Har kommit igenom halva tråden och dessa var några inlägg som jag sparade för egen del eftersom de på något sätt kopplar deltagare som finns kvar med deltagare som vi har fått veta/misstänker har en icke-god roll. Har inte kommit så långt att jag dragit några slutsatser av dem ännu dock.
@glömmerallt om/till @Habina
@Ferrari om @LenaH
@Mirtai om @Habina
@iiantazie nämner lite om @Habina
@Mirtai till @Habina igen
@glömmerallt om/till @Habina
Fast hon svarade ju på ett inlägg av @iiantazie där hen hade missat att @Mistimed hade nämt någon mer än digoch då trode jag det var samma för @Lobelia .
Men det kan vara jag som tolkat det knasigt.
Jag tycker dock din röständring är lite skum oavsett. Det skulle ju kunna vara så att du och @Mistimed är ulvar i hop och du la en alibi röst på henne men sen när jag också röstade på hennne så ville du ändra,
@Ferrari om @LenaH
Funderar lite över de citat du citerade också, jag upplever att @LenaH brukar vara mer grävande i jakt på onda, och att göra en sån tankevurpa känns lite suspekt. Hon verkade ju ändå ha koll på att @fio redan hade röstat och kommenterade din röst med ot-svar.
Liiite ludet känns det som, åtminstone säger min magkänsla det. För jag brukar vara rädd för en god @LenaH de gånger jag varit på andra sidan, just då hon verkar ha koll på allt!
@Mirtai om @Habina
Har nu kollat upp @Habina s alla inlägg och det är väldigt mkt OT och inte så mkt teorier. De flesta teorierna handlar dessutom om tjuvarna.
först röstar hon på Misti som misstänkt mästertjuv
sedan svänger hon helt och får för sig att Hedinn och Art är tjuvar.
och sen ändrar hon till Lobelia för att rädda sig själv.
att rädda sig själv brukar inte vara ngt vanliga bybor gör såhär tidigt i leken tänker jag. det finns ju också en god lya för goda att hamna i. så det är inte orimligt att en bybo skulle ha offrat sig i dl 1 för att istället hamna i goda lyan.
allt Habinas prat om tjuvarna gör mig lite lur på henne. Hon letar inte ulvar alls utan bara tjuvar.
@iiantazie nämner lite om @Habina
Det är verkligen himla svårt att hänga med i en så stor lek, så jag hoppas ni kan förlåta mig för att jag är lite förvirrad ibland
Mistimed reagerar på att LenaH missade att Mistimed också röstat Habina, vilket gör Lena's röst till en tredjeröst. Håller med om att det är virrigt, men om jag kommer ihåg rätt från tidigare lekar jag läst brukar LenaH ha mycket bättre koll och vara mer aktiv i slutet av leken. Lägger det på minnet till senare
Mistimed själv känns grävande och halvteoriar en del, tror att cirkus är icke-god pga att hon inte är skum. Fått tjuv-vibbar från Habina, som hon sätter i en möjlig tjuvlya med Madalitso. Tycker ändå jag förstår vad hon menar, har inga jätteinvecklade teorier änsålänge. Håller gärna Mistimed som god tills vidare, trevligt med någon vars teorier jag förstår
Habina verkar leta tjuvar, och tyckte sig se mästertjuven i Mistimed DL1. Pekar sedan ut Madalitso och qitis som möjlig tjuvlya för att de röstar på varandra trots att tjuvarna inte vill visa sig, men säger att det var ett skämt. Verkar vara många inlägg med lite substans men tror inte hon är tjuv iallafall. Eller så är hon det och pekar ut alla andra för att verka letande? Ändrar röst för att rädda sig själv, så skulle kunna vara ulv eller viktig god.
@Mirtai till @Habina igen
I de 129 inläggen du skrivit när jag gick igenom dem fanns inte mkt var tydde på ngt aktivt letande alls faktiskt.