Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Det kursiverade tycker jag är en märklig sak att basera sin röst på i det här läget, för om det är så att jag ligger lågt så känns det som att cirkus då skulle kunna läsa de inlägg jag har gjort det senaste och där även läst förklaringen.

För mig känns hennes agerande i det stora hela mycket märkligt (gud, jag är en så elak spelare som tycker alla nya är så misstänkta :( ) och teorierna om mig känns aningen krystade. Dels aktiviteten som jag redan har nämnt, men även att jag skulle ha fattat att Hedinn var siad. Jag kan bara tala för mig själv, men jag brukar aldrig fatta vem som är siaren (om det inte är jag själv :D) förrän någon annan säger det rakt ut och enligt mina erfarenheter så är det inte så att siaren brukar diskuteras så ordentligt i lyan redan efter första dl. Så nej, jag hade inte koll på att KD hade siat Hedinn och mina misstankar mot KD startade ju redan under första dagen baserat på hennes sätt att teoria och inte för att jag trodde hon var siare :)

Jag håller med om att cirkus teorier är tveksamma, men jag finner inget i dem som skulle tala för att cirkus är ond? För mig känns hennes agerande helt ologiskt om hon vore ond, jag får inte ihop det alls.

Däremot en nybörjarbybo med tidsbrist som därför lätt missar lite saker. Det känns mycket rimligare.

Det skulle kunna vara så att hon är en nybörjarbybo, men samtidigt så får jag känslan av att hon verkligen försöker hitta teorier om mig oavsett hur rimliga de är eller inte och som att det är viktigt för henne att jag åker ut.

Antagligen är jag paranoid, men när hon anklagar mig för något men samtidigt "godförklarar" andra på ungefär samma grunder så känns det lite godtyckligt :)

Sen kan jag inte låta bli att fundera på röstningen på KD och där lägger cirkus en väldigt sen röst, där det i princip redan är klart att KD kommer åka ut och därmed fortsätter hon ju drevet mot KD. Så för mig kan det lika gärna vara så att cirkus tror att KD är siare och därför hakar på lynchen men sen skyller det på mig genom att använda sina tankebanor som argument till varför jag är ond. Är du med på hur jag menar? Eller vad det väldigt luddigt?

Senast ändrad:

Det skulle kunna vara så att hon är en nybörjarbybo, men samtidigt så får jag känslan av att hon verkligen försöker hitta teorier om mig oavsett hur rimliga de är eller inte och som att det är viktigt för henne att jag åker ut.

Antagligen är jag paranoid, men när hon anklagar mig för något men samtidigt "godförklarar" andra på ungefär samma grunder så känns det lite godtyckligt :)

Sen kan jag inte låta bli att fundera på röstningen på KD och där lägger cirkus en väldigt sen röst, där det i princip redan är klart att KD kommer åka ut och därmed fortsätter hon ju drevet mot KD. Så för mig kan det lika gärna vara så att cirkus tror att KD är siare och därför hakar på lynchen men sen skyller det på mig genom att använda sina tankebanor som argument till varför jag är ond. Är du med på hur jag menar? Eller vad det väldigt luddigt?

Det håller jag inte med om dom 3 rösterna närmast före henne kom på samma klockslag så känns inte troligt att hon skulle sett det, Sasses röst kom dessutom bara en minut före.

Hon måste skriva väldigt snabbt för att hinna se det.

Jag tror inte man kan dra några slutsatser kring ordningen eftersom dom rösterna kom i stort sett samtidigt.

Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.
Jag tror att vi hittar de onda bland Killaloe, Myrten och Niyama. Frågan för mig just nu är mest om det är två eller tre onda. Är det 2 så skulle jag gissa att Niyama och Myrten inte är onda tillsammans. Det är dock en mycket vågad gissning utifrån att Myrten är duktig på att spela jäkligt högt. Den där förstarösten från Niyama dag 1 kan ju ha varit en alibiröst. Det känns lite otroligt iom att Hedinn i så fall gjorde samma sak men med Myrten vet man aldrig och om Myrten är ond så behöver hon ett ruskigt bra alibi den här gången :cautious:

Jag skulle väldigt gärna se en utveckling av det här resonemanget, varför är det just oss tre du sätter som troliga ulvar?

Varför röstade du så? Hade du röstat på någon av de 3 jag misstänker så hade saken blivit lätt men nu raserade du hela min insikt i vilka roller folk bör ha :arghh: Paddington måste vara på den goda sidan för att mina tankar ska gå ihop överhuvudtaget.
Fundera ett varv till verkar det som.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt har grepp om den här leken längre (som om jag någonsin har det, men feber, fredag och fotboll gör inte koncentrationsförmågan bättre :D) och jag känner mig dessutom som världens elakaste som typ "ger mig på" nya spelare. Men samtidigt så är det där jag har hittat det som varit mest misstänkt och jag vet inte riktigt om jag bara ska strunta i det heller (vilket jag väl, med facit i hand, borde gjort med tanke på rollerna) för då har jag liksom inte särskilt mycket att komma med.

Samtidigt så blir jag så himla lätt paranoid när jag upplever att jag får teorier om mig som bygger på att jag har haft mindre tid under ett dygn (och flaggat för detta) och jag är inte alls så himla villig att släppa mina misstankar mot cirkus och sätta henne mot det goda hållet som många andra verkar göra.

Varför röstade du så? Hade du röstat på någon av de 3 jag misstänker så hade saken blivit lätt men nu raserade du hela min insikt i vilka roller folk bör ha :arghh: Paddington måste vara på den goda sidan för att mina tankar ska gå ihop överhuvudtaget.
Fundera ett varv till verkar det som.

För att Paddi är överlägset mest skum.

I övrigt känner jag mig osäker är mycket "å ena sidan, å andra sidan"

Lite snabbt då.
Jag har inte hunnit detaljstudera allt, precis som jag misstänkte. I nuläget är det faktiskt lättare för mig att hitta vilka jag tror är goda än de jag tror är onda. Det finns några som "flyter" med och liksom hamnar under radarn - dessutom så är aktiviteteten väldigt ojämt fördelad och de flesta inläggen kommer ju i närheten av DL jag vet ju att jag inte kommer hinna läsa alla teoriinlägg närmare DL, vilket grämer mig. Så det jag teoriar om får bli min uppfattning här och nu.

glömmerallt iom hennes ändrade röst på Hedinn så är jag säker på att hon faktiskt förstod att Heddinn blivit siad av KD. Det var ju skitsvårt eftersom så många röster kom samtidigt, men jag kan förstå att hon hoppades på att någon eller några till röstat på Hedinn och att inte alla röstat på kd, det hade kunnat göra att antingen lotten fått avgöra eller i bästa fall så hade Hedinn blivit lynchad. Jag håller därför glömmerallt åt det goda hållet.

Killaloe var väldigt aktiv i början sedan har aktiviteten lugnat ner sig och det känns som om hon nu försöker flyta in lite i mängden (kan ju komma massa teoriinlägg senare. Hon lägger en röst på karamelldrottningen i DL1 och är även den som drar igång drevet i DL2, är hon ond så bör hon kunnat misstänka att kd siat Hedinn.
.

Alltså, jag kan verkligen inte släppa det här för jag tycker det är märkligt. Varför skulle just jag förstå att Hedinn var siad och att KD var siaren för att jag lägger första rösten? Och varför skulle inte GA kunna vara en slipad ond som bara väntar till sista sekunden för att ändra sin röst och på så sätt se god ut. Jag tycker inte att det känns rimligt att just bara jag skulle förstå hur KD - Hedinn hänger ihop och att det därför gör mig ond.

(förlåt att jag tjatar om det, men det känns så märkligt)

För mig känns det inte helt orimligt att Shaggy och Cirkus skulle kunna vara i lyan ihop heller i och med att shaggy släpper cirkus som misstänkt och Cirkus inställning till Shaggy är att hon inte har så mycket till uppfattning.

Samtidigt så anser båda två att jag tillhör den onda sidan och med tanke på att deras åsikter känns "synkade" så får det mig att känna mig lite olustig. Dock så verkar ju inte så många andra uppleva detta så jag vet inte riktigt vad jag ska tro

Senast ändrad:

Samtidigt så blir jag så himla lätt paranoid när jag upplever att jag får teorier om mig som bygger på att jag har haft mindre tid under ett dygn (och flaggat för detta) och jag är inte alls så himla villig att släppa mina misstankar mot cirkus och sätta henne mot det goda hållet som många andra verkar göra.

Jag tycker många misstänker cirkus.

Jag ser dock inte alls det misstänkta i henne.

Gått igenom leken och känner mig :arghh::arghh::arghh:!

Hittills är glömmerallt den jag haft mest "god" känsla för, medan jag verkligen inte kan placera Paddington som nu fått GAs röst. I morse kände jag nog mest för Killa, mest p g a att hon var "på" de nya och även lite på Sasse och menade att hon förföljde henne. Tycker mig ha märkt detta med Killa när hon är ond (minns bl a ett tillfälle när hon gick på Pegasus direkt när han kom in i leken i efterhand), men kanske har hon även varit det som god? Dessutom tycker jag att cirkus röstmotivering är lite märklig.

:arghh:

Läsa igen...

Alltså, jag kan verkligen inte släppa det här för jag tycker det är märkligt. Varför skulle just jag förstå att Hedinn var siad och att KD var siaren för att jag lägger första rösten? Och varför skulle inte GA kunna vara en slipad ond som bara väntar till sista sekunden för att ändra sin röst och på så sätt se god ut. Jag tycker inte att det känns rimligt att just bara jag skulle förstå hur KD - Hedinn hänger ihop och att det därför gör mig ond.

(förlåt att jag tjatar om det, men det känns så märkligt)

Hon har väl inte sagt att just du skulle fatta det hon skriver ju om du är ond så bör du kunnat misstänka att hedinn är siad och det håller jag med henne om.

Vad är det som är konstigt med att cirkus konstaterar att det bara lagts två röster? Hon är ju ny spelare, hade väl kanske velat ha lite mer teorier och röstmotiveringar innan hon själv la en röst för att få lite vägledning?

Tycker överlag du har lite skumma teorier, jag kan inte riktigt se vad det är det som får dig att sätta vissa åt det onda hållet och vissa åt det goda.

Hedinn röstar på Shaggy

Nu säger väl kanske inte den här rösten något alls, men jag funderar på om det är ett sätt att dra bort misstankar från en kollega eller att sätta en god lite mer i fokus för misstankar (eller om det helt enkelt inte finns någon tanke bakom, men det tvivlar jag på)

För mig känns det inte helt orimligt att Shaggy och Cirkus skulle kunna vara i lyan ihop heller i och med att shaggy släpper cirkus som misstänkt och Cirkus inställning till Shaggy är att hon inte har så mycket till uppfattning.

Hur långtid går det från misstanke till "släppandet"? är det en natt emellan kan det ju finnas andra orsaker till att folk släpper misstankar.

Nu säger väl kanske inte den här rösten något alls, men jag funderar på om det är ett sätt att dra bort misstankar från en kollega eller att sätta en god lite mer i fokus för misstankar (eller om det helt enkelt inte finns någon tanke bakom, men det tvivlar jag på)

Generellt så tycker jag de flesta onda i liknande läge brukar rösta på en god eftersom den de röstar på oftast får fokus på sig.

Nu blir det såhär:

Myrten röstar på Killaloe

Se mitt teoriinlägg från i morse:

Myrten;15995783[... skrev:
Killaloe - tror inte Killa har skrivit i tråden sedan jag skrev #403, så den frågan kvarstår. Annars funderar jag lite på Killas diskussion med Sasse (som vi nu vet var god). Efter att ha kollat så får jag nog hålla med Sasse (#389) att Killa går lite hårt på de nya spelarna, t ex svaret till KD #73 och PK #169, framför allt det förstnämnda. Jag reagerar även på diskussionen med Sasse att Sasse brukar förfölja Killa. Eftersom Sasse nu var god och Killa, om hon är ond, vet det så kan ju ett sådant agerande vara ett sätt att hålla borta Sasses röst. Samtidigt vill väl inte Killa bli lynchad om hon är god heller. Men agerandet skaver generellt lite.[...]

Det är framför allt just Killas sätt att vända sig mot spelare som är nya och även spelare som misstänker henne som jag tycker mig känna igen från tidigare lekar - då hon var ond.

Jag har funderat lite och börjar omvärdera Cirkus en aning. Jag har ju satt Cirkus som trolig ond men undrar om inte Killaloe ska få dra åt sig de blickarna istället. Killaloe har precis som Cirkus skriver varit väldigt annonym på sistonde.
Paddington är väldigt blank för mig

Du får gärna sammanfatta så snart som möjligt jag håller på och funderar fram och tillbaka och börjar få ihop något.
Jag tror att vi hittar de onda bland Killaloe, Myrten och Niyama. Frågan för mig just nu är mest om det är två eller tre onda. Är det 2 så skulle jag gissa att Niyama och Myrten inte är onda tillsammans. Det är dock en mycket vågad gissning utifrån att Myrten är duktig på att spela jäkligt högt. Den där förstarösten från Niyama dag 1 kan ju ha varit en alibiröst. Det känns lite otroligt iom att Hedinn i så fall gjorde samma sak men med Myrten vet man aldrig och om Myrten är ond så behöver hon ett ruskigt bra alibi den här gången :cautious:

Rent krasst så är det uteslutningsmetoden.

Det här resonemanget får mig fortfarande att fundera en hel del och jag känner mig inte alls bekväm med det. Först misstänker Shaggy cirkus, sen släpper hon det i princip trots ett rätt märkligt teoriinlägg som en skulle kunna fundera en hel del kring. Så istället riktar hon in sig på tre spelare varav det verkar som att jag skulle utgöra en del av lyan oavsett om det är två eller tre - detta på grund av att jag är "anonym" och även på grund av uteslutningsmetoden.

Jag köper inte riktigt detta och jag tycker inte att det är helt orimligt att Shaggy tillhör den onda sidan.

Killaloe röstar därför på Shaggy

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 441
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 109
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar