Ulvlek - Historieätarna

Du fick vibbar av att glömmerallt är ond för att hon röstade på dig i DL1? Just det DL säger väl väldigt lite ofta.
Jag valde att lägga till de två citaten överst för där tycker jag du godförklarar dig själv lite väl mycket.


Jag tror också att hon tjuvade cirkus. Därför tror jag de valde att käka henne som hämnd.


Jag tänker, med tanke på ordningen i avslöjandet av rollerna och även texten, att de valde att käka fio själv.
Men det var väl Niyama som blev käk?
 
Jag får väl skriva ihop något om jag dör.

Är väl mest rösterna på GA som jag hänger upp mig på, utan att veta mer än någon annan, jag kan ju vara helt ute och cykla där.

Cirkus var ulv så mest troligt att Pegasus spelar för den goda sidan. Känns ganska osannolikt att dom är i lyan ihop faktiskt. Jag vet att jag hade den tanken om han som nattvakt men det var en för sen röständring där från hans håll för att jag ska tro det nu. Tror inte heller precis som @Niyama att lyan la sina röster på Cirkus som BM

Niyama känns väldigt grävande och lyfter fram olika teorier och följde mig ganska snabbt så hon hamnar ju åt det goda hållet.

Har ju inte haft så mkt mer att fokusera på ikväll.
Det är många som vår tjuv har en bestämd uppfattning om, jag funderar på vilken info hon kan ha fått genom leken och vilken som är rena gissningar. Med tanke på att det är två specifika hon nämner så tar jag hennes ord för det nu, niyama var mycket riktigt god och jag hoppas på att @fio har rätt här. Den lilla erfarenhet jag har av en vald borgmästare så känns det osannolikt att lyan gaddar ihop sig för att välja en ond men nog kan det bli så att goda röstar fram en ond. Vi vet ju ingenting innan DL1. För närvarande håller jag vår ädle springare som god.
 
Det är här jag ser en hint, som jag av erfarenhet vet inte alltid existerar :p. Att du ska se lite mer av de andra deltagarna. Dvs ulvarna. Ville bara förklara mig.
Lite nyfiken på hur du får till det att det bara är ulvar i som är deltager i leken. Vad är vi andra då?
 
Det är här jag ser en hint, som jag av erfarenhet vet inte alltid existerar :p. Att du ska se lite mer av de andra deltagarna. Dvs ulvarna. Ville bara förklara mig.
Det är ingen hint- lovar på heder och samvete! Bara precis det jag skriver - vill ju faktiskt se lite vad deltagarna skriver för att om möjligt inte nominera en ond ( och tjenare vad bra det gick - jag nominerade ju cirkus O_o)
 
Men pega kan väl också vara god, ängeln skyddade sig själv (eller någon annan) men det blev inget käk eftersom fio tjuvade från cirkus? Jag har svårt att se att hon skulle ha varit så "säker" på cirkus om hon inte tjuvat henne?
Det är ungefär det jag suttit och funderat på men inte riktigt velat skriva i leken då det är att hänga ut Pega, men samtidigt så vet ju ulvarna vem då försökt käka.

Ängeln bör i så fall ha fått första infon och fio andra, men dessa nya roller gör mig tokig. Jag har svårt att se alla konsekvenser.
 
Hade tänkt hinna gå igenom Poison och Q (fårulvenspåret, ni vet) men har inte hunnit det ordentligt.

Så snabba tankar ändå.
Q känns som att hon gräver efter svar, och verkar komma till liknande slutsatser som jag och flera andra nu under kvällen. Inget som gör att jag litar på henne fullt ut, men inte heller något som gör henne skum
Nominerar cirkus till BM, vilket jag tycker pekar på att Q inte är i lyan, iom cirkus motstånd mot att bli BM och att cirkus kunde bett om att slippa tänker jag.

Poison är svårare, kommer inte ihåg om vi spelat i samma lekar mycket innan, någon gång i alla fall tror jag. Spelsättet känner jag att jag hakar upp mig lite på, så vet inte om det bara är det eller att Poison är skum för att hon är ond. Tänker att det, som någon (Q?) skrev är vanligast att ulvarna klagar om hintar i lyan, men ändå skaver P's kommentar lite - alltså visst, såhär i efterhand ser fios inlägg helt klart övertydliga ut. Men, hade inte Niyama hakat på så kanske det gått annorlunda. Nu var fio och Niyama kärlekspar visade det sig - så att de samspelade bidrog till att cirkus rök.
Sedan är det då rösten på glömmerallt som kan vara lagd av fårulven i leken, eller av fifflaren på elo, eller båda.
Men längre än så har jag inte hunnit kolla på P.
jo, hon nominerar cirkus hon med - vilket borde tala till hennes fördel om jag säger att q's nominering talar till q's fördel.. Poisons är i dåläget en andrnominering, Pegas ändrar ju sin senare.

Nu lämnar jag datorn, tyvärr. Lite svårare med överblick i mobilen, men ska göra mitt bästa för att fortsätta bidra.
 
Det är ungefär det jag suttit och funderat på men inte riktigt velat skriva i leken då det är att hänga ut Pega, men samtidigt så vet ju ulvarna vem då försökt käka.

Ängeln bör i så fall ha fått första infon och fio andra, men dessa nya roller gör mig tokig. Jag har svårt att se alla konsekvenser.
Ja, jag har också tänkt i de tankarna. Och det är ju väldigt klokt av ängeln att inte skylta med att hen har info för att inte röja sig eftersom jag ju ändå tror att goda lyan väljer att ge första infon till den de tror är ängel. För det kan väl inte ha varit så mkt annat i infon som goda lyan fick första dagen som pekade ut en god åt dom? Känns rimligt att infon gick dit isåfall.
Jag tänkte först att Niyama var ängel som fått info om cirkus och fattade att fio var tjuven när hon så lätt hängde på, men det var ju tokfel :p
 
Hade tänkt hinna gå igenom Poison och Q (fårulvenspåret, ni vet) men har inte hunnit det ordentligt.

Så snabba tankar ändå.
Q känns som att hon gräver efter svar, och verkar komma till liknande slutsatser som jag och flera andra nu under kvällen. Inget som gör att jag litar på henne fullt ut, men inte heller något som gör henne skum
Nominerar cirkus till BM, vilket jag tycker pekar på att Q inte är i lyan, iom cirkus motstånd mot att bli BM och att cirkus kunde bett om att slippa tänker jag.

Poison är svårare, kommer inte ihåg om vi spelat i samma lekar mycket innan, någon gång i alla fall tror jag. Spelsättet känner jag att jag hakar upp mig lite på, så vet inte om det bara är det eller att Poison är skum för att hon är ond. Tänker att det, som någon (Q?) skrev är vanligast att ulvarna klagar om hintar i lyan, men ändå skaver P's kommentar lite - alltså visst, såhär i efterhand ser fios inlägg helt klart övertydliga ut. Men, hade inte Niyama hakat på så kanske det gått annorlunda. Nu var fio och Niyama kärlekspar visade det sig - så att de samspelade bidrog till att cirkus rök.
Sedan är det då rösten på glömmerallt som kan vara lagd av fårulven i leken, eller av fifflaren på elo, eller båda.
Men längre än så har jag inte hunnit kolla på P.
jo, hon nominerar cirkus hon med - vilket borde tala till hennes fördel om jag säger att q's nominering talar till q's fördel.. Poisons är i dåläget en andrnominering, Pegas ändrar ju sin senare.

Nu lämnar jag datorn, tyvärr. Lite svårare med överblick i mobilen, men ska göra mitt bästa för att fortsätta bidra.
Jag håller med om att Poison är svår och att något skaver, men jag vet inte heller om det är spelstil eller tecken på ulvighet. Jag har ju också svårt att tro ändå att inte en enda ulv sku ha nominerat cirkus ändå, om hon nu inte ville vara BM.
 
Jag måste gå och fixa mat, kommer nog inte hinna titta in så jättemycket förutom precis innan DL så därför måste jag rösta nu.

Är lite lur på q på grund att hon verkade ha missat att tjuven agerade siare och därför tyckte att tjuven skulle offrat sig själv för att få ut en ond, var det kanske ett försök att få oss att tro att tjuven tjuvat av en god? Sedan kom ju det där "jag är god (inte i lyan)" inlägget, som möjligtvis var en hint till att q var ond mastermind? Å andra sidan tycker jag q skriver mycket vettigt som jag håller med om nu, men q är erfaren och jag tror absolut hon kan luras. Vågar inte lite på q än.

Sedan jag jag haft lite mer koll på Poisonous idag efter att kärleksparet pekat ut henne som skum. Tycker inte jag förstår hennes resonemang? Skrev ju bland annat om att lyan hade röstat fram två onda till BM, känns ju som att man pekar ut hela lyan då. Tvivlade också lite på hur många fio har hunnit tjuva, känns lite misstänksam mot Pegasus som jag tycker är god. Känns skumt överlag.

Sedan tycker jag karamelldrottningen är skum, bland annat det om att onda måste ha röstat på onda i borgmästarvalet, men jag har inget mer konkret i nuläget och har inte tid att leta mer. Går därför efter det mest konkreta jag har:

iiantazie röstar på qitis då jag tänker att hon kan vara ond utanför lyan enl ovan
 
Jag har last igenom traden ett par ganger nu och blir fortfarande inte klokare.
Har inga direkta misstankar till nagan annan just nu an just pegas.
Kanske har jag hakat upp mig for mycket pa vad jag last men kanns anda lurt att ligga sa lagt efter att ha fatt onskad roll.
Att han sedan dok tillbaka in och ignorerade mycket av vad som skrivits gor att de kanns annu varre da de inte var ett "oj jag missade" utan de verkar bli ett upprepat beteende att ligga lagt och inte gora sa mycket vasen av sig.

Jag vet inte hur mycket jag hinner in innan DL sa jag rostar nu sa jag inte missar.

Poisonous rostar pa pegasus
 
Jaha, då var alla jag kände att började få grepp på ute och det känns som att börja om på noll igen...

Lite snabba tankar bara för att bidra med något innan röstningen drar igång.

Jag tycker att BSF, qitis, hemlig, Snurrfian och bollen kommit med vettiga inlägg nu under kvällen, de kan såklart fortfarande vara onda men har inte hittat något skumt.

Lobelia röstade jag på i DL1, hon är fortfarande åt det skumma hållet för mig, det som talar lite mot henne som tillkommit sedan min röst är hennes nominering av Pegasus till BM, när det gjordes gick Pegas upp lika med cirkus som BM, och cirkus verkade ju inte vilja ha BM rollen just för risken att bli avslöjad. Rösten på elo hjälper inte heller. Men jag kommer ihåg att jag brukar fastna på Lobelia ganska ofta, så försöker att inte färgas för mycket av det.

Poisonous känner jag mig också lite tveksam till, hon är med bland de som potentiellt skulle kunna vara fårulv eftersom hon lade en (synlig) röst på glömmerallt som inte åkte trots att det såg ut som att hon borde. Hon var dock en av de tidigare att rösta på cirkus, känns som att jag vill gå tillbaka och läsa lite mer runt den rösten. För det skulle ju också kunna vara att lyamedlemmarna har extra utkik eftersom de vet (?) att de blivit bestulna och att cirkus troligen är den avslöjade.
 
Jag måste gå och fixa mat, kommer nog inte hinna titta in så jättemycket förutom precis innan DL så därför måste jag rösta nu.

Är lite lur på q på grund att hon verkade ha missat att tjuven agerade siare och därför tyckte att tjuven skulle offrat sig själv för att få ut en ond, var det kanske ett försök att få oss att tro att tjuven tjuvat av en god? Sedan kom ju det där "jag är god (inte i lyan)" inlägget, som möjligtvis var en hint till att q var ond mastermind? Å andra sidan tycker jag q skriver mycket vettigt som jag håller med om nu, men q är erfaren och jag tror absolut hon kan luras. Vågar inte lite på q än.

Sedan jag jag haft lite mer koll på Poisonous idag efter att kärleksparet pekat ut henne som skum. Tycker inte jag förstår hennes resonemang? Skrev ju bland annat om att lyan hade röstat fram två onda till BM, känns ju som att man pekar ut hela lyan då. Tvivlade också lite på hur många fio har hunnit tjuva, känns lite misstänksam mot Pegasus som jag tycker är god. Känns skumt överlag.

Sedan tycker jag karamelldrottningen är skum, bland annat det om att onda måste ha röstat på onda i borgmästarvalet, men jag har inget mer konkret i nuläget och har inte tid att leta mer. Går därför efter det mest konkreta jag har:

iiantazie röstar på qitis då jag tänker att hon kan vara ond utanför lyan enl ovan

Det är ok att rösta på mig men varför verkar du inte leta efter ulvar istället? Känns konstigt?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp