Ulvlek: Tolv små bukefalister

Du, det kändes som att du typ kämpade emot lite att bollen skulle vara ulv för att sen "ge upp" och rösta på henne. Du kan ju ha försökt skapa alibi då. Sen det där att andra uppfattat det som att du är siare får mig att undra om du försökt framstå som det. Blir rädd att bli lurad, tycker att du känns rätt god men det kan vara för att du är här och skriver med mig (min trådkompis liksom).
vi var 8 innan DL om det är 3 ulvar från början så stod det 5-3innan Dl- väl värt för en ond att gå in för att rösta ut en god för att få till 4-3 och sedan kanske lyckas med käket så det blir 3-3 då kan det ju gå till lottning och ev vinst i morgondagens DL- eller hur?
Istället för att försöks skapa ett alibi och göra så det står 5-2?
Skulle det varit 4-4 innan så vore det ju rent av idiotiskt att gå för att skapa alibi- när man kan vinna om man får ut en god?

Jag funderar på: tror ulvarna att Snurris är siare och ville försöka få henne lynchad? Eller varför röstade inte fler på bollen? Det har ju hänt förr att hela lyan röjt sig, senast förra leken när alla ulvar gick ihop och röstade på en person. Jag förstår det inte, men det händer ju. Q4 röstade ju sent, de kanske trodde att de kunde få med sig henne mot Snurris?
Det är vad jag tror, ffa som jag gick ut ganska hårt med tankar mot Snurrfian både igår och idag....

Alltså ärligt, tredje dl över och ni tycker fortfarande jag har usla motiveringar fast jag motiverar, svarar och inte bara följer med i drev som flera andra här.
Jag motiverar ju åtminstone mina teorier, det är ju mycket mer än man kan säga om dom andra som går under er radar.
Kanske är det jag ska göra, rösta på dom som alla andra röstar på med en redan använd teori?

Alltså ärligt, tredje dl över och ni tycker fortfarande jag har usla motiveringar fast jag motiverar, svarar och inte bara följer med i drev som flera andra här.
Jag motiverar ju åtminstone mina teorier, det är ju mycket mer än man kan säga om dom andra som går under er radar.
Kanske är det jag ska göra, rösta på dom som alla andra röstar på med en redan använd teori?
Nyfiken- vilka går under vår radar?

vi var 8 innan DL om det är 3 ulvar från början så stod det 5-3innan Dl- väl värt för en ond att gå in för att rösta ut en god för att få till 4-3 och sedan kanske lyckas med käket så det blir 3-3 då kan det ju gå till lottning och ev vinst i morgondagens DL- eller hur?
Istället för att försöks skapa ett alibi och göra så det står 5-2?
Skulle det varit 4-4 innan så vore det ju rent av idiotiskt att gå för att skapa alibi- när man kan vinna om man får ut en god?
Jag antar att det stod 5-3 och jag skulle definitivt inte chansat på att röja mig för att hoppas på käk och vinst imorgon, det finns ju både välsignad och ängel kvar. Men uppenbarligen gör ju lyor så ibland.

Ja, du motiverar men jag köper inte resonemanget.

Kommer nog ha dåligt med tid närmare 21 då jag snart blir avlöst som barnvakt över en kopp kaffe.
Därför väljer jag att lägga min röst redan nu.

Mikatela röstar på quarter4ever.

Pga hennes röständring då hon inte gillade att jag röstade på Habina också. Och hennes röst hade isf gått från kanske betydelsefull till totalt utan relevans.

Här röstar du på q4 för att hon röständrade och hennes röst gick från kanske betydelsefull till ingen betydelse alls. Sen röstar du själv på mig, en udda röst utan betydelse.

Nej. jag misstänker q4 för att hon PANIK ändrade sin röst.
Jag har inte ändrat min röst, jag har stått fast vid min åsikt, mitt största dilemma idag var vem av er 3 jag skulle rösta på!

Nej, du ändrade inte men i din motivering till rösten på q4 så hade du med att hennes röst blev betydelselös. Spela roll om det är en ändring eller ej? Effekten är ju densamma.

Jag antar att det stod 5-3 och jag skulle definitivt inte chansat på att röja mig för att hoppas på käk och vinst imorgon, det finns ju både välsignad och ängel kvar. Men uppenbarligen gör ju lyor så ibland.

Jag kan ju bara säga att jag inte litar helt på dig!
Jag kan mycket väl se dig hur du är följsam och verkar god. Inte minst nu när du har outat Snurrfian (om hon nu är siare) så är det ju närmast tjänstefel av ängeln att inte skydda Snurrfian, vilket betyder att det är bara den välsignade som lyan behöver vara rädd för att käka. jag ser faktiskt ett scenario där du försöker bättra på oddsen för käk åt lyan här.

Jag kan ju bara säga att jag inte litar helt på dig!
Jag kan mycket väl se dig hur du är följsam och verkar god. Inte minst nu när du har outat Snurrfian (om hon nu är siare) så är det ju närmast tjänstefel av ängeln att inte skydda Snurrfian, vilket betyder att det är bara den välsignade som lyan behöver vara rädd för att käka. jag ser faktiskt ett scenario där du försöker bättra på oddsen för käk åt lyan här.

Vad tycker du annars att jag skulle ha gjort? Snurris hade ju mycket misstankar mot sig, det fanns ju risk att hon skulle lynchas?!

Det kan man fortfarande, klicka i sökrutan uppe till höger :)

Jag har inte misstänkt att cirkus är får! Absolut inte. Jag backade för att jag tyckte att en person klev fram och visade att hon kanske har rollen som jag misstänkte att Ferrari hade.

@MikaTela Här svarar jag på dina teorier mot mig men jag hittar inte om du kommenterat det? Jag tycker det är skumt att du menar att jag misstänkt att Cirkus är får för det har jag aldrig misstänkt.

Vad tycker du annars att jag skulle ha gjort? Snurris hade ju mycket misstankar mot sig, det fanns ju risk att hon skulle lynchas?!

Det gör ändå inte att jag litar fullt ut på dig.
Såklart att du röstar med henne om du fattat att hon är siare.
Du skulle med stor sannolikthet gjort likadant oavsett om du är ond eller god.

Det gör ändå inte att jag litar fullt ut på dig.
Såklart att du röstar med henne om du fattat att hon är siare.
Du skulle med stor sannolikthet gjort likadant oavsett om du är ond eller god.

Nej, det förstår jag och ja, det hade jag gjort. Men jag undrade över alternativet till att outa Snurris? Jag kände mig rätt tvungen att skriva vad jag trodde eftersom hon riskerade att lynchas.

Nej, det förstår jag och ja, det hade jag gjort. Men jag undrade över alternativet till att outa Snurris? Jag kände mig rätt tvungen att skriva vad jag trodde eftersom hon riskerade att lynchas.

Jag ser inget alternativ.
Som sagt, det gör inte att jag litar på dig.

Det gäller egentligen alla som röstade på bollen__ alla som fattade att hon var siad ond bör ju ha röstat där - oavsett om man är ond eller god. Jag har sjukt svårt att se en lya som försöker rädda kollegan som är siad ond, det hade ju behövts rätt många röster på någon annan då. Plus att de hade outat sig rätt kraftigt. Så min karta just nu. Alla är onda utom möjligen Snurris ;)

Jag ser inget alternativ.
Som sagt, det gör inte att jag litar på dig.

Det gäller egentligen alla som röstade på bollen__ alla som fattade att hon var siad ond bör ju ha röstat där - oavsett om man är ond eller god. Jag har sjukt svårt att se en lya som försöker rädda kollegan som är siad ond, det hade ju behövts rätt många röster på någon annan då. Plus att de hade outat sig rätt kraftigt. Så min karta just nu. Alla är onda utom möjligen Snurris ;)

Fast q4 hade misstänkt Snurris och lyan kan ha sett sin chans att få ut henne. Det var ju inte jättelångt från att lyckas, upplevde jag det som. I förra leken gick ju alla ulvar ihop och röstade på en person som de trodde var ängeln har jag för mig. Jag trodde dom hade röjt sig helt men uppenbarligen inte. Så det händer ju att lyan gör så.

Fast q4 hade misstänkt Snurris och lyan kan ha sett sin chans att få ut henne. Det var ju inte jättelångt från att lyckas, upplevde jag det som. I förra leken gick ju alla ulvar ihop och röstade på en person som de trodde var ängeln har jag för mig. Jag trodde dom hade röjt sig helt men uppenbarligen inte. Så det händer ju att lyan gör så.

Visst har det hänt.

Tack för dina tankar för det gjorde att jag fick en ögonöppnare på q4.

Mina tankar runt tat bollen ev inte var ulv baserade sig på att det var helt onödigt att lägga en utstickande röst på bsf om det ev var tre goda upp för lynch i DL innan Q's röständring (Habina, . Jag inser ju att

Det avbröts - här kommer fortsättningen.

Mina tankar runt att bollen ev inte var ulv baserade sig på att det var helt onödigt att lägga en utstickande röst på bsf om det var tre goda upp för lynch i DL innan Q's röständring (Habina, q och bsf). Men jag inser att om q är ond så är bollens röst helt relevant som en räddning av en kollega. Varför jag fick för mig att q var god minns jag inte (när blev q god?).

Jag inser ju nu att lyan måste fattat att bollen var siad och gladde sig massor åt att hon klarade sig i en lynch och därför gladeligen röstade ut Ferrari. När jag diskuterade med @Niyama igår så insåg jag ju att hon skulle röstat som hon gjorde oavsett om hon var ond eller god - detsamma gäller ju förstås för andra ulvar. Jag inser ju att q varit följsam på alla sätt och vis - hon skulle hellre offra en siad medlem i lyan än chansa på att få ut Snurrfian i lottning, de hade ju behövt två röster till förutom sina egna för att få majoritet - de fick min röst :banghead: tror inte de hade chansat på en lottning. Jag tror att Q mycket riktigt väntade med sin röst igår för att se om det kom några fler på Snurrfian så de kunde säkra att hon åkte, när det bara var jag så valde de hellre att hon röstade på den som var siad ond.

Jag har ritat om kartan och på den är q och LenaH ulvar.

Nu kan jag dö :laugh:

Senast ändrad:

Mina tankar runt att bollen ev inte var ulv baserade sig på att det var helt onödigt att lägga en utstickande röst på bsf om det var tre goda upp för lynch i DL innan Q's röständring (Habina, q och bsf). Men jag inser att om q är ond så är bollens röst helt relevant som en räddning av en kollega. Varför jag fick för mig att q var god minns jag inte (när blev q god?).

Jag inser ju nu att lyan måste fattat att bollen var siad och gladde sig massor åt att hon klarade sig i en lynch och därför gladeligen röstade ut Ferrari. När jag diskuterade med @Niyama igår så insåg jag ju att hon skulle röstat som hon gjorde oavsett om hon var ond eller god - detsamma gäller ju förstås för andra ulvar. Jag inser ju att q varit följsam på alla sätt och vis - hon skulle hellre offra en siad medlem i lyan än chansa på att få ut Snurrfian i lottning, de hade ju behövt två röster till förutom sina egna för att få majoritet - de fick min röst :banghead: tror inte de hade chansat på en lottning. Jag tror att Q mycket riktigt väntade med sin röst igår för att se om det kom några fler på Snurrfian så de kunde säkra att hon åkte, när det bara var jag så valde de hellre att hon röstade på den som var siad ond.

ok
intressant teori, men som sagt, jag kunde mycket väl ha röstat på snurrfian igår så hade hon åkt, istället för att gå på bollen__ i slutet. Tanken har inte slagit dig att jag kan ha avvaktat med min röst för att få fram vilka som röstar på Snurrfian? Just för att se vilka som kan vara onda? Din röst där talar inte till din fördel, men jag har tyckt leken igenom att du varit på ett sätt som talar för att du är god, och efter Ferraris försök att fälla dig så blev jag rätt övertygad om det.
Annars har hon gjort tidernas godförklaring av dig- men det känns ju inte så troligt just för att hon var utanför lyan, hade hon varit ulv hade jag varit mer öppen för det.
Men om du är god, så vem är den sista ulven? För inte kan de väl ha varit bara 2 i lyan det låter alldeles för lite, helt enkelt. MikaTela sticker ut lite med sina röstningar så det kan vara hon.
Jag är den enda som vet om att jag är god, så det du baserade dina teorier om att det var 3 goda uppe till lynch i första DL-det stämmer. Det som får mig att fundera där är varför du varit så övertygad om det sedan start? Jag som vet min roll, och vi tidigt visste BSFs roll hade ju bara 1 att fundera över och det var Habina, som jag iofs inte hade några större misstankar mot men som jag ändå inte vågade hålla som god.
Jag tänker så här : bara de onda vet ju så tidigt vilka som är goda resp onda i spelet, och för all del Fåret fanns ju också, men den gör ju inte ont för lyan om den råkar slinka med som god direkt. Så min fråga är hur du vågade vara så inne ( tidigt) på att det var 3 goda uppe till lynch i DL1?
Och jag har inga problem med om ni vill syna mig i dagens DL, om jag överlever natten vill säga, det kan rentav vara till gagn för de goda, men å andra sidan verkar vi vara rätt så många nu som känner oss övertygade om att LenaH kan vara ulv, det har inte heller kommit särskilt många protester från LenaH om våra tankar, så det är mitt starkaste spår idag. Så om inga invändningar kommer som ställer min karta på ända så är det där jag vill börja iaf.

När Q la sin röst var det lika mellan bollen och Snurris väl, iom bollensröständring? Är det verkligen skumt att i det läget lägga en utslagsröst på en ulv? Det är iofs ett jättebra alibi men vore det inte smartare som ulv att lägga rösten på en ev god snurris?

Fast å andra sidan, det hade ju varit minst sagt utstickande att lägga en avgörande röst på någon som hade visat sig vara god. Kanske bättre att skicka ut en kollega.

Jag är inte helt övertygad dock...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar