Ulvlek- vampyrer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvlek- vampyrer!

Din röst på mig var med tanke på dina teorier rätt logisk, Det kan man däremot inte säga om alla röster mot KD. Får nog ta och analysera dom närmare imorgon för jag är för trött, men såhär spontant så känns det som om jag misstänker hedinn(för att hon troligen är siad, plus som jag nämde tidigare hennes röst på Myrten, jag har i tillägg till det jag skrivit tidigare funderat på om det skulle kunna vara någon form av alibiröst men jag vet inte riktigt vad jag tror om det) samt Paddington främst på grund av att hon kändes lite "slarvig" i sina teorier mot karamell,som om paddi ville misstänka henne, samt hennes allmänna agerande( den där känslan igen). Men jag ska utveckla det imorgon med.

Jag hann inte ens uppfatta att KD låg så illa till, jag tyckte ju också att hennes teorier var märkliga men fattade inte vad hon skulle vinna på agerandet som ond. Ska gå igenom ordentligt imorgon.

Menar du att Hedinn och Myrten skulle vara ulvar tillsammans?

Jag hann inte ens uppfatta att KD låg så illa till, jag tyckte ju också att hennes teorier var märkliga men fattade inte vad hon skulle vinna på agerandet som ond. Ska gå igenom ordentligt imorgon.

Menar du att Hedinn och Myrten skulle vara ulvar tillsammans?

Eventuellt, tanken har slagit mig men i nuläget har jag inga större misstankar mot Myrten så det är mer en notering, som kanske får betydelse längre fram.

Jag tror jag efterlyste en liten förenkling av din tanke då, om du hellre vill kalla det det. Är det något som du tror att du kan ge mig? Jag hängde inte helt med på hur du tänkte nämligen. :)

Har funderat lite på killas icke-försvarande av sig själv och något som slog mig, även om jag håller med Sasse om att hennes inlägg känns ärligt, är att om killa och ga skulle vara i lyan tillsammans så visste killa hur ga skulle rösta. Efter att de sista rösterna kom kan de (tillsammans m övriga i lyan) kommit överens om att lottning mellan tre personer var att föredra framför en ändrad röst (som skulle sticka ut) eller en avgörande röst på en god (som skulle ifrågasättas).

Blir det mer lättförståeligt om det står så här?

Har funderat lite på killas icke-försvarande av sig själv och något som slog mig, är att om killa och ga skulle vara i lyan tillsammans så finns det en möjlighet att killa och ga diskuterat hur de ska rösta. .

Efter att de sista rösterna kom in, kan de (ev tillsammans m övriga i lyan) kommit överens om att lottning mellan tre personer var att föredra framför en ändrad röst från killa (som skulle sticka ut) eller en avgörande röst på en god från ga (som skulle ifrågasättas).

Jag håller inte med henne om saker och ting när jag läser andra trådar än lekarna, så varför skulle jag hålla med om något hon skriver i lekarna? :p Nåja, jag minns inte.

Finns du i några andra trådar än lekarna? :eek:

Jag har för övrigt för mig att jag inte alltid brukar hålla med dig men att jag brukar förstå ditt resonemang. Nu kom jag dock precis ihåg en lek där du och GA var onda tillsammans, och det gör mig rätt nervös.

ok det är ju en rätt relevant information som den goda sidan tappar men den onda har koll på.

Okej, ja. Jag går dock på glömmerallts linje att det inte är så vanligt (jag har aldrig varit med om det i alla fall) att ulvarna diskuterar hur de ska rösta redan första dagen. Tycker att det brukar vara mer spontant. Jag tror faktiskt heller att jag aldrig - eller åtminstone väldigt få gånger - har ens pratat (alltså vare sig frågat eller knappt ens haft kontakt med innan nattuppdateringen närmat sig) med hur mina ulvkollegor ska rösta vid första dagen. Det kommer först andra-tredje dagen.

Niyama: Haha, är inte aktiv i några trådar du hänger i, i alla fall. ;)

Haha, jaha. Förstår du mitt resonemang nu då eller är ense om att vi är oense? :p

Om Hedinn och Myrten skulle varit människor tillsammans i denna lek så tycker jag att det är mycket vågat av Hedinn att lägga sin röst på Myrten som hon gjorde i första lynchen, den som i det läget fick flest röster. Det var ju tre kvar som röstade, varav två vet vi var goda. Den tredje är GA som la en röst som inte på något vis var avgörande. Men å andra sidan - så kan det varit ett riktigt jäkla snilledrag för att få oss att tro att Myrten är god.

Eventuellt, tanken har slagit mig men i nuläget har jag inga större misstankar mot Myrten så det är mer en notering, som kanske får betydelse längre fram.

Iofs har jag hakat upp mig lite på Myrtens röst dag ett + att det är så jäkla svårt att avgöra var hon står. Hedinn har ju inte varit med så länge så jag vet inte hur hon resonerar, men det är ganska djärvt att lägga en tredjeröst på en kollega dag ett? Hade det varit Myrten som la en tredjeröst på Hedinn däremot så hade jag tänkt att de mycket mycket väl kan vara kollegor.

ok det är ju en rätt relevant information som den goda sidan tappar men den onda har koll på.

För egen del föredrar jag nog detta sättet. Hellre det än att LL skulle ha skrivit ut t.ex. att "ulvarna försökte käka herden", för nu vet ju inte ulvarna om de har försökt käka herden eller om ängeln har skyddat.

Jag förutsätter alltid att ulvarna försöker käka varje natt, även om det händer att inget PM skickas in.

Haha, jaha. Förstår du mitt resonemang nu då eller är ense om att vi är oense? :p

Jag förstår på så sätt att jag inte har tyckt att det är särskilt misstänkt. Det jag inte håller med om kan jag ändå förstå hur du kan tänka så (eh, luddig förklaring).

Iofs har jag hakat upp mig lite på Myrtens röst dag ett + att det är så jäkla svårt att avgöra var hon står. Hedinn har ju inte varit med så länge så jag vet inte hur hon resonerar, men det är ganska djärvt att lägga en tredjeröst på en kollega dag ett? Hade det varit Myrten som la en tredjeröst på Hedinn däremot så hade jag tänkt att de mycket mycket väl kan vara kollegor.

Det är väl djärvt, men för egen del kan jag inte heller utesluta att Hedinn och Myrten är ulvar tillsammans. Jag har sett alldeles för många sådana röster från onda redan under första dagen att jag bara inte kan godförklara Myrten pga Heddans röst. Däremot reagerar jag inte så mycket på Myrten i övrigt.

För egen del föredrar jag nog detta sättet. Hellre det än att LL skulle ha skrivit ut t.ex. att "ulvarna försökte käka herden", för nu vet ju inte ulvarna om de har försökt käka herden eller om ängeln har skyddat.

Jag förutsätter alltid att ulvarna försöker käka varje natt, även om det händer att inget PM skickas in.

Nu förstår jag inte, igen :D

Om ulvarna försöker äta herden ska ju dennes identitet bli känd?

Nä, jag godförklarar definitivt inte Myrten pga det. Kommer förövrigt aldrig någonsin godförklara Myrten om jag inte har siat henne :cautious:

Ha ha - nej det kommer inte jag heller att göra nånsin om jag inte siat henne ! (förra leken har satt sina spår helt klart)

Nu förstår jag inte, igen :D

Om ulvarna försöker äta herden ska ju dennes identitet bli känd?

Haha, just det! Jag menade mer generellt, vi kan ta en annan roll - eremiten är väl också skyddad från första attacken t.ex.? Det är det jag menar, att jag föredrar sådana uppdateringar vi har nu, istället för att vi har liknande uppdateringar som "ulvarna har försökt käka eremiten". För då vet ju ulvarna att dom försökt käka en roll som bara var skyddad en gång, och kan behöver inte fundera så mycket på om ängeln kan skydda rollen sas. Vet inte om jag resonerar logiskt öht nu? :p

Fast borde vi inte fått veta om de försökte äta herden? Det står ju i rollbeskrivningen, det är jag som fetat

Herden med sin trogna blodhund - Herden är en person som har en stor flock på minst 100 får (nån måste ju stå för blodleveranser när det är ont om tvåbeningar att tillgå) och är trogen sina djur; så i dåliga tider sitter herden och vaktar dem om nätterna och det innebär att personen ser lite mer än den vanliga vampyren. Den kan vid tre valfria nätter fråga LL om en viss bokstav finns i någon ulvs namn. LL får endast svara ja eller nej.
Om ulvarna försöker äta herden en natt så misslyckas de, herdens trogna hund skyddar sin ägare men förlorar sitt liv på köpet. Därefter har herden inget skydd från sin hund och ulvarna kan sluka herden. Genom den första attacken (där hunden miste livet) så röjs herdens identitet för både bybor och ulvar, då det kommer fram att ulvarna försökte ta herden. Så herden får nu gå ut med vad denna vet, men får INTE berätta vilka bokstäver det frågats om, bara vilka slutsatser herden har dragit från dem. Herden får fortsätta fråga efter bokstäver om den inte hunnit med alla när identiteten röjs. Får dock ej komma överens med de andra byborna om vilken bokstav det ska frågas om. Byborna får dock komma med förslag men herden får inte avslöja vilken bokstav frågan gäller, bara vad dennes slutsatser blir.
.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 573
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar