Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag är nog mer inne på Myrtens linje. Jag kan se hur hon kommer på siar-teorin i DL ögonblicket och kastar iväg rösten.

Varför skulle hon överhuvudtaget behövt se det inlägget? Det hela kan ju ha rört sig om att hon helt plötsligt kom på att även om KD var ny så borde hon kunnat redogöra bättre för sin röst och så kom tanken. KDs inlägg ang Hedinn är inte alls nödvändigt för röständringen.

jag blir alltid misstänksam mot indirekta godförklaringar av sig själv.

?
Spelar vi inte alla som om vi vore goda och använder därmed mer eller mindre oss själva som en referenspunkt? Dessutom tycker jag nog inte att det var indirekt utan ganska direkt :D

*KL*

Jag ska skjutsa en väninna med nyopererad arm för att titta på en häst. Eftersom vi inte setts på ett tag gissar jag att det blir en del socialt umgänge efteråt. Jag behöver komma ut och röra på mig för att känna efter hur jag mår eftersom jag förväntas stå vid en grävmaskin på Ultuna måndag kl 8 och måste få ordning på om det är realistiskt. Så jag blir nog borta ett tag, men bör vara hemma/ha tillgång till dator närmare DL, så jag tänker vänta med att rösta. Dock ska jag läsa igenom leken och teoria innan jag åker.

Så nu börjar jag med det!

Förresten, angående gårdagen: inga större överraskningar. Det kändes ju rätt säkert att Hedinn var ond och själv trodde jag ju att Sasse var god. Om det går att se några mönster i käket vet jag inte. Jag tror sällan så är fallet, men funderar alltid lite över det.

Som sagt, teoriinlägg på g - men det tar säkert en timme.:D

Varför skulle hon överhuvudtaget behövt se det inlägget? Det hela kan ju ha rört sig om att hon helt plötsligt kom på att även om KD var ny så borde hon kunnat redogöra bättre för sin röst och så kom tanken. KDs inlägg ang Hedinn är inte alls nödvändigt för röständringen.

För att glömmerallt själv skriver att det var det inlägget som fick henne att komma på den möjliga förklaringen(till KDs agerande)?

[...]Det var hennes"rösta ut hedinn nu" som fick det att klicka till i huvudet nu vid deadline. borde ha tänkt på det tidigare:banghead:

TILLÄGG: Jag tycker fortfarande inte att det är något konstigt med det hela. Nu ska jag gå igenom leken!

Senast ändrad:

Ok...

cirkus - egentligen är läget oförändrat sedan igår. Jag tycker det är svårt att få grepp om cirkus. Hon skriver att hon gärna velat se fler röster (vid DL2) innan hon lade sin och hänvisar till orutin. Efter cirkus faktiskt är orutinerad så känns förklaringen ok. Jag kan förstå att man resonerar så både som god och ond i sina första lekar. Hade en erfaren spelare kommit med samma argument hade jag blivit misstänksam, för där tycker jag att man skall kunna läsa spelet och rösta självständigt, med vissa undantag naturligtvis (ex om rösterna skall samlas eller om det står mellan två spelare där man tror den ena är god och den andra ond). Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om cirkus helt enkelt. Svår.

glömmerallt - tycker jag som jag tidigare skrivit känns åt det goda hållet. I mina ögon så tyder agerandet runt DL2 inte på ondska. Dock, eftersom det hela kom så sent att inte GA kunde vända lynchen, är det inget som gör att GA godförklaras i mina ögon (eh, ja... jag godförklarar ju ändå aldrig någon om jag typ inte har siat henom:D). Min känsla att hon är god är verkligen en känsla, men jag tycker inte heller hon gjort något direkt skumt bortsett från den avvikande rösten vid DL1. Och jag tycker hennes förklaring varför hon valde att inte gå in och avgöra med en röst på Pega, som hon reagerat på, håller (se min fråga om detta #272 och GAs svar #278).

Killaloe - tror inte Killa har skrivit i tråden sedan jag skrev #403, så den frågan kvarstår. Annars funderar jag lite på Killas diskussion med Sasse (som vi nu vet var god). Efter att ha kollat så får jag nog hålla med Sasse (#389) att Killa går lite hårt på de nya spelarna, t ex svaret till KD #73 och PK #169, framför allt det förstnämnda. Jag reagerar även på diskussionen med Sasse att Sasse brukar förfölja Killa. Eftersom Sasse nu var god och Killa, om hon är ond, vet det så kan ju ett sådant agerande vara ett sätt att hålla borta Sasses röst. Samtidigt vill väl inte Killa bli lynchad om hon är god heller. Men agerandet skaver generellt lite.

Niyama - jag kan definitivt hålla med Niyama angående att hon ofta verkar velig och osäker som god. I förra leken så fattade jag ju direkt att hon var siare när hon började teoria så offensivt och säkert mot glömmerallt. Så vagheten tycker jag inte säger något om hennes roll, för hon är bra på att spela vag som ond också:D. Annars är nog läget ungefär som igår, reagerar lite utan att ha något konkret att gå på. Visst, det är det där GA runt DL2, men GA själv har ju skrivit att man kan se det på det sättet som Niyama gör (samma med Paddi, se nedan). Noterar att även Sasse flummade på samma sätt som jag gör nu runt detta, #360.

Paddington - nu har jag gått igenom Paddis inlägg igen och jag reagerar inte på henne. Ja, vi tycker olika rörande vad GAs ändrade röst kan betyda. Men GA själv påpekade att agerandet kan peka åt båda hållen, så det behöver ju inte betyda att Paddi är ond. Däremot får den för mig totala frånvaron av utstickande teorier mig att reagera faktiskt. Hon känns lite hal. Men jag kan inte hitta något konkret som hon har gjort som pekar vare sig åt det ena eller andra hållet.

Shaggy - tycker att en hel del av hennes teorier känns rimliga, förmodligen för att hon reagerar på samma saker som jag. T ex på cirkus och har svårt också att få grepp om Paddi (#397). Känns dock lite vag i sina kommentarer rörande t ex Niyamas spelstil (#397, 409) och svaret till Paddi angående GA vid DL2 (#422). Dock berodde det ju på att hon missat att GA skrev ut att hennes omtänk berodde på den rad jag citerade i #425 (inlägget kom medan jag skrev det här, så jag såg det nu när jag förhandsgranskade). Jag känner dock att jag har lite svårt att få grepp om Shaggy och bör kolla mer på hennes inlägg.

?
Spelar vi inte alla som om vi vore goda och använder därmed mer eller mindre oss själva som en referenspunkt? Dessutom tycker jag nog inte att det var indirekt utan ganska direkt :D

Jag kan tänka mig (men vet inte) att Paddi avser den typ av godförklaring när en spelare begår en handling i syfte att framstå som god men som inte har någon praktisk betydelse för spelet.

Som det har framgått lutar jag också åt att glömmerallt är god (läskigt egentligen:crazy:), men om hon hypotetiskt kommit på siar-teorin i ett skede då det varit möjligt att vända lynchen mot karamelldrottningen, d v s att siaren funnits kvar, hade det naturligtvis känts säkrare. En godförklarad siare är väl det sista en lya vill ha.

I nuläget kan agerandet vara ett sätt att framstå som god. Som ond är det ju ingen större risk egentligen, man blir av med siaren (de onda fattade säkert direkt av KD förmodligen var siare) ändå och kan få en av lyans medlemmar rätt godförklarad.

Jag kanske tolkade Paddis inlägg fel. Jag tolkade det som att hon ansåg att jag indirekt godförklarade mig själv. Bara ett förtydligande då jag är osäker på om vi ens pratar utifrån samma utgångspunkt.

Jag kanske tolkade Paddis inlägg fel. Jag tolkade det som att hon ansåg att jag indirekt godförklarade mig själv. Bara ett förtydligande då jag är osäker på om vi ens pratar utifrån samma utgångspunkt.

Aha, jag trodde att hon avsåg glömmerallt. Men jag har rätt bråttom, så jag kan ha misstagit mig också, hinner inte kolla. Vi får väl se, hon lär väl förklara själv.

NU ska jag sticka, vi syns senare!

Senast ändrad:

*kl*

Ska försöka gå igenom alla, känns som det behövs men det är möjligt att jag inte hinner alla nu.

Shaggy - la andra rösten på Pegasus dag ett med en motivering som bygger på OT. En tidigt röst dag ett säger inte så mycket och det var många med svaga motiveringar, dock blir ju alltid Pegasus ett lätt offer. Röstningarna dag två och tre är svårt att utläsa något av tycker jag. Jag tycker det är knepigt att så många röstade på KD men uppenbarligen måste goda spelare också ha gjort det.

Eftersom jag är misstänksam mot glömmerallt reagerar jag på att Shaggy "försvarar" GA lite. Det kan ju vara så att hon helt enkelt tycker det hon skriver, som jag skrivit tidigare "försvarar" jag också deltagare om jag tycker att misstankar mot dom inte verkar riktigt vettiga. Det som skaver är att jag inte ser några riktiga teorier om varför hon håller GA som god. Vet dock inte vad det betyder.

glömmerallt - har jag redan tagit upp en hel del vad jag reagerar på. I inlägg #341 förklarar hon själv vad som var misstänkt med hennes handlande runt DL 2. Jag reagerade direkt eftersom jag redan hade henne som den mest misstänkta. Hennes kommentar (till Sasse):
Ulvarna kommer utnyttja det tro mig, möjligtvis undantaget du om du är ond för då vill du försöka invagga mig i någonsorts falsk säkerhet för att jag skrivit att du känns god.

gör mig misstänksam. Det kan ju vara helt ärligt menat, men det känns en aning ulvigt att liksom vända på det: nu blir det ulvigt att misstänka henne. Jag noterar dock att Sasse inte reagerade på den kommentaren utan skriver att hon tycker GA känns ärlig, och nu vet vi att Sasses kommentar i alla fall inte var för att luras.

Återkommer med fler lite senare.

Lite snabbt då.
Jag har inte hunnit detaljstudera allt, precis som jag misstänkte. I nuläget är det faktiskt lättare för mig att hitta vilka jag tror är goda än de jag tror är onda. Det finns några som "flyter" med och liksom hamnar under radarn - dessutom så är aktiviteteten väldigt ojämt fördelad och de flesta inläggen kommer ju i närheten av DL jag vet ju att jag inte kommer hinna läsa alla teoriinlägg närmare DL, vilket grämer mig. Så det jag teoriar om får bli min uppfattning här och nu.

glömmerallt iom hennes ändrade röst på Hedinn så är jag säker på att hon faktiskt förstod att Heddinn blivit siad av KD. Det var ju skitsvårt eftersom så många röster kom samtidigt, men jag kan förstå att hon hoppades på att någon eller några till röstat på Hedinn och att inte alla röstat på kd, det hade kunnat göra att antingen lotten fått avgöra eller i bästa fall så hade Hedinn blivit lynchad. Jag håller därför glömmerallt åt det goda hållet.

Paddington Jag är ju inne på samma linje vad det gäller ga och hennes sena ändrade röst. Det är lätt att hålla någon som god bara för att man har samma åsikt, men jag tycker inte att Paddis röster under DL1 eller DL2 tyder på något som är märkligt. Så just nu håller jag Paddi som neutral

Killaloe var väldigt aktiv i början sedan har aktiviteten lugnat ner sig och det känns som om hon nu försöker flyta in lite i mängden (kan ju komma massa teoriinlägg senare. Hon lägger en röst på karamelldrottningen i DL1 och är även den som drar igång drevet i DL2, är hon ond så bör hon kunnat misstänka att kd siat Hedinn.

Myrten håller jag också åt det goda hållet, jag har svårt att tro att Hedinn skulle lagt en röst på en kollega i DL1 i det skedet när Myrten redan hade två röster och det var tre kvar att rösta. Det hade varit mycket djärvt så jag tror att Myrten är god.

NiyamaJag har ju en idé om att Myrten är god och Niyama röstade på henne i första DL då även Hedinn röstade på Myrten, hon lägger en udda röst på glömmerallt som jag håller som god - (jag hoppas och tror inte att det var en alibiröst) detta gör att jag för tillfället håller Niyama åt det onda hållet

ShaggyJag har mycket svårt att placera. Hennes röster kan jag inte dra några slutsater av. Så jag håller Shaggy som neutral.

Jag har funderat lite och börjar omvärdera Cirkus en aning. Jag har ju satt Cirkus som trolig ond men undrar om inte Killaloe ska få dra åt sig de blickarna istället. Killaloe har precis som Cirkus skriver varit väldigt annonym på sistonde.
Paddington är väldigt blank för mig

Jag har funderat lite och börjar omvärdera Cirkus en aning. Jag har ju satt Cirkus som trolig ond men undrar om inte Killaloe ska få dra åt sig de blickarna istället. Killaloe har precis som Cirkus skriver varit väldigt annonym på sistonde.
Paddington är väldigt blank för mig

Jag håller också cirkus åt det godare hållet för tillfället då jag inte tycker hon gjort något misstänkt, sen blir hon givetvis lite svårbedömd för att hon inte skrivit så mycket som många andra.

Killaloe är jag väldigt osäker på.

Paddington är min huvudmisstänkta, jag tycker hon betet sig väldigt skumt åt leken igenom, ska sammanfatta mina misstankar sedan men jag känner mig rättsäker på att min röst hamnar där idag.

Cirkus - har varit ganska osynlig för mig hittills. Nu har hon dock skrivit ett teoriinlägg där jag reagerar på en hel del. Hon godförklarar GA väldigt lättvindigt i mina ögon, men det verkar ju fler göra.

Det jag verkligen reagerar på att hon håller Myrten åt det goda hållet. Jag håller med om att det inte är helt troligt att Hedinn skulle rösta på en kollega i det läget, men jag vågar inte utesluta det. Att Cirkus inte, efter förra leken, inser att när Myrten är i lyan kan spelet vara just djärvt, gör mig nervös.

Misstankarna mot mig förstår jag inte heller. Dels tycker jag inte att man kan utesluta att Myrten är ond men om vi utgår ifrån att hon är god: Varför blir min röst på Myrten misstänkt? Det var ju (uppenbarligen) fler som röstade på goda (Pegasus), Vira var god och röstade på Myrten. Om vi även utgår från att GA är god: varför blir min röst på henne misstänkt? Det känns en aning ulvigt att försöka kasta misstankar mot goda som röstat på goda, dvs jag funderar på om både GA och Myrten faktiskt ÄR goda och Cirkus ond.

Eller, så är Cirkus en aning förvirrad igen. Jag trodde att hon var ond i slutet av förra leken för att hon spelade skumt men då var hon god.

*kl*

glömmerallt - har jag redan tagit upp en hel del vad jag reagerar på. I inlägg #341 förklarar hon själv vad som var misstänkt med hennes handlande runt DL 2. Jag reagerade direkt eftersom jag redan hade henne som den mest misstänkta. Hennes kommentar (till Sasse):

gör mig misstänksam. Det kan ju vara helt ärligt menat, men det känns en aning ulvigt att liksom vända på det: nu blir det ulvigt att misstänka henne. Jag noterar dock att Sasse inte reagerade på den kommentaren utan skriver att hon tycker GA känns ärlig, och nu vet vi att Sasses kommentar i alla fall inte var för att luras.
.

Jag tror du missförstått lite, jag tycker inte någon atomatiskt blirulvig för att de misstänker mig, jag hade kunnat misstänka någon för en sådan sak. det jag är bekymrad över är att om några goda finner det misstänkt så kommer dom onda att utnyttja det till att misstankarna mot mig ska öka.

Att du som misstänkte mig mycket redan innan blir mer skeptisk är ju logisk oavsett vilken roll du har och jag misstänker nog inte dig mer för just det. Däremot misstänker jag dig av andra anledningar.

Paddington - har varit ungefär lika osynlig för mig som Cirkus. Ser nu att GA har Paddington som sin huvudmisstänkta, jag hoppas hon kommer med teorier snart för själv har jag inte lagt märke så mycket till Paddington. Nu när jag går tillbaka reagerar jag lite på hennes teorier om hur det skulle kunnat pratats i lyan vid röstningen dag ett. Nog för att jag håller GAs röst dag ett som skum, men jag tror mer på att det är en röst hon lagt utan någon närmare diskussion med lyan i så fall. Vet dock inte om det säger något om Paddan.

Jag har verkligen ingen uppfattning alls om Paddington :crazy:

Cirkus - har varit ganska osynlig för mig hittills. Nu har hon dock skrivit ett teoriinlägg där jag reagerar på en hel del. Hon godförklarar GA väldigt lättvindigt i mina ögon, men det verkar ju fler göra.

Det jag verkligen reagerar på att hon håller Myrten åt det goda hållet. Jag håller med om att det inte är helt troligt att Hedinn skulle rösta på en kollega i det läget, men jag vågar inte utesluta det. Att Cirkus inte, efter förra leken, inser att när Myrten är i lyan kan spelet vara just djärvt, gör mig nervös.

Varför tror du spelet skulle vara djärvt pga just Myrten? Brukar hon spela djärvt som ond? Jag har ju inte spelat så mycket sista året och inte om jag varit ulv med henne bortsett från förra leken, och då uppfattade jag inte henne som extra djärv.( Hon spelade väldigt bra men det är en annnan sak tycker jag)

Däremot håller jag med dig om att hedinns röst inte godförklarar Myrten på något sätt. Det är kanske ingen trolig röst på kollega men absolut möjlig.

Paddington är min huvudmisstänkta, jag tycker hon betet sig väldigt skumt åt leken igenom, ska sammanfatta mina misstankar sedan men jag känner mig rättsäker på att min röst hamnar där idag.
Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.
Jag tror att vi hittar de onda bland Killaloe, Myrten och Niyama. Frågan för mig just nu är mest om det är två eller tre onda. Är det 2 så skulle jag gissa att Niyama och Myrten inte är onda tillsammans. Det är dock en mycket vågad gissning utifrån att Myrten är duktig på att spela jäkligt högt. Den där förstarösten från Niyama dag 1 kan ju ha varit en alibiröst. Det känns lite otroligt iom att Hedinn i så fall gjorde samma sak men med Myrten vet man aldrig och om Myrten är ond så behöver hon ett ruskigt bra alibi den här gången :cautious:

Jag tror du missförstått lite, jag tycker inte någon atomatiskt blirulvig för att de misstänker mig, jag hade kunnat misstänka någon för en sådan sak. det jag är bekymrad över är att om några goda finner det misstänkt så kommer dom onda att utnyttja det till att misstankarna mot mig ska öka.

Att du som misstänkte mig mycket redan innan blir mer skeptisk är ju logisk oavsett vilken roll du har och jag misstänker nog inte dig mer för just det. Däremot misstänker jag dig av andra anledningar.

Ok. Jag blir mer nervös över att inte fler reagerar på ditt agerande. OM du är ond så känns det som att du har haft lite hjälp att tona ner vad som skedde.

Jag är nyfiken på varför jag är misstänkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar