Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Har kommit igenom halva tråden och dessa var några inlägg som jag sparade för egen del eftersom de på något sätt kopplar deltagare som finns kvar med deltagare som vi har fått veta/misstänker har en icke-god roll. Har inte kommit så långt att jag dragit några slutsatser av dem ännu dock.

@glömmerallt om/till @Habina
Fast hon svarade ju på ett inlägg av @iiantazie där hen hade missat att @Mistimed hade nämt någon mer än digoch då trode jag det var samma för @Lobelia .

Men det kan vara jag som tolkat det knasigt.

Jag tycker dock din röständring är lite skum oavsett. Det skulle ju kunna vara så att du och @Mistimed är ulvar i hop och du la en alibi röst på henne men sen när jag också röstade på hennne så ville du ändra,

@Ferrari om @LenaH

Funderar lite över de citat du citerade också, jag upplever att @LenaH brukar vara mer grävande i jakt på onda, och att göra en sån tankevurpa känns lite suspekt. Hon verkade ju ändå ha koll på att @fio redan hade röstat och kommenterade din röst med ot-svar.

Liiite ludet känns det som, åtminstone säger min magkänsla det. För jag brukar vara rädd för en god @LenaH de gånger jag varit på andra sidan, just då hon verkar ha koll på allt!

@Mirtai om @Habina

Har nu kollat upp @Habina s alla inlägg och det är väldigt mkt OT och inte så mkt teorier. De flesta teorierna handlar dessutom om tjuvarna.

först röstar hon på Misti som misstänkt mästertjuv

sedan svänger hon helt och får för sig att Hedinn och Art är tjuvar.

och sen ändrar hon till Lobelia för att rädda sig själv.

att rädda sig själv brukar inte vara ngt vanliga bybor gör såhär tidigt i leken tänker jag. det finns ju också en god lya för goda att hamna i. så det är inte orimligt att en bybo skulle ha offrat sig i dl 1 för att istället hamna i goda lyan.

allt Habinas prat om tjuvarna gör mig lite lur på henne. Hon letar inte ulvar alls utan bara tjuvar.

@iiantazie nämner lite om @Habina

Det är verkligen himla svårt att hänga med i en så stor lek, så jag hoppas ni kan förlåta mig för att jag är lite förvirrad ibland :angel:

Mistimed reagerar på att LenaH missade att Mistimed också röstat Habina, vilket gör Lena's röst till en tredjeröst. Håller med om att det är virrigt, men om jag kommer ihåg rätt från tidigare lekar jag läst brukar LenaH ha mycket bättre koll och vara mer aktiv i slutet av leken. Lägger det på minnet till senare

Mistimed själv känns grävande och halvteoriar en del, tror att cirkus är icke-god pga att hon inte är skum. Fått tjuv-vibbar från Habina, som hon sätter i en möjlig tjuvlya med Madalitso. Tycker ändå jag förstår vad hon menar, har inga jätteinvecklade teorier änsålänge. Håller gärna Mistimed som god tills vidare, trevligt med någon vars teorier jag förstår :p

Habina verkar leta tjuvar, och tyckte sig se mästertjuven i Mistimed DL1. Pekar sedan ut Madalitso och qitis som möjlig tjuvlya för att de röstar på varandra trots att tjuvarna inte vill visa sig, men säger att det var ett skämt. Verkar vara många inlägg med lite substans men tror inte hon är tjuv iallafall. Eller så är hon det och pekar ut alla andra för att verka letande? Ändrar röst för att rädda sig själv, så skulle kunna vara ulv eller viktig god.

@Mirtai till @Habina igen

I de 129 inläggen du skrivit när jag gick igenom dem fanns inte mkt var tydde på ngt aktivt letande alls faktiskt.

Eftersom Cirkus uppenbarligen inte är tvilling eller siare som jag trodde så skulle jag nästan tro att hon är ulv.

Kan helt ärligt säga att jag hade siarerollen på henne, och dessförinnan tvilling med Q. Skulle förklara varför hon påpekade att en ond Habina inte skulle dra till sig så mycket uppmärksamhet.

Så av ovanstående anledning Ferrari röstar på cirkus

Detta för att jag hellre har kvar tjuvLena ett tag till så vi får ut åtminstone en ulv.

Inbeordrad på jobb. Hinner inte teoria eller skriva mer tyvärr.

Skulle dock möjligtvis förklara varför hon godförklarade Lena så snabbt.

Jag blev lite för ivrig helt enkelt. Hon hade en *rimlig* förklaring till att inte nödvändigtvis vara tjuv så jag la henne åt sidan. Men nu är ju saken i ett helt annat läge och jag är övertygad om henne som tjuv, jag borde följt den tanken redan igår och tänkt det extra onödiga varvet.

Frågan nu för mig är mest hur lockar vi fram mästertjuven?

Håller på och läser från början och reagerade lite på detta inlägget från Habina

Mada och Hedinn vet vi ju inte var ulvar med Habina, frågan är om hon högg tre som inte var i lyan eller om hon slängde in en lyakompis med två andra? Hedinn reagerade ju själv på att hon inte tyckte hon hunnit gräva så mycket.

Det hade hon nog kunnat göra, men nu vet ju jag min roll. Jag tänker att hon kan ha gjort så just för att en granskning i efterhand peka ut tre som icke-ulvar och då just väcka den tanken du har om några visade sig som goda så kan den tredje vara en ev kompis. Sen var det nog så att i det skedet av leken så var det väl just vi tre som var mest aktiva.

Väldigt tråkigt att @Ferrari inte kommer in mer - hon har heller inte besvarat några frågor om vad som fick henne att driva så hårt mot siaren. Att hon lägger en röst på mig ser jag nästan som en hämnd i förtid eftersom jag misstänkt henne rätt kraftigt iom gårdagens lynch. Jag tror faktiskt inte på henne som mästertjuv - däremot om hon är en ulv var det ett gyllene tillfälle att först få ut siaren och som bonus hade siat en tjuv.

Själv har jag mina funderingar på vem som kan vara Mästertjuven (om jag nu har rätt angående Ferrarin)
Jag tror inte att den kommer sänka sin kollega i första taget. Det gör att just nu så tror jag inte på vare sig glömmerallt eller Iiantazie som mästertjuv. Mirtai och Art har båda pekat på vikten av att få ut en tjuv, sen får vi se om de gör verklighet av sina tankar. Gabby har också luftat tankarna men lit naturvetenskapligt räknat på vad som är bäst, tjuv eller ulv. Aliisa - väldigt oskrivet kort som mycket väl kan vara antingen tjuv eller ulv eller ensam nybörjare.

Imorgon är jag ledig så om jag lever då ska jag gå igenom allt från början och se om jag kan bli lite klokare. Fick ju en dålig känsla när godisklubban kommenterade mitt inlägg om siaren men hoppades att jag hade fel... Fanns ju inte riktigt tid att vända lynchen i alla fall kändes det som :(

Jag hade godis som siare efter att hon skrev att hon var bombsäker på att hemlig var ulv och inte psykopat.

Jag ska erkänna att godis hade skrivit så långt om LenaH i sitt röstinlägg att jag inte ens orkade/hann läsa ordentligt, förlåt @godisklubba :o

Två stycken som alltså hade godis som trolig siare -men ingen av dom försöker vända lynchen? Dessutom har gabby inte ens orkat läsa godis röstinlägg TROTS att hon har godis som möjlig siare.

Det är väldigt märkligt kan jag tycka. Samtidigt så är det märkligt att de erkänner detta.

För mig skaver det fortfarande att @Ferrari släppte Aliisa och här frågar gabby om det utan att få svar från Ferrari men Mirtai har en tanke som inte är helt osannolik, förutom att det är konstigt att hon tror att de ev kan vara tjuvar ihop

Tänkte fråga Ferrari innan DL om varför hon släppte Aliisa men ville inte outa henne ifall hon nu var siaren... Men kan ju fråga nu istället då: Vad fick dig att släppa Aliisa @Ferrari ?
Mirtai svarar
för att de är ulvar ihop och det passade Ferrari utmärkt att få er att tro att hon var siad god?

Edit: de kan ju vara tjuvar ihop också...

Mitt problem är att jag har FÖR många i lyan just nu. Tjuvlyan är också ganska full

Två stycken som alltså hade godis som trolig siare -men ingen av dom försöker vända lynchen? Dessutom har gabby inte ens orkat läsa godis röstinlägg TROTS att hon har godis som möjlig siare.

Det är väldigt märkligt kan jag tycka. Samtidigt så är det märkligt att de erkänner detta.

För mig skaver det fortfarande att @Ferrari släppte Aliisa och här frågar gabby om det utan att få svar från Ferrari men Mirtai har en tanke som inte är helt osannolik, förutom att det är konstigt att hon tror att de ev kan vara tjuvar ihop

Mirtai svarar

Mitt problem är att jag har FÖR många i lyan just nu. Tjuvlyan är också ganska full

att jag skrev att de kunde vara tjuvar var för att jag då inte läst godis inlägg om Lena ordentligt

Jag förstår att det ser skumt ut att jag inte protesterade mer mot lynchen av godis. Men jag har vanligtvis typ alltid fel om såna saker så när ingen annan verkade se samma som jag trodde jag att det säkert var jag som hade fel igen... :banghead:

Ok, ett försök att orka teoria helt ur minnet...

Jag tror att Lena är siad som tjuv baserat på vad godis skrev

Ferrari försökte spela siare och blev avslöjad. Tycker inte att det talar för att hon är god. Frågan är om hon är tjuv eller ulv?

cirkus känns aktiv och resonerar fram och tillbaka. Letar både ulvar och tjuvar. Skulle vilja ha henne åt det mer goda hållet men har starka trust issues när det gäller henne 😂

artline upplever jag är den enda som protesterade lite försiktigt mot lynchen av godis. Vete tusan om det gör henne mer år ngt håll dock.

glömmerallt gjorde en märklig röständring och jag röstade på henne pga den. Känner att jag inte litar på henne.

gabby är ännu en jag inte kan placera. Hennes erkännande att hon inte läst godis teori om Lena, säger den ngt om henne? Jag vet faktiskt inte.

sedan måste jag erkänna att jag inte riktigt har koll på vilka som lever :banghead: ska kolla upp det så återkommer jag

Ska natta barn nu och finns en stor risk att jag somnar 😴

så jag röstar för att ha det gjort

mirtai röstar på lenah för att jag tror hon blivit siad som tjuv

Väldigt tråkigt att @Ferrari inte kommer in mer - hon har heller inte besvarat några frågor om vad som fick henne att driva så hårt mot siaren. Att hon lägger en röst på mig ser jag nästan som en hämnd i förtid eftersom jag misstänkt henne rätt kraftigt iom gårdagens lynch. Jag tror faktiskt inte på henne som mästertjuv - däremot om hon är en ulv var det ett gyllene tillfälle att först få ut siaren och som bonus hade siat en tjuv.

Själv har jag mina funderingar på vem som kan vara Mästertjuven (om jag nu har rätt angående Ferrarin)
Jag tror inte att den kommer sänka sin kollega i första taget. Det gör att just nu så tror jag inte på vare sig glömmerallt eller Iiantazie som mästertjuv. Mirtai och Art har båda pekat på vikten av att få ut en tjuv, sen får vi se om de gör verklighet av sina tankar. Gabby har också luftat tankarna men lit naturvetenskapligt räknat på vad som är bäst, tjuv eller ulv. Aliisa - väldigt oskrivet kort som mycket väl kan vara antingen tjuv eller ulv eller ensam nybörjare.
Hur vid tjuv eller ulv är viktigast för goda sidan vet jag inte. Jag har varken tänkt eller räknat.

Jag är mest provocerad över att ulvarna inte verkar ha försökt att käka en tjuv. Så därför är jag nog mer sugen på att luncha en ulv. Men hellre lyncha Lena som troligen är siad än att råka lyncha en god.

Just nu är jag kluven om jag vågar lita på dig. Du har gjort val som tyder på att du är god men samtidigt känns det som något inte stämmer.

Motsattas problem har jag med GA. Jag vill inte att hon ska vara icke god. Men det är möjligt att hon försökte rädda hemlig.

Mirtai kan vara ulv pågrund av tredjerösten på Lena.

Ferrari trodde jag också att hon var siare. Speciellt efter vad hon skrev till godis strax innan dl igår. Hon är troligen icke god.

De två nya har jag dålig koll på. Jag skulle behöva ta en titt på hur de röstat. Men jag minns att jag reagerade på den nya varas namn som börjar på i (tror jag) i andra lynchen när hon röstade på Habina pågrund av att Habina röstade på mig. Jag tror det var första rösten på Habina?

Gabby känner jag mest vet inte. Tror inte hon gjort något skumt. Just därför kan hon vara som mada eller hedinn i förra leken..dvs en ond man lätt missar.

DL5

15:54 glömmerallt röstar på LenaH
17:17 iiantazie röstar på LenaH
17:38 Ferrari röstar på cirkus
21:01 Mirtai röstar på LenaH

LenaH 3
Cirkus 1

LenaH tror jag verkligen på som tjuv då jag är rätt säker på att godisklubba siat henne.

Ferrari har jag tidigare hållt som god då jag varit säker på att hon var siare. Det visade det sig nu att hon inte var, vilket gör mig lur på hennes roll. Skulle potentiellt sätt kunna vara den andra tjuven, men känns dumt att först låtsas vara siare och sedan dra ögonen till sig genom att vara med och lyncha siaren? Kan ju vara så också att Ferrari trodde godis var vanlig bybo. Kan även tänka mig Ferrari som psykopat faktiskt, pga hennes alibi genom rösterna på hemlig och att hon verkade vara siare. Kan ju vara så att ulvarna var såpass säkra på inbrottstjuven nu så att de kände att de kunde offra psykopaten för större chans att den drar med sig mästertjuven, och sedan käka inbrottstjuven. Fast det känns krångligt, jag vet inte..

cirkus har kännts god hela leken och jag väljer att fortsätta se henne så, annars får jag för många i mina lyor.. Skulle dock vara en kul twist om cirkus faktiskt är tjuv, då hon drivit ganska hårt mot flera som tjuvar. Skulle dock möjligtvis förklara varför hon godförklarade Lena så snabbt. Hoppas dock hon är god.

Aliisa litar jag inte alls på. Skulle kunna vara vad som helst, men magkänslan säger ulv. Finns dock inte så jättemycket att gå på.

glömmerallt har jag placerat i lyan efter räddningen på hemlig.

Artline har seglat upp som möjlig tjuv i mina ögon efter jag läst lite citat av henne. Skriver här att godis antingen skulle kunna vara siare eller ulv. Antyder även att Lena skulle kunna vara god om jag läser rätt? Möjligt att de sitter i tjuvlyan tillsammans.

Sedan röstar hon på godis eftersom hon var för säker och får henne då till ulv. Tycker det är lite suspekt att först säga att godis är möjlig siare och sedan hänga med på att lyncha henne.

Gabby_Ossi röstar på glömmerallt som hon tror är ulv i senaste röstningen, och hoppar inte på rösterna på godisklubba. Har inte gett så stort intryck hos mig, men ger mig inte onda vibbar vid första anblick.

Mirtai känns för mig som ganska drivande mot tjuvarna, vilket gör att jag tror att hon är god eller ulv. Ingen jag kommer rösta på idag då jag vill ha ut en tjuv.
Jag är förhoppningsvis inte ensam god. Jag har minimalt med koll känns det som. Eftersom det borde finnas någon god med koll så trodde jag att godis som siare inte var ett alt.

Trodde länge att cirkus var siare och sedan att Ferrari var det.

Här!

Självklart har inte godisklubba siat mig!! Det är ju glasklart att hon trott att hon kan lita på sin känsla och därför hittat på konstiga teorier om mig!
Jag tror att hon siat en god och sen hakat på vad @Ferrari och @cirkus verkat tro om mig.

Jag tror att goda lever farligt och spelar rätt i ulvarnas händer när ni nu strömröstar på mig utan att reflektera var den verkliga faran ligger.

Och som jag började skriva igår så uppfattade även jag att @Ferrari var siare och med hennes halvkvädna visa om gk så trodde jag att hon hade siat henne och då ville jag vara proaktiv och rösta där.

Jag tror ju att LenaH är siad tjuv och det ser ju ut som om hon blir lynchad.

Jag tycker att jag har försökt dra och gnaga fram lite olika vinklar om vem som kan vara vad.
Ferrarin är jag ganska säker på som någon form av icke-god. Hela grejen med att låtsas sia, känns inte som en god. Frågan är om hon är mästertjuv eller ulv, just nu lutar det mer åt ulv.

Jag har vänt och vridit på Gabby och Mirtai och landat i att visst har de gjort skumma grejer i godislynchen men samtidigt har de glatt medgett det - så brukar inte någon göra som har nånting att dölja. Jag har svårt att se Mirtai som den andra tjuven iom med hennes tredjeröst på LenaH.

Artline är hal och kan mycket väl vara både ulv och den andra tjuven, förut idag så ville hon ha ut en tjuv, nu hellre en ulv och ändå så röstar hon på LenaH - jag tror ju att mästertjuven inte vill blotta sig så en röst på LenaH är logisk.

Sen är det våra två nya spelare. Jag trodde på iiantazie igår som tjuv, men efter att hon följde den hon trodde som siare (iofs lite i förtid röstade hon på Aliisa) så kanske hon inte nödvändigtvis är ond. Aliisa har varit ganska anonym och det är alltid lika opålitligt.

Glömmerallt kan också vara en ulv ffa med avseende på räddningen av hemlig.

Så nånstans måste jag lägga min röst och även om det nu ser ut som om LenaH troligen åker och är tjuv vill jag flagga för att jag tror att Ferrari kan vara antingen mästertjuv eller ulv.

Därför röstar cirkus på Ferrari

Ok, ett försök att orka teoria helt ur minnet...

Jag tror att Lena är siad som tjuv baserat på vad godis skrev

Ferrari försökte spela siare och blev avslöjad. Tycker inte att det talar för att hon är god. Frågan är om hon är tjuv eller ulv?

cirkus känns aktiv och resonerar fram och tillbaka. Letar både ulvar och tjuvar. Skulle vilja ha henne åt det mer goda hållet men har starka trust issues när det gäller henne 😂

artline upplever jag är den enda som protesterade lite försiktigt mot lynchen av godis. Vete tusan om det gör henne mer år ngt håll dock.

glömmerallt gjorde en märklig röständring och jag röstade på henne pga den. Känner att jag inte litar på henne.

gabby är ännu en jag inte kan placera. Hennes erkännande att hon inte läst godis teori om Lena, säger den ngt om henne? Jag vet faktiskt inte.

sedan måste jag erkänna att jag inte riktigt har koll på vilka som lever :banghead: ska kolla upp det så återkommer jag

Jag, har inte röständrat något så jag tror du kanske blandat ihop folk?

Du har röstat på mig men med annan teori.

Agående att inte lita på så är det ömsesidigt

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 318
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 778
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka