Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Iofs har jag hakat upp mig lite på Myrtens röst dag ett + att det är så jäkla svårt att avgöra var hon står. Hedinn har ju inte varit med så länge så jag vet inte hur hon resonerar, men det är ganska djärvt att lägga en tredjeröst på en kollega dag ett? Hade det varit Myrten som la en tredjeröst på Hedinn däremot så hade jag tänkt att de mycket mycket väl kan vara kollegor.

Jo det hade varit djärvt, det är det som gör mig tveksam.

Nu tycker jag att både du och Niyama läser in för mycket av vad jag skriver :p :D

Jag menade generellt! :devil:

:p

Jag håller med dig( gissa om den raden börjar kännas fåning:p ) i ditt generella resonemang.

Dock håller jag inte med (ha!) om att man ska utgå från att ulvarna alltid äter, Myrten lät tex, medvetet bli att äta sista natten i förra leken av taktiska skäl.

Men nu så känns det väldigt osannolikt att de skulle låta bli att äta.

Ja, som sagt så händer det att de missar, eller av rent taktiska skäl låter bli, men det är trots allt vanligast att de faktiskt käkar :) Så jag fortsätter att förutsätta detta.

Ja, du har skrivit hur många gånger som helst att du håller med mig i den här leken. Undrar hur många om man skulle räkna? :p

Ja, som sagt så händer det att de missar, eller av rent taktiska skäl låter bli, men det är trots allt vanligast att de faktiskt käkar :) Så jag fortsätter att förutsätta detta.

Ja, du har skrivit hur många gånger som helst att du håller med mig i den här leken. Undrar hur många om man skulle räkna? :p

Många,jag har dessutom hållit med dig om annat men inte skrivit ut det(för det tillförde ingenting) samt sett i efterhand när jag gått tillbaka att vi tyckt/kommenterat saker liknande:cool:

Men jag skulle tro att det beror på att vi helt enkelt tolkar olika slags lekhändelser på liknande vis, för det är ju inte första gången det händer, förut misstänkte jag dig ofta för att vara ond bara för att du brukade visa dig vara det men nu tror jag att det berodde på att vi helt enkelt oftast var på olika sidor och att vi nog resonerar rätt likt oavsett roll.

Men jag skulle tro att det beror på att vi helt enkelt tolkar olika slags lekhändelser på liknande vis, för det är ju inte första gången det händer, förut misstänkte jag dig ofta för att vara ond bara för att du brukade visa dig vara det men nu tror jag att det berodde på att vi helt enkelt oftast var på olika sidor och att vi nog resonerar rätt likt oavsett roll.

Ja, det gör vi ju. Det gör det hela lite svårare att lista ut rollen. Däremot har jag märkt att jag alltid tenderar att bli uppäten när du är ond :p

Nåja! För att återgå lite mer till leken känner jag att jag också lika bra kan rösta. Tänkte gå igenom Heddans inlägg mer imorgon och övrigas då också, men är rätt säker på att KD siade Heddan iom KDs sista kommentar. Så.

Sasse röstar på Hedinn

Edit: Såg nu att hon hade presterat ytterligare ett inlägg under tiden jag skrev mitt inlägg, men jag vet inte direkt om det talar till hennes fördel då det mest känns som att hon går igenom några spelare bara för att. Det är inga exempel eller direkta förklaringar till varför hon tycker som hon gör utan bara att hon har svårt att sätta någon spelare åt något håll. Typ. Så även om det var lite mer teorier från henne som efterfrågades upplever inte jag detta inlägg som särskilt givande och det påverkar med andra ord inte heller min uppfattning om henne

Eftersom jag fortfarande är vaken... Jag fick iofs känslan av att Killaloe skrev ärliga inlägg efter DagDL 1, men har blivit lite tveksam igen angående henne. Detta enbart för att jag i mångt och mycket inte riktigt håller med i hennes resonemang. Nu har hon tidigare sagt att jag "brukar" förfölja henne för att vi inte tycker samma sak, men en av dessa gånger var hon ond och den andra var jag ond, så... Båda dom gångerna var det befogat med andra ord! Jag vet inte vad för roll hon har nu, å ena sidan tycker jag hennes inlägg (vissa) känns ärliga, å andra sidan har vi inte samma resonemang kring saker och ting och det är alltid skumt.

Jag tycker att Killaloe har haft en rätt hård ton mot KD under lekens gång. Även mot PK också, Paddington var lite mer ödmjuk i sina teorier mot nämnda deltagare. Jag bara är lite förundrad över att Killaloe verkar gå åt så hårt över nya spelare. Nu tycker jag inte att man ska ha en genomgående ursäktande ton mot nya spelare, för de kan ju ha fått en ond roll ändå, men jag kan inte låta bli att reagera på hur hård ton hon har. Vet dock inte riktigt vad detta säger mig, ska sova på saken.

Reagerade på ett annat inlägg med, någon teori hon hade om glömmerallt och Myrten som onda? Om jag inte minns fel. Jag håller inte med henne i den teorin heller, men tror jag svarar på detta imorgon. Rätt troligt på em/kvällen eftersom jag inte har gått i säng ännu och antagligen kommer ta en sovmorgon (=inte ha tid till leken imorgon fm).

Okej, ja. Jag går dock på glömmerallts linje att det inte är så vanligt (jag har aldrig varit med om det i alla fall) att ulvarna diskuterar hur de ska rösta redan första dagen. Tycker att det brukar vara mer spontant. Jag tror faktiskt heller att jag aldrig - eller åtminstone väldigt få gånger - har ens pratat (alltså vare sig frågat eller knappt ens haft kontakt med innan nattuppdateringen närmat sig) med hur mina ulvkollegor ska rösta vid första dagen. Det kommer först andra-tredje dagen.

jo, jag har förstått utifrån det som både du och ga skrivit att det inte är så det brukar gå till i lyan (och eftersom alla andra outar hur OOOtroligt erfarna de ;) är så får jag väl erkänna att jag bara spelat sedan "Kackel i Hönsgården" förra året.....).

Eftersom jag måste iväg och jobba och sedan ska ut på middag med mitt projekt så måste jag rösta redan nu. Efter gårdagens avslöjanden om KD och hennes testamente där hon pekar väldigt starkt på en person, finns det inget annat jag kan göra än att följa dennes uppmaning:

Paddington röstar på Hedinn, då sannolikheten att denne inte blivit siad känns obefintlig.

För egen del föredrar jag nog detta sättet. Hellre det än att LL skulle ha skrivit ut t.ex. att "ulvarna försökte käka herden", för nu vet ju inte ulvarna om de har försökt käka herden eller om ängeln har skyddat.
Nu står det iofa i rollbeskrivningen att om de onda försöker äta herden så får både de och de goda veta om det varpå herden får outa sig.
Jag syftar mer på att man får en uppdatering där det står att de onda blev stoppade från att äta.

Edit
För övrigt såg jag nu att Niyema (stavning) sagt samma sak

Senast ändrad:

Jag tycker du ska vidga dina vyer och Kina lite på andra spela och inte snöa in så på mig ;) Jag har full förståelse för att du inte håller med (det är ju högst frivilligt ;)) i mina resonemang, men det innebär inte att jag är ond och att du behöver fortsätta din förföljelse :p Om set inte är så att du är ond förstås, för då är det enligt ditt tidigare resonemang mer motiverat att förfölja mig ;)

Eftersom det var som det var med karamelldrottningen så känns det såklart inget vidare att ha varit den som startade lynchen och jag borde antagligen fundera lite på om min mage och dess känslor är något att lita på (den kanske ger mig felaktigasugnaler som hämnd för att jag vill banta mer den? :D). Oavsett detta så vet jag faktiskt inte hur jag skulle ställt mig annars, med tanke på hur jag uppfattade hennes teorier och röstande.

Vad som däremot stör mig något är att så många röstade på henne och det blev ett drev. Visst var hon misstänkt i sitt sätt att spela men att alla lägger sin röst på henne känns inget vidare. Jag får fundera lite på vad jag tycker om detta under dagen. Dessvärre kommer jag ev inte vara så aktiv idag då jag har lite mycket inplanerat under dagen, men jag lägger iaf min röst nu för att inte missa någon DL.

Killaloe röstar på Hedinn på grund av att karamelldrottningen med största sannolikhet har siat henne som ond.

Det blev verkligen ett drev och nästan alla röstade i sista stund.
Det var flera som röstade inom samma minut. Åtminstone jag hann inte se fler röster än den allra första (din) på kd eftersom de som kom 21:28 och 21:29 kom medan jag skrev mitt eget röstinlägg.

Vad har Kina med saken att göra? :p

Nej, att vi inte för lika resonemang betyder inte i sig att du är ond, men du kan vara det? Jag reagerade på samma sätt över Niyama så jag förföljer inte dig, och har skrivit att jag ska gå igenom alla.

Det är ju ockdå befogat att "förfölja" dig om jag tror du är ond? ;)

Hedinn bör vara siad som ond
Cirkus Har rotat in sig i långsökta teorier och något i hur hon skriver stör mig rejält. Inlägget kl21.26 igår #304 angående att det endast lagts 2 röster ger mig obehagskänslor varför inte rösta istället?
Niyama Jag har inte spelat så mycket med henne men tycker hon är vag på ett sätt jag inte känner igen. Rösten på glömmerallt dag 2 skulle kunna vara en alibiröst ”titta jag röstade inte på siaren”. Hennes ökade misstankar mot glömmerallt känns i sammanhanget mindre bra
glömmerallt sätter jag för tillfället åt det goda hållet. Hennes röständring och hur den skedde stämmer inte in på mitt minne av en ond glömmerallt.
Killaloe Har varit mycket på mot KD genom hela leken. Detta gällde även före första natten när KD inte hade någon kunskap om Hedinns status. Det gör att mina misstankar mot henne inte blir så stora av att hon drev mot KD även efter första DL. Det säger dock inte så mycket om Killaloe då hon som ond mycket väl kan ha haft tur och börjat driva mot rätt person.
Myrten tror jag inte är ond med tanke på Hedinns röst dag 1. Den rösten la upp Myrten till lottning tillsammans med Killaloe. Om Myrten är ond bör även Killaloe vara det annars vore det ett extremt vågat spel. Jag tycker dock det är konstigt att anse att en uddaröst 1 min före en DL skulle kunna räknas som alibiröst men vi använder uppenbarligen språket på olika sätt.
Sasse Mycket frågor, många korta inlägg men inget som ”stör” mig. Hon är dock erfaren och kan lura mig totalt.
Paddington är mycket osäker. Får inget grepp alls.

Röstningen på Kd igår tror jag inte säger så mycket det var många som reagerade på de konstiga resonemangen.
Jag sätter i nuläget Sasse om glömmerallt som de säkraste goda men de kan även vara i lyan tillsammans. Jag har dock svårt att placera in glömmerallt i lyan om inte Sasse är där med henne.
Angående de onda så tror jag att vi har 3 eller 4 onda med tanke på att vi började med 14 deltagare. Antalet beror lite på hur LL räknar demonen. Jag räknar en demon som en extra tung ond och det skulle ge 3+1 ond många andra räknar den dock som vilken ond som helst och då kan det mycket väl vara 4+1. Hedinn ser jag som ond och om jag ska placera in 2 andra i lyan nu så åker Cirkus och Niyama in där också.

Tänkte ta lite lekpaus idag med tanke på att det förmodligen blir lite lägre aktivitet under dagen eftersom röstningen drog igång så tidigt. Har gått igenom leken, så här kommer lite reflektioner:

I nuläget (obs!) känner jag mig benägen att hålla både Sasse och glömmerallt åt det goda hållet:nailbiting:. Jag ser inte det onda i glömmerallts agerande runt DL. Sasse är mest en känsla, så naturligtvis är det inte något reellt godförklarande. Jag godförklarar förresten ingen om jag inte vet bortom allt rimligt tvivel att hen är god. Sådan är jag:rofl:.

Av övriga spelare har jag främst reagerat på två, dels Niyama som jag tycker snöat in lite på min förstaröst, vilket känns olikt henne:

Så att du får röster nu skulle tyda på att du är god eller? :p

Konstaterar att Myrten känns "som vanligt" igen (vilket inte säger något om hennes roll). Röstmotiveringen igår skaver dock något fortfarande.

Iofs har jag hakat upp mig lite på Myrtens röst dag ett + att det är så jäkla svårt att avgöra var hon står.[...]

Jag tycker det är lite underligt, för det var ju knappast den enda dåliga förstadagsmotiveringen. Shaggys röst på Pega, som kom efter min eller för den delen karamelldrottningens, som i förlängningen gjorde att Pega lynchades, tycks inte vara lika misstänkta trots att de knappast var bättre motiverade. KDs kom ju dessutom i ett betydligt senare skede när mer hade hänt. Detta, tillsammans med de snabba misstankarna mot GA igår efter DL, är väl vad som gör att jag funderar över Niyama. Nu röstade hon ju faktiskt på GA och om Niyama är god så beror det väl på att hon misstänkte GA vilket lätt kan göra att man är inne på det spåret och ser agerandet som ännu en vikt i vågskålen. GA själv förklarade ju också att det är möjligt att se vad som hände ur den synvinkeln.

Bortsett från ovanstående så tycker jag Niyama känns som vanligt. Fast det är ju som med Sasse och GA - vad säger det? Inget:p!

Den andra spelaren jag reagerar på är cirkus och det är för att jag uppfattar henne som väldigt anonym. Shaggy kommenterade inlägget som kom strax före DL (tror det var 21.26):

Det närmar sig DL med stormsteg och det finns vad jag kan läsa mig till bara en enda röst än så länge och det är KD's röst på Hedinn.
Ytterligare en god är ute ur leken och det är PK
bumpo lyser med sin frånvaro.

Jag har jättesvårt att veta hur jag ska rösta.

Jag tycker det känns lite sådär... avvaktande. Jag röstade ju själv sist (och om jag får säga det själv med sämre motivering än DL1:D) p g a att jag läste leken som en idiot för att se om det var något med KD jag missat. Så att man har tid att skriva inlägg i det läget känns oerhört främmande, men det är ju min upplevelse. Men som helhet tycker jag att cirkus känns ganska avvaktande och anonym, vilket gör mig lite misstänksam.

För övrigt: känner att jag inte har något grepp om Killaloe och Paddington. Måste gå igenom deras inlägg ordentligt, men kdet får bli lite senare. Shaggy har jag i nuläget inga direkta misstankar mot. Hon känns neutral och jag tycker resonemangen känns vettiga.

Röstningen på Kd igår tror jag inte säger så mycket det var många som reagerade på de konstiga resonemangen.
Jag sätter i nuläget Sasse om glömmerallt som de säkraste goda men de kan även vara i lyan tillsammans. Jag har dock svårt att placera in glömmerallt i lyan om inte Sasse är där med henne.
Angående de onda så tror jag att vi har 3 eller 4 onda med tanke på att vi började med 14 deltagare. Antalet beror lite på hur LL räknar demonen. Jag räknar en demon som en extra tung ond och det skulle ge 3+1 ond många andra räknar den dock som vilken ond som helst och då kan det mycket väl vara 4+1. Hedinn ser jag som ond och om jag ska placera in 2 andra i lyan nu så åker Cirkus och Niyama in där också.

Fråga (jag kan ha missat): hur menar du med detta med Sasse och GA?

Beträffande fördelningen tycker jag att dina beräkningar är rimliga. När jag är LL har jag gärna lite färre onda, så jag hade nog valt 3+1, men jag tror mycket väl att 4+1 är möjligt. Speciellt med tanke på att leken har flera kraftfulla goda specialroller.

[...]Myrten tror jag inte är ond med tanke på Hedinns röst dag 1. Den rösten la upp Myrten till lottning tillsammans med Killaloe. Om Myrten är ond bör även Killaloe vara det annars vore det ett extremt vågat spel.[...]

Måste bara kommentera det här för att jag tycker att alibiröster är fascinerande. För mig är som sagt alla röster som läggs av onda på onda en form av alibiröst. Man får se det hela som att ett alibi kan bestå av flera olika röstningar i leken. Om jag inte röstat avvikande på glömmerallt i DL1 i förra leken (då hon alltså inte fick några fler röster) så tror jag att chanserna att jag blivit godförklarad varit betydligt mindre. Därför tycker jag att en sådan, avvikande röst på en kollega är en alibiröst för den är en del av ett alibi. Men visst, jag tänker kanske olika än andra.

Ska även rösta:

Myrten röstar på Hedinn

eftersom jag tror att karamelldrottningen, d v s Damon, siat henne.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar