Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag tycker det är intressant att Ferrari och cirkus röstar på varandra. Jag hade inte blivit förvånad om de visades vara kollegor.

Jag tror mycket väl att de som ulvar kan luras rikigt ordentligt.

Jag tycker det är intressant att Ferrari och cirkus röstar på varandra. Jag hade inte blivit förvånad om de visades vara kollegor.

Jag tror mycket väl att de som ulvar kan luras rikigt ordentligt.

Fast nä det är väl ett jäkla billigt trick att rösta på varandra när det är ett drev?

Jag känner mig lite som LenaH brukar göra - inte följa strömmen och jag är misstänksam mot just Ferran och känner att jag gärna vill vara tydlig med det.

Jag tycker nog att Ferraris agerande hittills är det skummaste, att mem låtsas vara siare och få med sig flera andra och sen hävda att hon trodde cirkus var siaren?!
Jag är rätt övertygad om cirkus godhet men siare är en roll jag absolut inte haft henne på och därför tycker jag att Ferrari blir skummare och skummare.

LenaH röstar på Ferrari

Två stycken som alltså hade godis som trolig siare -men ingen av dom försöker vända lynchen? Dessutom har gabby inte ens orkat läsa godis röstinlägg TROTS att hon har godis som möjlig siare.

Det är väldigt märkligt kan jag tycka. Samtidigt så är det märkligt att de erkänner detta.

Fast alltså jag såg godis svar typ 21.15, alltså bara en kvart kvar och jag hade fullt upp att försöka bestämma hur jag skulle rösta och hann inte gå tillbaka och leta efter en eventuell sia. Skulle det finnas någon chans att vända lynchen hade det ju inte hjälpt att jag lagt en röst i sista minuten heller. Jag visste att det var några kvar att rösta men hade inte koll på att glömmerallt var en av dem.

DL5

15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
20:01 Mirtai röstar på LenaH
20:13 Artline röstar på LenaH
20:38 Cirkus röstar på Ferrari
20:50 LenaH röstar på Ferrari

LenaH 4
Ferrari 2
Cirkus 1

Jag tycker också det är synd att Ferrari inte hunnit vara inne och svara på hur hon tänkte med kommentaren om Aliisa och att så många trodde hon var siare...

Jag tror att LenaH är siad tjuv, men just nu blir jag mycket undrande/ misstänksam mot @Ferrari. Hon (?) får först många att tro att hon är siare, och sedan när godisklubba blir lynchad och är siare kommenterar inte Ferrari (jag kan ha missat något). Hon kan vara både ulv/ psykopat eller tjuv, jag tror mer på tjuv. Tror i alla fall inte att hon är god, hon har framgått som siare på ett negativt sätt för goda sidan. Därför röstar jag på Ferrari.

Aliisa röstar på Ferrari

Jag skulle nästan hellre ta en ulv än en tjuv idag, just för att tjuvarna behöver ju eventuellt ulvarna också ha ut och då kan vi kanske spara en god längre fram. Tänker att det ger inte heller så mycket att lyncha LenaH i nuläget, medans Ferrari känns som att hon skulle kunna vara antingen ulv eller tjuv. Jag har svårt att se Ferrari som god i detta läget, tänker att hon borde ha försvarat sig mer eller i alla fall kommit med någon slags förklaring idag i så fall.

Gabby_Ossi röstar på Ferrari

Är det ulvar nu som röstar på Ferrari för att de tror hon är mästertjuven?

Just nu gynnar mästertjuven ulvarna mest att få ut.

DL5

21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:18 Gabbi_Ossie röstar på Ferrari

LenaH 4
Ferrari 4
Cirkus 1

Är det ulvar nu som röstar på Ferrari för att de tror hon är mästertjuven?

Just nu gynnar mästertjuven ulvarna mest att få ut.

kan det vara så att de räknar med att kunna vinna genom att få ut mästertjuven och käka en god inatt? Såg någons beräkning tidigare idag att det borde vara ganska jämnt nu

DL5

21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:17 Gabby_Ossi röstar på Ferrari

LenaH 4
Ferrari 4
Cirkus 1

Uppdatering

Det är väl då själva f*n, här har man planerat sin runda in i minsta detalj och sedan inte nog med att det varit en karavan av Stockholmare längs E20 - nu har polisskolans adepter tyckt att det är bäst att fly storstan och göra flygande besiktningar efter E14. Det finns ingen möjlighet att prata sig ur en transport full med tjuvgods.....

LenaH var inbrottstjuv

DagDL 08:30 (kan bli lite förskjuten uppdatering pga möten)
NattDL 21:30

Uppdatering

Det är väl då själva f*n, här har man planerat sin runda in i minsta detalj och sedan inte nog med att det varit en karavan av Stockholmare längs E20 - nu har polisskolans adepter tyckt att det är bäst att fly storstan och göra flygande besiktningar efter E14. Det finns ingen möjlighet att prata sig ur en transport full med tjuvgods.....

LenaH var inbrottstjuv

DagDL 08:30 (kan bli lite förskjuten uppdatering pga möten)
NattDL 21:30
Moi? Non! :eek:

Ja det var inte riktigt meningen att framstå som siare, har kört på och gått efter egen känsla. Får skriva mer och läsa bakåt när jag laddat mobilen :)

kan det vara så att de räknar med att kunna vinna genom att få ut mästertjuven och käka en god inatt? Såg någons beräkning tidigare idag att det borde vara ganska jämnt nu
Stämmer det så är jag tacksam att lena åkte i lottningen. Men det är också möjligt du goda lyans gåvor påverkade utgången.

Men frågan är om F är ulv eller den andra tjuven. Det enda jag känner mig säker på är att hon inte är bybo. Någon viktigare roll verkade hon låtsas ha.

Väntad roll ;)
Lite besviken att inte lynchen gick den andra vägen - det hade helt klart varit bättre för jag tror att Ferrari är ulv eller kanske, kanske mästertjuv

Då hoppas jag att ulvarna har den goda smaken att käka mästertjuven inatt. För annars blir det jäkla svårt med två käk natten därpå om det ens finns en natt därpå.

Jag är faktiskt tveksam till att Ferrari är mästertjuven, hade LenaH röstat på henne då? Eller så är det precis så fräck hon är? Det svåra för oss andra är att för tjuvarna spelar det INGEN roll om den som åker är god eller ulv de ville bara ha ut nån.

Nu borde det vara 2-3 ulvar 4-5 goda och den där jäkla mästertjuven.

Jag tror inte det är så jämnt ännu.

Dessa är kvar (kopierade senaste röstlistan och fimpade LenaH)

8 st varav 1 tjuv - och det måste stå minst 4-3 till goda annars hade leken varit slut.
Så efter denna lynch + natt hade inte ulvarna vunnit ännu.

glömmerallt
iiantazie
Ferrari
Mirtai
Artline
Cirkus
Aliisa
Gabby_Ossi

Väntad roll ;)
Lite besviken att inte lynchen gick den andra vägen - det hade helt klart varit bättre för jag tror att Ferrari är ulv eller kanske, kanske mästertjuv

Då hoppas jag att ulvarna har den goda smaken att käka mästertjuven inatt. För annars blir det jäkla svårt med två käk natten därpå om det ens finns en natt därpå.

Jag är faktiskt tveksam till att Ferrari är mästertjuven, hade LenaH röstat på henne då? Eller så är det precis så fräck hon är? Det svåra för oss andra är att för tjuvarna spelar det INGEN roll om den som åker är god eller ulv de ville bara ha ut nån.

Nu borde det vara 2-3 ulvar 4-5 goda och den där jäkla mästertjuven.

Jag tror inte det är så jämnt ännu.

Dessa är kvar (kopierade senaste röstlistan och fimpade LenaH)

8 st varav 1 tjuv - och det måste stå minst 4-3 till goda annars hade leken varit slut.
Så efter denna lynch + natt hade inte ulvarna vunnit ännu.

glömmerallt
iiantazie
Ferrari
Mirtai
Artline
Cirkus
Aliisa
Gabby_Ossi
Det borde väl vara så jämt det kan vara? Vi har fått ut två ulvar, vilket om det är 3 ulvar kvar ger sammanlagt 5 ulvar i lyan + en ond spion. Om vi var 20 från början tror jag knappast att det bara fanns 4 ulvar + en ond spion, så verkar otroligt om det skulle vara 5 goda - 2 ulvar kvar

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar