Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Så, vinstvillkoren igen

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvar är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda
Tjuvarna vinner om något av följande uppfylls vid leken slut, det räcker alltså att en av punkterna uppfylls:
  • Mästertjuven är vid liv vid lekens slut
  • Om Inbrottstjuven är vid liv vid lekens slut, siaren är död och alla onda är döda
  • Om Inbrottstjuven är vid liv, psykopaten är död och ulvarna är fler än de goda.
jag försöker förstå varför man valde att käka fio. Antar att ulvarna räknar med att vi ska lyncha Lena så onödigt att käka henne. Men undrar om de trodde att fio var den andra tjuven? För det borde ligga i deras intresse att få ut tjuvarna? Det är ju mmästertjuven som är viktigast att få ut ur deras synvinkel, men även ur godas. För om jag tolkar rätt så vinner tjuvarna om mästertjuven är vid liv när leken är slut oavsett vilken om det är ulvarna eller goda som ”vinner”?

Exakt - mästertjuven måste ut oavsett, så helst ska vi ha ut den.

Jag vet inte hur ulvarna tänkte. Jag personligen har Ferrari som den andra tjuven iom hennes sätt att låtsas vara siare. Samtidigt så känns det skumt för den bluffen blev ju synad när godisklubba rök.

Vi är 9 kvar, 2 är tjuvar, vilket ger 7 övriga.

Jag funderar lite på vinstvillkoren, det står ju bara att tjuvarna vinner om "Mästertjuven är vid liv vid lekens slut". Men det står ju inga villkor för när leken är slut?

I vanliga fall är ju leken slut när lyamedlemmar är fler än goda. Men det är ju egentligen mest bara för att då hade ju lyan kunnat rösta ut goda en efter en även om ängeln skulle lyckas skydda vid alla käk, så ingen idé att leka vidare. Men nu när tjuvarna finns med så kan ju tjuvar och goda "samarbeta" vid lynch, så det är ju inte riktigt samma läge.

@Paddington gäller det fortfarande att leken är slut om onda är fler än goda?

@Gabby_Ossi jag tolkar det som att de vanliga vinstvillkoren gäller, dvs ulvarna vinner när de är fler än goda och goda vinner när ulvarna är döda. MEN med tvisten att om mästertjuven är vid liv kommer tjuvarna vinna oavsett.

Ok, då vet vi i alla fall att det inte är 3 goda och 4 onda i nuläget (om det hade varit 7 onda från början). Mest troligt 4 goda och 3 onda. Möjligtvis 5-2? Det känns i alla fall inte troligt att det bara är psykopaten kvar i lyan.

Tjuvarna kan inte göra något i natt så det borde vara "safe" att ta antingen ulv eller tjuv ikväll.

Skulle vi vara helt fel ute och få en god är risken att det står 3-3 goda-onda. Då måste ulvarna ta en tjuv eller ge segern till tjuvarna.

Så frågan är vad som är bäst att sikta in sig på?

1. Artline Ferrari carro_lina fio godisklubba
6. iiantazie glömmerallt Habina hemlig Aliisa
7. Gabby_Ossi cirkus hemlig hemlig glömmerallt
8. Ferrari hemlig hemlig hemlig godisklubba
12. Aliisa Hedinn fio LenaH godisklubba
14. glömmerallt Mistimed carro_lina fio godisklubba
16. LenaH Habina Habina glömmerallthemlig godisklubba
17. cirkus Lobelia carro_lina hemlig iiantazie
19. Mirtai godisklubba Mistimed LenaH glömmerallt

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:14 fio röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba

Jag är så säker som jag kan på att LenaH är siad som inbrottstjuv.

Vem som är den andra tjuven är jag mer osäker på även om Ferrari känns mest sannolik, varför skulle hon annars bluffa om att vara siare? Samtidigt - när den bluffen synades så blev det tydligt att det var just en bluff, så jag blir lite nja på den trots allt. Då blir jag mer osäker på övriga som röstat på godisklubba för det är där jag tror vi hittar den andra tjuven och troligen en del polisongklätt.

Alla sidor (utom tjuvarna) vinner på att få ut en tjuv idag tänker jag. Båda sidorna behöver få ut mästertjuven för att kunna vinna.

för attgoda ska kunna vinna måste båda tjuvarna ut iom att siaren är död.

ulvarna är inte lika beroende av att få ut bägge tjuvarna, det beror på om de lyckas behålla psykopaten vid liv eller inte

Alla sidor (utom tjuvarna) vinner på att få ut en tjuv idag tänker jag. Båda sidorna behöver få ut mästertjuven för att kunna vinna.

för attgoda ska kunna vinna måste båda tjuvarna ut iom att siaren är död.

ulvarna är inte lika beroende av att få ut bägge tjuvarna, det beror på om de lyckas behålla psykopaten vid liv eller inte
Då tycker jag att goda sidan försöker få ut inbrotttjuven först.

Även om båda tjuvarna måste ut så tycker jag faktiskt att ulvarna kan anstränga sig lite själva om de vill vinna genom att käka den tjuven.

Jag är tveksam om ulvarna trodde att fio var tjuv. Dvs de valde att käka en god och hoppades på att mästertjuven ska lynchas.

Även om du var osäker på godis så förstår jag inte varför du la en tredje röst på lena i förrgår. Det hade kunnat förhindra att hemlig åkte.

Tänker du att Mirtai är möjlig ulv som hoppades på att kollega skulle klara sig?
Du röstade inte heller på hemlig i den lynchen

Jag har intre så mycket energi och ork i dag så tveksamt hur mycket jag kommer orka med så jag väljer att rösta nu men ska försöka vara inne en stund ikväll också.

glömmerallt röstar på LenaH för att jag tror hon är siad som tjuv.

Känns viktigt att få ut en ickegod i den här lynchen och då vill jag gå på den som känns mest säker där.

Kvar:
Artline
iiantazie
Gabby_Ossi
Ferrari
Aliisa
glömmerallt
LenaH
cirkus
Mirtai
(som jag verkar ha glömt igår, sorry!)

Ute:
Lobelia - Ond spion
Hedinn - God spion
Carro_lina - Jägare
Madalitso - bybo
Mistimed - bybo
qitis - tvilling
Habina - ulv
hemlig - ulv
Snurrfian - bybo
godisklubba - siare
fio - tvilling

Det är 2 tjuvar och 7 goda+ulvar kvar, alltså max tre ulvar. Tycker det vore otroligt om det bara är två ulvar kvar då de isåfall skulle varit 4 i lyan + 1 spion från början. Tänker därför utgå ifrån att det är 3 ulvar och 4 goda kvar just nu.

Jag tror inte ulvarna kommer försöka få ut inbrottstjuven så länge de kan hålla psykopaten vid liv, och eftersom vi behöver ha ut inbrottstjuven för att vinna nu kanske det är en idé att börja där. Annars skadar det nog inte att få ut en ulv idag heller, det ger oss lite längre tid att försöka hitta mästertjuven på.

Håller på och läser från början och reagerade lite på detta inlägget från Habina

Varför hittar jag bara vettiga, grävande inlägg i den här leken? :cautious: Tänkte precis skriva att madalitso och hedinn känns seriöst grävande och cirkus har jag en känsla av försöker bena ut grejer. Det gör mig vansinnigt nojig att jag bara hittar såna grejer.

Mada och Hedinn vet vi ju inte var ulvar med Habina, frågan är om hon högg tre som inte var i lyan eller om hon slängde in en lyakompis med två andra? Hedinn reagerade ju själv på att hon inte tyckte hon hunnit gräva så mycket.

LenaH tror jag verkligen på som tjuv då jag är rätt säker på att godisklubba siat henne.

Ferrari har jag tidigare hållt som god då jag varit säker på att hon var siare. Det visade det sig nu att hon inte var, vilket gör mig lur på hennes roll. Skulle potentiellt sätt kunna vara den andra tjuven, men känns dumt att först låtsas vara siare och sedan dra ögonen till sig genom att vara med och lyncha siaren? Kan ju vara så också att Ferrari trodde godis var vanlig bybo. Kan även tänka mig Ferrari som psykopat faktiskt, pga hennes alibi genom rösterna på hemlig och att hon verkade vara siare. Kan ju vara så att ulvarna var såpass säkra på inbrottstjuven nu så att de kände att de kunde offra psykopaten för större chans att den drar med sig mästertjuven, och sedan käka inbrottstjuven. Fast det känns krångligt, jag vet inte..

cirkus har kännts god hela leken och jag väljer att fortsätta se henne så, annars får jag för många i mina lyor.. Skulle dock vara en kul twist om cirkus faktiskt är tjuv, då hon drivit ganska hårt mot flera som tjuvar. Skulle dock möjligtvis förklara varför hon godförklarade Lena så snabbt. Hoppas dock hon är god.

Aliisa litar jag inte alls på. Skulle kunna vara vad som helst, men magkänslan säger ulv. Finns dock inte så jättemycket att gå på.

glömmerallt har jag placerat i lyan efter räddningen på hemlig.

Artline har seglat upp som möjlig tjuv i mina ögon efter jag läst lite citat av henne. Skriver här att godis antingen skulle kunna vara siare eller ulv. Antyder även att Lena skulle kunna vara god om jag läser rätt? Möjligt att de sitter i tjuvlyan tillsammans.
Jag tänker att tjuvarna hellre ville ha ut en god än ulv.. Det gör Lena rösterna intressanta.

Jag har ett svagt minne av att godis igår skrev att hon inte trodde hemlig var pyskopat och att hon var bombsäker på att hemlig var ulv. Den enda som kan vara bomsäker är siare och en ulv.
Sedan röstar hon på godis eftersom hon var för säker och får henne då till ulv. Tycker det är lite suspekt att först säga att godis är möjlig siare och sedan hänga med på att lyncha henne.
artline röstar på godisklubban

pågrund av att jag tror hon kan vara ulv med Habina och eftersom hon verkade lite väl säker på att hemlig inte är pyskopat.

Gabby_Ossi
röstar på glömmerallt som hon tror är ulv i senaste röstningen, och hoppar inte på rösterna på godisklubba. Har inte gett så stort intryck hos mig, men ger mig inte onda vibbar vid första anblick.

Mirtai känns för mig som ganska drivande mot tjuvarna, vilket gör att jag tror att hon är god eller ulv. Ingen jag kommer rösta på idag då jag vill ha ut en tjuv.

Jag kan inte se att jag kommer ändra mig vad gäller LenaH eller att få ut en tjuv idag, så jag kommer rösta nu och hoppas på att hon är inbrottstjuv och inte mästertjuv så ulvarna inte får fritt fram att käka goda inatt. Hon var dessutom först att driva mot godis, som var siare.

iiantazie röstar på LenaH då jag tror hon är tjuv som försökt få ut siaren (som jag även tror siat henne till tjuv)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 318
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 160
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 777
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka