Ulvlek: Tolv små bukefalister

Jäkla skit... :( Nu måste vi goda försöka bli klara på vilka de onda är... Jag börjar tro att @cirkus verkligen är en förvirrad god som inte riktigt ville se samma sak som oss andra. Det gör att mina lista just nu är fyra potentiella ulvar, vem av dem som är ondast har jag inte riktigt koll på... Frågan är om röstningen igår kan säga något.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.49 Habina röstar på ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari
21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela

Ferrari var svarta Fåret
Habina var bybo

DL 3
21:11 Snurrfian röstar på bollen__
21:42 LenaH röstar på Snurrfian
21:42 Niyama röstar på bollen__

21:46 bollen__ röstar på MikaTela
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:55 cirkus röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ ändrar röst till Snurrfian
21:59 MikaTela röstar på Niyama
22:00 quarter4ever röstar på bollen__

Jag funderar lite på MT och Q, spontant känns Q mer ulvig än MT och att MT röstade på Niyama gör att jag allt mer tror att hon är en förvirrad god som följer sitt eget spår istället för att följa ett drev, däremot Qs tvekan att rösta på Ferrar och sen sista sekunden röst på bollen, hade hon väntat en sekund till så hade det blivit lottning... :cautious: Jag undrar jag om de kanske hoppades på att MikaTela skulle välja någon av mig och Bollen så skulle Q lägga sin röst efter det sen? Nu blev hon istället tvungen att välja och försöker då med en alibi röstning istället för en mer riskabel lottning och outning av lyan?
Att LenaH känns som en ulv har jag sagt förut och säger igen, det är liksom inget driv i hennes sökande efter ulvar utan hon tar den enkla vägen hela tiden.
Sen har vi Mirtai, den skickliga smygaren... Lika mycket god som ond för mig just nu... :cautious:

alltså iom att ängeln försvann så har ju ulvarna lättare att lyckas med käket, det är bara den välsignade kvar som kan stoppa dem från det ( en gång)

Jag hoppas nästan att Snurrfian lyckas sia en god idag så hon hittar någon att lita på idag, nu när Niyama försvann.

Cirkus känns initialt som en god, som försöker hitta alla vägar, jag får inte riktigt ihop det med ferraris kampanj mot henne om hon skulle vara ulv?

Jag är mest osäker Mirtai faktiskt om man ska begrunda detta? har ju inte synts så mycket, men har kampanjat mot bollen__ tidigt, varnade mig och cirkus för att hon nog kanske var ond ändå? Alibiförsök? bollen__ kanske hade så pass ont om tid att det var en strategi från lyan tom?

MikaTela , jag tänker så här, skulle verkligen en ulv efter röstningen igår ( men innan resultatet var känt) hävda att tre av hennes ulvkandidater röstade på bollen__? Däremed låta det synas att hon lite höll bollen__ som god? Det känns inte som det mest logiska av en ulvkamrat att göra faktiskt.

LenaH - jag tror, som jag tidigt påtalat, att det kan vara suspekt med hennes frånvaro av teorier ... Den jag tycker känns säkrast ond

Jäkla skit... :( Nu måste vi goda försöka bli klara på vilka de onda är... Jag börjar tro att @cirkus verkligen är en förvirrad god som inte riktigt ville se samma sak som oss andra. Det gör att mina lista just nu är fyra potentiella ulvar, vem av dem som är ondast har jag inte riktigt koll på... Frågan är om röstningen igår kan säga något.

Röstlista DL1 kl 21.00

16.42 Blacksmithfarm röstar på Ferrari
18. 49 Habina röstar på Blacksmithfarm
20.41 quarter4ever röstar på Habina
20:43 Mikatela röstar på Habina
20:46 Mirtai röstar på Snurrfian
20:49 FiaM röstar på quarter4ever
20:51 Snurrfian röstar på BSF
20.56 LenaH röstar på MikaTela
20:59 Niyama röstar på q4
21:00 cirkus röstar på FiaM
21:00 bollen__ röstar på bsf

BSF var brevbärare
FiaM var röstfifflare

Röstlista DL2 kl 22

18.33 Ferrari röstar på cirkus
19.38 cirkus röstar på Ferrari
19.57 MikaTela röstar på quarter4ever

20.44 Snurrfian röstar på Bollen__
20.53 Mirtai röstar på Ferrari
21.06
Niyama röstar på Cirkus
21.11 bollen__ röstar på cirkus
21.18 Lena H röstar på Snurrfian

21.35 Snurrfian ändrar sin röst till Ferrari
21.49 Habina röstar på ferrari
21.56 q4e röstar på Ferrari
21.59 Niyama ändrar röst till MikaTela

Ferrari var svarta Fåret
Habina var bybo

DL 3
21:11 Snurrfian röstar på bollen__
21:42 LenaH röstar på Snurrfian
21:42 Niyama röstar på bollen__

21:46 bollen__ röstar på MikaTela
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:55 cirkus röstar på Snurrfian
21:57 bollen__ ändrar röst till Snurrfian
21:59 MikaTela röstar på Niyama
22:00 quarter4ever röstar på bollen__

Jag funderar lite på MT och Q, spontant känns Q mer ulvig än MT och att MT röstade på Niyama gör att jag allt mer tror att hon är en förvirrad god som följer sitt eget spår istället för att följa ett drev, däremot Qs tvekan att rösta på Ferrar och sen sista sekunden röst på bollen, hade hon väntat en sekund till så hade det blivit lottning... :cautious: Jag undrar jag om de kanske hoppades på att MikaTela skulle välja någon av mig och Bollen så skulle Q lägga sin röst efter det sen? Nu blev hon istället tvungen att välja och försöker då med en alibi röstning istället för en mer riskabel lottning och outning av lyan?
Att LenaH känns som en ulv har jag sagt förut och säger igen, det är liksom inget driv i hennes sökande efter ulvar utan hon tar den enkla vägen hela tiden.
Sen har vi Mirtai, den skickliga smygaren... Lika mycket god som ond för mig just nu... :cautious:

Ok jag följer dina tankar här, då tror jag att jag kan ha rätt i min känsla som jag haft genom leken att cirkus nog är en förvirrad god, det känns inte som hur en ond cirkus resonerar helt enkelt.

Då lämnar det för mig
Mirtai som en ganska solklar ulvkandidat jämte LenaH
alternativet är att det är MikaTela ändå, men det känns inte som det går ihop för mig, att sticka ut så som ulv, då är det mer skumt med Mirtais följsamhet, hon har ju inte direkt visat genom leken vad hon tycker om alla, utan glidit med ganska enkelt och röstat "rätt"

Jag är ledsen att jag verkar så skum i dina ögon, men tro mig , jag hade aldrig i livet ändrat röst på habina om jag vore ond- inte i första DL iaf. Igår så slogs jag ju av tanken av vem du kunde vara, men ville inte riktigt vara så pass rak på sak som Niyama var, och jag misstänker att hon i egenskap av ängel också fick den första spionraden som visade vem som var siad- och det var därför hon och du connectade rejält- som jag uttryckte det igår. Iom att jag snappade, så tänkte jag att vänta och se vilka som röstar på dig skulle kunna ge lite svar, hade det tidigt verkat som flera röstade på dig än vad det gjordes så hade jag kommit med min röst på bollen__ tidigare...

Nåväl , en ulv i taget och jag tycker att vi tar LenaH först så får ni gärna gå på mig sedan om ni tycker det är det bästa, eller så kör ni på mig direkt om det kan hjälpa?

vi är 6 kvar

snurrfian
Cirkus
LenaH
MikaTela
quarter4ever
Mirtai

det står ju antingen 4-2 eller 3-3, men är det två kvar utöver LenaH då måste det vara MT som är den sista, men jag hoppas på att det bara är 2 kvar.

Och står det 4-2 så har goda råd att offra en i denna lynchen ffa som den välsignade är kvar att stoppa ett käk, så eftersom så många funderar över mig- varsågoda det går bra att rösta ut mig om det får bilden att klarna.

Och står det 4-2 så har goda råd att offra en i denna lynchen
eller det tycker jag förresten inte vid närmare eftertanke! Om en god åker idag så står det troligen 3-2 till goda om de onda inte vinner direkt pga att de var 4 ulvar från början, och rätt givet vem som blir käk inatt -eller hur? i så fall står det 2-2 imorgon och då har onda slagläge....
Nä tycker det är bäst att ta ut en säker ond idag ( tänkte bara att om jag stör så mångas tankar att det skulle reda upp ett och annat om jag togs bort ur ekvationen)
Bättre då att det står 4-1 eller 3-2 inför morgondagen

LenaH har inte varit speciellt aktiv, hon har varit i min radar tidigare och nu kommer siaren och tror att hon är ond?!
Jag blir mer och mer säker på att hon är ulv, det är hennes kamrat jag är osäker på för det står mellan mirtai och q.
Jag väljer att lägga min röst redan nu så jag inte missar av misstag ikväll då jag ska handla efter jobbet också.

MikaTela röstar på LenaH

alltså iom att ängeln försvann så har ju ulvarna lättare att lyckas med käket, det är bara den välsignade kvar som kan stoppa dem från det ( en gång)

Jag hoppas nästan att Snurrfian lyckas sia en god idag så hon hittar någon att lita på idag, nu när Niyama försvann.

Cirkus känns initialt som en god, som försöker hitta alla vägar, jag får inte riktigt ihop det med ferraris kampanj mot henne om hon skulle vara ulv?

Jag är mest osäker Mirtai faktiskt om man ska begrunda detta? har ju inte synts så mycket, men har kampanjat mot bollen__ tidigt, varnade mig och cirkus för att hon nog kanske var ond ändå? Alibiförsök? bollen__ kanske hade så pass ont om tid att det var en strategi från lyan tom?

MikaTela , jag tänker så här, skulle verkligen en ulv efter röstningen igår ( men innan resultatet var känt) hävda att tre av hennes ulvkandidater röstade på bollen__? Däremed låta det synas att hon lite höll bollen__ som god? Det känns inte som det mest logiska av en ulvkamrat att göra faktiskt.

LenaH - jag tror, som jag tidigt påtalat, att det kan vara suspekt med hennes frånvaro av teorier ... Den jag tycker känns säkrast ond

Fast glöm inte att jag är väldigt bra på att fånga upp en ond boll ;) Däremot är det svårt att sätta fingret på vad jag tycker är skumt med henne ibörjan och jag måste ju bygga teorier på mer än att min bollenradar gått igång :p

Rent av jävla skit vad dåligt jag spelar! Jag vågar knappt rösta längre och jag kan ge mig fan på att jag kommer överleva till sist av goda och behöva välja mellan två stycken igen :(

Om man tittar på gårdagens röstning så är det ju bara att konstatera att ondingarna hade kunnat få ut Snurrfian om hela lyan + jag hade röstat på henne. Både Q och MT hade kunnat fälla det avgörandet. Då hade de haft väck siaren men outat sig. Varför gjorde de inte det, för jag tror inte att nån av dom är ond. Mirtai hade kunnat ändra sin röst om hon är ulv. Det hade väckt mer uppseende och då hade hon nog rykt rätt säkert sen hade det stått mellan mej, bollen__(som alla visste var siad) och LenaH, den chansningen kanske de inte vågade ta iom att jag *var* rätt godförklarad där ett tag. Detta gör att jag faktiskt tror på Mirtai som den sista ulven mer än på någon av de andra två. Hoppas nu att jag har rätt. oavsett så kan vi bara ta en ulv i taget.

cirkus röstar på LenaH
hon är förutom jag den som röstade på siaren igår. Jag tror de hade hoppats på någon till, men varken Q eller MT röstade där.

Eller så gör jag inte så att jag röstar på LenaH utan på Mirtai. Så får vi se om vad ulvkandidaterna hittar på. Detta är mest för att bråka - jag vill se vart det bär. Jag kan ändra om någon annan verkar hamna i riskzonen

cirkus ändrar sin röst till Mirtai

Jag tror att de helt enkelt inte vågade outa hela lyan. bollen__ var uppenbart siad. Jag var ganska godförklarad (iallafall ett tag) Mirtai skulle ha behövt gjort en uppseendeväckande röständring. MToch Q hade bägge chansen att avgöra men gjorde inte det.

Röstlista DL4 kl 22.00

12.13 MikaTela röstar på LenaH

14.20 cirkus röstar på LenaH
14.43 cirkus ändrar sin röst till Mirtai

LenaH 1
Mirtai 1

Jag känner mig som en lallande idiot. Bara så ni vet.
Hunden är okej efter omständigheterna, jag ska laga nån form av middag för vi ska ha släkten här och fira ungen som fyllde 20 i onsdags. Jag ska upp klockan 03:15 imorgon bitti, åka till Malmö och vara där hela dagen, åka till Lövestad på söndag och flytta ston och föl - och jag är så inimärgen trött. Så jag är ytterst tveksam till morgondagens aktivitetsnivå. Om det finns en morgondag.

Just saying

Eller så gör jag inte så att jag röstar på LenaH utan på Mirtai. Så får vi se om vad ulvkandidaterna hittar på. Detta är mest för att bråka - jag vill se vart det bär. Jag kan ändra om någon annan verkar hamna i riskzonen

cirkus ändrar sin röst till Mirtai

Jag tror att de helt enkelt inte vågade outa hela lyan. bollen__ var uppenbart siad. Jag var ganska godförklarad (iallafall ett tag) Mirtai skulle ha behövt gjort en uppseendeväckande röständring. MToch Q hade bägge chansen att avgöra men gjorde inte det.

:D Det var ett annorlunda grepp!
Om jag inte var hyfsat säker på vart jag har dig så hade jag misstänkt att du försökt styra undan röstningen från LenaH:laugh:

Men jag väljer att följa min egen övertygelse som jag anfört sedan efter DL1, att jag inte känner igen LenaH som hon spelar när hon är god i denna leken. Det är inte mycket till tankar som kommit därifrån egentligen

Har kollat igenom igen vad hon skrivit, och lite får jag känslan av att hon sitter på facit när hon tvekar så om BSF och Habina inför DL1 och strax efter se tex hennes inlägg #106? Som jag redan tidigare reagerat på.

jag skrev så här om LenaH i min sammanställning:

LenaH hittade leken sent (som hon även aviserat om i förväg) och lägger en uddaröst på MikaTela i DL1, innan hon lägger rösten där så känns det i inlägget innan som att hon lite kanske vet att BSF och Habina är goda? # 106 syftar jag på. Jag funderar över om en uddaröst på en återvändare kändes som ett hyfsat säkert val i DL1 att inte bli inblandad i att granskas? Lite kändes det också som att hon bäddar för att rösta på Snurrfian, bara att Mirtai kom före med en motivering som hon kanske själv tänkt sig att använda? Och inte vågade lägga en andraröst då?( om nu de två sitter i lyan tillsammans) I det läget när hon röstade så hade BSF( som vi vet var god ) 2 röster och Habina( som vi inte vet än vart hon hör hemma) 2 röster sedan ligger det ströröster på mig, snurrfian och Ferrari. Jag saknar lite det jag upplever att LenaH brukar göra när hon är god- teorierna om vilka som är onda, hon räds ju inte direkt att försöka peka ut dem tidigt. Jag tycker att det verkar som LenaH spelar lite safe och det får mig att fundera på om hon sitter i lyan? Jag vill se mer av hennes tankar

Jag tycker att det bästa är att få ut en säker ulv idag eftersom vi blivit av med ängeln, vilket gör det enklare för ulvarna att käka fritt (det finns bara en nittlott för dem- den välsignade)

Jag tror nog att vi har en Ulv i LenaH , enligt vad jag ovan resonerat om -så min röst kommer falla där idag,

quarter4ever röstar på LenaH

Jag känner mig som en lallande idiot. Bara så ni vet.
Hunden är okej efter omständigheterna, jag ska laga nån form av middag för vi ska ha släkten här och fira ungen som fyllde 20 i onsdags. Jag ska upp klockan 03:15 imorgon bitti, åka till Malmö och vara där hela dagen, åka till Lövestad på söndag och flytta ston och föl - och jag är så inimärgen trött. Så jag är ytterst tveksam till morgondagens aktivitetsnivå. Om det finns en morgondag.

Just saying
härligt att det verkar ok med Arriba:)

Fast glöm inte att jag är väldigt bra på att fånga upp en ond boll ;) Däremot är det svårt att sätta fingret på vad jag tycker är skumt med henne ibörjan och jag måste ju bygga teorier på mer än att min bollenradar gått igång :p
jo jag vet att du har bra bollen__radar, men bara att jag är mest inne på att du denna gången visste redan från start? Det är ju först efter Snurrfian kom med sin röst på bollen__ i Ferrarilynchen ( där hon visserligen ändrade röst till ferrari sedan)som du kommer med och lägger en brasklapp om bollen__? Och aktivt börjar kampanja för att bollen__ skulle vara ond?
Efter DL1 kom det inga kommentarer från dig om detta-och inte heller innan DL2 utan inte förrän mitt i natten efter DL2 när du kommer och vill bli en kvartett i den trojka jag , cirkus och Niyama bildat i att försöka klura ut lite av både det ena och det andra. Och då vips börjar du trycka på bollen__ såsom mycket skum?
Jag tror rentav att du inte nämt bollen__ med ett ord innan dess? ( reserverar mig för om jag missat något vid genomläsning dock) Och om din bollen__radar gick igång pga hennes sista röst på BSF, så var det jordens enklaste sak att anföra just det- så jag köper inte riktigt din förklaring om att du inte kunde sätta fingret på vad som var skumt- du hade ju en uppenbar anledning att tycka att det var skumt?

Röstlista DL4 kl 22.00

12.13 MikaTela röstar på LenaH

14.20 cirkus röstar på LenaH
14.43 cirkus ändrar sin röst till Mirtai
16.05 quarter4ever röstar på LenaH

LenaH 2
Mirtai 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar