Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Väntad roll ;)
Lite besviken att inte lynchen gick den andra vägen - det hade helt klart varit bättre för jag tror att Ferrari är ulv eller kanske, kanske mästertjuv

Då hoppas jag att ulvarna har den goda smaken att käka mästertjuven inatt. För annars blir det jäkla svårt med två käk natten därpå om det ens finns en natt därpå.

Jag är faktiskt tveksam till att Ferrari är mästertjuven, hade LenaH röstat på henne då? Eller så är det precis så fräck hon är? Det svåra för oss andra är att för tjuvarna spelar det INGEN roll om den som åker är god eller ulv de ville bara ha ut nån.

Nu borde det vara 2-3 ulvar 4-5 goda och den där jäkla mästertjuven.

Jag tror inte det är så jämnt ännu.

Dessa är kvar (kopierade senaste röstlistan och fimpade LenaH)

8 st varav 1 tjuv - och det måste stå minst 4-3 till goda annars hade leken varit slut.
Så efter denna lynch + natt hade inte ulvarna vunnit ännu.

glömmerallt
iiantazie
Ferrari
Mirtai
Artline
Cirkus
Aliisa
Gabby_Ossi
Såklart Ferrari kan vara ulv. MEN om hon är mästertjuven. Hur hade det gynnat goda sidan?

Ulvarna hade inte brytt sig om inbrotttjuven så länge pyskopaten lever.

Lenas röst på F kan betyda att hon vill att vi ska tro att F är tjuv eller att hon vill att vi ska tro att hon vill att vi ska tro att F är tjuv.

Det borde väl vara så jämt det kan vara? Vi har fått ut två ulvar, vilket om det är 3 ulvar kvar ger sammanlagt 5 ulvar i lyan + en ond spion. Om vi var 20 från början tror jag knappast att det bara fanns 4 ulvar + en ond spion, så verkar otroligt om det skulle vara 5 goda - 2 ulvar kvar

Jag tycker också att det verkar mer troligt med 3 ulvar kvar och 4 goda och det är vad jag tänker räkna på. Hellre bli överraskad åt rätt håll.
Det betyder att ulvarna inte kunde ha vunnit inatt även om de fått ut mästertjuven nu. Så jag tror faktiskt inte att det var ulvar som röstade på Ferrari - jag tror nämligen att Ferrari är ulv.

Såklart Ferrari kan vara ulv. MEN om hon är mästertjuven. Hur hade det gynnat goda sidan?

Ulvarna hade inte brytt sig om inbrotttjuven så länge pyskopaten lever.

Lenas röst på F kan betyda att hon vill att vi ska tro att F är tjuv eller att hon vill att vi ska tro att hon vill att vi ska tro att F är tjuv.

När det gäller LenaH så kan hon ha gjort precis hur som helst. Ferrari KAN vara mästertjuven men jag är tveksam iom gårdagens DL. LenaH hade nog förstått att godis var siaren - hon skrev ju sitt teoriinlägg innan alla röster. Så då tror jag INTE att hennes kollega skulle lagt första rösten på siaren utan följt sin idé om Aliisa (oavsett Aliisas roll) - för vi var ju så många som trodde på Ferrari som siare.

Du har rätt i att ulvarna hellre vill ha ut måstertjuven men de hade inte kunnat vinna inatt i allafall.

Jag tycker också att det verkar mer troligt med 3 ulvar kvar och 4 goda och det är vad jag tänker räkna på. Hellre bli överraskad åt rätt håll.
Det betyder att ulvarna inte kunde ha vunnit inatt även om de fått ut mästertjuven nu. Så jag tror faktiskt inte att det var ulvar som röstade på Ferrari - jag tror nämligen att Ferrari är ulv.
Varför troligare ulv än tjuv? Förutom Lena rösten?

Du tror alltså att ulvarna röstade på Lena? Varför? Inbrotttjuven är inte lika intressant för dem. Om Ferrari var ulv så hade det egentligen varit smartare att försöka få igång drev mot någon annan än att rösta på dig.

Men det är fullt möjligt att hon är ulv.

När det gäller LenaH så kan hon ha gjort precis hur som helst. Ferrari KAN vara mästertjuven men jag är tveksam iom gårdagens DL. LenaH hade nog förstått att godis var siaren - hon skrev ju sitt teoriinlägg innan alla röster. Så då tror jag INTE att hennes kollega skulle lagt första rösten på siaren utan följt sin idé om Aliisa (oavsett Aliisas roll) - för vi var ju så många som trodde på Ferrari som siare.

Du har rätt i att ulvarna hellre vill ha ut måstertjuven men de hade inte kunnat vinna inatt i allafall.
Du har en poäng men tjuvarna var tvungna att få ut siaren.

Du tror alltså att ulvarna röstade på Lena? Varför? Inbrotttjuven är inte lika intressant för dem. Om Ferrari var ulv så hade det egentligen varit smartare att försöka få igång drev mot någon annan än att rösta på dig.

Hennes röst kan vara trollad att rösta på mig till exempel Jag tyckte den rösten var så out of the blue att jag nästan la den som ett trolleritrick direkt. Ofta när en sån röst dyker upp med kort motivering och sen helst inga fler teorier är det inte osannolikt att det är ett trolleri

Hennes röst kan vara trollad att rösta på mig till exempel Jag tyckte den rösten var så out of the blue att jag nästan la den som ett trolleritrick direkt. Ofta när en sån röst dyker upp med kort motivering och sen helst inga fler teorier är det inte osannolikt att det är ett trolleri
Finns väl ingen trolleri i denna lek? Bara förhäxning. Att en röst räknas bort.

Fortfarande trött men om inte ryker inatt ska jag titta närmare på de två senaste lyncherna tror jag känns viktigt att fundera mer kring främst @Ferrari av de som är kar känns som jag har sämst koll på henne nu, många som misstänker henne men det kan ju vara folk som vill luras så det känns ju lika viktigt att analysera de som röstat på hen. Ja övriga också såklart men mer svårt att få ut så mycket från dagens röstning av de som röstade på @LenaH får gå tillbaka längre och kika på tidigare röster där.

DL5

15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
20:01 Mirtai röstar på LenaH
20:13 Artline röstar på LenaH
20:38 Cirkus röstar på Ferrari
20:50 LenaH röstar på Ferrari
21:17 Aliisa röstar på Ferrari
21:18 Gabbi_Ossie röstar på Ferrari

LenaH 4
Ferrari 4
Cirkus 1
Om cirkus har rätt att Ferrari är ulv och att inga ulvar röstade på Ferrari. Det skulle innebära att GA, mirtai och iiantazie är ulvar om det är tre ulvar kvar.

Det hade varit Intressant men tveksamt om jag var den enda goda som röstade på Lena.

@cirkus vem av Ferrari rösterna tror du i sådan fall är tjuven? Om du måste välja någon av dem.

Om ferrari är ulv så tänker jag att rösten på cirkus är en kanmöjlig alibiröst snarare än ett försök att starta drev? Men det är såklart en del om och kanske där.

Om ferrari är ulv så tänker jag att rösten på cirkus är en kanmöjlig alibiröst snarare än ett försök att starta drev? Men det är såklart en del om och kanske där.
Om Ferrari är ulv så hade hon nog inte försökt få igång drev mot cirkus. Men en röst på någon annan så hade hon kanske kunnat få igång ett drev med bra teori.

Det är intressant att hon valde just cirkus. Alibi eller att vi ska tro att det är alibi.

Om Ferrari är ulv så hade hon nog inte försökt få igång drev mot cirkus. Men en röst på någon annan så hade hon kanske kunnat få igång ett drev med bra teori.

Det är intressant att hon valde just cirkus. Alibi eller att vi ska tro att det är alibi.

Nä precis det är så jag menar, om ferrari är ulv så tror jag inte att det var drev försök, utan snarare någon annan tanke.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar