Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Ärligt talat om jag och LenaH suttit i lyan tillsammans så hade vi garanterat offrat mig. Nyiama är som en igel på mig och om än misstänksam mot LenaH tidigare så har hon bara haft mig för ögonen.

Missade det om Q får läsa igen.

Jo fast det gäller ju bara om gåvan inte redan var förbrukad och det vet vi ju inte, för utan gåvan var väl LenaH vilken ulv som helst eller?

Vem? Jag fattar inte.. :o
Killa eller Lobelia. Men den tanken förutsätter ju att skyddstoppet är outnyttjat. Dock inledde LenaH röstningen och röstade på Killa, så osannolikt att Killa är ulv om nu inte alla tre är ulvar. Annars tror jag hon hade röstat på Lobelia. Och Lobelia avslutade med att ändra för att rädda sig själv.

Just det. OM de inte redan har gjort det så kan de försökt vända mot nån annan ulv hellre än just LenaH.
ja lite så Att det vore ju synd att få ut LenaH ur en onds perspektiv OM förmågan var kvar? Är den förbrukad så är det bättre att ha kvar den som har elimineringen tex Men det är ju inte ens säkert att det var en ulv till uppe idag för lynch ffa inte med den förmågan? Och skulle LenaHs förmåga varit outnyttjad så tror jag att elimineringen också är borta för ett garanterat käk vill de ju inte mista och i så fall är röstfifflaren med och avgör idag eller så var det bara lotten som avgjorde

Jo fast det gäller ju bara om gåvan inte redan var förbrukad och det vet vi ju inte, för utan gåvan var väl LenaH vilken ulv som helst eller?
De jag skrev var oberoende av gåvan, men är den inte förbrukad så ville säkert lyan hellre ha kvar lena över andra ulvar.

ja lite så Att det vore ju synd att få ut LenaH ur en onds perspektiv OM förmågan var kvar? Ör den förbrukad så är det bättre att ha kvar den som har elimneringen tex Men det är ju inte ens säkert att det var en ulv till uppe idag för lynch ffa inte med den förmågan? Och skulle LenaHs förmåga varit outnyttjad så tror jag att elimineringen också är borta för ett garanterat käk vill de ju inte mista och i så fall är röstfifflaren med och avgör idag eller så var det bara lotten som avgjorde
Eller goda lyan

ja lite så Att det vore ju synd att få ut LenaH ur en onds perspektiv OM förmågan var kvar? Är den förbrukad så är det bättre att ha kvar den som har elimineringen tex Men det är ju inte ens säkert att det var en ulv till uppe idag för lynch ffa inte med den förmågan? Och skulle LenaHs förmåga varit outnyttjad så tror jag att elimineringen också är borta för ett garanterat käk vill de ju inte mista och i så fall är röstfifflaren med och avgör idag eller så var det bara lotten som avgjorde
Jag har ju varit rätt på LenaH, så de borde varit lite oroliga för att jag skulle få med mig tillräckligt många mot henne. Alltså borde egentligen förmågan vara använd inatt iaf om inte tidigare.

Jag har ju varit rätt på LenaH, så de borde varit lite oroliga för att jag skulle få med mig tillräckligt många mot henne. Alltså borde egentligen förmågan vara använd inatt iaf om inte tidigare.

Men varför röstade du inte på henne då? Istället för Lobelia? Eller är du mer säker på Lobelia ?

Jag kan ju inte skryta med att jag misstänkte LenaH överhuvudtaget , inte mer än att hennes insats inte brukar vara så vass som den brukar.

Men varför röstade du inte på henne då? Istället för Lobelia? Eller är du mer säker på Lobelia ?

Jag kan ju inte skryta med att jag misstänkte LenaH överhuvudtaget , inte mer än att hennes insats inte brukar vara så vass som den brukar.

Jag funderade på ändring eftersom jag ville rädda kvar Killa men det blev ju fler ändringar och jag var rädd att jag skulle ändra samtidigt som nån annan och bara ställa till det mer. Varför jag röstade på Lobelia från början finns i ett inlägg där jag listat några punkter *.

Killa eller Lobelia. Men den tanken förutsätter ju att skyddstoppet är outnyttjat. Dock inledde LenaH röstningen och röstade på Killa, så osannolikt att Killa är ulv om nu inte alla tre är ulvar. Annars tror jag hon hade röstat på Lobelia. Och Lobelia avslutade med att ändra för att rädda sig själv.
Men verkligen helt säker på att det ÄR en ulv till bland de med L alls?
I ett sådant läge när alla börjar misstänka/rösta på varandra så kan nog alla se misstänkta ut?
Jag tycker det känns liiiiite vanskligt att endast gå på det . även om jag absolut är öppen för att tom båda kan vara ulvar liksom utesluter inget.
Men det finns nog minst en ulv kanske ända upp till 3 ulvar till i den övriga skaran? Så känns som man ska börja granska dem mer kritiskt i detta läget (och ja ni får granska mig förstås också!)

Men verkligen helt säker på att det ÄR en ulv till bland de med L alls?

Nej, jag är verkligen inte säker (såklart) men jag misstänkte LenaH och Lobelia mest (det har väl varit uppenbart hela leken?) och att LenaH var ulv stärker mina misstankar mot Lobelia. Även sambandet LenaH - Paddington stärks, det LenaH skrev dag 1 hade jag kunnat släppa men att Paddi så tydligt skyddade LenaH och Lobelia och valde att rösta på Killa.

Jag lever nog inte så länge till och hinner inte skriva så mycket mer ikväll (har en del att göra och måste förbereda för imorgon och förhoppningsvis sova i tid) men kolla röstningarna och hur dessa gick ihop mot Killa.

Jag funderade på ändring eftersom jag ville rädda kvar Killa men det blev ju fler ändringar och jag var rädd att jag skulle ändra samtidigt som nån annan och bara ställa till det mer. Varför jag röstade på Lobelia från början finns i ett inlägg där jag listat några punkter *.

Tror du Lobelia kan vara Paulo? Jag tänkte kanske såhär att Lena och Lobelia röstade först inte på varandra utan på Killa och Lenas gåva kanske var utnyttjad men inte Lobelias.. LenaH gjorde nått försök att röständra men lyckades inte men det kan ju vara ett spel för gallerierna oxå? Samtidigt som nu Lobelia påstår att lyan hellre ville ha kvar LenaH

Nej, jag är verkligen inte säker (såklart) men jag misstänkte LenaH och Lobelia mest (det har väl varit uppenbart hela leken?) och att LenaH var ulv stärker mina misstankar mot Lobelia. Även sambandet LenaH - Paddington stärks, det LenaH skrev dag 1 hade jag kunnat släppa men att Paddi så tydligt skyddade LenaH och Lobelia och valde att rösta på Killa.

Jag lever nog inte så länge till och hinner inte skriva så mycket mer ikväll (har en del att göra och måste förbereda för imorgon och förhoppningsvis sova i tid) men kolla röstningarna och hur dessa gick ihop mot Killa.
Jo jag sitter med röstlistorna och skriver och dividerar (postar inte förrän allt är klart enligt önskemål :cool:)

Tillägg: Om LenaH hade varit enda ulven bland de tre som det stod mellan idag tror jag definitivt de hade kunnat rädda kvar henne. Men jag tror det stod mellan två ulvar, och då blev det ju knepigt att behålla båda.

jag fattar inte att det inte ska gå å släppa leken när man gått å lagt sig... skallen fortsätter spinna ändå...

En tanke som slog mig är att @Niyama inte röstade på @LenaH, men har hela tiden varit drivande i att det ska finnas ett samband mellan mig och Lena och att vi två sitter i lyan tillsamman! Om hon nu hade två klara lyakandidater - varför inte rösta på en av dem utan hon väljer att rösta på Lobelia?

Tänk om sambandet egentligen är mellan Niyama och Lena och de har mer el mindre iscensatt hela alltet och tog tidigt chansen att strö misstankar mot mig. Det är Niyama som varit på om att Lena skulle skydda mig - undrar om det inte var ett sätt för Niyama att distansera sig från LenaH å skapa alibi åt sig själv men egentligen sitter bägge i lyan!

Börjar med en översikt av vilka som är kvar och roller

Kvar i leken 9 st
1. Paddington
2. Idahoe
4. Mirtai
5. quarter4ever
6. Hedinn
7. Lobelia
8. Niyama
9. Killaloe
12. fio

Goda roller kvar
Röstfifflare
Ängel
Partydjur / medium variant
bybor 2-4 troligast 3

Onda roller kvar:
ulv(ar)1-3 troligast 2
Paolo Roberto (rösteliminerare)

Goda lyan kan skicka rader till mediumet Raderna kan vara förbrukade dock?

Goda lyan kan ha 1 eller 2 extraröster kvar att använda om inte de redan är använda? Får ju inte användas i avgörande lynch?

jag fattar inte att det inte ska gå å släppa leken när man gått å lagt sig... skallen fortsätter spinna ändå...

En tanke som slog mig är att @Niyama inte röstade på @LenaH, men har hela tiden varit drivande i att det ska finnas ett samband mellan mig och Lena och att vi två sitter i lyan tillsamman! Om hon nu hade två klara lyakandidater - varför inte rösta på en av dem utan hon väljer att rösta på Lobelia?

Tänk om sambandet egentligen är mellan Niyama och Lena och de har mer el mindre iscensatt hela alltet och tog tidigt chansen att strö misstankar mot mig. Det är Niyama som varit på om att Lena skulle skydda mig - undrar om det inte var ett sätt för Niyama att distansera sig från LenaH å skapa alibi åt sig själv men egentligen sitter bägge i lyan!

Jag hade TRE lyakandidater och idag skrev jag att jag funderade på om inte Q skulle in i lyan istället för dig. Dig var jag alltså osäkrast på. Sen skrev du detta:
Paddington skrev:
Summa summarum, jag känner inte riktigt vad en del andra känner om LenaH och just nu är Killa och Lobelia de som jag är mest misstänksamma mot.
Och då blev jag väldigt misstänksam igen, och ännu mer när du sedan röstade på Killa.

Jag drar mig visserligen inte för att lyncha mina kollegor och ta upp om de gör skumma saker, men att jaga LenaH hela leken är lite väl mycket även för mig. (Särskilt inte som hon faktiskt verkade bli väldigt trött på mig, då backar jag om jag inte verkligen tror att personen är ond.)

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka