Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Fast nu förstår jag knappt ens vad du skriver? Att som bybo rädda sig själv över en annan bybo är väl inte ett dugg konstigt, väldigt få som offrar sig själva. Hade jag haft en tanke om art som ängel så hade jag naturligtvis hellre offrat mig själv.
Men vet du vad, det går finemang att rösta på mig imorgon så behöver jag inte leka mer när jag har ont om tid. :)
Och jag har aldrig skrivit att jag inte ville spika igen någon kista för art, det är dina egna idéer!

Men alltså som bybo så offrar jag mig hellre än att en viktig annan roll ryker. Det är det jag tror jag gillar mest med att vara bybo. Å andra sidan så offrar jag mig inte gärna om jag misstänker att den andra är ulv
 
Men alltså som bybo så offrar jag mig hellre än att en viktig annan roll ryker. Det är det jag tror jag gillar mest med att vara bybo. Å andra sidan så offrar jag mig inte gärna om jag misstänker att den andra är ulv
Ja, jag kunde ju lika gärna låtit bli att ändra röst om jag trodde att hon var bybo, så självklart började jag fundera om hon var ulv och bestämde mig för att rädda mig själv. Vilket ju såhär i efterhand var dumt förstås.

Nu måste jag sussa :)
 
Ytterligare telefonsamtal senare så - @Artline för helvete! Jag tyckte att du lät rätt genuin (även om jag inte riktigt trodde på dig :o) men i det läget du var hade du väl kunnat fläska på med stora kanonen!! :arghh:
Nu ska jag sova och har jag tur är jag uppäten imorgon.
 
Snabbuppdatering!

Madalitso var bybo

DagDL idag: 21.00

(Jag vet att DL egentligen är 10.00, men jag ska iväg och lyan hade bestämt sig)
 
Jävla lya - kunde ni inte käkat mig.
Jag känner nog att antingen så är jag grundlurad av LenaH och Niyama eller så är bollen__ och Snurrfian i lyan, av nån anledning så är det liksom dom två paren för mig - det tippar nog över på bollen och Snurr, inte minst med avseende på hur rösterna hamnade igår.
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt och hemlig var bybor

DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever
20:57 quarter4ever röstar på LenaH
20:59 Artline röstar på Idahoe

quarter4ever var ulv

Röstlista DL 3 kl 21.30
10.51 bollen__ röstar på MinIan
18.12 Snurrfian röstar på minian
18.51 Idahoe röstar på Snurrfian
19.22 cirkus röstar på Idahoe
20.58 LenaH röstar på Idahoe
21.19 Niyama röstar på Idahoe
21.27 Artline röstar på Idahoe
21.29 Madalitso röstar på Artline

Ida - ulv lynchas
Minian - bybo käkas

Dag 4
19.24 cirkus röstar på Artline

(19.51 Artline röstar på Snurrfian)
20.34 Madalitso röstar på bollen_
20.41 Niyama röstar på Artline
20.46 LenaH röstar på bollen
20.52 Artline ändrar röst till bollen

(20.53 bollen röstar på Snurrfian)
20.56 Snurrfian röstar på Artline
20.59 Bollen ändrar röst till Artline

Artline - ängel lynchas
Madalitso - bybo käkas
 
Hm jag behöver troligtvis rösta tidigt idag :nailbiting:

LenaH drev på ganska hårt mot Art igår men röstade sen på bollen, det kan ju vara taktik att låta andra lyncha en god som man hjälpt till att dra upp misstankar mot :cautious:. Rösten på Ida dag 3 tror jag att hon såg vart det var på väg för Ida, så hon kan ha hakat på därför plus att hon ju växlar mellan att lyncha kollegor och skydda dem när hon är ond.

Cirkus inledde röstningen på Art men hon inledde även röstningen på Ida, visserligen är det samma sak där - med det som såg ut som en tabbe för Ida kan hon ha sett var det var på väg. Fortfarande skeptisk till att hon godade mig så pass tidigt.

Bollen, när det stod mellan henne och Art valde hon att rösta på Snurris först och sen ändra till Art för att rädda sig. En god som tyckte Snurris var skummast, eller en ond som alibiröstade eller en ond som trodde det var bäst chans att få ut Snurris? Om bollen är ond, varför röstade hon inte på Art direkt?

Snurris, kan ha velat rädda sig själv eller bollen.

Jag tror inte bollen och LenaH är i lyan tillsammans, men annars har jag ingen aning?
 
Jag måste också rösta tidigt idag.

Med avseende på hur gårdagens röstning utkristalliserade sig - två goda röstade på bollen__ som sen gjorde en jättesen röständring efter att första ha röstat på Snurrfian känns lite som om det är ulvar som försökt styra röstningen mot Artline och att ingen av oss(goda som röstade på Art skulle få för sig att ändra röst till bollen. Jag tror rösten på Snurr kan ha varit spel för gallerierna och planen all along var att säkra att Art skulle åka. Det finns ju en hel del spelare som blir nojiga när det är drev och jag tror det var vad lyan försökte undvika genom att bollen inte röstade på Art med en gång.

cirkus röstar på bollen__
 
Herregud vilken jävla konstig mening jag lyckades få till - går det ens att fatta vad jag menar?

Jag förtydligar.

Jag tror att lyan var rädda för att ett drev mot Art skulle väcka misstankar (särskilt från Niyama (om hon nu är god)) och därför så styrde de röstningen så att den skulle se hyffsat jämn ut - därav rösten på Snurrfian från bollen__.
 
När Ida röstade på Snurris dag 3, med en motivering som kom av Snurris röstinlägg men utan att hon ens läst det ordentligt, undrar jag om det var för att hon ändå skulle lägga en alibiröst och helt enkelt inte var så petig när hon ändå röstade på en kollega.

Snurris passar också in i lyan med vem som helst av övriga, och dessutom kanske min tanke om specialroll från dag 1 stämmer ändå.

Niyama röstar på Snurrfian
 
Äntligen hemma efter tävlingar, städning och transport av saker till nästa hall, alltid lika kul att vara engagerad ideellt.. :cautious:

Jag blir lite fundersam på Niyama, enligt hennes eget svar igår:
Jag blev god när jag lynchade GA för att rädda dig för att du kanske eventuellt kunde ha en god specialroll. Sen blev jag ännu godare när jag spikade igen för Q och sen ytterligare när jag spikade igen för Ida. Nog för att jag brukar lyncha ulvar som ond, men jag brukar ju inte anstränga mig för att utplåna lyan.
Men vad gör henne god för att hon lynchade en god GA? Hur skulle hon kunna vara säker på att jag är god? Om jag nu hade haft en god specialroll så hade jag väl slagits mer första dl, nu la jag ju inte ens en andra röst på någon. Det gör henne ju snarare mer ond än god. När hon sen säger att hon spikade igen det för Q, ja och nej, det blev ju lottningen mellan Q och LenaH, så någon ordentlig igen spikning var det ju inte.
När det gäller Idahoe så är också frågan om det verkligen var en igen spikning, kanske snarare ett alibi.
Samtidigt kan det vara så att Niyama är god, jag vet varken ut eller in idag.
 
DL 1
09:43 hemlig röstar på glömmerallt

(17:15 Niyama röstar på Artline)
20:09 FiaM röstar på Snurrfian
20:14 Blacksmithfarm röstar på LenaH
20:34 Minlan röstar på hemlig
20:43 LenaH röstar på Niyama
20:56 Madalisto röstar på Minlan
20:59 cirkus röstar på FiaM
21:11 Artline röstar på Blacksmithfarm
21:18 Idahoe röstar på cirkus
21:29 Snurrfian röstar på Madalisto

(21:30 glömmerallt röstar på Snurrfian)
21:45 Niyama ändrar röst till glömmerallt
21:59 quarter4ever röstar på Madalitso
21:59 glömmerallt ändrar röst till LenaH

glömmerallt och hemlig var bybor

DL 2
18:15 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:06 cirkus röstar på LenaH
20:35 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
20:41 Minlan röstar på cirkus
20:47 bollen__ röstar på LenaH
20:51 Madalitso röstar på quarter4ever
20:52 Idahoe röstar på Artline
20:54 Niyama röstar på quarter4ever
20:57 quarter4ever röstar på LenaH
20:59 Artline röstar på Idahoe

quarter4ever var ulv

Röstlista DL 3 kl 21.30
10.51 bollen__ röstar på MinIan
18.12 Snurrfian röstar på minian
18.51 Idahoe röstar på Snurrfian
19.22 cirkus röstar på Idahoe
20.58 LenaH röstar på Idahoe
21.19 Niyama röstar på Idahoe
21.27 Artline röstar på Idahoe
21.29 Madalitso röstar på Artline

Ida - ulv lynchas
Minian - bybo käkas

Dag 4
19.24 cirkus röstar på Artline

(19.51 Artline röstar på Snurrfian)
20.34 Madalitso röstar på bollen_
20.41 Niyama röstar på Artline
20.46 LenaH röstar på bollen
20.52 Artline ändrar röst till bollen

(20.53 bollen röstar på Snurrfian)
20.56 Snurrfian röstar på Artline
20.59 Bollen ändrar röst till Artline

Artline - ängel lynchas
Madalitso - bybo käkas

Jag försökte få ordning på färgerna
 
Men vad gör henne god för att hon lynchade en god GA? Hur skulle hon kunna vara säker på att jag är god?
Tror det var @cirkus som tog upp det, att om jag hade varit ond hade jag valt typ vem som helst förutom GA (och förutom Minian). För att GA inte är med så ofta och för att jag tyckte det var kul att hon var med igen. Om jag var ond, och du god, skulle jag inte veta om du hade en god specialroll och om jag såg tecken på det skulle jag såklart låta dig lynchas. Särskilt som typ du, LenaH, Q osv är med i lekar hela tiden så hade jag hellre lynchat nån av er.

När hon sen säger att hon spikade igen det för Q, ja och nej, det blev ju lottningen mellan Q och LenaH, så någon ordentlig igen spikning var det ju inte.
När det gäller Idahoe så är också frågan om det verkligen var en igen spikning, kanske snarare ett alibi.
Hade jag inte röstat på Q så hade ju inte hon åkt i alla fall. Sen Ida, visst hon hade så mycket skumt för sig så jag hade säkert röstat där även som ulv.

Det är ju en aning märkligt att du fokuserar på mig nu när det faktiskt finns flest saker som talar till min fördel om man kollar röstningen.
 
Om jag tittar närmare på @cirkus så är det första som slår mig att hon ständigt har lagt första röster, FiaM/Bollen, LenaH (som var uppe till lottning mot Q), Idahoe och det som kanske skaver mest, första rösten på Artline.

Om jag leker med tanken att det är Bollen och Cirkus som sitter i lyan så skulle första dagen ha varit en lite försiktig första dags röst, dl 2 lägger Cirkus första rösten på LenaH och Bollen följer och sedan även Q. Att inte Idahoe följde upp med en röst på LenaH kanske beror på att de var rädda att visa upp hela lyan.
I Dl 3 så kan det ha varit ett försök att skapa ett alibi eller åtminstone att se till att ingen skulle koppla ihop Idahoe med Cirkus, men här är kanske den svagaste länken i mina funderingar.
I dl 4 så är det Cirkus som inleder med röst på Artline och driver på det, det känns helst klart skumt.
 
Sen kommer jag till @LenaH av någon anledning har vi inte kommit på kant med varandra, jag har inte ens reflekterat över att hon skulle kunna vara ond och det börjar skrämma mig rejält vid det här laget. Men samtidigt hittar jag egentligen ingenting som talar för att hon skulle vara ond, :cautious: dl 1 rösten på Niyama känns som en typisk första dags röst, dag två lägger hon en tidig röst på BSF och frågan är om inte lyan försöker få upp henne till lottning mot Q och jag tolkar det mer som om hon skulle vara god. Dl 3 en andra röst på Idahoe och jag tycker att det helt klart talar för LenaHs fördel att hon inte röstar på Artline, även om jag kastar sten i glashus när det gäller Artline.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp