Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Dag 1
15.57 Idahoe röstar på Killaloe
18.56 Hedinn röstar på Ferrari
19.05 Killaloe röstar på Idahoe
20.13 cirkus röstar på Paddington

20.20 Snurrfian röstar på Niyama
20.36 Paddington röstar på Quarter4Ever
20.57 Ferrari röstar på Hedinn
21.02 quarter4ever röstar på Paddington
21.02 Lobelia röstar på Cirkus
21.11 mirtai röstar på Snurrfian
21.16 bollen__ röstar på Ferrari
21.17 LenaH röstar på Snurrfian

21.20 Niyama röstar på LenaH
21.22 snurrfian ändrar sin röst till Idahoe

21.27 Snurrfian röstar på Ferrari
21.27 Niyama röstar på Paddington

Ferrari lynchas (Magister / dramatiska)
Snurrfian käkas (siare / Vickan S)

Dag 2
11.09 cirkus röstar på LenaH

18.03 Niyama röstar på Lobelia
18.30 Paddington röstar på Killaloe
18.58 fio röstar på Cirkus
20.22 Killaloe röstar på cirkus
20.41 Hedinn röstar på Quarter4ever
20.56 bollen__ röstar på quarter4ever
21.08 Mirtai röstar på bollen__
21.11 LenaH röstar på Killaloe
21.17 quarter4ever röstar på bollen__
21.21 Lobelia röstar på bollen__

21.26 Niyama ändrar röst till LenaH
21.27 Idahoe röstar på Lobelia
21.29 Niyama ändrar tillbaka till Lobelia

Bollen__ lynchas (bybo)
Cirkus käkas (bybo)

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH
21.24 Paddington röstar på Killaloe
21.28 Killaloe röstar på Lobelia
2128 Lobelia röstar på LenaH
LenaH lynchas (ulv- christina)

Idahoe röstar på Killaloe-Lobelia-LenaH
Hedinn röstar på Ferrari-Q-LenaH
Killaloe röstar på Idahoe-cirkus-Lobelia

Paddington röstar på Quarter4Ever-Killaloe-Killaloe
quarter4ever röstar på Paddington-bollen-LenaH
Lobelia röstar på Cirkus-bollen-
Killaloe-LenaH
mirtai röstar på Snurrfian-bollen-Lobelia

Niyama röstar på LenaH-Paddington-Lobelia-LenaH-Lobelia
fio röstar missar- Cirkus-Lobelia

Jag tror inte att Lobelia och Niyama sitter i lyan ihop i vart fall - annars är det ett bra skådespel minsann:p Lite samma med Paddington och Niyama också :p

Rösterna på LenaH:
Hedinn lägger den första rösten på LenaH idag, och har väl i mina ögon blivit inte fullt lika skum som innan
Dock hade Lobelia redan två röster på sig i det läget och flera som hade uttalade misstankar mot Lobelia som inte röstat än så det finns en risk för att det är en alibiröst, ffa om röstelimineringen fanns kvar för onda att använda?
Idahoe lägger den andra rösten på LenaH och har väl sammantaget genom leken tycker jag varit en av de som teoriat väl och förefaller gräva ändå? Men samma brasklapp som med Hedinn- kan vara en alibiröst
Q (Jag) lägger sedan en tredje röst på LenaH som gör att hon kommer lika med Lobelia , samma sak gäller även för mig förstås vad det gäller alibiröst:p;)
Lobelia ändrar sedan sin röst till LenaH för att rädda sig själv och det är hon ju i princip tvungen att göra om hon inte vill offra sig? Springpunkten här är ju om LenaH hade kvar sin förmåga eller inte? Var den kvar så känns det som att Lobelia inte borde vara i lyan med LenaH- för det var ju att ta bort ett säkert käk? Däremot om förmågan var borta så var ju LenaH som vilken annan ulv som helst. Mycket har handlat om Lobelia sedan dag 1 och jag tycker att det är svårbedömt
Å ena sidan så kan det vara så eller å andra sidan kan det vara si
På ett sätt skulle det vara bra att få veta en annan ulv så man kan kanske genom dens röstrad och teoriande sluta sig till vart man har Lobelia?
Jag känner att det är lite vanskligt att nu när vi fått ut en ulv med L i namnet verkligen vara lika säkra på om det finns en ulv till bland de två som är kvar ? (bara för det är väl båda ondaO_o)

De som röstade på Lobelia: Niyama.- Mirtai-Fio och Killaloe

Killaloe är svårast att säga något om tycker jag . Ville ju dels rädda sig själv( mtp antalet dolda röster och eliminering så kunde hon ju inte känna sig säker alls även om hon bara hade 2 röster)
men skulle väl kanske vilja ha lite mer input från @Killaloe varför hon tog Lobelia och inte LenaH och kanske ffa hur hon ser på Lobelia nu när LenaH visade sig vara ulv?:)
LenaH röstade på Killaloe både igår och idag. Och det gjorde även Paddington
Mirtai har jag reagerat på tidigare idag och är fortfarande ett frågetecken för mig. Mina tankar kring henne kvarstår . Men behöver läsa henne igen känner jag med det hon skrivit idag ordentligt.
Fio kände jag att det kunde vara troligt att hon inte hamnat på kollisionskurs med cirkus på det viset om hon var ond. Jag tror att det fortfarande kan vara så- eller så är det just för att hon var ond som de kom på kant? Men iaf inte i topp på min lista för stunden
Niyama ja du:idea: Känns ju som hon varit inne på samma spår som mig under leken rätt mycket . Men nojar för att hon bara är smidig ond? Jag har noterat det där också att hon inte röstade på LenaH idag men samtidigt har hon iaf gjort det båda andra dagarna- dock ändrat från henne? Hur var det nu @Niyama ? Var du bättre på att rösta på onda som ulv:p:angel: Men sammantaget inte hon heller i topp på min lista då jag tycker hon fört leken framåt i vart fall och verkar fundera över de flesta.

Rösterna på Killaloe
LenaH la den första rösten .
Lobelia den andra ( men ändrar sedan till LenaH ) och sedan la Paddington den tredje som i det läget för upp Killaloe till samma röster som både LenaH och Lobelia
Alltså det SER ju verkligen ut som att det skulle kunna vara så att Paddington och Lobelia sitter i lyan ihop med LenaH och gör ett försök att iaf få till en lottning med en som är god?
Och jag har varit misstänksam mot Paddington ända sedan första dagen så i vart fall att hon kan vara ond med LenaH känns inte så otroligt långsökt tycker jag! Men skulle det visa sig att Killaloe är ond så ser det ju genast annorlunda ut . Men i vart fall en jag håller på min skumlista tills vidare

Jag ska nu läsa igenom lite mer noga alla inlägg igen ffa av LenaH som vi nu vet var ond för att se om det kan finnas något i dem att notera extra nu

Jag har noterat det där också att hon inte röstade på LenaH idag men samtidigt har hon iaf gjort det båda andra dagarna- dock ändrat från henne? Hur var det nu @Niyama ? Var du bättre på att rösta på onda som ulv:p:angel:

Haha, ja men efter drygt sex år ska man väl lyckas nån gång. Jag är JÄTTESTOLT ju!

Och att jag ändrade från LenaH var dag ett för att rädda Snurris och dag två för att Lobelia fick en röst och jag hade henne som snäppet mer misstänkt, samt att jag tänkte om det kommer nån ändring trodde jag mer på att det skulle bli till Lobelia än till LenaH. Dag två var det inte så viktigt för mig vem av dessa två som lynchades, jag trodde bara inte att bollen, cirkus och Killa var onda och dig hade jag som neutral. Så jag försökte bara lite desperat få ut Lobelia eller LenaH istället.

så alla har röstat utom fio som ju inte kan?
Lie intressant att det kom in två andraröster på två andra efter jag la min på paddington.
Behöver inte betyda något men jag noterar.....
Hon svarade på mitt inlägg ovan redan vid lynchen att det var för att hon inte ville att Paddington skulle åka ut då hon inte spelat på länge och fortsatte med det dagen efter
Och så bedyrade hon att det vore ju urdumt av henne att käka snurrfian när hon la en andra röst på henne i DL1 - jo tjenare!:rofl:

Jag har redan skrivit det men den krasst största anledningen till att jag la rösten på Snurris (förutom att jag tyckte hon var skum) var just för att jag inte tyckte @Paddington skulle åka i första lynch. Jag tyckte inte hon var speciellt skum för att hon inte tänkte hela vägen vad gällde det säkra käket (jag var ju lika av banan jag :o) och mest för att hon inte lekt på så länge.
So shoot me liksom.

F ö tror jag som någon annan att lyan misstänkte att Snurris hade en viktig roll iom att hon aktivt försökte rädda sig själv vilket hon sällan gör annars och den tanken slog mig igår också och jag funderade på att ändra röst just för det men hann inte hitta något vettigt på exvis Ferrari då eftersom jag nu inte ville rösta på Paddi.

Och så detta med att inte vilja granska de med L namnet - hm Kan kanske vara en röd tråd för flera i leken det? Måste granska vilka det var som uttryckligen ville få fokus nån annan stans? Men det känns som det var för många för att alla ska vara i lyan väl? :idea: bollen__ var väl en av dem tex?
Men i detta inlägget så teoriar hon i alla fall lite mot paddingon, men det var med betoning lite det!
Sedan misstänker hon cirkus ,och så klagar hon på min del av arbetet i leken dittills (:meh:), och noterar att hon taggar hedinn i det komstaterandet- att hon liksom håller med henne ang mig? Kan kanske indikera att hedinn är god som LenaH försöker få med mot mig?
Det här är väl lynchen då alla ska rösta L - mitt problem just nu är dock att jag tycker en hel del karaktärer utan L beter sig skummare! :p

@Paddington s röst på @Killaloe kändes rätt out of the blue, hon tog en med L som hon kunde formulera en teori om typ? :confused:

@cirkus röst på mig som grundar sig på att jag la en andraröst på Snurris för att jag (i lyan enl cirkus resonemang) skulle anat att hon hade en viktig roll innan hon började röständra?
Och för att hon trots rättning av LL hänger upp sig på en versal? :confused:

@quarter4ever som precis som @Hedinn påpekade använder andras resonemang lite som det passar hennes agenda? Känns rätt otypiskt q som brukar ha lite mer att komma med, det enda hon i princip kommit med själv idag är att min andraröst på Snurris var skum? :confused:

Om jag nu var i lyan så hade det inte varit supersmart av mig att käka Snurris eftersom min andraröst då skulle bli än mer granskad.

Att jag mem skyddade Paddi har jag redan tillstått.:)

I princip det enda jag hittar att LenaH skriver om fio?
Lobelia förefaller hon försvara lite- men det kan samtidigt vara skrivet så att hon inte ska få Lobelia misstänksam mot henne själv? hm...
Noterar att @fio avviker från L-röstande, känns lite otippat?

Om jag då ska titta på de med L så kan jag börja med @Lobelia - jag håller inte riktigt med i hennes resonemang om sannolikhet och statistik (även om hon i sak har rätt) - jag är nog mer på @Idahoe s linje om jag minns rätt vem som sagt vad - att det är enklare att leta bland 4 än bland 12.

dock vet jag att Lobelia inte alltid tänker som jag och det gör mig i likhet med @Hedinn lite tveksam till om en ulv så avsiktligt skulle försöka styra bort tankarna på L?

@Killaloe har ju inte heller hunnit in så mycket efter DL igår förutom att hon verkar ha släppt misstankarna på @Idahoe mtp det här citatet:

Sedan ifrågasätter hon @cirkus röst av samma anledning som jag och det är ju trevligt men jag vill veta vem av L:en hon misstänker? ;)

Försöker förklara sitt glapp i redovisade tankar ang Killaloe igår när hon röstade på henne när hon föreföll misstänka bollen mer innan
Fortsätter att vilja hålla Lobelia som ickeskum. däremot är jag och faktiskt även Paddington lite mer skumma för henne.
Och så det som jag reagerade tidigare på idag och också röstade på henne för- att här verkar hon inte alls hålla Killaloe som misstänkt- utan tycker hon tänker vettigt ang cirkus?
Verkar vilja hålla hedinn som vettig och Mirtai som en hon inget vet om?

När jag läser igenom era sammanfattningar så håller jag med om att min röst på @Killaloe kom lite oväntat?
Jag hade nog bollen mer åt det onda hållet mest för att hon inte skrivit så mycket men jag tyckte hon kom med lite vettigare saker när hon sen kom in och då tänkte jag nog mer än skrev om Killa.

Lite av uteslutningsmetoden, jag tyckte inte @Lobelia var skummare än vanligt, vi tänker inte alltid så lika lekarna men Killa la en rätt enkel röst på cirkus (även om jag höll med i sak) och kom inte med så mycket mer och det gjorde att jag valde henne.

F ö tycker jag som sagt att @quarter4ever spelar skumt även om hon försöker reparera skadan idag :up: men just det här uppradandet av citat tycker jag är klassiskt q-spel som ond när hon ska verka aktiv men inte har så mycket att ta på.

@Paddington tyckte jag gjorde det superlätt för sig igår även om vi röstade på samma spelare:

men jag hoppas att tidsbristen ger sig lite mer idag. :)

@Hedinn känns rätt vettig hittills och hyfsat anonym men jag vet att jag brukar tycka hon är vettig oavsett roll så det säger mig rätt lite.

@Mirtai har flugit helt under radarn och det stör mig lite och jag borde nog läsa igenom hennes inlägg. Typ nu!

Inser att jag inte tagit upp varken @fio eller @Idahoe alls idag men jag orkar inte nu.
Nu kom @Mirtai in iaf och det var bra för jag hittade inget mer anmärkningsvärt än hennes röstrad! :p

Ptja inte så mycket som handlade om teorier och egna tankar från LenaH om leken egentligen mtp antalet inlägg.
Jag reagarer lite på att hon förbiser ffa fio i sina reflektioner närmst totalt. lite så med Mirtai också?
Samt även Idahoe?
hon har mest fått svara på frågpr och försvara sin röst på Snurrfian dag 1 känns det som och så idag när både jag och Niyama , och Idahoe började ifrågasätta hennes röst på Killaloe igår och lite andra glapp i tänkandet och teoriandet som inte gick ihop riktigt (iaf inte för mig)

Lobelia förefaller hon försvara lite- men det kan samtidigt vara skrivet så att hon inte ska få Lobelia misstänksam mot henne själv? hm.
Tilllägg till denna kommentaren som jag missade igår (följ pilen för att se vilket citat av LenaH jag pratar om)
Även vad det gäller Lobelia så taggar hon @Hedinn vilket ju är lite spännande
Lutar än mer åt att hon kanske försökt hålla sig väl med hedinn och inte sitter i lyan med henne?
Hon taggade ju Hedinn vad det gällde vad hon hade för misstankar mot mig också
Vad det gäller lobelia så är det ju mer att hon tycker att hon är inte så misstänkt
Går att se på olika sätt :
Antingen så försöker LenaH få lobelia mindre misstänkt om de sitter i lyan ihop
Eller så är det som jag var inne på igår så att hon inte ville få lobelia misstänksam mot henne? För att kunna få med henne mot killaloe? Om killaloe sedan visade sig vara god så låg ju lobelia mer illa till kanske att bli lynchad sedan?
Onekligen är det dock mycket som pekar på att Lobelia skulle kunna sitta i lyan ihop med LenaH.

@quarter4ever jag misstänker att Lena skrev så om mig för att få mig att inte rösta på henne. Det är ju lite lättare att glida över de som håller en som neutral än de som teoriar mot dig själv.

Eller så vill hon helt enkelt att ni ska resonera som du gör, att det är något misstänkt

@LindgrenV : Denna bruden har talang. Med tanke på de magiska nakenbilderna hon tagit på mig så kan hon inte vara ond. Har ni sett dem? Mig naken i skogen. Visligen fick jag en fästing där man absolut inte vill ha den men det gör henne inte ond. Sedan har hon aldrig röstat på mig. Jag har henne helt klart mot det godare hållet. (Psst, ligga ikväll?)

@Monstermom: Det är något skumt med henne och det där monstret hon har med sig. Så fort jag tittar på henne så börjar monstret skälla. Jag tror det är en hund men vad gör en hund i PH? Känns mer Farmen. Men det kan även vara ett mexikanskt djur som går lösa här? Så länge jag inte vet säkert så kan jag inte hålla henne som ond än. Jag skulle vilja hålla ögonen på henne men det vågar jag inte på grund av ovanstående anledningar. (Psst, ligga ikväll?)

@Novali01 : Först trodde jag att hon var en fördold farmen deltagare då hon kallade mig latmask och tvingade mig ur solstolen för att bygga ett hönshus (!). Men jag har insett, hon är ett geni! Att bygga hönshus ger muskler så jag slipper träna samt att äggen till frukost är nyttigare än nutella som vi annars serverar här. Hon verkar också villig att pakta med mig så hon måste vara god.(Psst, ligga ikväll?)

@Mammas: En gentleman avslöjar inte vad som händer bakom stängda dörrar.. Det får ni helt enkelt så på tv, förra säsongen. Det var lite pinsamt att vara i huset med henne igen och det kan ev, ha varit mitt fel att hon rök förra säsongen. Nu verkar hon göra allt för att få ut mig. Helt klart ett tecken på ondska. Hade hon varit god så borde vi ha haft försoningssex för alla vet ju att jag är den starkaste spelaren i huset?(Psst, ligga ikväll?)

Skummast är helt klart Paow, INTE en chans att bruden kan ha blivit antagen till PH en tredje omgång. Hon måste ha smugit sig till det eller legat sig till det, oavsett så är det fusk. Sedan måste det helt klart ha varit hennes fel att jag inte vann förra omgången! Hon försöker ju lixom rösta ut mig i varje lynch samt ligger hellre med Saga än mig.

Smail röstar på Paow
Öh va???? Är JAG med här??? Nej, så mycket alzheimers har jag väl inte.....:eek:

@quarter4ever jag skulle citera nåt från dig men hittar det inte nu (mobilsurfar på tåget). Det jag skulle skriva var i alla fall att jag funderade ett tag på om Lenah skrev som hon gjorde om Paddington för att vi skulle bli misstänksamma mot P om L åkte. Men sen igår när Paddington såg ut att vilja skydda LenaH var det ju från båda hållen. Dock kan man ju tänka att två ulvar borde inte göra så, men ulvar gör ju ibland saker de inte borde. Sen Paddingtons teoriinlägg om mig igår stärker misstankarna tycker jag, det kändes som ett lite desperat försök att hitta något mot mig.

Men verkligen helt säker på att det ÄR en ulv till bland de med L alls?
Nej, jag fokuserar inte på L utan tittar på alla (vilket jag gjort hela tiden förutom igår då jag fokuserade på de med L, de råkade bara vara 2 med L som jag tyckte var skummast) men det är ändå Lobelia och Paddington som toppar misstankelistan.

@LindgrenV : Denna bruden har talang. Med tanke på de magiska nakenbilderna hon tagit på mig så kan hon inte vara ond. Har ni sett dem? Mig naken i skogen. Visligen fick jag en fästing där man absolut inte vill ha den men det gör henne inte ond. Sedan har hon aldrig röstat på mig. Jag har henne helt klart mot det godare hållet. (Psst, ligga ikväll?)

@Monstermom: Det är något skumt med henne och det där monstret hon har med sig. Så fort jag tittar på henne så börjar monstret skälla. Jag tror det är en hund men vad gör en hund i PH? Känns mer Farmen. Men det kan även vara ett mexikanskt djur som går lösa här? Så länge jag inte vet säkert så kan jag inte hålla henne som ond än. Jag skulle vilja hålla ögonen på henne men det vågar jag inte på grund av ovanstående anledningar. (Psst, ligga ikväll?)

@Novali01 : Först trodde jag att hon var en fördold farmen deltagare då hon kallade mig latmask och tvingade mig ur solstolen för att bygga ett hönshus (!). Men jag har insett, hon är ett geni! Att bygga hönshus ger muskler så jag slipper träna samt att äggen till frukost är nyttigare än nutella som vi annars serverar här. Hon verkar också villig att pakta med mig så hon måste vara god.(Psst, ligga ikväll?)

@Mammas: En gentleman avslöjar inte vad som händer bakom stängda dörrar.. Det får ni helt enkelt så på tv, förra säsongen. Det var lite pinsamt att vara i huset med henne igen och det kan ev, ha varit mitt fel att hon rök förra säsongen. Nu verkar hon göra allt för att få ut mig. Helt klart ett tecken på ondska. Hade hon varit god så borde vi ha haft försoningssex för alla vet ju att jag är den starkaste spelaren i huset?(Psst, ligga ikväll?)

Skummast är helt klart Paow, INTE en chans att bruden kan ha blivit antagen till PH en tredje omgång. Hon måste ha smugit sig till det eller legat sig till det, oavsett så är det fusk. Sedan måste det helt klart ha varit hennes fel att jag inte vann förra omgången! Hon försöker ju lixom rösta ut mig i varje lynch samt ligger hellre med Saga än mig.

Smail röstar på Paow
What :rofl:

Nej, jag fokuserar inte på L utan tittar på alla (vilket jag gjort hela tiden förutom igår då jag fokuserade på de med L, de råkade bara vara 2 med L som jag tyckte var skummast) men det är ändå Lobelia och Paddington som toppar misstankelistan.
Jag kan ha missat nåt, inte hunnit gå igenom det senaste som skrivits ordentligt, men hade du inte "bytt ut" Paddi som lyamedlem mot någon annan (Q?)?

Bra jobbat ängeln! :up:

Jag trodde jag skulle ha tid på dagen idag men fick ta hand om hela gården istället när ägaren var tvungen att åka till vet med en hund lite hastigt och lustigt. Hunden mår efter omständigheterna bra (fått en pinne genom benet) men jag har inte haft tid att leka.
Ska ju dessutom iväg snart, så det här är taget ur minnet för jag hinner inte läsa nu.

Jag tycker Niyama resonerar klokt. Baserat på hennes röststatistik med att jaga LenaH och att hennes teorier verkar vettiga så tror jag hon är åt det godare hållet.

Jag tror också att Killaloe är åt det godare hållet, för jag tror inte LenaH hade röstat på en kollega på så sätt som hon gjort senaste två dagarna.

Misstankarna mot Lobelia kvarstår för mig. Jag tror också att det var två ulvar uppe till lynch och att Lenas "misslyckade" försök till sistaminuten-ändring var ett försök att ge Lobelia alibi.

Om jag hade varit tvungen att rösta nu så hade rösten nog hamnat på Lobelia. Vem mer som är i lyan har jag ingen aning om. Paddan kanske om LenaH försökte rädda henne dag 1 för att de var kollegor? Samt att hon tyckte killaloe var mest misstänkt igår något jag inte håller med om.

Jag bör hinna in någon gång under kvällen och slänga in en snabb röst men räkna inte med mycket aktivitet från mig förrän sent.

Jag kan ha missat nåt, inte hunnit gå igenom det senaste som skrivits ordentligt, men hade du inte "bytt ut" Paddi som lyamedlem mot någon annan (Q?)?
Jo, ett tag igår. Jag beskriver varför bara några inlägg upp, postat 12.13 (ser inte inläggsnumret på mobilen). Skrev dessutom om det igår när jag kommenterade Paddingtons inlägg.

@quarter4ever jag misstänker att Lena skrev så om mig för att få mig att inte rösta på henne. Det är ju lite lättare att glida över de som håller en som neutral än de som teoriar mot dig själv.

Eller så vill hon helt enkelt att ni ska resonera som du gör, att det är något misstänkt

Ok visst kan det vara så. Eller så är du ond :p
Men hur tänker du kring de som är kvar nu?
Vilka misstänker du för att vara ulvar och varför?:)

Jag funderade på ändring eftersom jag ville rädda kvar Killa men det blev ju fler ändringar och jag var rädd att jag skulle ändra samtidigt som nån annan och bara ställa till det mer. Varför jag röstade på Lobelia från början finns i ett inlägg där jag listat några punkter *.

Jag kan erkänna att en del av att min röst på Lobelia stod kvar var för att du röstade där. Hade du röstat på Lena hade jag med största sannolikhet ändrat min röst för att hålla ihop med någon jag tror kan vara god

Ptja inte så mycket som handlade om teorier och egna tankar från LenaH om leken egentligen mtp antalet inlägg.
Jag reagarer lite på att hon förbiser ffa fio i sina reflektioner närmst totalt. lite så med Mirtai också?
Samt även Idahoe?

hon har mest fått svara på frågpr och försvara sin röst på Snurrfian dag 1 känns det som och så idag när både jag och Niyama , och Idahoe började ifrågasätta hennes röst på Killaloe igår och lite andra glapp i tänkandet och teoriandet som inte gick ihop riktigt (iaf inte för mig)

(Min fetning)
Min tanke kring dessa är att det inte har varit värt att rikta uppmärksamheten mot dem när det har varit så mycket fokus på L och att jaga oss med ett L i namnet? Det skulle ju bara se märkligt ut att, helt från ingenstans, som luden dra upp någon som inte skrivit särskilt mycket och försöka rösta på denne utan några misstankar när det finns mycket annat att gå på?

Sen tänker jag, varför lyfta misstankar mot en grupp där en dels inte får med sig några röster och där det säkert dessutom går att gömma en ulv. Alternativt att LenaH visste att dessa tre var goda och hon inte tyckte det var lönt att lägga misstankarna mot dem för att det bara skulle vara till hennes nackdel om någon skulle gå på det spåret och personen visade sig vara god? Eller, om Lena nu skulle orkat upp någon av dessa tre som ond, för att sen bli utröstad, ja då hade vi väl kanske tagit ett så tydligt statement som en godförklaring och det hade ju inte varit så lyckat för lyan om det ny faktiskt är tre goda. Det hade dock kunnat vara vettigt om det är delat av lyan där, men det är ett högt spel och gårdagens röstning var ju allt annat än enkelt att förutspå så det hade kanske stjälpt ännu mer än hjälpt?

Dock så tycker jag att genom att vara med och välja cirkus som käk och sen försöka rädda sig själv och sin ev kollega Lobelia i förra lynchen, att dom har lyckats rikta ganska mycket fokus mot mig istället, så det känns lite som att det fokuseras mycket på en spelar i taget?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder