Började sammanställa de med minst inlägg, började sen på en av de jag ville kolla mer på
@Mistimed , och blev helt slut - tänk om jag skulle sammanfatta alla
@Habina s inlägg :O
Mistimed: Påpekar i inlägg #69 att goda ofta dödar folk rätt ofta, under lyncher. I inlägg #267 skriver hon att hon tror att Hedinn är en ond spion, baserat på inlägg #40 av
@Hedinn. Hon tror inte att Cirkus är god (#269), utan riktigt förklara varför mer än att hon är skitskum både som ond & god. Hon känner tjuvvibbar från Habina utifrån "Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..", detta i inlägg #276. Möjligen att
@Madalitso är tjuv baserat på att Habina frisk försvarat henne mot Q. Känner sig inte sugen på att rösta på en av de mer aktiva, men säger sen att man kanske ska göra det i större lekar så det blir mer hanterbart.
Röstar på Habina 30 minuter innan deadline, andra rösten på Habina, med anledningen att hon tror att Habina är mästertjuven enligt inlägg #276
Skriver en sammanfattning och röstar vid 14.22, inlägg #559. Där hon inte verkar misstänka Habina lika mycket som gårdagen.
De som inte syns så mycket:
Gabby_Ossi (5 inlägg): Skriver i inlägg #231 att hon ska gå igenom leken, och påpekar att det änsålänge bara varit förstaröster. Lägger sin röst 21.20 på cirkus utifrån motiveringen att cirkus högg lite på den nya, blandade ihop Mistis teori om Hedinn och sen utifrån röstmotiveringen på Lobelia.
Artline (7 inlägg): Pratar om att tjuvar är onda, även om de inte är lika onda som ulvar, fast efter lite tanke så skriver hon att tjuvarna är ännu ondare med tanke på at de dödar för nöjes skull. Röstar på mig för att jag skrev en sammanställning tidigt i leken och skriver till
@Habina i inlägg #290 att det inte skulle förvåna henne om Habina själv var tjuven.
Snurrfian (8 inlägg): Skriver att man ska hålla koll på de som håller sig i skymundan, röstar på Artline för att hon smyger och lägger en enkel röst på mig. Glömmer sedan bort att onda spionen lynchades igår och att lyan därför inte behövde oroa sig för att råka äta denne. Har hemtenta och lämnade in denna strax innan 16 idag.
Fio (9 inlägg): Tidsbrist under gårdagen, lägger en säkerhetsröst på Habina eftersom hon fortsätter tjata om förra leken. Hon tycker LenaHs tredjeröst på Habina sticker ut, men det skulle vara i scenariot att hon sitter i lyan med GK, tidigare erfarenheter är att Lena inte så ofta räddar sina lyakompisar. Sen skriver hon om att det skulle kunna vara en alibiröst på Habina från Lena eller Mistimed.
Aliisa (11 inlägg): Ny! Godförklarar sig själv i inlägg #120, vilket tidigare diskuterats. Röstar på Hedinn för att hon skulle hålla koll på sin roll och därför tror hon att Hedinn var en tjuv. Förklarar för Hedinn varför hon röstade som hon gjorde. Därefter inte skrivit mer än en liten kommentar om bra början, efter lynchen igår.
Dom jag hunnit kolla igenom änsålänge. Får en del positiva vibbar av
@Mistimed efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon gräver verkligen aktivt, ställer frågor, svarar och kommer med följdfrågor och olika teorier.
Annars är jag fortfarande fundersam på
@Snurrfian som smyger något väldig, trots att hon själv skrev att det var viktigt att hålla koll på de som smyger.
Är också lite inne på att
@Aliisa är åt det mer ludna hållet, det är svårare att skriva som ny när man sitter i lyan, för man vågar knappt skriva bu eller bä av rädsla för att visa upp sig. Som god är det oftast lättare att skriva för man har inget att dölja, även om det innebär att man är mer ensam som god (om man inte är tvilling). Hennes övertydliga godförklaring till
@iiantazie igår var också en ögonhöjare, även om hon är ny så känns det lite väl tydligt.