Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jag vinkar lite från sidan.
Vem tror du är ulv mer än LenaH?
Haha du behöver inte vinka- du är part i trojkan;)
om det inte är tydligt så är jag inne på MIrtai, har du sett vad jag skrivit där? ( se inlägg #695) Hur känner du om det ? Jag reagerar på att hon skriver att hon inte kan sätta fingret på vad som är skumt med bollen__ när hon har en ypperlig anledning att göra det iom hennes sista ( och avgörande) röst på BSF i DL1?

om det inte är tydligt så är jag inne på MIrtai, har du sett vad jag skrivit där? ( se inlägg #695) Hur känner du om det ? Jag reagerar på att hon skriver att hon inte kan sätta fingret på vad som är skumt med bollen__ när hon har en ypperlig anledning att göra det iom hennes sista ( och avgörande röst på BSF i DL1?)
alltså det känns som en efterkonstruktion? Jag har inte hittat att hon nämnt bollen__ öht innan dess?

Jag vinkar lite från sidan.

Vem tror du är ulv mer än LenaH?
Jag vet ju att jag inte är ulv ( om det nu ens hjälper?) så om inte Mirtai är ulv så finns det i min bok bara en som kan vara det och det är MikaTela - men det känns mycket mer osannolikt baserat på hur hon röstat och uttryckt sig leken igenom- jag kan inte tro att en ulv går i de tankarna öppet så pass länge - och dessutom så om hon hade varit ulv så tycker jag att hon borde röstat på snurrfian igår - annars gör hon det bra!!

Jag tycker teorierna runt LenaH känns vettiga. Jag var skeptisk till att sätta henne som ond baserat på hennes inaktivitet, det känns inte rätt. Men hennes röst på Snurrfian igår känns konstig.

Så med den motiveringen, mirtai röstar på LenaH

Röstlista DL4 kl 22.00

12.13 MikaTela röstar på LenaH

14.20 cirkus röstar på LenaH
14.43 cirkus ändrar sin röst till Mirtai
16.05 quarter4ever röstar på LenaH
21.06 mirtai röstar på LenaH

LenaH 3
Mirtai 1

I övrigt så tror jag cirkus och Q är goda tillsammans med Snurris.

Cirkus tror jag är siad god.
Q letar ulvar och resonerar på ett sätt som känns genuint
Snurrfian hade rätt om bollen på ett sätt som får mig tro att hon har info som bara en god kan ha

Det gör att jag tror att den sista ulven är MikaTela. Hennes röster har genomgående varit svaga. Rösten på Q i dl2 är minst sagt märklig. Att hon inte röstade på bollen igår talar inte heller till hennes fördel

Jag skulle höra lite mer från @LenaH
Jag önskar också att jag kunde få höra lite mer från LenaH men hon är slut som artist. :crazy:

Jag är ledsen över min inaktivitet, jag hade inte riktigt insett att jag inte har engagemang och tid som krävs när jag jobbar fullt. Jag kom precis hem efter att ha gått hemifrån 5.20 i morse och vill helst bara dö i soffan.

som en kommentar till detta- så har jag INTE hållit LenaH som misstänkt pga inaktivitet utan för avsaknad av teorier vilket jag tycker är otypiskt för henne som god.

Nej, det var otydligt av mig. Menade att hennes inaktivitet gjort att teorierna varit frånvarande. Och att det nog kan bero på jobb som hon säger.

Jag önskar också att jag kunde få höra lite mer från LenaH men hon är slut som artist. :crazy:

Jag är ledsen över min inaktivitet, jag hade inte riktigt insett att jag inte har engagemang och tid som krävs när jag jobbar fullt. Jag kom precis hem efter att ha gått hemifrån 5.20 i morse och vill helst bara dö i soffan.

Lek-Döden verkar vara i antågande O_o

Jag tycker att du har varit tapper - jag vet ju hur det är när man är sådär trött att man knappt vet vad man heter

Eftersom jag ska köra taxi åt yngsta sonen som är på disco så ska jag ta och rösta jag med. Jag hade hoppats på att den här lynchningen skulle ge lite svar men icke... Jag är på inget sätt helt övertygad om att lenas verkligen är ulv men hon har själv myntat uttrycket att vad ser som en ulv är en ulv, vilket gör att snurrfian röstar lenah.

Röstlista DL4 kl 22.00

21.18 snurrfian röstar lenah.

LenaH 4
Mirtai 1

Jag har läst igenom leken och eftersom jag fortfarande är av banan så väljer jag att följa den jag trott varit god sen Ferrari-lynchen och det är @cirkus som verkar ha spårat upp @Mirtai.

Jag har ju tidigare uttryckt att Mirtai flugit under min radar och det brukar göra mig lite misstänksam mot henne och eftersom jag litar på cirkus i det här fallet så:

LenaH röstar på Mirtai

Röstlista DL4 kl 22.00

21.18 snurrfian röstar lenah
21.38 LenaH röstar på Mirtai

LenaH 4
Mirtai 2

Hon trodde hon satte regler överallt
Så lätt det var att ta över världen, trots allt
Men att vara ond kan ge en ett straff
Tror ni inte LenaH blev paff?
Hon trodde de goda skulle vara snälla
Men det visade sig att även de kunde gillra fälla
Hon trampade på en pinne och som en katapult hon for
Långt, långt bort från där hennes ulvkollegor bor
LenaH flög långt ifrån sitt hem
Och så var de bara fem

LenaH var ulv

Hur ser det ut för er imorgon, om vi kan lägga dag-DL ganska tidigt? Annars behöver jag nog skaffa mig en inhoppande uppdaterare. ;)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar