faktiskt inte hur jag skulle ställt mig annars, med tanke på hur jag uppfattade hennes teorier och röstande.

Vad som däremot stör mig något är att så många röstade på henne och det blev ett drev. Visst var hon misstänkt i sitt sätt att spela men att alla lägger sin röst på henne känns inget vidare. Jag får fundera lite på vad jag tycker om detta under dagen. Dessvärre kommer jag ev inte vara så aktiv idag då jag har lite mycket inplanerat under dagen, men jag lägger iaf min röst nu för att inte missa någon DL.

Killaloe röstar på Hedinn på grund av att karamelldrottningen med största sannolikhet har siat henne som ond.

Förstår inte riktigt hur du menar. Visst, oavsett fördelningen måste det finnas både goda och onda röster bland de som lades på karamelldrottningen, det tror jag vi kan slå fast. De enda avvikande var Niyama och glömmerallt som ändrade i sista stund.

Du röstade först, jag tycker inte det är något direkt misstänkt i det eftersom KD inte riktigt kunde förklara vad hon menade (nu vet vi varför) och det hela bara framstod som mer och mer konstigt. Däremot reagerar jag lite på att du störs av att så många resonerade - som du själv gjorde. På vilket sätt är det konstigt? Eftersom du själv röstade på henne och det varit mycket diskussion under dagen kan det väl knappast kommit som en blixt från klar himmel att hon fick flera röster?

Det jag reagerar på är alltså att du är störd på att andra röstade på samma sätt som du.

Och jag tycker det är underligt att du reagerar på det :D

Att jag reagerar främst på din var ju för att den kändes olik just dig, jag har redan skrivit att det verkligen inte behöver betyda att du är ond för att det känns olikt dig oavsett roll. Men jag oroar mig alltid för att bli blåst av dig (blev liksom inte bättre av förra leken :p) och att jag dessutom reagerar på något du gör, gör mig inte lugnare.

Haha, först missade jag "inte" i sista raden så jag började fundera på om du terapi-reagerar på mig?:rofl::D Men som sagt, det är inte första gången jag gör dåliga röstmotiveringar, framför allt inte i stressat läge.

Jag ska skriva upp mig som LL i nästa lek. Jag vet inte hur många som har skrivit att de aldrig mer kommer att lita på mig. Börjar ju bli paranoid.

Eller - såg att GA kom in nu - så kan du väl ha en dubbelnickslek igen, GA? Den du hade för ett par år sedan var en av de roligaste lekarna någonsin. Då kan jag få härja utan betänkligheter med mitt dubbelnick och låta mitt vanliga, för tillfället hmrpf... något belastade nick när det gäller förtroende, bli lynchat på tidigt stadium;).

Och jag filade på mitt röstinlägg samtidigt som jag skrev det där inlägget #304. När jag hade postat det röstinlägget så hade det drällt in en massa röster. Alla var på kd. Jag hade som den orutinerade spelaren jag är gärna sett fler röster innan jag lag min röst. Men nu blev det inte så.

cirkus röstar på Hedinn för jag tror också att hon är siad av karamelldrottningen (Damon)

Eller - såg att GA kom in nu - så kan du väl ha en dubbelnickslek igen, GA? Den du hade för ett par år sedan var en av de roligaste lekarna någonsin. Då kan jag få härja utan betänkligheter med mitt dubbelnick och låta mitt vanliga, för tillfället hmrpf... något belastade nick när det gäller förtroende, bli lynchat på tidigt stadium;).

JA! Jag önskar mig en dubbelnickslek med GA som LL. Håller med om att det var en av de roligaste lekarna någonsin.

Fråga (jag kan ha missat): hur menar du med detta med Sasse och GA?
Jag vet inte och det stör mig. Jag funderade länge på om jag skulle skriva det men tänkte att någon annan kanske kunde komma på varför. Det kanske är så enkelt att om jag var tvungen att peka ut en god spelare så skulle jag välja glömmerallt.

Niyama Jag har inte spelat så mycket med henne men tycker hon är vag på ett sätt jag inte känner igen. Rösten på glömmerallt dag 2 skulle kunna vara en alibiröst ”titta jag röstade inte på siaren”. Hennes ökade misstankar mot glömmerallt känns i sammanhanget mindre bra

Hur menar du med "vag"? Jag är väl alltid velig och osäker. I förra leken var jag ju också det tills jag hade siat en ulv.

Jag skriver ju att jag inte vet men jag tycker du känns vagare nu än när jag läst lekar du är med i. Det kan ju bero på att man själv är mer inne i det och därmed själv velar.

Hedinn bör vara siad som ond
Cirkus Har rotat in sig i långsökta teorier och något i hur hon skriver stör mig rejält. Inlägget kl21.26 igår #304 angående att det endast lagts 2 röster ger mig obehagskänslor varför inte rösta istället?
Niyama Jag har inte spelat så mycket med henne men tycker hon är vag på ett sätt jag inte känner igen. Rösten på glömmerallt dag 2 skulle kunna vara en alibiröst ”titta jag röstade inte på siaren”. Hennes ökade misstankar mot glömmerallt känns i sammanhanget mindre bra
glömmerallt sätter jag för tillfället åt det goda hållet. Hennes röständring och hur den skedde stämmer inte in på mitt minne av en ond glömmerallt.
Killaloe Har varit mycket på mot KD genom hela leken. Detta gällde även före första natten när KD inte hade någon kunskap om Hedinns status. Det gör att mina misstankar mot henne inte blir så stora av att hon drev mot KD även efter första DL. Det säger dock inte så mycket om Killaloe då hon som ond mycket väl kan ha haft tur och börjat driva mot rätt person.
Myrten tror jag inte är ond med tanke på Hedinns röst dag 1. Den rösten la upp Myrten till lottning tillsammans med Killaloe. Om Myrten är ond bör även Killaloe vara det annars vore det ett extremt vågat spel. Jag tycker dock det är konstigt att anse att en uddaröst 1 min före en DL skulle kunna räknas som alibiröst men vi använder uppenbarligen språket på olika sätt.
Sasse Mycket frågor, många korta inlägg men inget som ”stör” mig. Hon är dock erfaren och kan lura mig totalt.
Paddington är mycket osäker. Får inget grepp alls.

Röstningen på Kd igår tror jag inte säger så mycket det var många som reagerade på de konstiga resonemangen.
Jag sätter i nuläget Sasse om glömmerallt som de säkraste goda men de kan även vara i lyan tillsammans. Jag har dock svårt att placera in glömmerallt i lyan om inte Sasse är där med henne.
Angående de onda så tror jag att vi har 3 eller 4 onda med tanke på att vi började med 14 deltagare. Antalet beror lite på hur LL räknar demonen. Jag räknar en demon som en extra tung ond och det skulle ge 3+1 ond många andra räknar den dock som vilken ond som helst och då kan det mycket väl vara 4+1. Hedinn ser jag som ond och om jag ska placera in 2 andra i lyan nu så åker Cirkus och Niyama in där också.

Vad är det som är konstigt med att cirkus konstaterar att det bara lagts två röster? Hon är ju ny spelare, hade väl kanske velat ha lite mer teorier och röstmotiveringar innan hon själv la en röst för att få lite vägledning?

Tycker överlag du har lite skumma teorier, jag kan inte riktigt se vad det är det som får dig att sätta vissa åt det onda hållet och vissa åt det goda.

Hedinn röstar på Shaggy

JA! Jag önskar mig en dubbelnickslek med GA som LL. Håller med om att det var en av de roligaste lekarna någonsin.

Vad roligt att ni tyckte om den! :) Jag är gärna LL för en liknande lek igen men jag minns inte detaljerna som om ni kommer ihåg det får ni gärna friska upp mitt minne. Jag har bytt dator sedan dess och har inte dokumentet med roller och upplägg tillgängligt. Snacket kan vi väl ta i anmälningstråden så stör det inte den här leken. :)

Tillägg: Jag är fortfarande trött och har ont i huvudet så vet inte hur mycket jag orkar teoria men det känns inte som att det hänt så mycket anmärkningsvärt i leken idag ändå.

Senast ändrad:

Uppdatering!

Med en rörande enighet (nåja, nära nog..) bestämde sig hela ligan för att hiva ut Hedinn med huvudet före. Från blodiga byn raka vägen till Ankeborg, kanske har hon bättre lycka där?

Hedinn var människa

*spök*

Jag gillar inte riktigt traditionen med att jag blir siad första natten varje gång jag är ond! :D

Uppdatering pt2

Verkligen en lyckad dag! Första människan avslöjad, nu kan man väl slappna av, eller? I solskenet låg en grå varelse och rullade sig nöjt i en hög med död mask (finns inget bättre att gno in i pälsen!) när den där förb.. kulan pricksäkert kom vinande. Med ett yl gav varelsen upp andan.

Sasse var varulv!

Samma DL imorgon eller vill ni ha annat pga fredagkväll?

Först och främst tråkigt att inte den lurviga varelsen hade någon beskyddare inatt. :(

Jag varnar för låg aktivitet imorgon. Födelsedagsmiddagen som blev inställd i tisdags pga kolikhäst kommer att ske imorgon istället (hoppas jag, för jag orkar inte med något mer strul) , tjejerna vill gärna äta en familjemiddag hemma och det tackar min plånbok för, men inte min lektid. Jag har ju lite kjobb och lite hästar och lite annat att stå i också. Men jag hoppas att jag ska hinna komma in under eftermiddagen iallafall

Jag inser att jag ibland tänker bakvänt mot många andra beträffande vad som är ulvigt och inte, jag tycker spontant inte det är misstänkt. Känner att jag känner och tycker väldigt mycket i den här leken, men jag tycker att glömmerallt känns ärlig att hon faktiskt kom på siar-teorin i DL-ögonblicket.

själv tycker jag det gör ga mer misstänkt i mina ögon. Gas röst och röständring kom på exakt slutminuten, samtidigt som KD skickade sitt upprop mot Hedinn. Själv hade jag aldrig hunnit reagera och sedan uppdatera mitt inlägg på en minut - det känns lite för välregisserat och genomtänkt för att kännas äkta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar