Ulvlek - Historieätarna

Jag vill se på spåret som börjar om ca en halvtimme.
Jag vet heller inte om jag vågar lägga min röst på @Poisonous gast vissa grejer sticker ut. Men gör de det tillräckligt mycket för en röst där?
Alltså jag misstänker mer och mer att de onda ligger lågt i denna lek. Någon med mer insyn kan gärna komma med mer input här.
 
Känns som @iiantazie tog min fundering om q som ond utanför lyan som sin motivering.
I mina ögon känns det lite väl enkelt, att ta nån annans idé liksom.
Dessutom vill vi väl hellre ha ut en ulv?
Ja det var lite härmapa över det tycker jag med? Och tycker precis som du att det är en ulv vi ska ha ut!
 
Jaha, då var alla jag kände att började få grepp på ute och det känns som att börja om på noll igen...

Lite snabba tankar bara för att bidra med något innan röstningen drar igång.

Jag tycker att BSF, qitis, hemlig, Snurrfian och bollen kommit med vettiga inlägg nu under kvällen, de kan såklart fortfarande vara onda men har inte hittat något skumt.

Lobelia röstade jag på i DL1, hon är fortfarande åt det skumma hållet för mig, det som talar lite mot henne som tillkommit sedan min röst är hennes nominering av Pegasus till BM, när det gjordes gick Pegas upp lika med cirkus som BM, och cirkus verkade ju inte vilja ha BM rollen just för risken att bli avslöjad. Rösten på elo hjälper inte heller. Men jag kommer ihåg att jag brukar fastna på Lobelia ganska ofta, så försöker att inte färgas för mycket av det.

Poisonous känner jag mig också lite tveksam till, hon är med bland de som potentiellt skulle kunna vara fårulv eftersom hon lade en (synlig) röst på glömmerallt som inte åkte trots att det såg ut som att hon borde. Hon var dock en av de tidigare att rösta på cirkus, känns som att jag vill gå tillbaka och läsa lite mer runt den rösten. För det skulle ju också kunna vara att lyamedlemmarna har extra utkik eftersom de vet (?) att de blivit bestulna och att cirkus troligen är den avslöjade.
Visst är fårulvs-rösten bara i lynch och inte i BM nominering?
Det jag tänker är ju att om Pega också är ulv, så hade han ju kunnat låta bli att ändra nominering, för om han vore ond så riskerar ju han också att synas. Visst - det kanske är troligare att cirkus synas, men ändå. Om det var två ulvar uppe för nominering där så förstår jag inte riktigt ändrandet av nomineringen.
Det ihop med att Poison nu röstar på pegas, och jag tycker att hon haft en del inlägg som skaver. Kanske är det som du skriver att hon kan vara fårulven?

Edit: ändrade röst till nominering så man inte blandar ihop.
 
hemlig röstar på poisonous

Jag lita på att fio ville att vi skulle kolla de som röstade på glömmerallt.
Poisonous röstade där och la tredje rösten på cirkus. Jag tror poisonous därför kan vara fårulven och att rösten på glömmerallt är en falsk röst.
Om det stämmer med mina misstankar kommer jag i så fall försöka få närmare koll på glömmerallt framöver.
 
Funderar lite på Fios testamente om oron för att överleva käket, jag tror att ulvarna snappade upp hennes kommentar om att Niyama kändes god, utan att förankra det i någon vidare teori. Alternativt om hon har upptäckt något som Niyama kan ha skrivit som antigen kan avslöja en eller flera ulvar eller F och Ns relation. Heller inte Jag känner riktigt igen Niyama denna lek, måhända har hon inte riktigt haft tiden för sina teorier så som jag är van vid från forna år.

Förutom att jag själv tänker kolla lite på inläggen (jag är dock ingen vidare analytiker), kanske någon med bättre hjärna (jag är ju bara en enkel häst fast med vingar och enbart en "valnöt" att använda till sådant) en min, kan tänkas vilja kolla deras inlägg
 
hemlig röstar på poisonous

Jag lita på att fio ville att vi skulle kolla de som röstade på glömmerallt.
Poisonous röstade där och la tredje rösten på cirkus. Jag tror poisonous därför kan vara fårulven och att rösten på glömmerallt är en falsk röst.
Om det stämmer med mina misstankar kommer jag i så fall försöka få närmare koll på glömmerallt framöver.
Tror du alltså att GA kan vara ond ifall Poison är ond?
 
Jag har last igenom traden ett par ganger nu och blir fortfarande inte klokare.
Har inga direkta misstankar till nagan annan just nu an just pegas.
Kanske har jag hakat upp mig for mycket pa vad jag last men kanns anda lurt att ligga sa lagt efter att ha fatt onskad roll.
Att han sedan dok tillbaka in och ignorerade mycket av vad som skrivits gor att de kanns annu varre da de inte var ett "oj jag missade" utan de verkar bli ett upprepat beteende att ligga lagt och inte gora sa mycket vasen av sig.

Jag vet inte hur mycket jag hinner in innan DL sa jag rostar nu sa jag inte missar.

Poisonous rostar pa pegasus
Vad tänker du i så fall om att Pegasus var uppe mot onda Cirkus i nomineringen? Jag tänker på sannolikheten att två som sitter i lyan blir nominerade? Och dessutom nominerar varandra?
 
Vad tänker du i så fall om att Pegasus var uppe mot onda Cirkus i nomineringen? Jag tänker på sannolikheten att två som sitter i lyan blir nominerade? Och dessutom nominerar varandra?
Det har jag val redan svarat pa?
Att de onda ville sakra upp. Och jag poangterade ocksa att dom nominerade varandra men att pegas andrade, och darav fick ett litet alibi.
 
Känns som @iiantazie tog min fundering om q som ond utanför lyan som sin motivering.
I mina ögon känns det lite väl enkelt, att ta nån annans idé liksom.
Dessutom vill vi väl hellre ha ut en ulv?
Blev lite stressigt nu så jag hann inte leta upp vem som skrivit vad, men detta är iallafall vad jag själv tycker är skumt med q. Men jag ser inte vad som är konstigt i att vi tycker samma saker är skumma?
Och det är klart att vi hellre vill ha ut en ulv, men också att vi hellre har ut en ond än en god, och jag är väldigt osäker på de flesta andras roller så jag ville rösta efter vad jag hade.
 
Visst är fårulvs-rösten bara i lynch och inte i BM nominering?
Det jag tänker är ju att om Pega också är ulv, så hade han ju kunnat låta bli att ändra nominering, för om han vore ond så riskerar ju han också att synas. Visst - det kanske är troligare att cirkus synas, men ändå. Om det var två ulvar uppe för nominering där så förstår jag inte riktigt ändrandet av nomineringen.
Det ihop med att Poison nu röstar på pegas, och jag tycker att hon haft en del inlägg som skaver. Kanske är det som du skriver att hon kan vara fårulven?

Edit: ändrade röst till nominering så man inte blandar ihop.
En sak som skaver med att det skaver angående @Poisonous är att hen vågar sticka ut, den biten känns inte så värst ond. Jag har ingen koll men på något vis verkar hon för ond och för knepig för att vara ond.
 
Jag skulle leka, och sen somnade jag istället. Var nog lite överambitöst att vara med i en lek.
Ska försöka samla tankar.

hemlig röstar på poisonous

Jag lita på att fio ville att vi skulle kolla de som röstade på glömmerallt.
Poisonous röstade där och la tredje rösten på cirkus. Jag tror poisonous därför kan vara fårulven och att rösten på glömmerallt är en falsk röst.
Om det stämmer med mina misstankar kommer jag i så fall försöka få närmare koll på glömmerallt framöver.
Du säger att du litar på fio och därför röstar där, men det har ju just diskuteras att fio inte har hunnit syna mer än två personer, och att den andra mest troligt var pega om jag förstod folk rätt? Så fio borde ju inte veta ett dugg mer om poisonous än vi andra?
Känns konstigt att motivera en röst med att man vill veta personens roll snarare än att man har något som gör att dom känns ulviga?
 
Jag misstänkte ju igår att ulvarna burit fram pegasus till BM men eftersom det blev lottning så är jag inte alls lika säker. Inte så att jag är beredd att lägga min röst där idag iallafall. Jag tror pegasus ville bli BM kanske för att han är god och inte ville att rollen skulle hamna i lyan! Däremot kan jag tänka mig att ulvarna kommer försöka få ut honom i Lynch.

Angående käket som blev stulet om det nu var det som skedde så har ju goda lyan fått den raden och förhoppningsvis skickat den vidare till Ängeln för isåfall är det ju 2 spelare som vet om en ulv. Sen vet väl inte tjuven vilken ulv, kan ju vara psykopaten som är dum att käka iom att den drar med sig en god till. Visserligen gör den ju det vid lynch men såhär tidigt i leken är det ju som många påpekat bra om tjuven överlever och kan reda ut några roller iom att det inte finns någon sia och leken är såpass stor. Det var ju det som räddade oss i lyan i förrförra leken där vi käkade sian och det var lätt att gömma sig iom att det är så många .

Har samlat lite citat här på cirkus som jag misstänkte redan igår. Hade det inte varit för att @LenaH la en andra röst på mig så hade jag lagt min röst på cirkus. Nu var jag tvungen att lägga den på GA för att rädda mig själv. Bra om man kan trycka upp citaten och läsa vad som är svarat på.



Ja, jag satt i lyan med dig i min sista lek 😄

Ja

Jag hade tänkt rösta på dig men som jag skrev så ville jag rädda mig själv.



Vafan , jag är väl inte så känd för att mesa runt . Detta blir ju inte enkelt men jag ska göra ett försök.

Först hade jag en misstanke om att ulvarna förde fram pegasus som BM för att han var nattvakten och med sin BM roll skulle bli vald av tjuven och då åka på niten och själv bli avslöjad inför lyan. Det kan såklart fortfarande vara så, jag har ingen aning om hurvida pegasus är i lyan eller ej men iom att pegasus ändrade sin BM röst i sista stund och det blev lottning kanske jag inte misstänker det i första hand. Rimligen borde den som var uppe för BM rollen innan pegasus ändrade blivit synad dvs Cirkus . Det fanns ju såklart en stor risk att C hade kunnat vara nattvakt men bevisligen inte eftersom ulvarna blev av med sitt käk.

fio röstar på cirkus

Intressant. Jag är också skeptisk till cirkus, främst för resonerandet om BM.

Alltså, jag tycker ju du talar klarspråk och om du inte gör det skulle det väl vara för att cirkus är ängeln och du är ond. Men det verkar lite onödigt i det här läget att röja dig direkt för att få ut ängeln (eller så är du psykopaten och offrar dig för att försöka få ut ängeln). Och jag tänker ju att cirkus eller Pegasus bör ha blivit bestulen, och jag tycker ju själv att cirkus resonerade underligt igår om BM och även lite märkligt idag, att jag inte lät god för att jag inte villa kasta bort två lyncher på en god t.ex.
Så:
Niyama röstar på cirkus

Jag ar tillbaka efter en natt utan somn.
Ska forsoka lasa ikapp nu men kanns som att cirkus ar i hetluften och fio verkar valdigt saker och det kanns lite som att det hintas om roller.

Det har kanns inte riktigt som den cirkus jag minns som god.
Normalt sett brukar Cirkus ha mycket mer att ga pa an "De kanns inte som att den god skriver sa"
Samt att hon verkar gett valdigt mycket tanke pa hur manga goda som kan aka. Nagat som planerats eller diskuterats i lyan? Hur man far ut sa manga som mojligt om man avslojas?



ja eller sa visste du att du skulle fa ogonen pa dig och eventuellt bli kollad?

Jag tycker inte att den cirkus vi ser ar som den goda cirkus jag kommer ihag.
Normalt sett har cirkus stenkoll pa de flesta roller och ar snabb att lista ut vem som ar vem. Men denna cirkus kanns valdigt splittrad och verkar inte direkt ha nagat att ga pa.
Och aven om jag tycker att det rostas fran andra hall och nagra, i min mening, valdigt overtydliga hintar. For overtydliga. Sa valjer jag anda att ga med har och rosta pa cirkus.

Poisonous rostar pa Cirkus.

Plockar fram lite inlägg från fio, Niyama och Poisonous runt fios röstinlägg och hur N och P först reagerade och sedan deras egna röster.
 
Inte så konstigt eftersom ängeln mest troligt skyddade fio den natten

Jo, men min fråga (eller undran) kvarstår. Var det något i Niyamas eller Fios inlägg som avslöjade dem som kärleksparet så att Ulvarna valde käka Niyama framför Fio? För som du skriver, Fio lär ju vara skyddad oavsett stöld eller Ängel...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp