Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Jag förstår inte riktigt varför det skulle tyda på att glömmerallt är ond, att hon ändrar röst och dessutom skriver att KD är siare innan uppdateringen kommer? Kan du utveckla det?

För att om hedinn är ond så är det lättare för en ond att räkna ut det o det i kombination med att jag insåg det för sent för att rädda henne gör det mig misstänkt

Ulvarna kommer utnyttja det tro mig, möjligtvis undantaget du om du är ond för då vill du försöka invagga mig i någonsorts falsk säkerhet för att jag skrivit att du känns god.

Ja jag känner mig lite paranoid nu:cautious:

Jag förstår fortfarande inte helt din teori, men bara för att man är ulvar ihop så betyder det inte att man vet vilka de andra ska rösta på? De få gånger jag frågar mina ulvkollegor så har svaret blivit "Jag vet inte", samma svar har dom fått om dom frågat mig. Men oftast så frågas det inte. Kanske någon gång under lekens gång, men definitivt inte varje dag.

vet inte riktigt om det är en teori, däremot var det en tanke som slog mig som jag ville ventilera. Det finns ju ett antal spelare här inne som är betydligt mer erfarna än vad jag är å jag ville se era tankar.

Tycker du? Jag tycker vi är oense om rätt mycket i den här leken. Eller ja, två saker i alla fall. Minns dock inte om jag brukar ha samma tankar som dig eller om jag borde reagera på det :p

Uppdatering!

Oavsett ond eller god, så måste man sörja när någon så vansinnigt snyggt som mr Damon gått hädan. Kanske var det därför ingen dog inatt..?

OBS!

En detalj till. Efter att ha fått tips & rådgjort med utomstående fd ulvlekare och kollat över rollistan så ser jag att det inte vore fair att dela ut extra förmågor- det skulle krocka med de förmågor som redan finns. Så iom att två goda fallit ifrån plockar jag istället bort demonens förmåga dvs

Demonen är en vanlig människa from nu.

Hoppas alla är ok med detta, det är inte lätt att väga upp när två uteblir samtidigt..

/LL som gör så gott hon kan :o

För att om hedinn är ond så är det lättare för en ond att räkna ut det o det i kombination med att jag insåg det för sent för att rädda henne gör det mig misstänkt

Okej. Jag håller fast vid att jag inte tycker att det är väldigt suspekt att göra så som du gjorde. Å andra sidan tycker jag att du, liksom Killaloe, har verkat ha ärliga inlägg i den här leken. Så det är kanske mer av den anledningen som jag inte reagerar på din notering av KDs roll sas.

Lenis: Har du spammat Mammas inkorg? :p

vet inte riktigt om det är en teori, däremot var det en tanke som slog mig som jag ville ventilera. Det finns ju ett antal spelare här inne som är betydligt mer erfarna än vad jag är å jag ville se era tankar.

Jag tror jag efterlyste en liten förenkling av din tanke då, om du hellre vill kalla det det. Är det något som du tror att du kan ge mig? Jag hängde inte helt med på hur du tänkte nämligen. :)

Är det någon snäll jäkel (eller ond kanske, Hedinn? ;)) som kan slänga upp röststatistik för både igår och idag?

Tss. Kalla mig ond sådär, titta vad snäll jag är, gör precis som du säger!

DAG 1
17:12 Myrten röstar på Pegasus63
17:47 Shaggy röstar på Pegasus63
18:34 cirkus röstar på Killaloe
19:43 Niyama röstar på Myrten
19:55 Sasse röstar på Killaloe
20:11 Paddington röstar på Shaggy
20:37 pamelakarlsson röstar på Killaloe
20:38 Killaloe röstar på karamelldrottningen
20:44 Vira röstar på Myrten
21:01 Hedinn röstar på Myrten
21:05 Pegasus63 röstar på Shaggy
21:18 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:28 glömmerallt röstar på pamelakarlsson

DAG 2
12:57 karamelldrottningen röstar på Hedinn
21:22 Killaloe röstar på karamelldrottningen
21:28 Sasse röstar på karamelldrottningen
21:29 Paddington röstar på karamelldrottningen
21:29 Shaggy röstar på karamelldrottningen
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen
21:29 cirkus röstar på karamelldrottningen
21:30 Niyama röstar på glömmerallt
21:30 glömmerallt röstar på karamelldrottningen
21:30 glömmerallt röstar på Hedinn
21:30 Myrten röstar på karamelldrottningen

Jag velar jättemycket. Misstänker egentligen inte någon särskilt mycket mer än nån annan. GAs röst igår känns skrämmande och Myrten känns skrämmande. KD förstår jag inte alls, men hon är ju ny så jag vet inte om det betyder något?

Niyama röstar på glömmerallt
enligt tidigare teorier

Det här behöver ju inte betyda något för din roll,även om jag finner det lite misstänkt, men jag finner det lite lustigt att du lägger en jätte sen udda röst på mig med tanke på dina teorier. :D

Sasse – har precis gått igenom Sasses inlägg och inser plötsligt att Sasse knappt varit inne idag. Igår skrev denne väldigt många inlägg men när man går igenom dem i sekvens inser jag plötsligt hur många rader som slutar med ”?”.Jag vet att Sasse ofta brukar ställa frågor till alla och be om förklaringar– men än så länge verkar det vara i stort sett det enda Sasse har gjort i den här leken (förutom några få teoriinlägg), känns inte riktigt likt Sasse överhuvudtaget, oavsett roll.

Inte? Jag tycker det är mycket likt mig att ifrågasätta, däremot brukar jag också skriva långa teorier, vilket är något jag inte gjort de senaste lekarna. Idag har jag inte varit inne för att jag jobbat. Jag är typ aldrig med i lekarna när jag har jobb eftersom jag då bor på jobbet i princip, så jag har inte tid med lekarna. Vilket väl märktes idag om inte annat.

Men det är ju det jag skriver att du brukar ifrågasätta men det är i stort sett det enda du gjort. Jag saknar dina teoriinlägg - sedan vet jag att du inte skriver lika långa inlägg som tidigare, men du brukar iaf producera fler än vad du gjort när jag skrev mitt inlägg.

Det här behöver ju inte betyda något för din roll,även om jag finner det lite misstänkt, men jag finner det lite lustigt att du lägger en jätte sen udda röst på mig med tanke på dina teorier. :D

Varför är det lustigt?

Läget var ju inte att jag undvek att avgöra? Sen hann jag inte se att KD fick så många röster heller, fast det lär du väl inte tro på :p

Det känns en aning ulvigt (människoaktigt? ;)) att komma på det just då.

Jag inser att jag ibland tänker bakvänt mot många andra beträffande vad som är ulvigt och inte, jag tycker spontant inte det är misstänkt. Känner att jag känner och tycker väldigt mycket i den här leken, men jag tycker att glömmerallt känns ärlig att hon faktiskt kom på siar-teorin i DL-ögonblicket.

Men det är ju det jag skriver att du brukar ifrågasätta men det är i stort sett det enda du gjort. Jag saknar dina teoriinlägg - sedan vet jag att du inte skriver lika långa inlägg som tidigare, men du brukar iaf producera fler än vad du gjort när jag skrev mitt inlägg.

Ja, som jag sa, jag har dragit ner på teoriinläggen. Det vet jag själv och tänker på i var och varenda lek jag varit med i sista tiden. Har ingen förklaring på varför dock. Just den här leken har jag dock varit sjuk i den bemärkelsen att jag har (haft) rätt ont och är orkeslös stundtals.

Jag blir lite rörd när du skriver att du saknar mina teoriinlägg :p

Ska se om jag orkar imorgon, beror på hur jag mår, och när jag kommer hem från jobb. Om jag vill komma hem från jobb :p

Varför är det lustigt?

Läget var ju inte att jag undvek att avgöra? Sen hann jag inte se att KD fick så många röster heller, fast det lär du väl inte tro på :p

Jag undvek inte heller att avgöra, tycker jag. Jag tror för övrigt att jag tror mer på dig än du på mig.

Din röst på mig var med tanke på dina teorier rätt logisk, Det kan man däremot inte säga om alla röster mot KD. Får nog ta och analysera dom närmare imorgon för jag är för trött, men såhär spontant så känns det som om jag misstänker hedinn(för att hon troligen är siad, plus som jag nämde tidigare hennes röst på Myrten, jag har i tillägg till det jag skrivit tidigare funderat på om det skulle kunna vara någon form av alibiröst men jag vet inte riktigt vad jag tror om det) samt Paddington främst på grund av att hon kändes lite "slarvig" i sina teorier mot karamell,som om paddi ville misstänka henne, samt hennes allmänna agerande( den där känslan igen). Men jag ska utveckla det imorgon med.

Jag inser att jag ibland tänker bakvänt mot många andra beträffande vad som är ulvigt och inte, jag tycker spontant inte det är misstänkt. Känner att jag känner och tycker väldigt mycket i den här leken, men jag tycker att glömmerallt känns ärlig att hon faktiskt kom på siar-teorin i DL-ögonblicket.

Hittade just GAs egen förklaring - när jag letade lite mer (inte så långt bort). Dags att gå och lägga sig tror jag!

För att om hedinn är ond så är det lättare för en ond att räkna ut det o det i kombination med att jag insåg det för sent för att rädda henne gör det mig misstänkt [...]

Jag är för trött för det här nu och inser att jag inte ska vara med i lekar med mer än 10 max 11 deltagare. Jag klarar helt enkelt inte av det utan lägger ett helt gäng åt sidan och struntar i vad de kan ha för roller.
Uppdateringen tycker jag var lite skum. Lät de onda bli att äta eller skyddade ängeln? Det tycker jag är en väldigt intressant information framförallt för ängeln. Det kansek inte är normalt numera att man får den infon?

Mm, tycker som du att glömmerallt känns ärlig. Blir lite paranoid över dig dock, att jag tänker samma sak som dig. Nu läste jag inte förra leken, men det ryktas ju att du lurade alla :p Så dig litar jag inte ett dugg på ;)

Men däremot så reagerar jag lite på Niyama. Jag minns fortfarande inte om jag brukar hålla med henne i saker och ting. Jag håller inte med henne om saker och ting när jag läser andra trådar än lekarna, så varför skulle jag hålla med om något hon skriver i lekarna? :p Nåja, jag minns inte. Men jag reagerar ändå på att hon verkar tänka helt skiljt av vad jag tänker om främst glömmerallt. Hon höll inte heller med mig om det jag skrev om Killaloe, vilket i sig inte är skumt, hon får ju tycka vad hon vill egentligen, dessutom har jag för mig att hon inte misstänkte Killaloe så det är inte riktigt jämförbart med glömmerallt heller. Äh, jag flummar bara nu känns det som :p

Jag reagerar lite på Niyama, punkt slut.

Ska läsa igenom leken, blir väl imorgon för jag är helt död nu. Varnar dock för låg aktivitet imorgon igen! Jag jobbar då. Jag hatar seriöst att vara med i lekarna när jag har jobbedagar, för jag har inte tid. Men tror ändå att jag kommer hem tidigare än vad jag gjorde idag, och kommer ta med mobilladdaren till jobbet också. Just in case. Flum flum :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar