Ulvlek - Historieätarna

hon har ju lyckats rösta varje dag hittills och nämna två spelare då typ? så har väl inte riskerat kickning tänker jag?
Kan man flyga lägre under radarn än så? tveksamt
Måste avvika en stund då vi ska äta middag här
Nja, jag jobbar heltid, har häst och bor i Stockholm. Dessutom en alldeles för stor lek när man gör det... ;) Case closed.
 
Så om vi ponerar att någon av Poison, Q och Snurr är fårulv, utifrån tanken att fårulven röstat på GA, så känns ju nästan qitis röst på LenaH alldeles för lätt och inlägget innehåller mer teori än om någon annan. Poison skaver lite att hon röstat på Pegas, som naturligtvis kan vara ond - (om fio synade och inte kunde tjuva kan han ju va både och antar jag). Men har så svårt att se att det stod mellan 2 ulvar som BM. Snurr har inte röstat än vad jag vet? Gaah, vad förvirrad jag blir.
 
Jag borde läsa om hela leken men hinner inte före DL.

Lite på känsla då så ser jag inte riktigt det skumma med @Poisonous - jag har inte spelat med henne tidigare tror jag och det "skumma" känns mest som ett lite annat sätt att tänka än hur lekarna utformats de senaste åren.

Så där håller jag med Lobelia (titta @qitis - jag har ff inga egna tankar! ;))

Det där tror jag också.

Men vem är draken som parade ihop dem? Iofs sannolikt att de var två goda och kunde stöttat varandra men nackdelen där är ju att vi nu förlorade just två goda.

Vad gäller fio så är det väl självklart att hon tjuvade cirkus natt 1 men däremot är jag inte 100 på att det var @Pegasus63 hon tjuvade natt 2?

Hon kan ju tjuvat Niyama för att veta om hon var allierad men det hade ju ändå inte bekräftat något iom att Niyama var bybo och då kunde hon ju lika gärna varit ulv om det inte fanns något att sno, eller hur?

Jag tänker att hon kan ha tjuvat Niyama för att få ett hum om vem hon hänger ihop med men det beror väl också på när de blev ett kärlekspar? För visst behövde tjuven välja innan dag DL och fick svaret efter, men kärleksparet kunde bildas närsom? Men eftersom N följde fio så fint så kanske fio ändå ville syna N? Hade för mig känts viktigare att syna Pegas iofs.
 
Jag tänker att hon kan ha tjuvat Niyama för att få ett hum om vem hon hänger ihop med men det beror väl också på när de blev ett kärlekspar? För visst behövde tjuven välja innan dag DL och fick svaret efter, men kärleksparet kunde bildas närsom? Men eftersom N följde fio så fint så kanske fio ändå ville syna N? Hade för mig känts viktigare att syna Pegas iofs.
Jamen hon hade ju inte kunnat vara säker ändå för när hon tjuvat ett käk så får hon ju inte tjuva ett till?
Då hade hon ju ändå inte vetat om Niyama var ulv eller bybo.
 
Jag håller verkligen med dig i stycket Pegasus. Börjat misstänka detsamma. Min egen röst på Pegasus nu dag 3 känns som en tabbe.

Du har ju inte röstat än till DL3, så varför känns det som en tabbe redan kl 07:07 i morse? Eller är det så att du (och lyan) redan bestämt dig/er för att jag skal lynchas för att tvinga mig förbruka lynch stoppet?
 
Jag uppfattade det som att GA ville ändra röst bort från dig iom att hon fattade att du inte skulle bli BM ändå. Men jag kan ha fel, är nog bättre att @glömmerallt svarar på det igen.
@qitis Fio har fattat rätt och för att förtydliga så var det den vanliga rösten som skulle ändras inte nomineringen.

Har varit sängliggande med huvudvärk idag och mår fortfarande dåligt så jag vet inte hur mycket vettigt jag kan få ur mig men ska försöka.
 
Så om vi ponerar att någon av Poison, Q och Snurr är fårulv, utifrån tanken att fårulven röstat på GA, så känns ju nästan qitis röst på LenaH alldeles för lätt och inlägget innehåller mer teori än om någon annan. Poison skaver lite att hon röstat på Pegas, som naturligtvis kan vara ond - (om fio synade och inte kunde tjuva kan han ju va både och antar jag). Men har så svårt att se att det stod mellan 2 ulvar som BM. Snurr har inte röstat än vad jag vet? Gaah, vad förvirrad jag blir.
@qitis röst på mig är så platt att den liknar ett huvud som haft ett möte med en stekpanna.

Vilket gör att jag återfaller i tankar jag hade i förrgår om q som ond i eller utanför lyan.
Jag tycker också att qs aktivitet handlat mindre om rena teorier och mest frågor om hur olika scenarier kan falla ut och det blev några extra inlägg när hon fått svar av LL, gillat svaret och sen frågar igen.
 
  • Haha
Reactions: fio
@qitis röst på mig är så platt att den liknar ett huvud som haft ett möte med en stekpanna.

Vilket gör att jag återfaller i tankar jag hade i förrgår om q som ond i eller utanför lyan.
Jag tycker också att qs aktivitet handlat mindre om rena teorier och mest frågor om hur olika scenarier kan falla ut och det blev några extra inlägg när hon fått svar av LL, gillat svaret och sen frågar igen.
Jag håller med dig och går i samma tankar själv. Funderat på q som fårulv. Meen nu blir jag lite osäker här pga vad @Snurrfian citerar av Posion. Q kan ju va ond utanför för det förstås men viktigare med att få ut en ulv ur lyan tänker jag..
 
Snurrfian röstar på Poisonous eftersom jag är rätt säker på att hon är ulv som skrev fel i tråden när hon ber om råd om hon ska ändra till att rösta på mig istället för att rädda sig. Det gör att jag även tror att rösterna på @Pegasus63 är från lyan som försöker få ut en god BM.
 
Jag gick här och funderade (nä satt) över vem som troligast är fårulv av Poison, Q och Snurrfian. Hade bestämt mig för att rösta på qitis och SEDAN läser jag Snurrfians citering av Poisonous. Det ser alldeles för mycket ut som en ulv som råkar skriva på fel ställe, och visst kan en ond snurr ha uppmärksammat det för att goda sig själv lite men näe, eftersom jag ändå tänkt att någon av dem är onda så röstar jag på Poison pga detta.
bollen__ röstar på Poisonous
 
Du ser @qitis - det här är en sån där bra lek där man inte behöver tänka själv (för när man gör det blir det uppenbarligen inte så rätt... :D) utan andra fixar åt en när man har för mycket om sig! :rofl:

LenaH röstar på Poisonous
helt enkelt för att jag tror hon postade i tråden istf i lyan när hon skrev "Jag masta nastan andra rost till snurr for att hjalpa mig sjalv har, eller vad tror ni?" Jag har fetat det jag tycker är märkligast. :D
 
Jag ska btw i vanlig ordning ut med hundarna alldeles strax och kommer därför inte att vara inne förrän efter DL..
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp