Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
För att lena ville skydda henne, och för att Paddington inte kunde förstå varför vi andra reagerade på det.

En till skum grej där är ju att Paddington själv inte blev orolig över LenaH. Alltså så fort jag tycker nån försöker "stryka mig medhårs" blir jag orolig att det är en ond som försöker få mig välvilligt inställd. Sen tänker ju såklart inte alla som jag, men Paddington har ju ändå spelat ett tag och borde värderat den risken, och kanske också oroat sig för att LenaH försökte dra med sig den goda Paddington i fallet om hon åker, eftersom hon "skyddat" henne.

Förresten vore det rätt kul om alla tre L:en var onda, och så har vi diskuterat dessa till förbannelse.
jag har minsann haft samma tanke själv ända sedan @cirkus skrev det att det hänt en annan gång när de var 3 i lyan med C i namnet och C vart bokstaven som droppades
jag skrev det ju tidigare idag ju !
Det enda är väl om det faktiskt ÄR så att alla med L i namnet som är kvar i leken sitter i lyan ihop att det kan vara alibiröstning de lux-:D

En till skum grej där är ju att Paddington själv inte blev orolig över LenaH. Alltså så fort jag tycker nån försöker "stryka mig medhårs" blir jag orolig att det är en ond som försöker få mig välvilligt inställd. Sen tänker ju såklart inte alla som jag, men Paddington har ju ändå spelat ett tag och borde värderat den risken, och kanske också oroat sig för att LenaH försökte dra med sig den goda Paddington i fallet om hon åker, eftersom hon "skyddat" henne.
jag håller med om detta!
Och även i din reflektion om hur Paddngton röstade på Killaloe idag jag har exakt samma tankar själv
Jag funderar dessutom på om det är så att de vill "offra" Paddis för att hon kan vara en vanlig ulv? Medans Lobelia kanske faktiskt har elimineringsrösten? eller så är det den 4:e ulven ( för det borde vara 4 väl ändå?:idea:) som sitter med den?

jag har minsann haft samma tanke själv ända sedan @cirkus skrev det att det hänt en annan gång när de var 3 i lyan med C i namnet och C vart bokstaven som droppades
jag skrev det ju tidigare idag ju !

Ja, jag vet att du har skrivit det, orkade bara inte leta upp det :p

Jag vill tro att du är god, men din röst på bollen gör mig nojig. + Rösten igår, du brukar ju vara med på när rösterna behöver samlas så att du röstade på LenaH i det läget känns inte så bra. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att om de andra tycker att de ska försöka få ut Killa skulle du kunna köra ditt eget race.

Ja, jag vet att du har skrivit det, orkade bara inte leta upp det :p

Jag vill tro att du är god, men din röst på bollen gör mig nojig. + Rösten igår, du brukar ju vara med på när rösterna behöver samlas så att du röstade på LenaH i det läget känns inte så bra. Dessutom skulle jag kunna tänka mig att om de andra tycker att de ska försöka få ut Killa skulle du kunna köra ditt eget race.
det går utmärkt att noja över mig - jag nojar över dig med :D

tja jag Personligen tycker ju att det är mer positivt om man INTE verkar veta något - utan försöker pussla? de enda som VET något är ju ulvarna (och ängeln då- beror ju på om den skyddade sig själv eller en annan tex?
Det jag tänker mer att ibland som ulv så saknas liksom inspirationen att komma på någon på den personen en vill ha ut eftersom en vet - och då blir det liksom lätt att en låser sig på samma person med samma motivering eftersom det är den som har varit enklast att snickra ihop. Är du med på hur jag menar? :)

Jag förstår dock lite mer av ditt renonemang efter alla citaten kring Lena - det får mig inte att tro att du är god bara sådär men jag känner mig kanske liiiiite mindre avogt inställd till din ludenhet ;)

Det jag tänker mer att ibland som ulv så saknas liksom inspirationen att komma på någon på den personen en vill ha ut eftersom en vet - och då blir det liksom lätt att en låser sig på samma person med samma motivering eftersom det är den som har varit enklast att snickra ihop. Är du med på hur jag menar? :)

Jag förstår dock lite mer av ditt renonemang efter alla citaten kring Lena - det får mig inte att tro att du är god bara sådär men jag känner mig kanske liiiiite mindre avogt inställd till din ludenhet ;)
Jag hajar!

1. Paddington röstat: Q - Killa - Killa - Killa
  2. Idahoe röstat: Killa - Lobelia - LenaH
  3. Mirtai röstat: Snurris - bollen - Lobelia
  4. quarter4ever röstat: Paddington - bollen - LenaH
  5. Hedinn röstat: Ferrari - Q - LenaH
  6. Lobelia röstat: cirkus - bollen - (Killa) LenaH
  7. Niyama röstat: (LenaH) Paddington - (Lobelia, LenaH) Lobelia
  8. Killaloe röstat: Ida - cirkus - Lobelia
  9. fio röstat: missad - cirkus - Lobelia
Dessa är kvar va?

Nu behöver jag också komma med en röst för att inte riskera att jag missar att lägga den.
Hur som helst, jag noterar @Paddingtons röst på mig och tycker att den känns himla märklig alltså och det i samband med att hon och LenaH och Lobelia försökte få mig till att bli utröstad igår, ja det gör verkligen att jag sätter henne som misstänkt!

Dock tycker jag, efter gårdagens händelser, att mycket talar för att @Lobelia skulle kunna vara i lyan ihop med LenaH

Det här citatet från @Niyama tycker jag sätter huvudet på spiken angående röstningen igår samt även röstningen idag
Som jag var inne på förut: Om LenaH var ensam ond bland L:en tror jag de hade kunnat få ut en god - Lobelia. Det känns jättemärkligt då att inte satsa på det, eftersom de ändå verkade försöka (fast med Killa). Om nu inte Killa - LenaH satsar på superalibi men det tror jag inte på, LenaH som ond kändes mindre vass än LenaH som god (sorry, men som god är du ju elit!). Alltså borde Lobelia vara ulv. Känns dock jättemärkligt om nästan hela lyan går ihop mot Killa, vad gör nr 4 då? Är nr 4 less på sina klantiga kamrater? Miss i kommunikationen? Finns det ingen nr 4? Eller ÄR Killa nr 4?

Fattar inte. Svår röstning idag, med tanke på Paddingtons röst idag känns det som att hon verkligen borde vara ulv. Och då tror jag Lobelia också är det. Dom där två hänger ihop lite. Om Lobelia INTE skulle vara ulv, är det väl inte så säkert att Paddington är det heller. Men ALLT tyder ju på att båda är ulvar? Vem är vi mest säkra på? Jag ändrar mig typ varannan minut.

Jag känner mig mest säker på @Lobelia ändå eftersom jag tror att gårdagens röstning verkligen var ett sätt att försöka få henne att stanna kvar i leken, kanske för att hon sitter på rollen som Paolo (se bara så snyggt hennes namn skulle bli PaoLobelia :D).

Killaloe röstar därför på Lobelia

Men hur tänkte du igår, att du inte verkade så mån om att samla rösterna? Har du skrivit varför?
Jag har inte skrivit om det nej
Var lite inne på att Lobelia kunde vara god faktiskt Kände mig mer övertygad om att LenaH var ond efter min genomgång och nojade lite över att rösterna på lobelia skulle kunna vara onda som drevade ditåt också :cool:
Samtidigt så när jag väl kom fram till att lenah var skummast så började jag ju fundera mer på Lobelia sedan
Liksom lite svårt att samla rösterna när man inte vet vilka som är goda och onda, då får man välja att rösta på den man tycker verkar skummast
Hade det stått enbart mellan Killaloe och Lobelia igår däremot efter LenaHs konstiga röst på Killaloe så hade jag nog valt att lägga rösten på Lobelia
Däremot idag är jag rejält misstänksam mot Lobelia , och Paddington blir ju inte mindre misstänkt idag heller!
Jag är inne på att Paddis la sin röst på killaloe för att bli mer misstänkt än Lobelia som jag därmed tror att hon faktiskt kan sitta på elimineringen - den kan ju iofs bli använd idag kanske ? Men jag tror inte att en god Paddington skulle välja Killaloe före Lobelia att rösta på idag om jag ska vara ärlig
För inte kan väl Paddis vara så slug att hon riktar strålkastarna mot Lobelia medvetet på detta sättet? :cautious:O_o
eller?

Paddington röstat: Q - Killa - Killa - Killa

Alltså detta. Om Paddington är ond, VARFÖR biter hon sig fast så envist vid Killa trots att det finns saker som tyder på Killas godhet? Det är ju hur osmidigt som helst?

Från minnet, jag ska försöka hinna gå igenom alla.

Niyama- Jag håller henne som god med en lite reservation om hon nu spelar teater angående både mig och LenaH. Det verkar dock konstigt att hon skulle göra det.

Killaloe, jag har henne som misstänkt, det är mest att jag inte får grepp på henne och det är inte mycket av konkreta teorier. Jag skulle önska lite mer fokus på ondletandet.

Mirtai har glidit under radarn, hon har dålig röststatistik men det säger inte så värst mycketde flesta har dålig eller okänd. Jag får en känsla av att Mirtai är ond men har inget att gå på. På min undersöka lista.

Fio har varit ombytlig och ettrig, jag behöver undersöka mer men hon verkar virrat till tillräckligt och misstänkt lite häst och var men sedan "sansat sig

Q - Det känns en del som hon var drivande mot Lena H, hon har skrivit lite mer måttligt med inlägg men att läsa hennes och @niyamas kräver fortfarande tjänstledighet. Hon röstade på LenaH i sista lynchen och kunde lika gärna lagt den på mig. Det hade varit lätt att rädda q genom att tidigt lägga röst på någon annan.

Idahoe - Misstänkte jag ganska ordentligt före sista lynchen men hon lägger en första röst på LenaH och ganska tidigt. Det gör att hon går från ordentligt skum till vagt åt det godare hållet. Hon har misstänkt mig tidigare och om hon var ulv så hade hon helt utan att vara skum kunnat lägga rösten på mig.

Hedinn röstar på LenaH vilket bara det sätter henne som potentiellt god i övrigt har jag inte märkt så mycket av henne. Mycket av en joker för mig inte uppenbart ond.Behöver kolla på henne.

Paddington - Det mest mystiska med henne är att LenaH skyddade henne. Jag är övertygad om att LenaHs motivering för det är korrekt. Problemet där är att Lena skulle gjort det utan att blinka oavsett om Paddis var i lyan med henne eller inte. Det som talar för Paddis som god är att hon håller fast vid kill och röstar på henne i denna DL också. Men det är mycket det som talar mot henne också. Det finns dessutom klart plats på min misstänkta lista och då hamnar paddis ganska högt där om jag går på min magkänsla.

Så summering

Mest misstänkta utan inbördes ordning fio Mirtai Paddis och killaloe ungefär i den ordningen.

Minst misstänkta Niyama och sedan utan inbördes ordning Q, Hedinn, Idahoe

Jag kanske inte har rätt men tror inte jag är helt fel ute.

Paddington röstat: Q - Killa - Killa - Killa

Alltså detta. Om Paddington är ond, VARFÖR biter hon sig fast så envist vid Killa trots att det finns saker som tyder på Killas godhet? Det är ju hur osmidigt som helst?
Den enda anledningen jag kan se till det är att hon försöker agera som en god Paddington eller att hon är god.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka