Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

artline röstar på godisklubban

pågrund av att jag tror hon kan vara ulv med Habina och eftersom hon verkade lite väl säker på att hemlig inte är pyskopat.

Hur tycker du att siaren ska outa sig för att inte riskera att lynchas/käkas då? På något sätt måste ju hen övertyga de andra och jag tänker att det är inte alltid det lättaste med tanke på att alla har sina egna bilder och teorier av leken.

Ska siaren ställa sig upp och skrika "JAG HAR SIAT X TILL MÄSTERTJUV OCH Y TILL INBROTTSTJUV RÖSTA UT DEM"? Tänker att det är en oskriven regel att inte outa sin roll på det sättet...

Jag tycker inte att siaren ska outa sig! Men om någon (kan ju även vara sia från paket) hittat någon som är viktig att få ut går det ofta att få fram utan att skriva något otillåtet.

Jag tror ju inte att siaren har hittat någon av tjuvarna ännu, har inte sett något som skulle tyda på det även om jag mest snabbläst från mobilen under dagen, men om vi nu får ha den kvar någon natt till så kanske.

DL4

20:34 cirkus röstar på iiantazie
20:53 Mirtai röstar på glömmerallt
20:59 iiantazie röstar på Aliisa
21:06 godisklubba röstar på LenaH
21:08 LenaH röstar på godisklubba
21:11 Ferrari röstar på godisklubba
21:17 Artline röstar på godisklubba

godisklubba 3
iiantazie 1
glömmerallt 1
Aliisa 1
LenaH 1

Jag tänker faktiskt följa @LenaH , och efter att ha grävt runt Hemlig och Klubba under kvällen så känner jag mig mer säker på att Lena är något på spåren. Det faktum att Lena och @cirkus kommer överens ser jag som positivt, men det beror ju helt på om jag satt Cirkus på rätt roll.

Sofie röstar på Godisklubba
För att hon dels glidit lite diskret under radarn. Men även för att hon sa att jägaren var ulv, vilket känns mycket suspekt. Och sen även för att Hemlig varit extremt velig om henne och i slutet kändes det som att hon försökte ge Klubba ett alibi. Möjlig psykopat?
Med tanke på att jag vet min roll, så vet jag dock att det är dåligt för goda sidan om jag blir lynchad ikväll. Jag vet inte hur jag ska övertyga er, då jag känner att jag redan försökt förklara på mer än ett sätt.

För mig känns det definitivt som att du, LenaH med flera är onda, då ni verkar vilja ha ut mig.

DL4

21:14 fio röstar på godisklubba

godisklubba 4
iiantazie 1
glömmerallt 1
Aliisa 1
LenaH 1

Med tanke på att jag vet min roll, så vet jag dock att det är dåligt för goda sidan om jag blir lynchad ikväll. Jag vet inte hur jag ska övertyga er, då jag känner att jag redan försökt förklara på mer än ett sätt.

För mig känns det definitivt som att du, LenaH med flera är onda, då ni verkar vilja ha ut mig.

Jag vet min roll och vet därmed att du har fel, jag försöker att aldrig lägga en röst på tunna grunder såhär långt in i leken och jag tycker att det jag hittat har luktat ludet.

Sen kommer åtminstone någon eller några av rösterna på dig från lyan, och säkerligen någon tjuv med.

godisklubba röstar på LenaH med följande motivering:

Det här reagerar jag rätt mycket på faktiskt, av flera orsaker, dels ännu en märklig röst på @LenaH och desutom efter en att där någon kanske blev skyddad det blir liksom ännu skummare, jag har funderat lite på om någon kan ha velat ha utt lenaH i lynchen(ulvar eller tjuvar och sedan försökte på natten) därför jag tjatar om det.

plus hennes röst på hemlig kan ha varit alibi.

Glömmeralltröstar på godisklubba

Jag känner mig inte riktigt bekväm med alla snabba röster på godisklubba. Har inte spelat med henne innan så har svårt att läsa men tycker att det känns som att hon letar på ett ärligt sätt även om hon virrar till det ibland. Det betyder ju dock inte så mycket i en lek med 3 sidor men känner inte att jag litar på övriga tillräckligt för att bara hoppa på.

Så jag går tillbaka till mina röstlistor och tänker att hemlig och glömmerallt kan ha gjort en räddning av Habina i DL2.

Gabby_Ossi röstar på glömmerallt

Nu blir jag mer skeptisk mot @godisklubba, hon känns som en potentiell både ulv och tjuv. Hon har skrivit att @LenaH hade letat efter siaren, och då jag faktiskt har släppt Lena tycker jag att det är en mycket märklig sak att skriva. Hon verkade även tro att jägaren var ond, förvirrad tjuv som inte tycker det är viktigt att hålla koll på? tror även att hennes röst på hemlig kan vara ett försök till alibi. Hade gärna skrivit mer men blir stressad av tiden, håller med dem andra som röstat på henne så det är lite mer förklaring, om än med andras ord.
Aliisa röstar på godisklubba

Jag måste iväg nu, kommer skynda mig men hoppas verkligen att godisklubba är ond, annars blir det svårt. Jag kommer inte vara kontaktbar nu och framåt ett tag.

DL4

21:14 fio röstar på godisklubba
21:25 glömmerallt röstar på godisklubba
21:27 Gabby_Ossi röstar på glömmerallt
21:28 Aliisa röstar på godisklubba

godisklubba 6
glömmerallt 2
iiantazie 1
Aliisa 1
LenaH 1

Uppdatering

Det är lika bra att göra processen kort, det är svårt det här med att komma ihåg att tvätta händerna

Godisklubba var siare

NattDL 08:30

DagDL 21:30

Skit att siaren försvann men det gjorde ju livet lite mer tydligt! Att de rutinerade som brukar hitta minsta lilla vink gör det tydligt

Jag vet min roll och vet därmed att du har fel, jag försöker att aldrig lägga en röst på tunna grunder såhär långt in i leken och jag tycker att det jag hittat har luktat ludet.

Sen kommer åtminstone någon eller några av rösterna på dig från lyan, och säkerligen någon tjuv med.
Vad var det jag sa... :mad:

Nu när du vet min roll så måste du erkänna att jag i alla fall hade lite rätt. Det var dåligt för goda sidan att jag lynchades!

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar