Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag hade godis som siare efter att hon skrev att hon var bombsäker på att hemlig var ulv och inte psykopat.

Jag var så säker på Ferrari att jag missade godis :( för jag tyckte att Ferrari var så tydlig med att hon siat hemlig. Skit att du inte var lite tydligare med det - då hade kanske till och med jag reagerat fast jag rdan var så säker :(

Detta gör dock att jag blir ganska övertygad om att LenaH är tjuv då det var hon som startade mot godisklubba. Nu när vi är färre kvar vill väl tjuvarna inte ta risken att ha kvar siaren, speciellt när LenaH var misstänkt. Det plus att en död siare ingår i tjuvarnas vinstvillkor

Nä, dags att däcka på riktigt nu, godnatt 🌜

Jag hade också ferrari som siare, efter att hemlig visat sig vara ulv, plus ett par kommentarer från henne, därför jag inte ville ändra från klubban trots att rösterna trillade in lätt där(jag tänkte ju att det kanske var fler asom hittat siaren och gjorde samma sak.)

Nu känns det som noll koll på alla och börja om från början igen i morgon om jag lever då, just nu är jag för trött och snurrig

Detta gör dock att jag blir ganska övertygad om att LenaH är tjuv då det var hon som startade mot godisklubba. Nu när vi är färre kvar vill väl tjuvarna inte ta risken att ha kvar siaren, speciellt när LenaH var misstänkt. Det plus att en död siare ingår i tjuvarnas vinstvillkor

Nä, dags att däcka på riktigt nu, godnatt 🌜

Famförallt att godisklubba röstade på LenaH och inte teoriade direkt mot nån annan. Trots att vi var flera som släppt henne (jag inkluderad - hon lär skratta hårt åt att ha lurats)

Jag var så säker på Ferrari att jag missade godis :( för jag tyckte att Ferrari var så tydlig med att hon siat hemlig. Skit att du inte var lite tydligare med det - då hade kanske till och med jag reagerat fast jag rdan var så säker :(

ja, men jag var verkligen inte säker.Brukar vara episkt dålig på att hitta specialroller så var lite rädd att hon kunde vara ulv också

Ur godis röstinlägg:

"LenaH är definitivt en av mina högst misstänkta, då det kommer till tjuvar. Jag kan som kanske nämnts, inte säga om hon är inbrottstjuv eller mästertjuv. Men känner ändå att jag vill syna henne ikväll och om vi får bekräftat att hon är inbrottstjuv (om hon nu är det) så kan vi kanske lista ut vem mästertjuven är, genom att veta att LenaH är inbrottstjuven"

slut på meddelandet - det kan inte bli tydligare än så.

• Gilla
Reactions: fio
Jag kan inte tänka mig annat än att godis har siat LenaH som inbrottstjuv

https://www.bukefalos.se/threads/ulvlek-snowroller-ii-nu-tar-vi-are.1489963/post-19237296

Jag tror att Ferrari är den andra tjuven.

Då har vi bara lyan kvar.

Jag tror jag är beredd att hålla med. Men det gömde sig i wall of text så jag missade helt :banghead:

Jag var däremot inte helt övertygad om Ferrari som siare men trodde i så fall att det var någon som inte gjort så mycket väsen av sig och kanske bara hittat goda/siat de som käkats...

Jag tror jag är beredd att hålla med. Men det gömde sig i wall of text så jag missade helt :banghead:

Jag var däremot inte helt övertygad om Ferrari som siare men trodde i så fall att det var någon som inte gjort så mycket väsen av sig och kanske bara hittat goda/siat de som käkats...

Det var tyvärr jag. :arghh: Redan igår så jag var typ säker på att det måste ängeln också ha sett så när ett käk misslyckades blev jag ännu säkrare än igår.

Ur godis röstinlägg:

"LenaH är definitivt en av mina högst misstänkta, då det kommer till tjuvar. Jag kan som kanske nämnts, inte säga om hon är inbrottstjuv eller mästertjuv. Men känner ändå att jag vill syna henne ikväll och om vi får bekräftat att hon är inbrottstjuv (om hon nu är det) så kan vi kanske lista ut vem mästertjuven är, genom att veta att LenaH är inbrottstjuven"

slut på meddelandet - det kan inte bli tydligare än så.

Alltså nu är det ju tydligt när vi vet att klubban varb siare, men förut så tycke jag det bara var onödigt rörigt att skriva ut de olika namnen, det gjorde mig väldigt förvirrad och det vare svårare att hänga med i teorin, tyvärr.

Jag som var så säker på att @Ferrari var siare :(

Nu återupptar jag mina misstankar mot @LenaH, mycket för att hon med allra största sannolikhet blivit siad som tjuv. Nu när Ferrari lyckats lura både mig och andra (och nog är mycket nöjd med det) tror jag att hon kan vara kollegan, flytta focus har hon ju lyckats med...

Förlåt @godisklubba, trodde verkligen att du var ond :cry::crazy:

Nej, det är inte säkert att siaren vet rollen på någon. I förra leken tex så car cirkus siaren men hon fick bara sia en person, på tre dygn, då hon siat de som käkats. Så om siaren siade Hedinn inatt, så har den inte fått reda på någon roll som inte alla andra också har fått reda på.

Jag säger inte att det måste vara så, vill bara poängtera att det inte är helt säkert att siaren vet en roll.

ska man tolka det här som att hon siade Hedinn när hedinn dog? Den lunchen röstade hon på snurrfian så ngn ond kan hon inte ha hittat

Uppdatering

Det var inte lika roligt att driva runt på stan ensam nu när skolorna stängt och när bästa polaren hittat en ny kompis i Habina och som denne satt och lanade med halva nätterna. Hon blev nästan glad när först morsan och sedan hon själv började känna sig krasslig och sedan fick hög feber, nu orkade hon inte riktigt bry sig ändå...

Fio var tvilling

DagDL 21:30
NattDL 08:30

ska man tolka det här som att hon siade Hedinn när hedinn dog? Den lunchen röstade hon på snurrfian så ngn ond kan hon inte ha hittat

Ja troligen och sen antagligen hemlig och därefter LenaH skulle jag gissa.

Jag vill säga till @godisklubba att du har gjort ett bra jobb som siare, det är vi andra (iallafall några av oss) som var korkade nog att inte hitta dig. Förhoppningsvis är din insats inte förgäves nu när du verkar ha hittat en tjuv och en ulv ändå.

Så, vinstvillkoren igen

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvar är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda
Tjuvarna vinner om något av följande uppfylls vid leken slut, det räcker alltså att en av punkterna uppfylls:
  • Mästertjuven är vid liv vid lekens slut
  • Om Inbrottstjuven är vid liv vid lekens slut, siaren är död och alla onda är döda
  • Om Inbrottstjuven är vid liv, psykopaten är död och ulvarna är fler än de goda.
jag försöker förstå varför man valde att käka fio. Antar att ulvarna räknar med att vi ska lyncha Lena så onödigt att käka henne. Men undrar om de trodde att fio var den andra tjuven? För det borde ligga i deras intresse att få ut tjuvarna? Det är ju mmästertjuven som är viktigast att få ut ur deras synvinkel, men även ur godas. För om jag tolkar rätt så vinner tjuvarna om mästertjuven är vid liv när leken är slut oavsett vilken om det är ulvarna eller goda som ”vinner”?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar