Ulvlek - Rödluvan och vargarna

Uppdatering!

En mor sprang skyndsamt sig genom gatorna på väg hem. När hon kom fram stelnade hon till av skräck. Ena fönstret var krossat och på marken nedanför låg både glasskärvor som mörka hårtussar. Det mest skrämmande var dock ytterdörren som stod på vid gavel, men innanför var det becksvart och inget ljud kom från hennes käresta. Försiktigt smög hon fram till dörren och kikade in, och när hon såg konturen av något stort liggandes på golvet undslapp hon sig ett gnyende läte. Direkt vände sig två par gula ögon mot henne, och innan hon hann fly hade vargen slukat även henne.

Artline var ängel


NattDL: 10.00.
 
O_o när blev egentligen du, cirkus och lenah goda? Det slår mig nu att jag liksom bara har satt er åt goda men jag kan inte komma på varför så här tillbaka på mobilen mitt i baket
Jag blev god när jag lynchade GA för att rädda dig för att du kanske eventuellt kunde ha en god specialroll. Sen blev jag ännu godare när jag spikade igen för Q och sen ytterligare när jag spikade igen för Ida. Nog för att jag brukar lyncha ulvar som ond, men jag brukar ju inte anstränga mig för att utplåna lyan.
 
Jag blev god när jag lynchade GA för att rädda dig för att du kanske eventuellt kunde ha en god specialroll. Sen blev jag ännu godare när jag spikade igen för Q och sen ytterligare när jag spikade igen för Ida. Nog för att jag brukar lyncha ulvar som ond, men jag brukar ju inte anstränga mig för att utplåna lyan.
Cirkus och lenah då?
:banghead::banghead::banghead: förlåt Artline! !
 
Uppdatering!

En mor sprang skyndsamt sig genom gatorna på väg hem. När hon kom fram stelnade hon till av skräck. Ena fönstret var krossat och på marken nedanför låg både glasskärvor som mörka hårtussar. Det mest skrämmande var dock ytterdörren som stod på vid gavel, men innanför var det becksvart och inget ljud kom från hennes käresta. Försiktigt smög hon fram till dörren och kikade in, och när hon såg konturen av något stort liggandes på golvet undslapp hon sig ett gnyende läte. Direkt vände sig två par gula ögon mot henne, och innan hon hann fly hade vargen slukat även henne.

Artline var ängel

NattDL: 10.00.
Nej!

Jag gissar på bollen_ och Snurris i lyan då, Snurris röst på art idag kändes väldigt konstig, varför lägga upp till röstning istället för att bara lyncha en ond? Reagerade också på att bollen_ ändrade röst i sista minuten istället för att rösta direkt på art, iom att när bollen först röstade så hade en röst på art inneburit lottning mellan dom två, men istället så röstade hon på Snurris och var då den som log för lynchning.
 
Uppdatering!

En mor sprang skyndsamt sig genom gatorna på väg hem. När hon kom fram stelnade hon till av skräck. Ena fönstret var krossat och på marken nedanför låg både glasskärvor som mörka hårtussar. Det mest skrämmande var dock ytterdörren som stod på vid gavel, men innanför var det becksvart och inget ljud kom från hennes käresta. Försiktigt smög hon fram till dörren och kikade in, och när hon såg konturen av något stort liggandes på golvet undslapp hon sig ett gnyende läte. Direkt vände sig två par gula ögon mot henne, och innan hon hann fly hade vargen slukat även henne.

Artline var ängel

NattDL: 10.00.
Förlåt Art..nu känns det dumt att jag räddade mig själv. Skulle tagit en för laget :(
 
Cirkus och lenah då?
:banghead::banghead::banghead: förlåt Artline! !
LenaH är det väl främst rösten på Ida som är till hennes fördel, och att jag tycker hon började kännas mer som vanligt när hon är god. Och framför allt att jag behövde gå efter nånting när det inte finns nån info så då får jag hålla henne som god så länge. Dock som jag skrev innan kan hon ju verkligen gå in för att lyncha kollegor ibland så det känns opålitligt.

Cirkus inledde ju röstningen på Ida, men jag är skeptisk till henne för att hon höll mig som god så pass tidigt.
 
Nej!

Jag gissar på bollen_ och Snurris i lyan då, Snurris röst på art idag kändes väldigt konstig, varför lägga upp till röstning istället för att bara lyncha en ond? Reagerade också på att bollen_ ändrade röst i sista minuten istället för att rösta direkt på art, iom att när bollen först röstade så hade en röst på art inneburit lottning mellan dom två, men istället så röstade hon på Snurris och var då den som log för lynchning.
Nej. När jag röstade på Snurr hade jag 2 röster och art 2. Jag tyckte att Snurr var skummast av dom två och la rösten där. När det verkade som att jag skulle åka ändrade jag min röst för att rädda mig själv - vilket jag såklart inte hade gjort om jag hade förstått arts roll..
 
bybo hade jag kunnat köpa, men vi har lynchat ängeln :banghead::banghead:

Är det bollen__ ? Snurrfian? Mada?

Eller ärdet nån av Niyama och LenaH som lurats? Jag fattar fortfarande inte när LenaH blev god - Niyama trodde jag ju var god rätt tidigt, men hon *kan* ha lurat mig också

Artline - du kunde vl förfan ha skrikit högt
 
Nej!

Jag gissar på bollen_ och Snurris i lyan då, Snurris röst på art idag kändes väldigt konstig, varför lägga upp till röstning istället för att bara lyncha en ond? Reagerade också på att bollen_ ändrade röst i sista minuten istället för att rösta direkt på art, iom att när bollen först röstade så hade en röst på art inneburit lottning mellan dom två, men istället så röstade hon på Snurris och var då den som log för lynchning.
Ja, alltså jag har ju aldrig köpt det där att Snurris och bollen inte skulle vara i lyan tillsammans. Men känns som att det lika gärna kan vara nån annan också.
 
Uppdatering!

En mor sprang skyndsamt sig genom gatorna på väg hem. När hon kom fram stelnade hon till av skräck. Ena fönstret var krossat och på marken nedanför låg både glasskärvor som mörka hårtussar. Det mest skrämmande var dock ytterdörren som stod på vid gavel, men innanför var det becksvart och inget ljud kom från hennes käresta. Försiktigt smög hon fram till dörren och kikade in, och när hon såg konturen av något stort liggandes på golvet undslapp hon sig ett gnyende läte. Direkt vände sig två par gula ögon mot henne, och innan hon hann fly hade vargen slukat även henne.

Artline var ängel

NattDL: 10.00.
:devil:
 
Nej. När jag röstade på Snurr hade jag 2 röster och art 2. Jag tyckte att Snurr var skummast av dom två och la rösten där. När det verkade som att jag skulle åka ändrade jag min röst för att rädda mig själv - vilket jag såklart inte hade gjort om jag hade förstått arts roll..
Dag 4
19.24 cirkus röstar på Artline
19.51 Artline röstar på Snurrfian
20.34 Madalitso röstar på bollen_
20.41 Niyama röstar på Artline
20.46 LenaH röstar på bollen
20.52 Artline ändrar röst till bollen
20.53 bollen röstar på Snurrfian
20.56 Snurrfian röstar på Artline
20.59 Bollen ändrar röst till Artline

Artline 4
Bollen 3

När du röstade hade du 3 röster och art 2, men kan ju köpa att du inte hade hunnit se arts ändring då (även om man ju kan undra varför du inte ändrade så fort du sett arts ändring så att du iaf hade en chans att inte lynchas genom lottning, om vi tänker innan Snurris röstat), så känns det konstigt att om du nu ville rädda dig själv och kunde tänka dig att röst på art för det (vilket du ju bevisligen kunde) så känns det konstigt att när både du och art har 2 röster att lägga en röst på Snurris. Du hade varit säkrare från lynchning om art hade 3 röster och du 2, än om ni är tre med samma antal röster. Om du nu inte visste att det skulle komma en till röst på art senare (i det här fallet från Snurris) vilket ju hade (om nu art inte ändrat) inneburit att både du och Snurris hade 2 röster och art 3, så hade ditt säkraste drag för att inte lynchas vara att rösta på art.

(jag hade en tanke kring vad som hade kunnat motivera att Snurris fick lägga avgörande röst på art samtidigt som bollen röstade på Snurris, om nu både Snurris och bollen är ulvar, men tappade tanken medan jag skrev)
 
Sen kan du ju påstå att du inte ville vara den som spikade igen kistan för art, för du misstänkte att hon kunde vara god, men då ändrade du ju dig tydligen i sista stund, trots att ens om du är god så hade det varit bättre att få ut en bybo än ängeln.
 
Sen kan du ju påstå att du inte ville vara den som spikade igen kistan för art, för du misstänkte att hon kunde vara god, men då ändrade du ju dig tydligen i sista stund, trots att ens om du är god så hade det varit bättre att få ut en bybo än ängeln.
Fast nu förstår jag knappt ens vad du skriver? Att som bybo rädda sig själv över en annan bybo är väl inte ett dugg konstigt, väldigt få som offrar sig själva. Hade jag haft en tanke om art som ängel så hade jag naturligtvis hellre offrat mig själv.
Men vet du vad, det går finemang att rösta på mig imorgon så behöver jag inte leka mer när jag har ont om tid. :)
Och jag har aldrig skrivit att jag inte ville spika igen någon kista för art, det är dina egna idéer!
 
LenaH är det väl främst rösten på Ida som är till hennes fördel, och att jag tycker hon började kännas mer som vanligt när hon är god. Och framför allt att jag behövde gå efter nånting när det inte finns nån info så då får jag hålla henne som god så länge. Dock som jag skrev innan kan hon ju verkligen gå in för att lyncha kollegor ibland så det känns opålitligt.

Cirkus inledde ju röstningen på Ida, men jag är skeptisk till henne för att hon höll mig som god så pass tidigt.
Jag är för trött känner jag för att få ihop mina tankar idag, jag tror inte att jag riskerar att bli käk i natt eftersom det är flera som är fundersamma över mig så jag återkommer i morgon. Men två sorters kakor är bakade och ägg kokade till ägg och anjovis mackor imorgon. Jag kom just på att jag har glömt att köpa kaffe så jag får väl ta med mig eget och sen skicka en löpare till affären för att fylla på.
 
Fast nu förstår jag knappt ens vad du skriver? Att som bybo rädda sig själv över en annan bybo är väl inte ett dugg konstigt, väldigt få som offrar sig själva. Hade jag haft en tanke om art som ängel så hade jag naturligtvis hellre offrat mig själv.
Men vet du vad, det går finemang att rösta på mig imorgon så behöver jag inte leka mer när jag har ont om tid. :)
Och jag har aldrig skrivit att jag inte ville spika igen någon kista för art, det är dina egna idéer!
Ja det är min egna idé för det var enda anledningen jag kunde komma på till att du hellre lägger en röst så att ni är tre uppe till lottning (däribland du) än lägger en röst så att någon annan än du har flest röster, men du får gärna förklara din motivering. Om det nu inte var så att du på riktigt inte brydde dig om ifall du lynchades, men då förstår jag inte varför du sen la en röst för att rädda dig själv i sista sekund.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 460
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp