Finns väl ingen trolleri i denna lek? Bara förhäxning. Att en röst räknas bort.
Jag kom på det när jag låg i badet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns väl ingen trolleri i denna lek? Bara förhäxning. Att en röst räknas bort.
Om cirkus har rätt att Ferrari är ulv och att inga ulvar röstade på Ferrari. Det skulle innebära att GA, mirtai och iiantazie är ulvar om det är tre ulvar kvar.
Det hade varit Intressant men tveksamt om jag var den enda goda som röstade på Lena.
Så @cirkus vem av Ferrari rösterna tror du i sådan fall är tjuven? Om du måste välja någon av dem.
Om ferrari är ulv så tänker jag att rösten på cirkus är en kanmöjlig alibiröst snarare än ett försök att starta drev? Men det är såklart en del om och kanske där.
Beror på hur kaxiga ni är. Tycker ändå inte att det hade varit helt omöjligt. Lena var ju troligen siad.Och sen så menar du att jag råkade starta ett drev mot min kompis? Nä faktiskt inte. Hade jag varit kollega med Ferrari hade jag inte röstat på henne, det hade väl varit sjukt onödigt att nån av oss skulle råkat dra igång ett drev mot den andra?
Goda lyans gåvor.. Det är möjligt att någon idag har haft ett svar på en sia.
Beroende på hur goda lyan tänkt. Dock så måste inte personen som fick sian vara god.
Beror på hur kaxiga ni är. Tycker ändå inte att det hade varit helt omöjligt. Lena var ju troligen siad.
Såklart Ferrari kan vara ulv. MEN om hon är mästertjuven. Hur hade det gynnat goda sidan?
Om någon fått en sia igår som använts idag så är det troligen du eller Ferrari som fått den.Ja det är möjligt.
De har delat ut tre gåvor, varav två kan vara nyttjade, den tredje kan användas i natt eller kanske vid dagens lynch om det var en sån där en röst inte räknas
Jag tror dock att de väntar så länge de kan med sian eftersom den är viktigast att den hamnar hos en god. Eller så fick (en kanske Ulv-) Ferrari den och siade godisklubba men jag är faktiskt tveksam till det.
Det smartaste hade egentligen varit att skicka beskyddet först så det fanns ett extra skydd när tjuvarna åt.
Nej. Jag hoppas ulvarna käkar den så jag slipper.Jag är lite rädd att vi inte kommer nån riktig vart - men hämtar detta
För alla sidor måste mästertjuven ut. Både goda och onda gynnas av det. Eftersom med mästertjuven kvar i slutet av leken vinner tjuvarna.
Har du nån annan tanke än Ferrari som mästertjuv?
Nej, man kan inte döda när man är död@Paddington om mästertjuven blir käk under natten, hinner tjuvarna då döda någon först ändå?
Är du heeelt säker på det?Nej, man kan inte döda när man är död
7 kvar
iiantazie
Gabby_Ossi
Aliisa
glömmerallt
cirkus
Mirtai
Ferrari
1 mästertjuv
troligen 3-3 onda-goda
- Skulle vi råka lyncha en god finns risken att spelet är slut och tjuvarna vinner.
- Lynchar vi mästertjuven måste ängeln träffa rätt i natt annars vinner troligen onda.
- Lynchar vi en ulv blir det två som dör under natten eftersom mästertjuven är kvar i spelet. Då står det 3-2 till goda innan käk.
Tar både ulvarna och tjuvarna ut goda står det 1-3 och spelet slutar med att tjuvarna vinner.
Är det en god och en ulv som åker står det 2-1 + tjuven efter och leken går vidare.
Åker tjuven och en god står det 2-3 till onda och onda vinner
Åker tjuven och en ond står det 3-2 till goda och leken går vidare
Lyckas ängeln(eller paketmottagare) med ett beskydd så bara en åker
Åker en god står det 2-2 + tjuven och leken går vidare
Åker en ulv står det troligen 3-1 till goda + tjuven och leken går vidare
Åker bara tjuven står det 3-2 till goda och leken går vidare
Tar den med sig en god står det 2-2 + tjuven innan natten och det kan bli 2 som dör
- Lynchar vi psykopaten tar den med sig slumpmässig god eller tjuv i döden
Dör två goda är spelet slut och tjuvarna vinner
Dör en god och en ulv står det 1-1 + tjuv och spelet går vidare
Dör god+tjuv står det 1-2 och onda vinner
Dör ulv+ tjuv står det 2-1 till goda och spelet går vidare
Om ett beskydd lyckas
Dör en god står det 1-2 till onda och spelet är slut och tjuvarna vinner
Dör tjuven står det 2-2 och spelet fortsätter
Dör en ulv står det 2-1 + tjuven och spelet fortsätter
Tar den med sig tjuven står det 3-2 till goda innan natten och spelet fortsätter
Men nej, jag orkar inte - nån måste lägga en förstaröst och idag är jag inte alls lika säker som igår.
Nu kom iiantazie in med ett teoriinlägg som faktiskt förstärker min känsla av henne. Hon tar tex min teori om LenaH ,som jag insåg inte höll dvs detta om att hon borde ha en viktig roll och därför räddade sig själv- eftersom Lena var rätt säker på att hon var uppe mot en ulv ser jag inget skumt i det längre alls.
cirkus röstar på iiantazie då jag tror på henne som tjuv.
Dels är det lilla bloopern (chans/risk som vissa inte håller med om - dels att hon knycker den avfärdade teorin om LenaH (gör det enkelt för sig) dels är det för att en av hennes tillskyndare vid bloopern är Mirtai som hon också råkar glömma att teoria om. Dessutom så har hon avskrivit godisklubba den andra tillskyndaren som tjuv.
Så mina för tillfället tre tjuvar är Iiantazie, Mirtai och godisklubba. En ska bort eller så har jag helt fel om alla tre
Det kan vara fel fokus att försöka sig på en tjuv men det känns risky med dom kvar.
@Ferrari du har rätt i att chansen är stor att bli av med en tjuv på natten, det gäller bara att ulvarna fattar vem som är tjuv och inte har hittat siaren. Ryker siaren men ingen tjuv är det svårt läge.
Jag är mer på @godisklubba för där ser jag även möjligheten att hon skulle vara ulv vilket jag inte gör med @iiantazie direkt om jag tittar på bla röstningarna.
Jag kan inte se att jag kommer ändra mig vad gäller LenaH eller att få ut en tjuv idag, så jag kommer rösta nu och hoppas på att hon är inbrottstjuv och inte mästertjuv så ulvarna inte får fritt fram att käka goda inatt. Hon var dessutom först att driva mot godis, som var siare.
iiantazie röstar på LenaH då jag tror hon är tjuv som försökt få ut siaren (som jag även tror siat henne till tjuv)