Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag blir alltid misstänksam mot indirekta godförklaringar av sig själv.
Varför skulle hon överhuvudtaget behövt se det inlägget? Det hela kan ju ha rört sig om att hon helt plötsligt kom på att även om KD var ny så borde hon kunnat redogöra bättre för sin röst och så kom tanken. KDs inlägg ang Hedinn är inte alls nödvändigt för röständringen.
[...]Det var hennes"rösta ut hedinn nu" som fick det att klicka till i huvudet nu vid deadline. borde ha tänkt på det tidigare
?
Spelar vi inte alla som om vi vore goda och använder därmed mer eller mindre oss själva som en referenspunkt? Dessutom tycker jag nog inte att det var indirekt utan ganska direkt
Jag kanske tolkade Paddis inlägg fel. Jag tolkade det som att hon ansåg att jag indirekt godförklarade mig själv. Bara ett förtydligande då jag är osäker på om vi ens pratar utifrån samma utgångspunkt.
Ulvarna kommer utnyttja det tro mig, möjligtvis undantaget du om du är ond för då vill du försöka invagga mig i någonsorts falsk säkerhet för att jag skrivit att du känns god.
Jag har funderat lite och börjar omvärdera Cirkus en aning. Jag har ju satt Cirkus som trolig ond men undrar om inte Killaloe ska få dra åt sig de blickarna istället. Killaloe har precis som Cirkus skriver varit väldigt annonym på sistonde.
Paddington är väldigt blank för mig
*kl*
glömmerallt - har jag redan tagit upp en hel del vad jag reagerar på. I inlägg #341 förklarar hon själv vad som var misstänkt med hennes handlande runt DL 2. Jag reagerade direkt eftersom jag redan hade henne som den mest misstänkta. Hennes kommentar (till Sasse):
gör mig misstänksam. Det kan ju vara helt ärligt menat, men det känns en aning ulvigt att liksom vända på det: nu blir det ulvigt att misstänka henne. Jag noterar dock att Sasse inte reagerade på den kommentaren utan skriver att hon tycker GA känns ärlig, och nu vet vi att Sasses kommentar i alla fall inte var för att luras.
.
Cirkus - har varit ganska osynlig för mig hittills. Nu har hon dock skrivit ett teoriinlägg där jag reagerar på en hel del. Hon godförklarar GA väldigt lättvindigt i mina ögon, men det verkar ju fler göra.
Det jag verkligen reagerar på att hon håller Myrten åt det goda hållet. Jag håller med om att det inte är helt troligt att Hedinn skulle rösta på en kollega i det läget, men jag vågar inte utesluta det. Att Cirkus inte, efter förra leken, inser att när Myrten är i lyan kan spelet vara just djärvt, gör mig nervös.
Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.Paddington är min huvudmisstänkta, jag tycker hon betet sig väldigt skumt åt leken igenom, ska sammanfatta mina misstankar sedan men jag känner mig rättsäker på att min röst hamnar där idag.
Jag tror du missförstått lite, jag tycker inte någon atomatiskt blirulvig för att de misstänker mig, jag hade kunnat misstänka någon för en sådan sak. det jag är bekymrad över är att om några goda finner det misstänkt så kommer dom onda att utnyttja det till att misstankarna mot mig ska öka.
Att du som misstänkte mig mycket redan innan blir mer skeptisk är ju logisk oavsett vilken roll du har och jag misstänker nog inte dig mer för just det. Däremot misstänker jag dig av andra anledningar.